עזרה בבחירת אופניים ל-touring

Mixel

New member
עזרה בבחירת אופניים ל-touring

שלום,
אני מחפש אופניים שיתאימו לטיול של 2,500 ק"מ. רוב אם לא כל המסלול כנראה יהיה על דרך סלולה, אך לפי התחזית, חלק ניכר מהנסיעה יהיה בשיפועים מתונים.
אני מכוון לקנות אופניים יד שנייה, אז אשמח אם אוכל לקבל המלצה על קטגוריות מתאימות ואילו דברים אני צריך לחפש. גם במלצה על חברות\דגמים ספציפיים שנפוצים בישראל יתקבלו בברכה. אשמח אם האופניים יתאימו גם לתנאי שטח כמו דרך חצץ וכ"ה.
המחיר (ליד שנייה) הוא עד 2,000.
תודה
 

The Pinky P

New member
אני חושב שאתה צריך לחפש את האופניים שלך בדרך קצת שונה...

בגלל שיש לך שני קריטריונים קירטיים לבחירת האופניים שלך (מחיר ואופניים משומשים), אני מציע לך לא לחפש אופניים מ"קטגורייה" מסויימת
אלא לבדוק מה ההיצע בלוחות.
מספיק שתזין בפרטי החיפוש - אופני זנבח קשיח במחיר של עד 2000 ש''ח
וכבר צימצמת את מספר האפשרויות לכזה שאפשר לחפש בו בו את מה שמתאים או יותר נכון - לבדוק מה הכי מתאים מכלל האפשרויות המוצעות.
יש לי בעיה עם התקציב שלך, לא בגלל שאני מאלו שחושבים שאופניים טובים צריכים להיות מתומחרים בעשרות אלפי שקלים אלא כי אתה מחפש אופניים להרפתקה רצינית ביותר שהאופניים הם כלי מרכזי בהם, ודבר יקום ויפול
בזכותם ובגללם.
קצת קשה לחצות את האוקייאנוס עם חאסקה...
לכן, הייתי שוקל פעם נוספת את מגבלת התקציב, על אחת כמה וכמה שמדובר באופניים יד שניה.

נ.ב - האם לקחת בחשבון הוצאות על אביזרים נלווים מעבר לאופניים עצמם?
כחלק מהתקציב של ה - 2000? יש לך תקציב מיוחד להם?

נראה לי שאתה צריך להכין שיעורי בית בצורה רצינית יותר.
 

Mixel

New member
זנב קשיח אם כך?

זה פחות או יותר מה ששאלתי, אם לחפש זנב קשיח, מתלה, או אופני כביש.
אני לא בטוח לאילו אביזרים נלווים אתה מתכוון (חוץ מתיק צד וקצת חלקי חילוף\ערכת תיקונים) ואם הכוונה לציוד מחנאות. בכל מקרה, מדובר בתקציב נפרד. ה-2000 ש"ח אמורים לכסות רק את האופניים.
אני בהחלט יכול לחרוג מה-2000 ש"ח, אבל רק אם יש סיבה טובה לכך. ההיגיון שאני מסתמך עליו פה הוא שאני סך הכל צריך אופניים שיהיו נוחים במידה סבירה (בעיקר בעליות) ויעמדו ב-2500 ק"מ של כביש. חוץ מזה הם לא צריכים להיות חסינים במיוחד לבוץ (למים כן אבל) או זעזועים שכן לא מדובר ברכיבת שטח.

עכשיו, הבעיה היא שאני לא בדיוק יודע מה מתאים. חוץ מלחפש את המחיר המקורי של האופני יד שנייה באינטרנט ואולי לקרוא ביקורות, אני לא מתמצא בפרטים הקטנים בכלל, ובדיוק בגלל זה אני מחפש עזרה.
 

Mixel

New member
עריכה לתגובה

אני לא מצליח להבין איך לערוך את התגובה שלי.
בכל מקרה, הכוונה היא ש-2,000 אמורים להספיק לאופניים וכל דבר נוסף שאצטרך לקנות בשבילם בשביל להכין אותם לטיול (כמו החלפת גלגלים למשל או סבל).
 

