ייעוץ ברכישת אופניים חדשות (ש"מ)

graphe60

New member
ייעוץ ברכישת אופניים חדשות (ש"מ)

אספר קצת על עצמי כדי לתת רקע, אני רוכב כבר 3 שנים, יש לי ז"ק אופני כניסה, 26.
אני מעוניין להשתדל, הגיע הזמן ויש את האמצעים. אני רוכב סינגלים ברובם
סטנדרטיים לעיתים מעט טכניים. סגנון בן שמן, קנדה, להב והקלים יותר רוחמה וכו'.
אפעם לא התעניינתי במערכות של הבולמים, הבלמים וכו' כי היה לי אופני כניסה
צנועות ופשוטות שסיפקו את הסחורה. עכשיו כשאני רוצה להשתדרג ולהשקיע יותר
בא לי לבחור משהו שיהיה איכותי, טוב, רמה גבוהה עבורי וישרת אותי כמה שנים קדימה.
הגובה של 164 ולכן אני צריך מידה S אם זה משנה או לא.

חשבתי על 29, ש"מ.
התקציב שלי הוא 6-9K. עדיפות לחסוך כמה שניתן אך אם ידרש לנצל אותו, אנצל.
ואז שמעתי שמועה שאין כמעט 29 מידה S כי זה לא בר ייצור או משהו כזה, בתור
מהנדס זה נשמע לי די מוזר ואני בטוח שאמצא. הציעו לי 27.5 ופה התחילו הלבטים.

אני מעוניין באופנים טובות שישרתו אותי שנים קדימה, אני רוצה גם מהירות וגם אחיזה.
אני יודע שזה דברים מנוגדים ולכן חושב שיתאים לי 29. מה דעתכם? כדאי או לא? ולמה לא?
בנוגע לרכיבים אפעם כמו שכתבתי לא התעניינתי או העמקתי. כעת אני רוצה להבין
האם כדאי להשקיע עוד כסף ך-FULL XT או להסתפק בסדרה נמוכה יותר דוגמת SLX?
איזה אורך בולם יתאים לסגנון רכיבה שלי? 120 או 130? לרכיבת XC.
ומאחורה זה משנה איזה אורך בולם או שזה סטנדרט?

אשמח להמלצות לחנויות טובות בדרום ובמרכז שיש להם מגוון רכב של אופנים
שיוכלו להציע לי. ואם יש חברות ודגמים ספציפיים שהייתם ממליצים אשמח לשמוע.
מקווה שספקתי מספק מידע אודותי ואודות דרישותיי כך שתוכלו לסיעע לי.
רכיבה בטוחה ושבת שלום.
 

steiff

New member
נשאיר רגע את התקציב בצד

יש היום אופנים במידה S בגלגל 29.
בעבר אכן היה אתגר הנדסי לדחוס גלגלים גדולים ומהלך מתלה נדיב לתוך שלדה קטנה, אבל נמצאו פתרונות והיום יש בנמצא הכל בכל מכל כל.

לסגנון הרכיבה שאתה מתאר יספיק מהלך של 100 מ׳מ. באופני ש׳מ על פי רוב תמצא אותו מהלך מתלים מלפנים ומאחור.

מערכות ברמת slx או האקוויוולנט של סראם x7 מספיקות לכל דבר ועניין. רמות גבוהות יותר יתנו ירידה קלה במשקל, עמידות קצת טובה יותר ובעיקר מחיר גבוה הרבה יותר.
באופן כללי מזלג טוב וגלגלים טובים חשובים יותר ממערכות הילוכים טובות. מצד שני בהתייחס לגובה שלך, וממנו אני מניח נגזר גם משקל נמוך יחסית, לא תזדקק למזלג בעל קשיחות צידית מיוחדת או לגלגלים חזקים במיוחד.

נשאר עניין המחיר. בתקציב שלך תצטרך להתפשר מאד. ייתכן שכדאי לשקול ז׳ק 29. תוכל לקבל רכיבים טובים יותר ולסגנון הרכיבה שאתה מתאר שיכוך מלא לא מהווה יתרון ְ מאידך הגלגל הגדול 29 יהווה קפיצת מדרגה בחוויית הרכיבה.
 

graphe60

New member
100 מ"מ?

