התייעצות לגבי הפיכת אופני הרים לאופני עיר

  • פותח הנושא Simj
  • פורסם בתאריך

Simj

New member
התייעצות לגבי הפיכת אופני הרים לאופני עיר

שלום לכולם,

יש לי כבר מספר שנים אופני הרים זנב קשיח של Schwinn והבנתי שאני משתמשת בהן רק ככלי תחבורה בעיר וזה מה שעושה לי טוב.

לפני כחצי שנה היו לי בעיות עם השרשרת שהיתה יוצאת ונתקעת בין הגלגלים ואחרי ש"פתרו" לי את הבעיה הגלגל האחורי שלי יצא מכיוון.. מאז המצב החמיר ובחלק מהנסיעה, בעיקר בעליות הוא משתפשף בשלדה בחלק התחתון שלה.

1. אני מחפשת מקום אמין באזור ת"א שאני אוכל לתקן את זה, התייעצתי בשתי מקומות לגבי הבעיה (גם המקום שיצר לי אותה) והם בילבלו לי בשכל והרגשתי שזה כמו להגיע למוסך עם אוטו.
במיוחד אחרי שהעברתי אותם טיפול ניקיון ושימון ופירוק הסופ"ש אני מבינה באופן בסיסי באופניים ומעצבן אותי היחס המזלזל והמחירים הגבוהים שמבקשים.

2. יחד עם התיקון כבר חשבתי להפוך את האופניים להיבריד, כמו שתמיד רציתי, אין לי צורך בגלגלים רחבים כ"כ ובחיכוך הרב, אני מעדיפה שהרכיבה תהיה קלילה ומהירה יותר.
יש לכם המלצות לגלגלים שכדאי לי לרכוש? האם אני יכולה גם להשאר עם הגלגלים הקיימים ולהלביש עליהם צמיד דק יותר כמו צמיג כביש?
אני מניחה שאני מוכנה להשקיע בזה בסביבות ה700 ש"ח לא כולל עבודה.
אשמח להמלצות לחברות ומקומות אמינים ומחירים טובים. :)

 

oren_hershco

New member
אפשר להחליף לצמיגי כביש 26"

זה יעלה הרבה פחות מ- 700 ש', ואכן ישפר את המצב. אבל הייבריד זה לא יהיה.
האופניים האלה עדיין יהיו כבדים יותר ופחות מהירים מהייבריד סביר.
אם פתרת את בעיות ההילוכים, וזה מספק אותך, לכי על החלפת צמיגים.
אם את רוצה לרכב מרחקים גדולים יותר בקלות ובמהירות, לא הייתי מנסה לשפר משהו באופניים הנוכחיים.
 

Simj

New member
תודה!

אשמח להבין למה אופני הייבריד יהיו הרבה יותר מהירים מלהחליף גלגלים לאופניים האלו ולמה לא כדאי להשקיע בלהחליף להן. :)
 

faloou

New member
כמה סיבות

1. לאופני הייבריד יש גלגלים יותר גדולים
&nbsp
2. השווין שלך הם לא אופני הרים, אלו אופני "כאילו הרים". הבולם שיש עליהם (שלא חובה בעיר), כמו שאר האבזור, כבדים. גם השלדה.
&nbsp
3. גלגלים זה החלק הכי יקר לשדרג באופניים. בגלל שהשאר לא מתאים למטרה שלך, אז אין טעם לשפוך על זה כסף.
&nbsp
4. אם הגלגל שלך מתחכך, משהו עקום. אולי הגלגל, אולי אפילו השלדה... (אם תאמרי מה אמרו בחנות, אולי זה יישפוך אור). בלי לדעת מה לא בסדר, לא הייתי עושה כלום עם האופניים
&nbsp
5. החלפה לצמיגים שמתאימים לעיר (חלקים) תיתן לך שיפור מורגש. אולי זה יספיק לך. יותר מזה לא הייתי משקיע.
&nbsp
מעבר לאופני הייבריד, יש אופני עיר שמכוונים יותר לנוחות ותמרון ופחות למהירות. למשל, Electra Townie.
&nbsp
&nbsp
 

Simj

New member
faloou תודה על התשובות :) יש לי עוד מספר שאלות

1. אשמח להבין למה האופניים האלו הם "כאילו הרים" - אני בטוחה שהם לא מלכי הביצועים אבל אני מניחה שהם כן בסדר כאופניים של התחלה בשטח.. שוב זה נראה לי תלוי מטרה. אני מנסה להבין למה "לבטל אותם כאופני הרים" (אני שואלת בשביל ללמוד).

