שאלה של מתחילים - שילובים אפשריים של קראנק וקסטה

tulkin

New member
שאלה של מתחילים - שילובים אפשריים של קראנק וקסטה

אני רוכב בעיקר על כביש (פה ושם על שבילים לבנים). אופני עיר פשוטים לגמרי עם רכיבים בסיסיים (קוויק 4 של קנונדייל) שסחבו אותי מאד טוב עד עכשיו.
במקביל למאמצי לקנות אופני כביש שיתאימו לרכיבה לסגנון הרכיבה שלי, אני רוצה לנסות "לשדרג" קצת את האופניים שיש לי. על גלגלים אשאל בנפרד. אבל אני רוצה גם לשדרג את מערכת ההינע, ותוהה איזה קראנק יתאים עם איזה קסטה (ועם איזה מעבירים), בהנחה שאני לא הולך לקנות גרופסט שלם.

קודם כל, אם מישהו יכול לסכם את כל התורה על רגל אחת (או לתת לינק טוב לעניין) זה יהיה נפלא.
שנית הכיוון שלי הוא לנסות לשים קראנק קומפקט של כביש (50-34) ומאחורה קסטה של 11-32 לפחות (אבל מעדיף 11-34 ואולי אפילו 11-36, אני זקוק להם בעליות).
האם יש הבדל או משהו שצריך להסתכל עליו בהתאמה שכזו? האם הקראנק צריך להיות מתואם למספר גלגלי השיניים בקסטה (כלומר אם הקראנק בא מגרופ של 2X11 אז הקסטה חייבת להיות של 11)?
האם אפשר לערבב מערכות כביש (הקראנק) ושטח (הקסטה - אין קסטות 11-34 ומעלה במערכות כביש סטנדרטיות)?
בקיצור כל עצה תתקבל בברכה.
 

tulkin

New member
וכמובן שאלת המשך מתבקשת על המעבירים

האם כל מעביר אחורי של 11 יתאים לכל קסטה של 11? האם כל מעבר של שני גלגלי שיניים קדמיים יתאים לכל קראנק? אם לא, מה כן? איך להתאים מעביר לקסטה/קראנק?
ומה בנוגע לידיות ההחלפה? (כרגע אני עם כידון שטוח, אבל מתישהו אולי אעבור לכידון כביש, האם כל מה שאצטרך זה להחליף ידיות, או ממש להחליף מעבירים)
&nbsp
 

זכיר

New member
תעמיק אצל שלדון בראון זצ"ל

למשל:
http://www.sheldonbrown.com/k7.html#hyperglide
&nbsp
ותפליג משם דרך הקישורים. יש המון המון מידע מועיל שם. לפעמים קצת קשה לאתר אותו.
&nbsp
למעבירים אחוריים יש מאפיינים שונים, צריכים להיות מפורטים במפרט של המעביר. אחד המאפיינים מתייחס לגודל הגלגש המקסימלי שהמעביר יכול לטפל בו. (נדמה לי שבעזרת תוספת לחיבור המעביר אפשר להתגבר על מגבלה כזו, אני לא בקיא). מאפיין נוסף הוא קיבולת המעביר, הקיבולת היא ההפרש בין סכום גודל הגלגשים הקטנים ביותר מקדימה ומאחורה ובין סכום הגלגשים הגדולים ביותר מקדימה ומאחורה.
&nbsp
על כידון כביש אתה רוצה להרכיב שיפטרים לכביש. את המעבירים לא צריך להחליף. לפעמים חיוני שהמעבירים יתאימו לשיפטרים (למשל מערכת 11 למערכת 11 ומערכת 9 למערכת 9. אבל לא תמיד (למשל שיפטר 9 אצלי עובד מצויין עם מעביר שמתאים למערכת 10)
&nbsp
מבחינה פרקטית אתה תצטרך גם להחליף את כל הכבלים שלך להילוכים ולבלמים. קח בחשבון בעלויות. למרות שאולי שאחרי שתראה כמה עולים שיפטרים אז מחיר הכבלים יראה לך זניח.
 

