צריך המלצה לאופני הרים 20 אינץ איכותיתות

Holyyy

New member
צריך המלצה לאופני הרים 20 אינץ איכותיתות

רוצה לקנות לילדה שמאד אוהבת לרכב אופני הרים 20 אינץ איכותיות
השאיפה היא שניתן יהיה בעתיד להעביר אותם לצאצאים הבאים
האופניים מיועדים לרכיבה רגועה על אספלט ועל כורכר
בתאוריה אין הגבלת תקציב אבל חבל לי לזרוק כסף אם אין לזה הצדקה אמיתית
שמתי עין על 3 דגמים שהם ה-high end
Specialized Hotrock 6 Speed
TREK PRECALIBER 20 6S BOYS 2016
Scott Voltage\Scale JR 20
האם יש באמת הצדקה למחיר?
האם יש משהו במחיר נמוך יותר שנותן ביצועים טובים ושורדים מספר שנים.
תודה
 

steiff

New member
״מחיר נמוך יותר״ ו״שורדים מספר שנים״ הם ערכים סותרים

אלמלא היו לך תכניות להעביר את האופניים לדורות הבאים הייתי ממליץ לך לקנות משהו זול ולזרוק כשהילדה תגדל עליהם.

ההתלבטות ברכישת אופניים לילדים ברורה:
אופניים סוג א׳ זה הרבה כסף למעט זמן.
אופניים סוג ז׳ לא יעוררו חשק לרכוב כי החוויה תהיה מתסכלת.

מאחר והילדים הבאים יקבלו ממילא אופניים hand me down משומשים אחרי שהילדה הרוכבת הראשונה תגדל עליהם, אולי כדאי לשקול לחפש מלכתחילה זוג משומש? זה גם יקטין את ההוצאה ההתחלתית וגם יסייע להורה אחר שהילדים שלו גדלו.
 

oren_hershco

New member
מצטער לאכזב, האופניים שראית הם לא "High End"

אפילו לא בשוק אופני הילדים.

לפני שבוע שיפצתי אופני 20" של Trek לאחיין. לא האמנתי שזבל כזה יוצא לשוק תחת המותג Trek. כמובן שה"מותגים" המקומיים אפילו יותר גרועים.

מבין החברות המוכרות, היחידים, פחות או יותר, שמקדישים איזושהי תשומת לב לאופני ילדים הם Specialized. גם שם התוצאה היא כבדה מאוד, אבל האיכות תהיה נסבלת, והם ישרדו עד לילד הבא.

"מוטו אופן" התחילו לייבא משהו ברמה גבוהה יותר (נמכר גם בסלאלום). יש להם אופני 20" עם 3 הילוכים פנימיים בנאבה, רצועת קוולאר, חלקי אלומיניום ומשקל נמוך. אני כותב את זה סתם לידיעה כללית, כי אתה רצית מחיר נמוך יותר, ואלה כמובן יותר יקרים. אבל ציינת שהילדה מאוד אוהבת לרכוב, ושיש ילדים קטנים יותר שישתמשו באופניים האלה בעתיד, אז אני מוצא שיש טעם ברכישת אופניים קלים, מהירים ומהנים יותר.

פרט לאלה, יש אופני ילדים טובים באמת, של חברות שמתמחות בעניין. אבל אף אחד מהם לא מיובא לישראל, וייבוא אישי הוא אפילו יקר יותר ממה שנמכר במוטו-אופן / סלאלום.
 

Holyyy

New member
על איזה אופניים מדובר?

אני לא מחפש אופניים זולים
אני מחפש אופניים שנותנים תמורה לכסף
וכמובן שאני מחפש בארץ ולא להתעסק עם יבוא
אם אופניים ב-1600 שקל כמו אלה שכתבתי נותנים רק שם של חברה ובפועל האיכות כמו אופניים של 500 שקל אז אני לא רואה סיבה להשקיע.
 

oren_hershco

New member
שוב, פרט למותג של מוטו-אופן, לא מכיר בארץ

לגבי ההשואה בין אופני הילדים באופני-מותג לעומת אופני מדבקה, אני לא חושב שמה שאמרת תמיד נכון. ראיתי דוגמאות רעות (Trek) ודוגמאות טובות (Specialized). האיכות באחרונים בהחלט רמה אחת מעל אופני המדבקה, שאחרי חורף אחד במרפסת יתחילו להיראות עמו ערמת חלודה.

לא ברור עניין ה"תמורה לכסף". בסוף אתה רוכב על אופניים, לא על תמורה לכסף. בוא נגיד שאת אופני הג'אנק שמאן דהוא מציע ב- 599 ש', מישהו אחר מציע ב- 199 ש'. חדש, חוקי, עם אחריות. אותו מוצר בדיוק. זו תמורה ממש טובה לכסף, נכון? אבל עדיין מדובר בג'אנק. מה תעזור לך התמורה לכסף כשהילדה תנסה לרכוב עליהם ותתבעס?