2. הנחתי שאעשה מדי פעם טיולי שטח והבנתי שאני הכי נהנת מהם ומאופניים באופן כללי רק ככלי תחבורה ולכן אני רוצה לשנות אותם.
האופניים כן מאוד נוחים לי וכיף לי שיש בולם בעיר ובתור אחת שרוכבת הרבה על הכביש אז הוא רחוק מלהיות חלק. אני התנסיתי באופני עיר, כביש, פיקסי ועם שלי איני מרגישה את מהמורות הכביש וזה נהדר. :)

אופני עיר לא רלוונטים בשבילי, זה משהו אחר לחלוטין, אני נהנית מהישיבה על האופניים שלי, מאופן הפידול, אופן האחיזה בכידון, כמות ההילוכים שניתן לשחק איתם, ושהן כן מסיביות ולי זה טוב כי אני רוכבת מהר ואני מרגישה שהשילדה מפקסת אותי. (מה שנחשב מגבלה לאחרים, אני מחשיבה את זה לטוב).
 

faloou

New member
עוד תשובות

1. "שטח" זה מושג ערטילאי ומאוד רחב. גם התחלות יש כל מיני. כדי לרכוב על שבילי עפר, הם בסדר. לשטח טכני/מסולע הם לא יחזיקו מעמד לאורך זמן, ויהיה קשה לרכוב איתם (הבולם לא מספיק טוב, כמו שאר החלקים, שלא יחזיקו מעמד. צריך הילוכים יותר קלים ועוד ועוד).
אלו לא אופניים רעים לסוגם/מחירם (בערך 250 דולר בארה"ב), למחיר שלהם זה פחות או יותר מה שאפשר לקבל.
&nbsp
2. עיקר השיכוך שאת מקבל בעיר זה מהצמיגים, לעומת אופני כביש (פיקסי זו בכלל חיה לאנשים שבאמת יודעים לרכב עליה). כאמור "טיולי שטח" זה מושג מאוד רחב, אבל מה שאת חווה בעיר זה הרבה פחות בעייתי.
&nbsp
&nbsp
ככלי תחבורה אופני עיר טובים (כמו הטאוני) נותנים ישיבה זקופה וצפייה לרחוק, יש כאלו עם בולם (שמתאים לעיר), אפשרות להוריד רגליים בקלות, ומספיק הילוכים. ובעיקר, מאוד מאוד מאוד נוחים, מבחינת שיכוך מהמורות (פונקציה של תכנון השלדה, צמיגים שמנמנים ואורך).
הם פחות טובים לפתח מהירות ולתמרונים צפופים.
&nbsp
אם את אוהבת לרכוב בעיר מהיר וזריז, אבל עדיין רוצה משהו יותר נוח ומרכך מאופני כביש, אז הייבריד זה הכיוון.
אם את רוצה להמשיך עם האופניים שלך (ואם כיף לך איתם, למה לא?!) פשוט תרכיבי סט צמיגים לעיר, ללא קוביות בכלל (חלקים) או עם קוביות רק בצדדים (כדי בכל זאת לתת קצת אחיזה יתרה בשבילי עפר).
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

The Pinky P

New member
קראתי ויש לי כמה כיוונים בשבילך -

גילוי נאות - אנוכי רוכב עירוני יום יומי כבר הרבה זמן, על סינגל ולאחרונה גם פיקסי.
דבר ראשון: לתקן אופניים רק בחנויות מקצועיות ולא בחנויות העממיות הללו שמוכרות בעיקר לוקשים.
מכונאות אופניים היא לא דבר של מה בכך.

