צ צ צמי צמיג לשטח?

זכיר

New member
צ צ צמי צמיג לשטח?

סליחה על העלאת נושא שחוק. חיפוש אחורה בפורום לא העלה ממצאים מי יודע מה. ופורומים זרים מדברים על סביבות חייזריות לגמרי, כל מיני יערות עם שורשים מתפתלים ולחים מגשמי הקיץ, מרופדים בשכבה עבה של עלי שלכת. ואני? הכי קרוב שאני מגיע לזה הם עצי תמר שתולים באי תנועה באדיבות העירייה.

האם אפשר להציע כאן צמיגים לשטח על פי סוגי השטח הנפוצים בגבולות מדינת ישראל? נגב? גליל? ערבה? אפיון גאוגרפי אחר?
אילו צמיגים מתאימים לאילו אזורים? ואילו מתאימים פחות?
עלויות פחות משנות כאן כי אפשר לבדוק מחירים ולהחליט לבד. התאמה לשטח מסויים חשובה, דרוג עמידות גם מעניין (בתור רוכב לא תחרותי מעניינים אותי צמיגים עמידים יותר מאחרים).

לא בעניין של דאון-היל אם יש ספק.

ברכה על ראשי העונים ועל ראשי בני ביתם ומשפחתם הגרעינית והמורחבת.
 

The Pinky P

New member
הלכת רחוק מאוד וירדת לרזולוציות שאין צורך לרדת אליהן...

קח צמיג שטח בין 2.0 ל - 2.4 מחברה מוכרת עם מבנה קוביות שנראה כמתאים לסגנון הרכיבות שלך, במחיר שמתאים לך וסע לשלום...
 

steiff

New member
צמיגים לשטח

מנסיוני הצנוע...

שוואלבה נובי-ניק 2.25: אחיזה טובה בכל תנאי שטח כולל דרדרות חצץ, משטח מהודק, סלעים חלקים. מתאים כקדמי וכאחורי. החסרונות: שחיקה מהירה (שיניים נושרות) ורגישות לפנצ׳רים יחסית לצמיגים אחרים.

שוואלבה רוקט-רון 2.2: צמיג קליל עם התנגדות נמוכה לגלגול ואחיזה טובה ברטוב וביבש. ניקוי בוץ טוב. נשחק מהר ועמידות בינונית ומטה לפנצ׳רים.

שוואלבה הנס-דאמפף 2.3: צמיג קדמי מצויין. רחב (2.3) והתנגדות גבוהה לגלגול כך שלא הייתי שם אותו מאחור. אבל מלפנים הוא אוחז כמו גדול. ניקוי בוץ בעייתי בגלל צפיפות הקוביות וגובהן.

קונטיננטל קרוס-קינג 2.2 וטרייל-קינג 2.3: אחיזה מצויינת. האחד יותר בכיוון של ק׳ק והשני יותר לשבילים. עדיפים כאחורי. החסרונות: דופן דקה יחסית. נטיה להתנתקות של bead בגלל שימוש בחומרי אטימה מסויימים או ניפוח ללחצים גבוהים. היו לי גם שני מקרים של צמיגים עם שמיניות שהגיעו מהמפעל. מבחינתי הם מחוקים.

מקסיס קרוסמארק 2.1: התנגדות נמוכה לגלגול אבל אחיזה גרועה בחצציות, במיוחד כשהצמיג נשחק קצת. מתאים מאחור. הייתי נזהר איתו מלפנים.

מקסיס ארדנט 2.2 או 2.25: התנגדות נמוכה לגלגול. אחיזה בינונית, במיוחד על רטוב. צמיג אחורי טוב לקיץ. עמידות טובה לפנצ׳רים. דופן עבה וחזקה. פיזור הקוביות בשוליים לא מוצלח לכן לא מומלץ כצמיג קדמי לטעמי.

WTB וויג׳ילנטה 2.3: צמיג כבד ועמיד עם אחיזה טובה בכל תנאי הארץ. מומלץ בעיקר כצמיג לרכיבות במדבר או למי שלא איכפת לו לשרוף יותר אנרגיה על דיווש אבל מעדיף להוציא פחות אנרגיה על החלפות ותיקון פנצ׳רים.

ספשיאליזד קפטן קונטרול 2.2: צמיג קדמי מצויין. קצת פחות משכנע כאחורי. במיוחד בחצציות. יש מספר דרגות של עובי הדופן והמשמעות היא משקל כבד יותר ועמידות טובה יותר. הצמיג הקדמי המועדף עלי בכל תנאי מזג האויר וכל תנאי הרכיבה.

ספשיאליזד גראונד קונטרול 2.1: צמיג אחורי מצויין. משתלב יחד עם ה״קפטן״. סיפור עובי הדופן כפי שצויין למעלה. יכול להתאים גם מלפנים אבל מבנה הקוביות שלו באמת מכוון אותו יותר כאחורי. ניקוי בוץ טוב. אחיזה טובה על יבש ורטוב ועל חצץ.
 

זכיר

New member
תגובה מאד מפורטת, תודה

אז אם אני מגלח מהרשימה צמיגים שאתה מתאר כפחות עמידים אז אני נשאר עם:
ספישיילייזדים, WTB וויג'לנטה וארדן של מקסיס
ומתוך הארבעה האחרונים, הגראונד קונטרול והוויג'לנטה מצטיינים באחיזה?
 

nightjar

New member
יש לי ניסיון אישי עגום עם הקפטיין...