אם 100 מ"מ מספיק לסגנון הרכיבה שלי, איך ארגיש באופני 120 ואפילו 130? האם זה יהיה OVERKILL? אהנה או אתענה?
&nbsp
האם SLX זו רמה אחת מתחת ל-XT? והאם המשקל באמת מהותי בין שני דגמים אלו ששווה להשקיע?
איך אדע לבחור מזלג טוב וגלגלים טובים, אני מבין שזה העיקר אחרי הגאומרטיה והשלדה עצמה.
אשמח לטיפים והכוונה.
&nbsp
באמת באזור ה-8-9K אצטרך להתפשר מאוד על המכלולים והאופניים בכלל? מה הסטנדרט?
אני יודע ורואה בשטח שרוב הרוכבים לא רוכבים עם אופני קצה, אלא בינוניות. כולם משקיעים
מעל 10K על ש"מ?
&nbsp
למה בעצם אתה מציע ז"ק לסגנון הרכיבה שלי? כעת אני עם אופני כניסה ז"ק, אני בטוח
ש-29'' יהיה שדרוג רציני עם בולם רציני אבל למה לא להשתדרג לש"מ? אני מתכנן להשקיע סכום
נכבד מבחינתך על האופניים ובא לי לעלות כמה רמות.
&nbsp
ומה דעתך על כל ה27.5? שווה בחינה והסתכלות או שכדאי לפזול ישירות ל29?
אם מכיר חנויות טובות אשמח שתמליץ גם. תודה לך על האינפורמציה .
 

steiff

New member
מספיק לגמרי לסגנון שאתה מתאר

אפשר גם 120. העניין הוא שעל פי רוב גיאומטריה למהלך מתלה הולכים ביחד. מהלך נדיב משמעותו לרוב גם גיאומטריה אגרסיבית, משקל גבוה יותר, יעילות דיווש נמוכה יותר - מה שמוביל אותך יותר לכיוון של רכיבת ״שבילים״ במידה זו או אחרת של אגרסיביות.

קח בחשבון שהמתלים לא נועדו לעשות לך נעים בטוסיק ובפרקי היד. הם נועדו להבטיח הצמדה של הגלגלים לקרקע. אם המסלולים שאתה רוכב לא כוללים מהמורות גדולות מ-100 מ׳מ (ובגדול המסלולים שתיארת אכן לא כוללים) אין צורך במתלה של יותר מ-100 מ׳מ. גלגל של-29 מתגלגל טוב יותר על מדרגות ואבנים בזכות זוית הגישה והנטישה השטוחה יותר. צמיג קצת יותר בשרני עם טיובלס שמאפשר רכיבה בלחץ קצת נמוך בלי חשש מפנצ׳רים וצביטות - וקיבלת אחיזה טובה, משקל נמוך ומחיר אטרקטיבי מבלי שתצטרך לשלם במחיר ובמשקל על מתלה אחורי ועל הבולם האחורי.

באשר ל-27.5 בשלוש השנים האחרונות מידת הגלגל הזו מתאפיינת, בצדק או שלא בצדק, בגישה אגרסיבית ומהלך מתלים גדול. את ה״קרוסקאנטרי״ משאירים ל-29 ואת האגרסיות מוציאים על ה-27.5. אם תמצא אופניים במהלך קצר, זוויות קרביות של קרוסקאנטרי ומחיר סביר - אין מניעה לבחור במידת הגלגל הזו. הכל שאלה של מחיר ומצאי.

אכן SLX היא רמה אחת מתחת XT ובפועל מה שהיה בשנה שעברה XT יהיה השנה SLX ומה שהיה השנה XTR יהיה בשנה הבאה XT. ההבדלים במשקל קטנים, ובהתייחס למשקל הכולל של האופניים - זניחים. בפועל כל מה שמעל רמת SLX בעיקר עולה הרבה בגלל מקדם-פלצנות גבוה, אבל תרומתו לחוויית הרכיבה (מלבד קריאות ה״פששש״ מצד חבריך לרכיבה) שולית. את זה אני כותב בתור מישהו עם אופניים בעלי מקדם פלצנות סופר-גבוה...
אבל... גם בתור מישהו שכבר שלוש שנים מנסה להיפטר מאופני 27.5 עם מהלך 150 מ׳מ אחרי שגילה את הקסם ב-29 עם מהלך 100. ש׳מ ביום יום למדי פעם מוציא גם את הז׳ק לראות קצת שטח, ושואל את עצמי אם באמת היה נכון להוציא את הכסף על ש׳מ...