יש שתי דרכים ללכת בהם במקרה שלך -
1) להשקיע את ה- 700 בשיפוץ ושידרוג חלקים
2) להחליף אופניים (וכנראה להשקיע עוד כמה גרושים)

אז אם אנחנו מדברים על להשאר עם הזוג הנוכחי, השידרוג העיקרי
יהיה כמובן בצמיגים, ובתיקון כל המערכות הישנות והפשוטות שמורכבות על האופניים הללו, וגם זה לא יבטיח לך אופניים שעובדים פיקס, משום שמדובר במערכות פשוטות בגבול הבלתי נסבלות.
אבל!
אם תחליטי להפוך את האופניים לסינגל ספיד (אין פה נכון לא נכון,לשיקולך)
אז אפשר להוציא מה - 700 שקל האלו אחלה אופני עיר, ללא הילוכים ואולי אפילו זוג גלגלים עירוני, דק וחד, השינוי בתחושה מובטח.

אם את מעוניינת להשאר עם הילוכים (וגם אם לא) - הייתי מתחיל לפזול לאופציה השנייה,הייתי מחפש אופניים יד 2 עירוניים יעודיים לנשים,קשה אבל אפשר למצוא.
בתל אביב יש חנויות שמתמחות באופניים שאת מכוונת אליהם וגם בתקציב,
שתיים מהן הן - 1) "פנצ'ר" ו - onebikestudio , חפשי בגוגל.
נוסף על כך הייתי מציע לך להכנס לדף פייסבוק בשם - פיקסי Fixie & SS city bike Israel
יש שם שוק מכירה וקנייה שיכולים לענות על הצרכים שלך.

נ.ב - אם את רוצה להשיג אופניים יותר מהירים ויותר חדים בעיר, כדאי שתשקלי לשנות גאומטרית שילדה ולרכוב על אופניים שהם קצת פחות "זקופים" וקצת יותר "ספורטיביים", אבל גם אם תחליטי להשאר בגאומטריה הנוכחית - זה מובן ובסדר, זה ממש נוח!
רק צריך לציין שתמיד אופניים שרכבנו עליהם שנים, ירגישו לנו כזוג הכי נוח בעולם.
 

faloou

New member
אני חושב שזו עצה גרועה, לוותר על ההילוכים

זו עצה של מי שלא מכיר ולא מרגיש איך רוכב מישהו שהוא לא מיומן ברכיבה על סינגל ספיד ופיקסי ושאר הפתרונות שמתאימים לאנשים בכושר ו/או מיומנים.
ולא ניכנס לאופני פיקסי, שהם באמת עניין למיומנים ביותר, שמחפשים אתגרים. זה לא כלי תחבורה, זה ספורט אתגרי.

להפוך את האופניים (הכבדים) הנוכחיים לסינגל ספיד, יקשה עליה מאוד בדיווש.

דבר שני, מערכות ההילוכים הבסיסיות של שימנו הן אולי כבדות וגדולות ולא הכי חלקות, אבל עובדות בלי בעיות, כל זמן שכל הרכיבים יושבים ישר.

לקנות אופניים קלים ומהירים יותר, עם גלגלים דקים, ייתן לה משמעותית יותר מהירות, וגם כושר תמרון, אבל הנוחות...
ושוב, את זה רוכב חזק מרגיש פחות, כי הוא יותר עובד עם הרגליים ומחזיק את התחת באוויר...
 

The Pinky P

New member
אפשר להבין בקלות שאין לך שום הבנה בתחום.

הילוכים נועדו לשימוש מסויים.
הם בהחלט יכולים להועיל במצבים מסויימים, אך לעתים יכולים רק לגרוע.
מי שרוכב בעיקר בעיר ולא גר במקום הררי יתר על המידה - ירוויח את היתרונות
של הסינגל ספיד, שעולים על החסרונות המאוד מועטים והזניחים.

