לא בדיוק
מרגע שאתה משחרר את הבורג האוכף משתחרר גם לתנועה קדימה ואחורה (באמצעות החלקה על המסילות) וגם לתנועת גלגול. ברגע שמיקמת את האוכף בזווית הנכונה אתה מהדק שוב את הבורג ונועל הכל במקום.
במערכות המבוססות על שני ברגים זה נעשה אותו הדבר, פשוט מהודק באמצעות שני ברגים, אחד מלפנים אחד מאחור, ואתה יכול, בנוסף, לבצע כיוונון עדין של הזווית של האוכף באמצעות הידוק של בורג אחד ושחרור של הבורג השני.
בשני המקרים - שחרור מלא של האוכף מהאופניים (לצורך החלפה למשל) מתבצע על ידי שחרור מלא של הבורג/ים.
יש מנגנונים שונים - לכל מוט אוכף המנגנון שלו, אבל רובם פועלים באותה שיטה פחות או יותר. מהתאור שלך נראה לי שמדובר במערכת פשוטה של בורג יחיד.