סטנדרד? אין דבר כזה... אבל אם אתה רוצה רכיבים ברמת SLX, מזלג עם קשיחות צידית טובה, מנגנון מניעת נדנוד ואפשרות נעילה בעליות/כביש, ובפרט אם אתה רוצה גם בולם אחורי שיודע את כל זה, וגלגלים שיהיו קלים (פחות מ-1800 גרם לזוג) עם מיסבים אטומים, הכנה לטיובלס - התקציב שלך כבר לגמרי לא בכיוון. וזה לפני שדיברנו על השלדה עצמה (תכלס היום כולן בנויות טוב וחזקות) ועל המעצורים (שתרצה שיהיו דיסקים הידראולים ולא משהו מכאני).
 

graphe60

New member
המלצות לחברות ?

ראיתי לדוגמה ש-MREIDIA מוכרים מידה S רק עבור 27.5 ואין בכלל 29.
אני יודע שיש עוד רבים וטובים GIANT, MARIN, ROCKY וכו'. מאיפה אתה רוכש את האופניים שלך ?
&nbsp
ועדיין לא יצאתי עם תובנה, האם באמת כדאי ללכת על 29'' ולשכוח מה27.5''. מה השורה
התחתונה?
האם לדעתך בטווח שנים הקרוב אחד משניהם יעלם כמו שה-26'' נעלם מייצור?
ומה התובנה שלך מהמשפט האחרון שלך, ז"ק או ש"מ ולאיזה מטרה?
זה נכון כל מה שכתבת הבולמים לא באו לרפד שום דבר, אבל ויש אבל גדול. אני מכיר לא
מעט רוכבים שסבלו מכאבי גב שונים ולאחר שעברו לש"מ מז"ק הכאבים פחתו משמעותית.
כיוון שהבולמים שם גם בולמים בסופו של דבר את הזעזועים שעוברים דרך הגוף.
&nbsp
בנוגע לגלגלים התכוונת 1800 גר' לגלגל? זה אידיאלי? כלומר אמצא משהו כזה במחיר כזה?
יש סדרות לגלגלים כמו ההילוכים שכדאי לבדוק? או חברות טובות.
אתה לא מכיר חנויות באזור הדרום-מרכז להמליץ? אשמח לשמוע ממישהו שאינו בעל אינטרס לאן כדאי להגיע.
והאם יש תקופה שנתית שיש בה הנחות לקניית אופנים וכדאי אז לרכוש? אולי בירידים בבן שמן?
תודה!
 

shangu23

New member
"ציודים" במושב סגולה בדרום חנות נהדרת

מבחר רחב ולמיטב זכרוני גם המחירים סבירים. הייתי מרים טלפון לפני כדי לשמוע מה המבחר שלהם מבחינת מידה S.

[URL]http://www.tziyudim.co.il/[/URL]
 

steiff

New member
השורה התחתונה היא שתצטרך למדוד את האופניים לפני הקניה

מאחר ואני מתגורר במפרץ חיפה איני מכיר חנויות במרכז ובדרום. אאל׳ט יש חנות מקצועית למדי בקיבוץ בארי, אם זה בסביבה שלך... באזור תל אביב יש מקבץ נאה של חנויות באזור רחוב החשמונאים וסביבותיו.

מרידה מותג טוב עם יחס לא רע של תמורה למחיר. מבדיקה קצרה שערכתי אכן חלק גדול מהמותגים לא מגיעים עם גלגל 29 במידה S אבל אתה מקבל במידה זו את אותה הגיאומטריה מבחינת זוויות.

ג׳יאנט מותג טוב. דגם Anthem בשיכוך מלא ודגם XTC בזנב קשיח בעלי גיאומטריה דומה. הז׳ק שלי הוא XTC מידה לארג׳ ואני מאד מרוצה מהגיאומטריה והנוחות. כשחיפשתי ש׳מ 29 Anthrm היו הראשונים על הכוונת אבל אחרי כמה נסיונות לא הצלחתי להתכנס בין 29 ל-27.5 ובסוף בחרתי מותג אחר. סקאלפל של קנונדיל. באמת פסגת הפלצנות. בסופו של יום אני מחזיק את שני הזוגות. כשהש׳מ בטיפול אני רוכב על הז׳ק ובכל פעם מחדש אני שואל את עצמי אם באמת הייתי צריך לקנות ש׳מ...