אז לגבי מה שנמכר בארץ: אופני המותג ב- 1600 ש' בד"כ יהיו מבוססי שלדת אלומיניום (שזה בסדר), בלמי חישוק (גם בסדר). מכאן הכל נופל תחת קטגוריית "לא ממש בסדר":
- חלקי שליטה כבדים ומחלידים מברזל (כידון, מוט אוכף, קראנק)
- סט גלג"ש אחורי מסוג Freewheel, לרוב עם יחסי העברה לא קצרים מספיק
- פלטה קדמית 36 שיניים, שביחד עם ה- Freewheel לא נותנת יחסי העברה מתאימים לעליות.
- ידית הילוכים מטיפוס Gripshift, שילדים בגיל 5-7 כמעט לא מסוגלים להפעיל.
- מזלג "בולם זעזועים" (במילים: משקולת ברזל חסרת תועלת שמעלה את משקל האופניים ב- ק"ג שלם לעומת סתם מזלג אלומיניום סביר)

מנגד, באזור 2300-2400 שקל יש את האופניים שראיתי בסלאלום/ מוטו-אופן:
כמעט כל הרכיבים שם מאלומיניום; שלושה הילוכים, כנראה קלים לתפעול (לא ניסיתי) בנאבה; רצועת קוולאר (פתרון לא רע לאופני ילדים, לא צריך לשמן והיא לא מלכלכת); משקל נמוך.

עכשיו תגיד לי אתה: מי מהנ"ל נותן "תמורה למחיר" טובה יותר?
 

AdiX

New member
בזמנו קניתי לילד סקוט

לא ראיתי הבדל גדול בינו לבין ספשלייד וטרק.
האופניים הרגישו נוחות יותר לילד מאופני מדבקה ב 700 ו 1000 ש"ח וגם איכות הבניה בהתאם.
מצד שני, אף אחד מהזוגות לא היה קל למיטב זכרוני וחבל שלא השקיעו בגלגלים קלים יותר או כידון קל יותר.
מצד שלישי, התמורה בהתאם למחיר (כ 1500 ש"ח או קצת פחות אחרי הנחות וכאלה).
יותר מזה הייתי משקיע אם הילד באמת אוהב את זה ורוכב הרבה ומתכנן קריירה בתחום...

דרך אגב, אם יש לך קצת סבלנות, יש אחלה מציאות בשוק היד השניה.
 
אנחנו קנינו evoke

קניה די ספונטאנית, בלי שום בירורים ובדיקה מעמיקה.
בינתיים נראה סבבה, והילד מאושר.
מכירים עוד ילד עם evoke, בשימוש כבר שנתיים ומרוצים.
 
איך מלמדים ילדים להשתמש בהילוכים ?

מקווה שזה בסדר שהתפרצתי.
בשלב ראשון, כשעדיין לא משתמש בהילוכים, באיזה הילוך כדאי שיסע קבוע ?
להמשך, אשמח לטיפים איך ללמד להשתמש בהילוכים (בן 5).
תודה!
 

oren_hershco

New member
תשובה כללית

כי אני לא מכיר את הילד, כמה הוא חזק, וגם לא את האופניים.

בד"כ אופני 20" עם ששה הילוכים יהיו עם פלטה קדמית 36, וגלג"ש אחורי גדול 28. לילד בן חמש, הילוך 2 יספיק לרוב התנאים (כאשר "1" הוא הקל ביותר ו- "6" הקשה ביותר). אם הוא ילד ממש חזק, אולי הילוך 3.

לפני עליה, אתה צריך להחליף לו ל- "1".

כמעט כל האופניים האלה מצויידות בידית הילוכים שמסובבים (Gripshift). לילד בן חמש אין מספיק כח להפעיל ידית כזו, אפילו כשהאופניים חדשים. אם הם ישנים ומוזנחים (לכלוך וחלודה בכבל) זה יהיה קשה גם למבוגר. לכן אתה זה שצריך להחליף לו הילוכים.
 

enigo

New member
אף פעם לא הבנתי את הקטע עם הגריפשיפט באופני ילדים

הם קשים מאוד לתפעול, וכמעט כל הילדים לא מצליחים להוריד הילוכים - אז מה הקטע? למה לא לשים הילוכים עם מעביר הדק רגיל, מקסימום עם מהלך מקוצר?
 

oren_hershco

New member
מחיר? וזו עוד האפשרות העדיפה

כי למען האמת, כשאתה מסתכל על אופני ילדים של רוב המותגים הגדולים, יש שם פשוט רשלנות בתכנון. כאילו אף אחד לא באמת תכנן אותם, סתם שמו אוסף חלקים זול, שמבחינה חוקית אפשר לקרוא לו אופניים.