באופן כללי "עמידות" היא מושג גמיש ביותר כשמגיעים לנגב ולא רק בצמיגים, כדאי שתהיה מוכן נפשית ותקציבית...
 

steiff

New member
הוויג׳ילנטה אוחז טוב אבל... אולי טוב מדי?

הוא צמיג עם התנגדות חזקה לגלגול. יהיה לך קשה לדווש בו. יהיה טוב לנגב של אבני הצור - נחלי הערבה. הר הנגב. זה בזכות העמידות הגבוה שלו והשחיקה הנמוכה. לא ממש נחוץ לנגב של בתרונות רוחמה או שבילי לס.

גראנד קונטרול טוב בעצם לכל שימוש אבל לנגב כדאי לבחור בדגפם עבה הדופן.מומלץהאחורי.

באשר לקפטיין - וראיתי פה התייחסות שלילית אליו - רוצה לציין שגם לי יש איתו נסיון לא מוצלח כצמיג אחורי. הוא מתאים יותר כצמיג קדמי.

קח בחשבון אם ה״עקרונות המנחים״ הבאים לגבי צמיגים:

אחורי: מבנה קוביות בסגנון של פסים לרוחב הצמיג. מה שיוצר אחיזה טובה של הצמיג בתנועה קדומה (האצה) ואחורה (עצירה).
קדמי: מבנה קוביות בצורה של חץ או פסים עם כיוון הגלגול, מה שיוצר אחיזה טובה בהחלקה הצידה ובפניה. החץ צריך להיות מצביע לפנים בחלק העליון של הצמיג וכמובן מצביע לאחור בנקודת המגע עם הקרקע.

קוביות גבוהות: אחיזה טובה יותר אבל התנגדות גבוהה יותר לגלגול וניקוי בוץ גרוע יותר. אחיזה טובה בקרקע תחוחה.
קוביות נמוכות: התנגדות נמוכה לגלגול וניקוי בוץ טוב יותר, אבל אחיזה פחות טובה על קרקע תחוחה.
קוביות מרווחות - ניקוי בוץ טוב. תלוי בסוג הגומי - יכול לאפשר אחיזה טובה על משטחים חלקיים ויכול בדיוק ההיפך... תלוי מאד גם בלחץ האוויר.

המעבר ביון הדופן לפני הצמיג - קוביות שמפוזרות גם לכיוון הדופן נותנות אחיזה. טובה בהטיות אבל גורמות להתנגדות גבוהה לגלגול - מתאים יותר לצמיג קדמי. בצמיג אחורי תרצה קוביות שמרוכזות יותר באמצע ופחות בצדדים.
יש צמיגים עם קוביות נמוכות באמצע (התנגדות נמוכה לגלגול) וגבוהות בצדדים (אחיזה טובה בהטיות ובשטח תחוח) - בצמיגים אלה יש חשיבות רבה להתאמת לחץ האוויר למשקל הרוכב ותנאי השטח.

ונקודה אחרונה: שני יהודים - שלוש דעות... כל האמור פה זה מנסיוני הצנוע. יש אנשים עם נסיון אחר. חשוב לזכור שללחץ האוויר, משקל הרוכב ומידת השחיקה - יש השפעה לא קטנה על התאמת הצמיג למשימה. רוכב קל יוכל להשתמש בצמיג בעל שחיקה מהירה יותר מבלי לשחוק אותו מהר, בעוד רוכב כבד יכול להביא גם צמיג עמיד במיוחד לשחיקה מהירה.
 

shangu23

New member
תתחיל הפוך

במקום להתפזר על אפיוני שטח מדיונות ועד שלג, ציין את השטח שבו אתה בד"כ רוכב ואליו תתאים את הצמיגים.

יש המון סוגי צמיגים ועוד יותר המון מותגים ברמות מחירים שונות. תגדיר צרכים ממוקדים יותר ונוכל להמליץ הלאה..
 

זכיר

New member
אני מתגורר בנגב ובדרך כלל רוכב על אספלט

אבל פוזל לשטח. ומאמין שהרכיבות בשטח בעתיד הקרוב לא יתרחקו יותר מדי מהבית.
עמידות. מהר פחות חשוב לי.
 

shangu23

New member
יופי, עכשיו תפריד בין אספלט לשטח

לאספלט יש את הצמיגים שלו (סליק / סמי סליק או צמיגי עיר) ועליהם יוכלו אחרים ממני להמליץ.
לגבי השטח, הנגב עמוס בתוואי שטח שונים מאבני צור פוצעות-צמיגים ועד לחולות פריכים ושבילי האש ביער להב.
ככל ואתה מכוון לחלק הראשון לך על צמיג אגרסיבי יותר, ככל ואתה מכוון לצד ה"רגוע" של רכיבת שטח, לך על אחד מהצמיגים שהמליץ שטייף למעלה.

אני יכול להמליץ מניסיוני על צמיגים של מקסיס, רוכב עם קרוסמארק מאחור ועם אדוואנטג' מקדימה, לי זה מעולה.
 

זכיר

New member
איזה צמיג נחשב אגרסיבי?

בכביש על על 700X25 חלקים למשעי. מסודר. שואל על השטח.
 

shangu23

New member
ראה המלצות ייעודיות של שחר מעלי

לדעתי גם האדוואנטג' יתאים למדבר (אא"כ אתה עם גלגל 29), מצד שני עברו הרבה שנים מימי רכיבות המדבר שלי...
 
למעלה