באשר לכאבי גב - בשפת גוף נכונה והרמה נכונה של התחת מהאוכף אפשר לנטרל באופן משמעותי העברה של זעזועים מהשטח לגב גם בז׳ק, אבל מאחר ואני לא אורתופד אני לא מתכוון לעוץ עצה לסובלים מכאבי גב מלבד ללכת לאורתופד ולשאול בעצתו.

להערכתי שלוש מידות הגלגל יישארו איתנו עוד שנים. אפילו 26 שכבר מייצרים פחות. חלפים אפשר למצוא בלי בעיה גם ל-26, מה גם שמלבד המזלג והחישוקים (וכמובן השלדה) שאר החלקים זהים בין כל המידות.

גלגלים במשקל 1800 גרם לזוג הם לא מדע בדיוני. גלגלים של שימאנו עוקבים לסדרות של שאר המערכות. מעבר לזה יש המון יצרנים נוספים. הגלגלים הפופולריים למי שמחפש מחיר הגיוני מבוססים על נאבקות של פורמולה והחישוקים של אלכס.
 

faloou

New member
אני חושב שאתה טועה לגבי 26". מלבד לשימושים ספיציפיים

כמו DH (גם לא בטוח) או אורבן, באופני שטח לשימושיים "כלליים", 26 לא ייוצרו יותר.
&nbsp
לגבי "הלמה הייתי צריך ש"מ": העניין של רמת הרכיבה והכושר הגופני שוב חוזרת. אם נתכנס לנורמה של הרוכבים בסינגלים, ז"ק משמעותית פחות נוח, פחות עביר ופחות קל לרכיבה מש"מ. לרכוב על ז"ק זה משמעותית יותר קשה. אתה מבלה יותר זמן בעמידה, יותר קשה לעבור מכשולים ויותר קשה לפתח מהירות.
אתה צריך טכניקה יותר טובה והאופניים פחות סלחניים.
&nbsp
אני רוכב על ז"ק, נתקל הרבה ברוכבי ש"מ... יותר קל להם. אין אפס.
&nbsp
אם אתה רוכב חזק עם יכולות טכניות, אז אולי אתה טוב מספיק כדי להתמודד עם הקשיים הללו, ואז להנות מהיתרונות (הלגמרי תיאורטיים לרב הרוכבים) של ז"ק.
&nbsp
זה לא שאני ממליץ בהכרח של ש"מ. אני רוכב ז"ק כי כל זמן שאני נהנה לרכוב, אני לא אוציא עוד כסף על טכנולוגיה שתעשה לי את החיים יותר קלים, אבל לא תיתן לי יותר הנאה.
אבל אני לגמרי מבין את מי שקונה ש"מ. אפשר לרכוב יותר בקלות ויותר מהר.
 

AdiX

New member
ככה מנסיוני

נתחיל מזה שאני בגובה שלך.
קודם כל 27.5 ולא 29.
יהיה לך קשה למצא 29 ש"מ שיתאימו לך וחבל לטעות ולבזבז כסף או להוציא כסף על ניסויים במציאת על כידון / סטם שלילי מאוד שיתאימו לך.
מבחינת אורך מהלך, 100 אולי יספיק מבחינת השיכוך שאתה צריך בפועל, אבל אופנים עם 120 מ"מ יהיו בדרך כלל עם גאומטריה שמתאימה יותר לשבילים ולסינגלים.
אני עם אופני סקוט ספארק 27.5 שהם 120 מ"מ ומרוצה למדי, אם כי אחרי מדידות מקצועיות, אני רוכב עם סטם שלילי מאוד של 17 מעלות.
לסקוט יש מתחרים מרוב החברות, אם כי הסקוט מוגדרות כ XC מרתון ובדרך כלל אופני 120 מ"מ יהיו יותר שבילים.
לגבי המכלולים, בתקציב שלך יכנסו SLX, שזה סבבה לגמרי ולא ישנה את הרכיבה, הכסף צריך להיות בבולמים ובגלגלים.
לגבי חנות, מצא לך חנות שקרובה לבית ותקבל בה שירות טוב, שירות לא פחות חשוב מהאופן, סה"כ מרוב היצרנים בתקציב נתון תקבל תמורה דומה.
וחשוב שהאופניים גם יראו טוב בעיניך.
עוד הערה חשובה מאוד, שוק היד שניה מפוצץ באופניים טובים. מצא לך זוג ב 7-8 אלף ותשאיר את העודף להתאמה למידה שלך או לשדרוגים לטעמך, צריך רק סבלנות וחיפוש בלוחות בפייסבוק ובאתר הרים (עדיף על יד 2 לטעמי)
תהנה.
 