הנה דוגמאות לאופני 20" שכן מתוכננים:

https://www.orbea.com/us-en/bicycles/mx-20-team-disc

http://www.islabikes.co.uk/products/bikes/item/beinn-20-small

http://spawncycles.com/bikes/spawn-cycles-savage-1-0
 

AdiX

New member
איך הגעת למסקנה שאילו כן מתוכננים

ההשוואה לחברות "מכובדות" כמו טרק, ספשלייזד סקוט וכו'.
וכמובן בהנתן תקציב נתון לחלקים.
האם אתה מדבר על גאומטריית שלדה או דברים אחרים.

תודה.
 

oren_hershco

New member
תשובות ודוגמאות

שלושת העקרונות החשובים ביותר באופני ילדים הם: (לא לפי סדר, כולם חשובים)

א. משקל נמוך

ב. התנגדות גלגול נמוכה

ג. ארגונומיה נכונה

כדוגמא, תסתכל על אופני ה- 12", הקטנים ביותר. אופני הג'אנק הנפוצים הם כבדים, בד"כ מצוידים בצמיגי קוביות, והשלדה שלהם קצרה מאוד, עם כידון מאוד גבוה ו- BB גבוה.

אז בסדר, המשקל הוא פונקציה של מחיר. הלאה. למה הצמיגים? למה לא לשים מראש צמיגים שמתגלגלים טוב יותר על משטח סלול (הרי שם האופניים ייסעו) ולהקל על הילד?

והכי גרוע - גיאומטריית הרכיבה. היצרנים הסינים פשוט מעתיקים גיאומטריה של אופני BMX תחרותיים, שנועדו לספרינט קצר בעמידה. התוצאה היא אופניים קשים מאוד לשליטה, בה הכידון פוגש את החזה של הילד, וגם קשה להגיע עם הרגליים לרצפה. אבל אופני ילדים הם לא אופני BMX. יש להם מטרה אחרת.

לעומת אלה, תסתכל על ה- Specialized Hotrock 12 (בתמונה), או אופני ילדים קטנים אחרים כמו Islabikes. ה- BB נמוך, השלדה ארוכה יותר, הכידון בגובה נורמלי. הם הרבה יותר קלים לשליטה.

עוד דוגמא, פחות עקרונית: קוטר הכידון. האם נראה לך סביר שאתה וילד בן 4 תאחזו כידון באותו הקוטר? יש לכם כפות ידיים דומות בגודלן? אז למה אופני ילדים מגיעים עם כידון 22.2 ממ כשאפשר לשים כידון 19 ממ, שלילד הרבה יותר קל לאחוז? (יש כאלה, למשל ב- Cleary Bikes וב- Spawn Cycles)

חלק מהעקרונות הנ"ל ניתנים למימוש אפילו בתקציב נתון. באותו כסף אפשר לייצר שלדה שקל יותר לרכב עליה ולשלוט בה או שלדה עם גאומטריה מטופשת. זה רק עניין של תכנון ומודעות.

 

AdiX

New member
אתה מתייחס רק לסינים?

אם אתה מתייחס לאופני מדבקה אני מסכים, שם תכנון נכון יהיה אקראי.
מה ששאלתי זה האם אופני המותג שנמכרים בארץ תוכננו נכון או לא.
לגבי משקל, אז זה באמת עניין של מחיר לצערי. מצד שני, השאלה אם ילד (עד גיל 12 אפילו) צריך הילוכים (משקל, סרבול) וחוץ מזה אם נדרש בולם קדמי בכלל שרק מוסיף משקל ולא באמת נדרש בעיר (שזה דרישת רוב הילדים)
 

oren_hershco

New member
כמו שציינתי קודם

לרוב המותגים הגדולים שאתה מכיר יש אופני ילדים מחפירים. ממש ככה. תסתכל על השיקולים המנחים בהודעה הקודמת, ותסתכל על אופני 16, או 20" של המותגים המוכרים, ותראה שאפשר היה להגיע לתוצאה טובה יותר אפילו באותו תקציב.

דוגמא: בשביל מה לשים באופני 20" עם ששה הילוכים פלטה 36? כדי שהילד ירכב במישור על הילוך "1" או "2"? איזה הגיון יש כאן? בייצור המוני אין שום בעיה מראש לשים פלטה 32, באותה העלות בדיוק.

ממה שאני ראיתי, פרט ל Specialized, יש כמה מותגים מוכרים בודדים שאופני הילדים שלהם נראים כמו משהו שמישהו חשב עליו. נדמה לי שהם לא מיובאים בכלל: Commencal, Orbea.

