צמיג רחב לשלדת כביש/עיר, אפשרי?

rusti james

New member
צמיג רחב לשלדת כביש/עיר, אפשרי?

עד כמה, אם בכלל, ניתן להכניס למזלג כביש קשיח צמיג רחב יותר מצמיג כביש דק?
האם יש אפשרות לחישוק רחב יותר?

ובנוסף,
האם ניתן להחליף למזלג קדמי קומפלט של GT אוולאנש 26 וחישוק 26 כלשהו שייכנס מאחור?

המידה המקורית היא 700X27
האופנים Iron Horse מדגם Transit 1.0

תודה לעונים


 

rusti james

New member
תיקון - המידה המקורית 700X28

סליחה ותודה למי שיודע ויוכל להשיב
 

cprog

New member
נראה כמו Cyclocross, לדעתי תוכל לשים 700x38

לפי הנתונים נראה שהמקסימום שתוכל לדחוף שם זה 700x38, אך אל דאגה צמיגים אלו יאפשרו לך לרכב בכל שביל.
זה לא צמיגי כביש שמתפנצ'רים מכל אבן.

אין רווח של ממש מהתקנת חישוקי 26 מאחר והרוחב המקסימלי של צמיגים לא ישתנה - זה ישאר 38 כי זה תלוי בשלדה, לא בחישוק.

חוץ מזה התקנת חישוק 26 אפשרית מבלי להחליף את המזלג, אם כי לדעתי זה Downgrade (שנמוך) משמעותי לעומת החישוקים בגודל המקורי.

לסיכום, נסה אותם עם צמיגי 700x38 זה אמור לפתור לך את הבעיות.
 

rusti james

New member
תודה רבה!

המחשבה בהחלפת הפרונט הייתה להרוויח מתלה טוב ובלם הידראולי...
השאלה האם זה אפשרי והאם זה PLUG&PLAY (מידות צוואר שלדה וכיוב') או שדרוש ניתוח?

 

cprog

New member
לא דרוש שום ניתוח

מה שצריך לדעת זה שהמזלג החליפי ה steered שלו הוא בקוטר 1 1/8 אינטש והאורך זהה לזה של המזלג שמותקן כרגע.
אם המזלג החליפי חדש ולא היה מותקן קודם על אופניים, צריך גם לדפוק לו Crown race שזו טבעת קונוסית שעליה מתגלגלים הלאגרים.
מזלג שהיה בשימוש, סביר שהטבעת עוד שם.

אישית אני לא ממליץ בכלל על ההחלפה.
לדעתי, מזלג עם בולם לא ישפר את האופניים אבל בהחלט יוסיף עוד קילו מאתיים לפחות למשקל האופניים.
ממש מיותר.

בתמונה, fork steerer, ולינק רלוונטי למידע על מזלגות.
[URL]https://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_fork[/URL]

 

oren_hershco

New member
אח שלו, אתה מבולבל

א. בשביל דיסק הידראולי אתה לא צריך להחליף מזלג. פשוט קנה מערכת הידראולית בסניף CRC הקרוב אליך (שימנו פשוט עולה 50$, זוג Clarks M2 בערך אותו מחיר). אני בעד, אגב. דיסקים מכניים זה צ'יקמוק לדעתי.

ב. לא ברור איך אתה יכול "להרוויח" מתלה טוב מפירוק אופני מתחילים. מה כבר יש שם, איזה SR Suntour מעאפן ששוקל 2 ק"ג ובקושי עובד? מה בדיוק הרווח כאן? מאופני עיר קלים ומהירים יצא לך אופני הרים פשוטים וכבדים.
 

steiff

New member
נקודה נוספת שכדאי לשים אליה לב

בהקשר של שימוש בגלגלים בקוטר שונה מזה עבורו תוכננה השלדה:
שינוי קוטר הגלגל עלול להקטין את המרחק של הציר המרכזי לקרקע וכך להביא לפגיעה של הפדל בקרקע בעת הדיווש. פחות רלוונטי בעת רכיבה על משטח ישר (כביש) אבל עלול להיות משמעותי כשיורדים מהכביש.

מצטרף ל״מיינסטרים״ שנשמע פה שממליץ על שימוש בצמיג 700/38. בחן את המרחק בין הצמיג הנוכחי לשלדה ולמזלג. אם תראה שניתן להוסיף לצמיג גם ברוחב וגם בגובה עוד 5 מ׳מ בכל כיוון מבלי להביא למגע של הצמיג עם השלדה/מזלג - אז לא צריכה להיות בעיה. אם יכלו כל הקיצין - גם צמיג 700/35 יהיה אפשרות.

יש מבחר לא קטן של צמיגים בקטרים אלה בעלי פרופיל קוביות שמאפשר אחיזה טובה בשטח במקביל להתנגדות נמוכה לגלגול על הכביש. פנימית עם ״ג׳יפה״ או טיובלס יסגרו לך גם את הפינה של הפנצ׳רים ואתה מסודר.
 
למעלה