graphe60

New member
למה כוונתך באמירה לדאוג להתאמה למידה שלך?

אתה ממליץ ללכת למודד מקצוע שיתאים סטאם לכידון אחרי בחירת המידה?
אתה קנית 27.5 מידה S גם כן?
ולמה אתה חושב שלא אמצא 29? או שזו תיהיה טעות? כתבו כאן למעלה שדווקא היום
יש 29 מידה S, עוד לא בדקתי באיזה חברות אבל מניח שהם לא טועים.
&nbsp
בנוגע ליד2, העדפתי שלא, אבל אולי שווה לנסות אם נמצא מציאה.
מותר לשאול כמה עלו לך הסקוט?
האם עשית רכיבת מבחן או שבאת, אהבת, סיבוב קצר ולקחת?
תודה!
 

steiff

New member
לא צריך ללכת למודד מקצועי

יש כמה מדידות פשוטות שתוכל לבצע בעצמך. כל מה שצריך זה קצת סבלנות, זוג עיניים, סט של מפתחות ״אלן״ בגדלים שמאפשרים כיוון גובה מוט האוכף והאוכף עצמו - ואפשר גם להיעזר במישהו שיסתכל ויוודא מיקומים.

גובה האוכף: כך שכאשר הפדל הנמוך נמצא בהמשך קו צינור האוכף - הרגל כמעט ישרה לגמרי אבל לא ״נעולה״. אם על מנת להגיע למצב הזה אתה צריך למשוך את מוט האוכף החוצה מעבר לסימן ה״מינימום״ שמסומן עליו - השלדה קטנה מדי.

מיקום האוכף לאורך: כאשר הפדלים מקבילים לקרקע הברך של הרגל שעל הפדל הקדמי צריכה להיות בדיוק מעל אמצע הפדל. להזיז את האוכף על המסילות קדימה או אחורה עד שהברך בדיוק במקום. אם מגיעים לקצה מהלך המסילה ועדיין צריך להזיז - השלדה לא מתאימה. (גדולה או קטנה בהתאם לכיוון ההזזה החסר).

כאשר הידיים על הכידון בתנוחת רכיבה רגילה - מביטים על ציר הגלגל הקדמי. הוא צריך להיראות באמצע ה״סטם״. אם הוא קדימה מדי לכיוון הכידון - השלדה קטנה מדי. אם הוא אחורה מדי לכיוון הסטירר - השלדה קטנה מדי. אפשר להחליף לסטם ארוך או קצר כדי להגיע להתאמה מלאה אבל לקחת בחשבון שזה משפיע על ההיגוי - סטם קצר - היגוי ״עצבני״. כמו הגה קטן באוטו.

גובה הכידון - לפי הנוחות. אפשר לשנות באמצעות סטם בזוית או באמצעות כידון ״רייזר״.
 

AdiX

New member
מודד מקצועי מכוון הרבה דברים

יש המון דברים שמכוונים, סטם, מיקום וזוית אוכף ואפילו מיקום ברקסים.
אם אתה רוכב מחובר אז זה יותר משפיע לטעמי כי כפות הרגליים תמיד באותו מקום בלי יכולת לתקן מיקום לא מדוייק של חלק אחר.

לגבי 29 ש"מ, חבל לך ליפול ולעשות טעות 27.5 איכותי בסינגלים יהיה אחלה.
לא סתם יש חברות שלא עושות מידה סמול ב 29 ועוד אופנים ארוכי מהלך שבהם הגלגל הקדמי גבוה בגלל הבולם ואז אי אפשר להגיע לתנוחת רכיבה יעילה.

