פלאטה אחת ללא הילוכים מקדימה - מה היתרון?
(בטח נשאל כבר אבל לא מצאתי תשובה ברורה, אז התנצלות אם טוחן מים...).
באופניים מרמת מחיר בינונית ומעלה בשנה האחרונה הרוב המוחלט שמים קראנק ללא הילוכים ועם גלגל שיניים בודד, ומאחור 10-11 הילוכים. רציתי לשדרג את האופניים. אצלי יש 9*3 (27 הילוכים), ונראה לי מבאס לרדת פתאום למספר כל כך נמוך של הילוכים. ברור שעם המעביר הקדמי יש הרבה כפילויות, אבל גם בניכוי כל אלה עדיין לא יהיה לי טווח גדול יותר של הילוכים ב 9*3? זה לא יותר נוח להוריד / לעלות הילוך קדמי כשעוברים מירידה לעליה, במקום נגיד להוריד / להעלות 10 הילוכים אחוריים כשיש פלאטה הבודדת? בכלל יש איזשהו יתרון לזה שאין מעביר קדמי, מלבד המשקל (ואישית כמה עשרות גרמים לא נראים לי משנים כלום)? למה היצרנים הורידו את המעביר הקדמי, הם חוסכים עלינו כסף בסופו של דבר?
(בטח נשאל כבר אבל לא מצאתי תשובה ברורה, אז התנצלות אם טוחן מים...).
באופניים מרמת מחיר בינונית ומעלה בשנה האחרונה הרוב המוחלט שמים קראנק ללא הילוכים ועם גלגל שיניים בודד, ומאחור 10-11 הילוכים. רציתי לשדרג את האופניים. אצלי יש 9*3 (27 הילוכים), ונראה לי מבאס לרדת פתאום למספר כל כך נמוך של הילוכים. ברור שעם המעביר הקדמי יש הרבה כפילויות, אבל גם בניכוי כל אלה עדיין לא יהיה לי טווח גדול יותר של הילוכים ב 9*3? זה לא יותר נוח להוריד / לעלות הילוך קדמי כשעוברים מירידה לעליה, במקום נגיד להוריד / להעלות 10 הילוכים אחוריים כשיש פלאטה הבודדת? בכלל יש איזשהו יתרון לזה שאין מעביר קדמי, מלבד המשקל (ואישית כמה עשרות גרמים לא נראים לי משנים כלום)? למה היצרנים הורידו את המעביר הקדמי, הם חוסכים עלינו כסף בסופו של דבר?