זכיר

New member
כבד אתה.. תקנה אופני כביש וזהו

בגדול, ככל שלמערכת יש יותר גלגלי שיניים בקסטה, ככה היא מנסה לצופף אותם. כלומר השרשרת צרה יותר (הכוונה לאורכי הפינים המחברים). שרשרת רחבה מדי, למשל למערכת 6 גלגשים, יכולה להתקע ברווחים הצרים בין גלגשים למערכת 11.
&nbsp
יש סיכוי לא רע שמערכות קרובות יסתדרו. במיוחד בכל האמור לגלגלי שיניים מקדימה.
&nbsp
כביש ושטח אפשר לערבב בשמחה. אבל להקפיד על מספר הגלגשים. כלומר קסטה שטח ל 10 גלגשים תעבוד עם מערכת כביש 10 גלגשים (בתנאי שקיבולת המעביר האחורי גדולה דיה, אבל זה סיפור אחר ששאלת עליו במקום אחר).
&nbsp
&nbsp
עכשיו לפרקטיקה,
קודם כל למה לך להחליף מערכת? החלפת קראנק וקסטות לא יהפכו את האופניים שלך לאופני כביש. הם אפילו לא יקרבו את האופניים שלך לאופני כביש. לא בטוח שבכלל תרגיש הבדל. אם חסר לך טווח במערכת ההילוכים הנוכחית אז תגדיל אותו בשינוי נקודתי. אל תחליף את כל המערכת.
&nbsp
שנית כל, אתה לא יכול לחבר איזו קסטה שאתה רוצה לגלגל האחורי שלך. ציר גלגל עם HUB שמתאים לקסטות 7 לא יקבל קסטות 11. יש צירים עם יכולת ורסטילית יותר כתלות בספייסרים. עניין שעליך לברר ספציפית לגבי הגלגל שלך.
&nbsp
שלישית כל, אתה צובר פה עלויות. שיפטרים + מעבירים + קראנק + גלגל אחורי + גלגל קדמי + בעצם הכל חוץ מהשלדה והאוכף. ובסוף תשאר עם שלדה מסיבית וכבדה מחוברת למערכות כביש.. בשביל מה? 1500 שקל על אופני כביש בסיסיים יד שניה יתנו לך את ההבדל שאתה מחפש בלי להכנס להרפתקאות מיותרות.
&nbsp
אמת שהדרך מעניינת יותר מהיעד. אך במקרה הזה אתה עלול לפספס את היעד.
 

steiff

New member
התאמת קראנק-קסטה-שרשרת

נתחיל מזה שהשרשרת והקסטה חייבים להתאים. הרוחב של שרשרת 11 שונה מהרוחב של שרשרת 10 או 12. תאימות בין שימאנו לסראם לקאמפי - יש הרבה סיפורי אימה על חוסר תאימות אבל בפועל עד היום לא היו לי בעיות להרכיב שרשרת סראם על מערכת שימאנו ולהיפך.

לגבי הקראנק - במרבית המקרים אותן פלטות ידעו להתנהג כראוי עם שרשראות 10 ו-11 כאחת. הרוחב הפנימי של השרשרת זהה. ההבדל הוא בעובי הלוחות החיצונים של השרשרת. עם זאת - המעביר הקדמי עלול להתקשות להעביר את השרשרת כראוי אם היא צרה ממה שהוא תוכנן להעביר. אפשר לנסות להשתמש במעביר קדמי של מערכת 10 עם שרשרת 11 ולהיות מוכן נפשית לצורך להחליף...

לגבי המעביר האחורי: מעבר ממערכת 10 למערכת 11 מצריך החלפה של המעביר האחורי ושל הידית משום שתצטרך ידית שמתוכננת ל-11 הילוכים, דהיינו יש לה 11 מצבים. כמו כן נדרשת התאמת בין יצרן המעביר ליצרן הידית - תנועת הכבל אצל סראם שונה מזו שאצל שימנו ומעביר סראם לא יפעל עם ידית שימנו (וגם להיפך).

באשר לקסטות שטח על גלגלי כביש - הדרייבר עליו מורכבת הקסטה זהה בין מערכות כביש ושטח כך שניתן להרכיב קסטת שטח על גלגל כביש, אבל המעביר עלול להיות בעייתי מבחינת יכולתו לקבל גלגל גדול ומבחינת יכולתו לטפל בהפרשי אורך השרשרת הנובעים משימוש בקסטה כזו. כך שבכל מקרה תצטרך כנראה מעביר עם כלוב ארוך ויתכן שתצטרך בכלל מעביר שטח במקום מעביר כביש.
 

oren_hershco

New member
הכיוון שלך לא הגיוני, לדעתי

אם אתה רוצה להסב את מערכת ה- 9 speed שלך (מתייחס לכמות הגלג"שים בקסטה) ל- 10 או 11, יקרה בדיוק מה שאתה לא רוצה - החלפת גרופסט שלם (כמעט)

סתם ככה לשפוך כסף על Drivetrain חדש לא יוריד הרבה משקל ולא יהפוך אותך למהיר יותר.

