להתחיל עם אופניים: שאלות ספציפיות של בור ועם-הארץ.

Haramachi

New member
להתחיל עם אופניים: שאלות ספציפיות של בור ועם-הארץ.

שלום לכולם,
קראתי את התשובות והמאמרים בפורום (חלק מהקישורים "שבור") ועדיין יש לי מעט שאלות קצרות וספציפיות:
1. אני מבוגר ה"מתנשא" ל- 160 ס"מ וכתבתי את המידות שלי באתרים. לפי אתר מסוים אני צריך מרחק של 78 ס"מ מקצה הכסא (אוכף?) לציר הפדל התחתון. נשמע לכם הגיוני?
לפי אתר אחר, אני צריך שילדה של 16 אינצ'. זה אומר שאני צריך גודל S?
2. במודעות של אופני כביש, מה שמופיע זה מספרים בין 48 ל- 63. מה מתאים לגודל שלי?
3. לבסוף, קיבלתי מהבן שלי אופנים רגילים, לא כביש ויש לי בעיה כי כשאני שם את האוכף בגובה נוח לדיווש (=בנסיעה לא מכופף מדיי את הברכיים), אני לא מצליח להגיע לרצפה עם כף הרגל בזמן עצירה אלא קופץ מישיבה לעמידה עם הרגליים בשני הצדדים (אני קצר מדיי כבר אמרתי?) מה אני לא עושה טוב?
4. ושאלת השאלות: כביש או שטח/הרים? אני יכול לרכוב סביר (יותר מ-10 ק"מ) ומתכנן לנסוע לעבודה לפחות 2-3 פעמים בשבוע, בכביש. מצד אחד אופני כביש נוחות ומהירות יותר, מצד שני הבנתי שהם רגישות יותר לפנצ'רים וקשה לעלות ולרדת מדרכות. מה דעתכם?
תודה מראש לכל העונים על הסבלנות.
 

זכיר

New member
עשית שיעורי בית וזה כבר טוב

האתר שרשם לך 78 סנטימטר טועה או שהכנסת לתוכו נתונים שגויים. המרחק בין קצה האוכף לבין הציר המרכזי לא יכול להיות ארוך מה inseam (אורך רגל פנימי. המרחק מהלמטה של האגן עד לרצפה כשאתה יחף), וסביר שה inseam שלך באזור ה 50-65 סנטימטר. נסה למצוא מחשבון שנותן תוצאות בהתאם ליותר מידות אנתרופומטריות, כולל תוצאות למידות אופני כביש.
&nbsp
אין בעיה עם אי הגעה לרצפה בזמן ישיבה על האוכף. זה מצב די סביר. יותר חשוב שהמרחק בין האוכף לציר המרכזי יהיה נכון, שתגיע לבערך 20-30 מעלות כיפוף בברך בשיא היישור של הברך. וכמובן רצוי שתוכל לעצור בבטחון ולהוריד רגל, גם אם ירדת מהאוכף זה בסדר.
&nbsp
יש אופני אמצע הדרך בין כביש לשטח, אופני עיר\ספורט, אבל בגלל שהן אופניים עם התמחות, לפעמים המחיר שלהם קצת גבוה. יותר חשוב לדעתי המתאר שאתה רוכב עליו. אם אתה רוכב על כבישים, אופניים שנוטים לכביש יחסכו לך זמן. ואם אתה עולה ויורד מדרכות, אופניים שנוטים לשטח יהיו לך נוחים יותר.
 

Haramachi

New member
תודה רבה! הבהרה: 78 זה עד לפדל כשהוא למטה, לא עד לציר המרכזי

 

זכיר

New member
קצה האוכף לקצה הפדל כשהוא למטה זו לא מידה מקובלת

בדרך כלל מתייחסים לשתי מידות רלוונטיות:
1. מרחק אנכי או אמיתי אוכף-ציר מרכזי (כשזה מגיע למידות שלדה מודדים עד קצה צינור האוכף)
2. אורך קראנק (ציר מרכזי-ציר פדל)
&nbsp
אורך קראנק קצת קשה\יקר לשנות. אבל אפשרי. בדרך כלל תהיה התאמה כלשהי בין גודל שלדה לאורך קראנק.
&nbsp
78 סנטימטר עדיין נשמע לי יותר מדי. אני גבוה ממך בדצימטר וחצי, וה inseam שלי בסביבות ה 80 סנטימטר. אם תרכב על המידה שתיארת, אתה בקושי תגיע לפדל בזמן הישיבה על האוכף)
 

Haramachi

New member
שוב תודה! המרחק אצלי מכף רגל למפשעה (עם ספר ופלס) זה 69.5

 

AdiX

New member
קצת עזרה

אני מטר שישי וקצת ורוכב על מידה S תמיד, כנראה שזה יתאים ם לך...
לגבי הגעה לרצפה, אז אתה לא אמור להגיע לרצפה אלא לפדלים. כשעוצרים יורדים מהפדלים ודורכים על הרצפה, ליתר דיוק נוח יותר להוריד רגל אחת מהפדל ואת השניה להשאיר (האופניים במין זוית כזו).
לעיר מומלץ אופני עיר כל השאר זה פשרה, לא תמיד רעה אבל בכל זאת.
היתרון של אופני עיר זה היגוי זריז, כידון ברוחב סביר ולא רחב מידי כמו באופני שטח (מפריע עם הולכי רגל מצד אחד ובין מכוניות מצד שני), צמיג במידת ביניים, לא צר כמו באופני כביש ולא רחב ואיטי כמו באופני שטח.
יש אופני עיר עם בולם קדמי ויש בלי, זה עניין של טעם והעדפה של הרוכב, מכיוון שאתה רוכב מתחיל הייתי ממליץ אופניים עם בולם אבל כזה שניתן לנעול אותו (תשאל בחנות).

מאיפה אתה בארץ? מה התקציב?
 

Haramachi

New member
תודה רבה על התשובה, מאוד עוזרת. אתה אומר עיר ולא שטח.

באמת התלבטתי לגבי אופני עיר, אבל כוון שאני עולה על מדרכות, יורד מדרכות, נוסע בשוליים שתמיד מלאים בכרפשים ועלולים לעשות פנצ'ר, חשבתי שאופני שטח/הרים (זה אותו דבר?) יתאימו. אופני עיר נראו לי עדינים מדי.
אני מאור יהודה ועובד בפתח תקווה. חשבתי על 1,000-1,500 ש"ח מקסימום.
(לגבי הגובה, הבעיה שכשאני בגובה נוח של האוכף, גם כשאני נשען על קצות האצבעות, האופניים כבר בזווית כזאת שהישבן שלי יוצא מהאוכף)
אתה אומר עיר ולא שטח/הרים? אפשר לתמרן איתם בנוחות? יש לך דגם מועדף?
ושוב תודה רבה על העזרה
 
למעלה