Old School2

New member
המלצה

אני רכבתי כ-2000 קילומטר ב-eurovelo6 על טרק 4300 שהרכבתי להם צמיגי סליקס 1.5, סבלים, תיקים וכנפיים. המסלול דומה למה שאתה מתאר והאופניים היו מצוינות למטרה.
לדעתי כל זנב קשיח ברמת כניסה עם תוספות דומות יהיה טוב למשימה. כדאי לבחור באופניים עם שילדה שיש לה הברגות לסבל. עדיפות לבלמי V וגלגלי 26- נפוץ יותר בכל מקום וגם פחות רגיש.
יש לך מבחר ענק מהנ"ל כיד שניה, גם בפחות מ-2000. לדעתי אין מה להשקיע בזוג עם מכלולים ברמה יותר גבוה מבסיסית, עדיף לקנות בפחות ולהשקיע ביישור קו רציני של המכלולים בסיסיים- כבלים, מערכת הינע, רפידות וכו'
 

Mixel

New member
עוד מספר שאלות

אגב, אני מתכנן EUROVELO1 בנורווגיה.
לגבי הצמיגים: איזה סוג צמיגים אני צריך בדיוק? חוץ מ-26", יש קטגוריות מסוימות לדברים האלו?
סבל: איך לזהות אם קיימת אפשרות להרכיב סבל? מקום לשני ברגים בחלק הרלוונטי בשלדה?
כנפיים: מה הצורך בהם חוץ מהגנה על הגלגל? למיטב הבנתי התיקים מתלבשים על הסבל.
מושב: יש המלצה לדיזיין או מבנה מסוים של מושב המתאים לרכיבות כאלו? אולי משהו "אורתופדי" (אין לי הרבה ריפוד בישבן ולכן אני נוטה לכאבים על מושבים לא נוחים)?
תודה רבה
 

Old School2

New member
תשובות

כל צמיגי כביש\ עיר יתאימו לרכיבה על אספלט וישפרו מאוד את התחושה והמהירות. רצוי דגם עם הגנה בפני פנצ'רים (לרוב יש) ושעמיד בלחצי ניפוח גבוהים. הטוב ביותר הוא השוולב מרתון, אבל יש עוד רבים טובים.
לגבי סבל- צריך מקום לארבעה ברגים, שניים באיזור ציר הגלגל ושניים באיזור חיבור מוט האוכף לשילדה.
כנפיים- ממש חובה, רוכבים הרבה על אספלט רטוב ובלעדיהם הציוד ואתה תרטבו לגמרי. יש ל-ZEFAL כנפיים קלות ומצוינות מפלסטיק שנתפסות בנקודה אחת על מחבר מהיר וניתנות להסרה בקלות. אפרופו כנפיים- כדאי גם שיהיה מקום בשלדה להברגת המחבר הנ"ל. בטרק יש.
מושב- אני החלפתי בצרפת לאחד נוח יותר, זה עניין אישי, צא עם מה שיש ומקסימום תחליף שם.
נ.ב- חוץ מהרים זנב קשיח עוד רלוונטי לך אם תמצא בלוחות הם אופני הייבריד עם גלגלי 700 או הרים ישנים עם שלדת כרומולי, מזלג קשיח ובלמי קנטיליוור, שני הנ"ל מאוד נפוצים באירופה ועם שפע נקודות חיבור לשילדה.
 

Old School2

New member
אלה מה שרכבנו איתם

הכרומולי הישנות אפילו מוצלחות יותר למשימה, חזקות ויציבות יותר תחת עומס. תומכות השרשרת הארוכות מאפשרות העמסה עם מרחק גדול בין העקבים לתיקים.

לדעתי כדאי לך למצוא כאלה בכמה מאות שקלים ולעשות להם יישור קו מינימלי ולצאת,כיוון שאתה לא נוסע לאפריקה במידת הצורך יהיה כיף זול וזמין לתקן או להחליף להם חלקים תוך כדי הטיול עצמו. אתה גם יכול ללכת על בטוח ולהחליף מראש מערכת הינע, רפידות כבלים וגלגלים.

 

Mixel

New member
חוות דעת על קניה פוטנציאלית

לצערי אין לי את היכולות לזהות שלדת כרומולי, וההיצע גם ככה מוגבל לפי מה שראיתי ביד 2.
אבל נתקלתי במודעה הבאה: http://www.yad2.co.il/Yad2/Yad2.php...on=0&fromPrice=1100&untilPrice=1100&Info=TREK
האם תוכל להביע חוות דעת אם זאת קנייה משתלמת? מדובר בטרק 4300 ב-1,100 ש"ח. אולי אפשר להסיק עוד משהו מהתמונות. אני מקווה שאני לא עובר את גבול הטעם הטוב עם הבקשה הזאת.

תודה
 

Old School2

New member
על פניו נראה מצוין

האופניים עם צמיגים מקוריים- כנראה שלא רכבו עליהם הרבה.
המחיר כמו שהוא טוב ואם תצליח להוריד עוד קצת עוד יותר טוב.