לגבי רכיבה, עשיתי משהוא באמצע, סיבוב משמעותי נקרא לזה.
האופניים יד שניה מבחור במידות שלי ואפילו פחות, ככה שהיה ברור שזה יתאים מבחינת מידה.
הסקוט עלו לא מעט יחסית ליד שניה, אבל הם אופני קצה מעל התקציב שהצעת עבור יד 2 התקציב שהעלת הוא ממש אחלה עבור המקום שאתה נמצא מבחינת ניסיון וכו'. בהמשך כשתתפקס ותלמד מה אתה רוצה תעלה תקציב אם זה מתאים לך.
 

faloou

New member
מה שאנחנו לא יודעים זה איך אתה רוכב

ואופן הרכיבה שלך זה עניין מהותי. זה גם נכון שעם אופניים טובים יותר הרכיבה שלך יכולה להשתנות, אבל את זה קשה לחזות (כשתעלה על אופני ש"מ, יהיה לך פתאום קל מאוד לעבור מכשולים ולשמור מהירות, באופן שלא הכרת).
&nbsp
למה אני מתכוון?
&nbsp
יש כאלו שיירכבו סינגלים כמו שתיארת עם אופני XC "טהורים", ויעשו את זה מעולה. יש כאלו שייתקשו עם אופני XC, כי תנוחת הרכיבה (גיאומטריה)וסה"כ האופניים בנויים לרכוב מהר, על חשבון כושר תמרון ואחיזה (בגדול).
&nbsp
וכאן חשוב להבין, יש תכונות סותרות.
&nbsp
אם אתה עושה אופניים למהירות אופטימלית במישור, אתה מקריב את ההתאמה שלהם לרדת מהר ירידות. רוכב מיומן ייסתדר עם זה. רוכב פחות מיומן - ייתקשה אולי.
&nbsp
אתה בא מז"ק בסיסיים, אז סביר להניח שכל אופניים יהיו שיפור ענק, אבל ככל שתתקדם (כי אתה מחפש אופניים לשנים קדימה) אולי הרכיבה תיקח אותך "להתמקצעות" ואז אולי תמצא את עצמך עם אופניים שקצת פחות מתאימים. אולי עם המעבר לש"מ הסינגלים שהיום מאתגרים אותך יהפכו קלים, ותחפש דברים קצת יותר טכניים. אז אופני XC פחות יתאימו.
&nbsp
אז נתחיל מקצת לאפיין אותך:
- כמה אתה רוכב שוטף בסינגלים שאתה רוכב אותם? אתה יורד את הכל על אופניים או לפעמים ברגל?
&nbsp
- ממה אתה נהנה יותר מלרדת מסלעות ולגבור על מכשולים או מלתת מהירות בקטעים מהירים?
&nbsp
___________
&nbsp
המליצו פה על אופני יד2. זה בזה חוכמה, כי אופני ש"מ בתקציב שהצעת לא יהיו עם חלקים ברמה גבוהה (ולא ההילוכים חשובים. SLX זה סבבה לכל רוכב סופשבוע). מצד שני, צריך להבין באופניים כדי לקנות יד2, אז כדאי לעשות את זה עם חבר שמבין.
&nbsp
שוב, אני לא יודע כמה אתה 'קרבי', אבל בתקציב שלך אפשר לקנות אופני ז"ק ברמה גבוהה. אם לא איכפת לך לעבוד יותר קשה, אתה יכול לקבל אופניים קלילים, שלא תצטרך לשדרג בהם כלום.
גם יש היום אופני ז"ק עם צמיגי 27.5+ שנותנים תמהיל תכונות שפעם לא היה בז"ק (בגדול, יותר אחיזה/נוחות, על חשבון מהירות/קלות דיווש, שמתאימה אותם יותר לרכיבה טכנית).
&nbsp
____________
&nbsp
בלי קשר, רוזן מינץ מנקים מלאים השבוע. תוכל למצוא אופניים ממודלים ישנים במחירים של יד2, אבל במצב חדש. יכול להיות שעוד יבואנים מנקים מלאים במקביל. שווה להזדרז.
 
למעלה