סביר להניח שאין לך נסיון כלל ברכיבות מסוג זה ועל סוג כזה של אופניים, ומכאן שאין לך מקום לקטול סגנון שאינך מנוסה בו.
אתה יורה לאוויר משפטים בסגנון - " סינגל ספיד יקשה עליך מאוד בדיווש"...
זה מנותק מהמציאות. זה לא מתאים -לכל - אחד אבל זה יכול להתאים מאוד בסיטואציה הנוכחית.

זו עצה של מי שמכיר ומרגיש איך רוכב מישהו שמבין את הסיטואציה שבה נמצאת הבחורה ויכול להבין את ה"כבדות" שממנה היא רוצה להפתר.
אתה לא מבין את זה משום שאתה לא רוכב מנסה בתחום הזה ולא יכול להבין מה זה להתנייד על אופניים שקטים,קלים,חדים,שמגיבים תגובה ישירה מסיבוב הפדל לגלגלים וכדומה...

לגבי מה רוכב "חזק" מרגיש או לא מרגיש...
אז אני אתקן אותך מההגדרה "חזק" להגדרה "מנוסה".
רוכב מנוסה לא רוכב בעמידה,זה דבר ראשון.
רוכב מנוסה יכול "להרגיש" את כל מה שרוכב לא מנוסה מרגיש+ עוד הרבה מעבר לכך.
רוכב מנוסה יכול להרגיש ולהבדיל בין דקויות מאוד קטנות, על אחת כמה וכמה בהבדלים גסים כמו שציינת.

עד לא שלא רכבת - אל תקטול משהו שאתה לא מבין בו, וגם אם לקחת סיבוב פה ושם על אופני סינגל זה לא הופך אותך למבין גדול.

נ.ב - קפוץ לאמסטרדם, תחזור ותגיד לי כמה אופני סינגל יש וכמה עם הילוכים.
אז או שזה מתאים או שכל ההולנדים בכושר שיא.
 

faloou

New member
אתה רק מוכיח את מה שאמרתי, אתה לא רלוונטי לה

אבל נתחיל מהסוף: אמסטרדם שטוחה.
ת"א, יחסית לאמסטרדם, לא שטוחה. כלומר, אם אתה חזק, אתה לא תחשוב ככה, אבל כן... יש עליות ורוכבים "רגילים" משתמשים בהילוכים כל הזמן.

ויש רוכבים מנוסים שהם לא חזקים. וגם הם משתמשים בהילוכים. ועדיין יהיה להם קשה בעלייה בלי להחליף הילוך.

ולא טענתי שרוכב מנוסה "רוכב בעמידה", אלא שכשאתה דוחף חזק עם הרגליים, התחת פחות לחוץ על הכסא (או אוכף, או איך שהפיינשמעקרים קוראים לזה), מאשר כשאתה לא מדווש בכלל (לדוגמא).

זה שרוכב מנוסה יכול להרגיש מה שרוכב לא מנוסה לא יכול... נו?!
מה זה קשור?

וזה קל מאוד לקטול אופני סינגל למישהו לא חזק (משהו שאתה שכחת איך הוא מרגיש או בכלל לא היית שם מעולם). אתה לוקח אופניים רגילים, מקבע על הילוך ו... סע. כן, נכון, אופני סינגל קלים יותר (אולי הרבה יותר) ולכן קל יותר גם עם הילוך אחד. אבל לעלות איתם את רחוב בני אפרים בת"א או קפלן או נמיר בואכה צומת אינשטיין...
אבל, נו, ממתי קפלן בשבילך זו "עלייה"...?!

להילוכים אין חסרונות, מלבד תחזוקה זניחה. המערכות הבסיסיות אמינות לשנים רבות, והחיים קלים יותר כשאפשר להוריד הילוך.

אתה אולי מתלהב מס"ס ומנסה לגייס תומכים לכת, וזה בסדר, וס"ס זה אחלה, אם יש לך את השרירים ברגליים לדחוף.
או אם אתה חי באמסטרדם.

לרוכבת פחות מנוסה, שנהנית מהרכות היחסית של האופניים שלה, זה כרגע צד בכיוון הלא נכון. כשתגיע לגלגל הגדול מלפנים ולקטן מאחור ותרגיש שהיא רוצה עוד מהירות, שתשקול לעבור.
 
למעלה