אגב, אם מערכות ההילוכים הנוכחיות שלך מגמגמות, אולי זה פשוט עניין של שחיקה. כבלים ומוליכים חדשים + כיוונון ראוי אמורים לאפשר לזה לעבוד באופן מושלם.

הייתי מסתכל על זה אחרת: אמרת שאתה רוכש אופני כביש ומשאיר את הנוכחיים? עכשיו תגדיר בדיוק את השימוש הצפוי של ה- Quick, ואז תראה מה השיפורים שכדאי לבצע, בעלות סבירה.

דוגמא ראשונה: ה- Quick יוסבו לשימוש שבילים לבנים ונסיעות עיר בלבד. במקרה כזה תוכל להחליף לצמיגי סייקלוקרוס (שיהיו עדיפים בהרבה ממה שיש לך כרגע, על שבילי כורכר). אם מדובר על רכיבות עיר מישוריות, אפשר להסב את האופניים ל 1x9. זה יוריד מהם משקל, העלות תהיה אפס, והשימושיות בדיוק כמו שהתכוונת.

דוגמא שניה: ה- Quick ישמשו כאופני עיר בלבד לנסיעות קצרות. אולי כאן הפשטות והחיסכון במשקל יהיו השיקול חשוב? קל יותר להעלות אופני סינגל-ספיד קלילים במדרגות, ואז יש פחות פיתוי להשאירם נעולים ברחוב. גם זאת הסבה לא יקרה, והתוצאה תהיה אחרת לגמרי ממה שיש לך כיום.

אלה רק דוגמאות. עד שלא תגדיר שימוש צפוי, קשה לתת המלצות ברורות.
 

חוריפיש

New member
מה זה יתן לך?

למה אתה רוצה לעשות את השינוי הזה? מה יש בקומפקט שאין לך עכשיו?
מבחינת יחסי העברה, כרגע יש לך (אם אני לא טועה) יחס הערבה של 28/32, בקומפקט, תצטרך גלג"ש של 38 מאחור כדי לקבל אותו יחס העברה. דווקא טריפל נראה לי סט אפ הרבה יותר טוב לטיפוסים ארוכים. למשקל יש אפקט זניח.

לגבי מעבר לכידון כביש, זה אומר גם שתצטרך להחליף שיפטרים, וזה לבד בסביבות 150$. מעבר לכך, נקודת האחיזה בכידון תתרחק משמעותית, מה שאומר שאולי תצטרך גם לשחק עם אורך הסטם והזווית שלו. זה יכול להשפיע גם על ההיגוי.

אפשרות אחרת היא להחליף את הסט אפ הנוכחי שלך ל-11 הילוכים. זה יעלה לפחות 200$ ועם קסטה 11-40 תקבל שני הילוכים נוספים על מה שיש לך כרגע.

להפוך את האופניים שלך לאופני כביש זה סיפור של כמה מאות דולרים. כמו שאתה יודע, אני עשיתי מעבר דומה, מאופני עיר לאופני כביש. קניתי יד שנייה ב-1600 ש"ח, כמה מאות שקלים על החלפת מעביר אחורי, קסטה (12-36) וכידון. הפיכת האופניים שלך לאופני כביש תעלה כנראה מחיר דומה, ולא בטוח שזה יהיה פתרון טוב באותה מידה.
 

tulkin

New member
בסדר, אז זה רעיון גרוע... לא לסקול אותי (וקצת תשובות)