"בולם הזעזועים" הדבילי הוא אכן רעה חולה של 99% מאופני הילדים. אין בו שום תועלת, אפילו ברכיבת שטח, והוא מוסיף המון משקל. אף ילד בן שמונה לא יחצה את הנגב עם האופניים האלה, כן? באזור המרכז, גם ה"שטח" הוא יחסית סלחני (בן שמן, לטרון, אפילו הרי ירושלים)

לגבי הילוכים, זה תלוי איפה רוכבים. בעיר שטוחה הילוך יחיד זה בסדר, בטיולים בשטח זה מאוד מגביל. הטריק הוא לבנות מערכת הילוכים שילד אכן יכול לתפעל.
 

oren_hershco

New member
עוד הערה לגבי הילוכים מול סינגל ספיד

גם אם נותנים לילד אופניים עם יחס העברה בודד, יש חשיבות גדולה ליכולת לשנות את יחס ההעברה הזה.

היצרן לא יודע כמה גבוה וחזק הילד שלך, בן כמה הוא בדיוק, ובאילו תנאים הוא נוסע. ואפילו אם הנתונים ידועים, הם משתנים במהלך השנתיים ומשהו שהילד משתמש באופניים, כי הוא גדל ומתחזק.

בהינתן התנאים האלה, התכנון ההגיוני הוא אפשרות קלה לשינוי יחס ההעברה. באופני ה- 16" של הילד שלי התחלנו עם 25X16 (שהיה קצר מדי). התקנתי שם קראנק ילדים ייעודי (Spawn Cycles) עם BCD 64, שאפשר לי לשים פלטה 28, וכשהוא גדל עוד קצת, גם פלטה 30 שיניים. האופניים של Spawn מגיעים, כמובן, מראש עם הקראנק הזה, ולכן שם ההחלפה הזו היא עניין פשוט וזול.
 

AdiX

New member
עוד משהוא קטן

במקרה ראיתי את זה היום.
700 יורו זה מחיר היסטרי לאופני ילדים 24" ועוד מחברה שמוכרת ישיר.
אני מניח שלפחות בארץ אנדיר שהורה יעבור את מחסום ה 1500 ש"ח עבור אופניים, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה פסיכולוגית.
אני מקווה שיהיה יבואן שישכיל למצא פתרון לשוק הישראלי במחיר הזה או קרוב יותר ל 1000.

https://www.canyon.com/kids/offspring-al-20.html
 

oren_hershco

New member
שמע, חבר, העולם משתנה

ונראה שקשה לך להתמודד עם זה.

כל הטענות שהעלית היו נפוצות מאוד ביחס לאופני מבוגרים. אם הייתי מקבל שקל על כל פעם שאמרו לי "אבל אפשר לקנות מכונית בכסף שעולות האופניים שלך", הייתי היום עשיר. כיום, אגב, אתה כבר כמעט לא שומע את זה. כולם התרגלו לעובדה שיש גם וגם. גם זול וגם באמצע וגם יקר.

כל ביטויי ה"היסטרי", "מחסום פסיכולוגי" וכו', הם אצלך בראש בלבד. באופני ילדים, בדיוק כמו אצל המבוגרים, יש איכות כזאת ואיכות אחרת, ומחיר בהתאם.

כל הסיפור על זמן השימוש הקצר הוא קשקוש. יש לי חבר שעושה איירונמן. הוא מחליף אופניים בערך כל שלוש שנים (בערך זמן השימוש באופני 20" לילד אחד). האחרונים שלו הם קרבון עם דורה-אייס אלקטרוני - רוצה לחשב כמה פעמים נכנסים אופני ה Canyon שראית במחיר שהוא שילם?

גם לא מובן למה צריך פתרון מיוחד ל"שוק הישראלי". בישראל משתגעים על טכנולוגיה ועל הכי הכי, ומוכנים לשלם על זה. חייתי במינכן, עיר עשירה יותר מתל אביב, כמעט חצי שנה, ולא ראיתי שם ברחוב אחוז אחד מאופני היוקרה שרואים באזור המרכז.

טפס פעם לנס הרים בשבת, וחפש ב"בר בהר" אופניים שעולים פחות מ- 12000 שקל. לא תמצא.

העניין הזה של אופני ילדים באיכות גבוהה הוא פשוט חדש, ומה שאתה חווה הוא הקושי הרגיל לשינוי תפיסה. לא יבוא אף יבואן-קסם ו"ימצא פתרון" ל"שוק הישראלי" ב"אלף שקל", כי אין כזה. באלף שקל יש אופני 20" בדיוק כמו שאתה רואה בחנות, של מותג לא מוכר, שיחלידו אחרי שנה וחצי. אין קסמים, מי שרוצה טוב יותר, ייאלץ לשלם יותר.
 
למעלה