צריך לבדוק שאין נזק של בלאי או אחר משמעותי לאף מכלול, במידה ואין לך את הידע לעשות את זה בעצמך שווה לשלם למכונאי שיבצע הערכה.

כמו כן וודא שהמידה מתאימה- איזה גובה אתה?

עוד נקודה, יתכנו הבדלים בשנים השונות בנושא אפשרויות החיבור לשלדה- וודא שקיימים גם במודל הספציפי הנ"ל.

בנוגע להיצע- כל סדרה 4 או 3 של טרק מוצלחת, יש גם 4400, 4500... אתה יכולה להרחיב את החיפוש לטרק זנב קשיח ובטח תקבל הרבה יותר תוצאות.
 

Mixel

New member
מה לבדוק בדיוק

המידה הינה L, אמורה להתאים ל-183 ס"מ שלי.
איזה בלאי לחפש בדיוק? חוץ משחיקה של הבלמים, נזקים לשלדה ולתושבת הגלגל (אני כנראה אחליף גלגלים לגלגלי כביש), בעיות במערכת ההנעה והתרופפות של רכיבי פלסטיק למיניהם?

אגב, אני יכול לרכוש גם טרק 3900 (בלמי V, לא דיסק) בערך באותו המחיר. האם יש עדיפות לאחד הדגמים על פני השני?
קישור למודעה אם זה עוזר: http://www.yad2.co.il/Yad2/Yad2.php...ntilPrice=1200&Info=%F1%E5%F1+%F2%E1%E5%E3%E4

תודה
 

MrRoadRunner

New member
אתה לא יכול להחליף לגלגלי כביש, מקסימום לצמיגי כביש.

מצטרף לדעתו של אולדסקול. לדעתי אופניים איכותיים (טרק,קנונדייל,קליין וכ) משנות ה90 בכמה מאות שקלים עד 1000. (7-8 הילוכים, ללא! בולם קידמי-ריג'יד, Cantilever Brakes או V Brakes).
חשוב - שהמערכות יהיו מתוצרת שימנו אך לא! שימנו SIS. לדוגמא אלטוס איסרה אלויו וכמובן הדאור לסוגיו.
הכי טוב מנקודת מבט של חוזק, פשטות, זמינות חלפים ויכולת תיקון בשטח.
 

fieten

New member
חפש ז"ק ועדיף מכרומולי במצב טוב עם חלקי דאור עד XT

ובמידה מתאימה וקנה מזלג מכרומולי שמתאים ל low rider rack. אני ממליץ על זה
[URL]https://www.sjscycles.co.uk/forks/26-thorn-mt-tura-mk2-steel-fork-80-100-mm-suspension-corrected-matt-black/[/URL]
הרכבה של המזלג (שמתאים גם לז"ק עם בולם עד 100ממ) תהפוך את תנוחה הרכיבה לנוחה יותר לתיור ותאפשר לשאת תיקים מלפנים.
אני הייתי מוסיף כסף ומזמין מחול thorn sherpa או surly LTH. עם גלגלי 26.
 

fieten

New member
אופציה נוספת ומעט יקרה יותר היא ה oPinion Ti travel idworkx

[URL]https://www.idworx-bikes.de/product/opinion_ti[/URL]

ב 8100 יורו לפני תוספות מקבלים אופני תיור מטיטניום עם גיר pinion מרכזי ויעיל ורצועת קוולר Gates Carbon CDX belt drive. דורשים מעט מאד תחזוקה ומתאימים במיוחד לרכיבה במזג אויר גשום.
עכשיו כשהיורו מתחת ל 4 שח זה יוצא כ 32 אלף שח. זול יותר מקיה פיקנטו 2016 והרבה יותר כיף.

 

bnayal

New member
הכי חשוב שיהיה נוח


אני בחרתי באופני GT Peace זנב ומזלג קשיחים, לא לקחתי בחשבון שאין להם חיבורי סבל וזה עלה לי בסבלים יקרים יותר. כל דגם זנב קשיח \ "הייבריד" יכולים להתאים, מציע לחפש גם בלוח http://harim.co.il/yad2
ולהחליף לצמיגים צרים כמובן

לא לשכוח תיקי סבל (אני בחרתי תיקי Ortlieb עמידים במים וזה השתלם, למרות שרכבתי בקיץ זכיתי לכמה ימים גשומים). היום אולי הייתי הולך על גרסא יותר מצומצמת, אבל לא חוסך בציוד נוחות - בסוף אנחנו עושים את זה בשביל הכיף ולא הסבל

רכבתי חלק מ EuroVelo 7 (ברלין-רומא)
 
למעלה