אוקיי הבנתי. כאמור, שאלות של מתחילים. ובכל זאת קצת רקע מאין רעיון העוועים הזה הגיע, אולי אצליח לקושש עצות טובות:
אז למה להחליף מערכת הינע? כי המכנופן שלי אמר שהקסטה שלי כבר שחוקה וזקוקה להחלפה (מדובר במערכת מאד בסיסית ששרדה כ14K ק"מ). ומודדת האופניים אמרה לי שזרוע הקרנק שלי קצרה מדי והמליצה להחליף בארוכה יותר. נוסיף את זה שגם אחת מידיות ההעברה שלי נסדקה בהתרסקות (עדיין תקינה, אבל זקוקה להחלפה/תיקון), אז ממילא צריך להחליף רכיבים.
&nbsp
כאמור, אני רוצה להחליף אופניים בכלל, אבל לא מוצא דברים מתאימים בארץ (מחפש אופני כרומולי, ובארץ אין מספיק מבחר ואין שוק משומשים מספיק גדול). מצאתי שלדה שנראית מתאימה עם דמי משלוח סבירים מחו"ל. אז חשבתי שאולי אפשר להשיג שתי ציפורים במכה: להחליף את מערכת ההינע של האופניים הקיימים, במקביל להביא את השלדה לארץ, וכשהיא תגיע, אז להרכיב עליה את אותה מערכת הינע.
&nbsp
האילוץ - יש לי "רכיבת מטרה" ביולי שלקראתה אני מתאמן, ואני מנסה להגיע לתצורת אופניים סופית במהלך החודש הקרוב, כדי שאספיק לרכוב כמה מאות/אלפי קילומטרים של אימונים על האופניים לפני אותה רכיבה. כך שיתכן שהצירוף של האופניים הקיימים + שדרוגים מסוימים של רכיבים כאלה ואחרים, זה כל מה שיהיה עד יולי.
&nbsp
אז זה הסיפור שמאחורי השאלות הטפשיות שלי.
תודה וסליחה.
&nbsp
 

oren_hershco

New member
אתה הולך ומסתבך

לא הגדרת מטרה ברורה, לא לאופניים הקיימים ולא לבאים. אולי יש לך מטרות, אבל כאן לא הגדרת אותן, אז שוב, קשה להמליץ. בכל זאת, נקודות שמעלות תמיהה:

א. יש לך היום שלדת אלומיניום טובה ומזלג קרבון, ואתה חושב ששלדת כרומולי היא "שיפור"? אני מבין שטימטמו לך קצת את המוח בנושא, אבל סתם שתדע, זה הולך להיות כבד יותר, יקר יותר ומתעוות יותר מהאופניים הנוכחיים שלך. בעיקר אם אתה כבד, כמו שציינת.

ב. אם הרבה רכיבים נשחקו, אתה אכן יכול לשנות סטנדרט ל- 10 או 11. תתכונן להחליף גרופסט שלם, פרט לבלמים. אם אתה נשאר בסטנדרט 9, יש רכיבים חדשים, פחות יקרים, ולא תצטרך להחליף הכל. יש לי אופני ב' עם רכיבי שימנו Alivio משנת 15'. הרכיבים האלה נראים מצויין ועובדים מצויין.

ג. רעיון העברת המערכות מאופניים לאופניים אפשרי, אבל קצת לא ברור. אתה כן רוצה שני זוגות שמישים או לא? אם כן, בכל זאת תיאלץ להחליף בזוג הנוכחי את מה ששחוק.

ד. רעיון בניית האופניים הבאים על בסיס שלדה וחלקים בנפרד הוא לא למתחילים. עושה את זה רוכב מנוסה, שיודע בדיוק מה הוא רוצה, ויודע לחזות את התוצאה הסופית.

בניתי לבד לא מעט אופניים, וכמות הבלת"מים בדרך היא לא קטנה. זה עניין של מזל, אבל בהחלט עלולות להתגלות בדרך טעויות שיעלו ביוקר. תתאר לך שהזמנת סט גלגלים שלא מתאים לשלדה, כי טעית בסטנדרט, או כי לא טעית בסטנדרט - ובכל זאת הגלגל לא נכנס. זה קורה די הרבה בפרויקטים של בניה עצמית.

בקיצור, עדיין לא מובן מה אתה רוצה. רוצה אופני כביש קלילים לאיזה אירוע רכיבת כביש אתגרית? קנה כאלה. אם אתה לא מסוגל להגדיר מטרות ותקציב באופן ברור, פרויקט בניה עצמית ייצא יקר ונחות לעומת מוצרים קיימים.
 

tulkin

New member
תשובות:

קודם כל צריך לפתח כאן עור של פיל, אבל ההערות עוזרות מאד. הנה תשובות כמיטב יכולתי:
- אין לי צורך בשני זוגות שמישים, אחד טוב מספיק.
- אני רוכב כביש, רכיבות ארוכות. בסוף יולי אני מתכוון לצאת מלונדון לעבר אדינבורו וחזרה, כ1400 ק"מ, בחמישה ימים. מדי פעם אני עולה על איזו דרך עפר קטנה, ובעיר אני עולה ויורד מדי פעם מדרכה או שתיים. אני לא רוכב תחרותי. אני רוכב לאט יחסית, אבל הרבה מאד שעות. האופניים בהתאם צריכות להיות נוחות (לא גאומטריה תחרותית), אמינות וכו'.
- משקל פחות משנה (בטווח הסביר) כי הרבה יותר קל וזול להוריד קילו ממשקל הגוף והציוד הנלווה מאשר מהאופניים.
(הערה: אני לא כבד משקל באמת. אני כבד בדיוק במובן שזכיר התכוון אליו - קושי לקבל החלטות ולהוציא אותן לפועל, וכמעט תמיד זה מוביל אותי לדרכים עקלקלות
)
- תקציב גמיש יחסית (אבל לא "שפגט" כמו שאומרים), בסביבות 5K. רצוי פחות. בשביל משהו שארגיש שהוא ממש תמורה מעולה למחיר אוכל אפילו להעלות קצת.
&nbsp
&nbsp
לגבי כרומולי - מה שכתבת עומד בניגוד לדברים אחרים שקראתי בפורומים אחרים. כמעט כל הרוכבים בפורומים של רכיבות מרחק מספרים בנפלאות הכרומולי. רכבתי פעם מעט על כרומולי, אבל לא מספיק בשביל לגבש דעה. רכבתי כ3 חודשים על קרבון מספיק בשביל להרגיש "שברירי" מדי. רק תחושה. לא מגובה במדידות פיזיקליות ובמבחנים מתאימים. כאמור, כיום רוכב על אלומיניום שנראה מצד אחד שעושה את העבודה, אבל התחושה היא שהאופניים האלה מיצו את עצמם. הן חורקות, יוצאות מכיוון לעתים קרובות ודורשות יותר מדי טיפולים שמשפרים את המצב רק לזמן קצר. כאמור, אלו אופני עיר שלא בנויות לרכיבות של 100ק"מ ויותר בסופי שבוע ו200+ק"מ בארועי רכיבה שמעניינים אותי.
&nbsp
 

oren_hershco

New member
מתמקדים, זה טוב

לרכב 1400 ק"מ בחמישה ימים זה אתגר גדול גם לרוכבים מנוסים. הייתי נזהר מלקפוץ למים עמוקים כל כל בלי נסיון של כמה שנים ברכיבת כביש, כי זה עלול להסתיים בפציעה רצינית.

אבל, אתה שאלת ספציפית על האופניים, אז נישאר ממוקדים על האופניים: לרכיבה כמו שאתה מתאר, צריך אופני כביש טובים, קלים ונוחים.

- הם חייבים להתאים לך ממש, עד רמה שתרגיש אם נוח לך יותר או פחות כאשר אחד הפרמטרים משתנה בעשר מ"מ (אורך סטם, רוחב כידון, אורך קראנק וכו'). כבר התחלת תהליך מקצועי כזה, אז אתה בכיוון.

- אתה חייב למצוא אוכף טוב. זה עניין של ניסוי וטעיה, אבל לא מעט רוכבים שמבצעים רכיבות כאלה ימליצו על Brooks, ובצדק. שתי הסדרות מצויינות, גם העור וגם הגומי.

- אתה חייב למצוא פדלים ונעליים טובים. לנעליים והפדלים, ביחד עם האוכף, יש את הפוטנציאל הגדול ביותר לגרימת חוסר נוחות וכאבים שיגרמו לך להיכנע לאתגר ולפרוש. כשזה יקרה, בכלל לא תזכור אם בקסטה יש 9, 10 או 11 גלגש"ים.

- המשקל בהחלט חשוב ברכיבות כאלה. אתה צפוי לרכב כ- 250 ק"מ ביום, ובכל האצה וגבעה קטנה, האופניים הכבדים יותר יגרמו לקצת יותר עייפות מצטברת. אני לא אומר שצריך להתפרע עם ברגי טיטניום וכאלה, אבל בהחלט כדאי מאוד לשים לב לעניין. זה מוביל אותי לנקודה הבאה:

- כת הכרומולי היא פנאטית ורעשנית, זה נכון, אבל מבחינה אובייקטיבית הם רוכבים על אופניים כמעט זהים למה שיוצר בתחילת שנות ה- 90'. זה בסדר, זה נוסע, אבל עולם שלדות האלומיניום התקדם משמעותית מאז, ועולם הקרבון אפילו יותר. כל אגדות ה"סופג", "מרגיש", steel-is-real ושאר חרטוטים יורגשו היטב בשרירי הרגליים ביום השלישי או הרביעי, כשבכל עליונת תצטרך לדחוף אופניים שסתם ללא הצדקה שוקלים ק"ג או 1.5 ק"ג יותר מאופני קרבון מקבילים.

- לאור המטרה האתגרית, תיאלץ להתפשר על עניין "עולה מדרכה מדי פעם" או "רוכב שביל לבן מדי פעם". תתקן את ה- Quick ושהם יבצעו את המשימה הזו. כל אופניים שייועדו לשימוש רבגוני כזה יהיו כבדים יותר, ובעלי התנגדות גלגול גבוהה יותר לעומת אופני כביש אמיתיים.

- אפשר למצוא אופני כביש עם שלדה ומזלג מקרבון, בשוק המשומשים, בתקציב שלך. משהו שכחדש עלה מעל 10k, אפילו 15k. אם מדובר על מערכות מסדרה גבוהה, הבלאי בהן יהיה נמוך מאוד.

שים לב: בעולם אופני הכביש יש שלדות שמלכתחילה נועדו לתת דגש על נוחות ולא על ביצועים. הן סופגות יותר זעזועים (ללא קשר לחומר, גם שלדת אלומיניום יכולה להיות נוחה), ותנוחת הרכיבה בהן פחות קיצונית משלדות תחרותיות. סתם ככה בשליפה מהזכרון עולים לי השמות Specialized, Ridley ו- Trek כחברות שהיו להן דגמים ייעודיים לנושא. כנראה שגם לאחרות יש דגמים כאלה.

עדיף, לא הכרחי, למצוא אופניים מהקטגוריה הזו, למטרה שתיארת.
 

tulkin

New member
תודה על התשובה המפורטת

אני ממשיך לחפש. אם מישהו נתקל במשהו שעשוי להתאים, אשמח לשמוע.
 

זכיר

New member
אחלה אתגר בחרת לעצמך.

לדעתי הכי חשוב העניין הזה שציינת כבר, לרכוב רכיבות מכינות ארוכות על האופניים בסט אפ שתגיע איתו לבריטניה.
גם הגוף צריך להתאמן בתצורה הנדרשת, גם הציוד כולו (אופניים, תיקים, בגדים, תאורה, ניווט, חלפים וכלי תיקון) צריך להבחן בתצורה המתוכננת למרחקים ארוכים. וכמובן הכל ביחד.
&nbsp
אז לדעתי אם אתה מתקרב לתאריך היעד ונכנס לפינה שלא תאפשר רכיבות ארוכות, התאוששות והפקת לקחים (והתארגנות על ציוד חסר\בעייתי), עוד רכיבות ארוכות וחוזר חלילה.. אז תתקן רק את החייב תיקון באופניים שיש לך ביד.
 

tulkin

New member
הבעיה היחידה המשמעותית כרגע היא מזג האוויר

לא כולם בנויים לרכב מטולת באמצע חודש יולי
 

tulkin

New member
מתכנן לנסות רכיבות ארוכות ככל האפשר בשבועיים שלושה הקרובים

ואח"כ כנראה אימוני back to back ליליים של עד 150קמ ללילה. אולי מעט יותר קרוב יותר לLEL
 

זכיר

New member
רכיבות ארוכות זה טוב, כל קילומטר נוסף ברגליים תורם לאימון

כדי לבחון ציוד וכדי להתרגל לאופניים, לדעתי 100-150 קילומטר זה די והותר. חוסר נוחות בולטת תתגלה במהלך השעתיים הראשונות, חוסר נוחות נסתרת תציק אחרי ארבע חמש שעות וכל שעה נוספת אחרי זה היא בכל מקרה לא נוחה. מה שתגלה אחרי יומיים שלושה רכיבה קשור לאופניים רק בעקיפין :)
 

steiff

New member
אז בעצם אתה מחפש אופני סייקלוקרוס או גראבל

ואם תהיה מוכן לוותר על עניין הכרומולי ולהסתפק באלומיניום, יש כמה דגמים שאינם ממש רחוקים מהמחיר שציינת.
 
למעלה