כמה קל לעבוד על רוכבי ההיי טק...

The Pinky P

New member
כמה קל לעבוד על רוכבי ההיי טק...

אז עכשיו הדיבור החם הוא על צמיגים שמנים אני מבין...
אך מדוע?! משום שאופנת ה - 27.5 כבר לא גורמת לרוכב ההיי טק לזנוח
את אופניו הישנים ולקנות חדשים?
כפי שעשה עם ה - 29 שלו וה- 26?!

זה פשוט מדהים!
מנסים לאנוס שתיקים מגוכחים בטענה ל"חדשנות וטכנולוגיה"
אממה? גודל גלגל? זו טכנולוגיה? הרי גודל גלגל הוא רק גודל של גלגל, מה החדשנות פה? התאמת גאומטריה? אוי באמת... מה היא פריצת הטכנולוגיה ההנדסית המטורפת שקרתה בשנים האחרונות בשביל לאפשר זאת?

צמיגים שמנים?! הרי, fat bike לא הומצא אתמול וקיים כבר הרבה זמן...
אז מדוע מישהו נזכר שב - 2017 זה החידוש הטכנולוגי הבא?

ובסופו של דבר הסיפור פשוט מאוד -
קשה ליצרנים ולאנשי השיווק להחזיק את זיקפתו של רוכב ההיי טק הנפוץ חזקה ואיתנה בשביל שזה - ימשיך קנות ולהתחדש.
אז כשאין טכנולוגיה אמיתית לחדש לנו, אונסים גדלי גלגל ועובי צמיגים להיות החידוש הטכנולוגי הבא, עד שזה יפסיק לגרום לרוכב ההיי טק לשדרג את אופניו ואז כבר נמציא שטיק חדש...

שימו לב שאף חברה או גורם בענף לא מפרסם נתונים של התייעלות ברכיבה מספרית, כלומר - אומרים לכם ש 27.5 יותר מהיר/ איטי/ משכך/מכין קפה טוב יותר אבל לא אומרים לכם כמה...
כי ההבדלים כל כך זניחים ולא חשובים לרוכב ההיי טק הממוצע ופרסום של אלו בצורה מספרית יגרמו לו להבין שהכל זו חרטא שיווקית אחת גדולה.

גועל נפש!
 

nightjar

New member
עברתי על דבריך שלוש פעמים,

ולאחר עיון מעמיק בין השורות ובין השיטין אני מקבל את הרושם המרומז שיש לך משהו נגד רוכבי הייטק
 

enigo

New member
ואיזו חדשנות טכנולוגית אמיתית היתה בתחום בעשרים השנים

האחרונות?
היו לי הילוכים על אופניים לפני שלושים שנה. מתלים קיימים כבר עשרים שנה לפחות, אפילו קצת יותר. תפעול חשמלי להילוכים? נו, אז מה? טיובלס? במכוניות זה קיים כבר חמישים שנה, אז מה השוס?
בקיצור - יש מעט מאוד פריצות דרך אמיתיות. כאלו שמשנות את פני הפעולה (לאו דווקא רכיבה). מה שיש בדרך כלל הוא שיפורים הדרגתיים וקטנים, חלקם משמעותיים יותר - אחרים פחות.
האם גודל הצמיגים באמת כזה קריטי? לדעתי לא - אבל אם תשאל את אנשי המכירות, אם הייתי עובר ל-29 הייתי מסיים את המסלול בחצי מהזמן. ועם צמיגי 27.5 האופניים בכלל היו עושות את זה לבד...
 

steiff

New member
אבולוציה או רבולוציה?

אנשי שיווק מנסים לשכנע אותנו לנסות את ״הדבר הגדול הבא״ על ידי תיאור שלו כמהפיכה, רבולוציה.
בעצם - הוא אבולוציה. על פי רוב בכיוון החיובי.

מכונית בת 15 שנשמרה במצב מכני ומבני תקין תוכל לקחת אותך לירושלים באותו אופן כמו מכונית חדשה שיצאה אתמול מהניילונים. איפה ההבדלים?
- קצת בתצרוכת הדלק.
- קצת במשקל.
- קצת באיזור הבטיחות.
- קצת במערכת השמע.
ועוד כמה ״קצת פה וקצת שם״. התפתחות, לא מהפיכה.

גלגלים שמנים היו כבר כמה שנים. המערכות שמסביב התקדמו והפכו את ההתפתחות הזו למשהו קצת יותר שמיש, קצת יותר נגיש, קצת יותר אמין. מעצורים שהפכו את המערכות האלו לקוריוז בעבר - נעלמו, והמערכת הפכה לזמינה יותר ומספקת מגוון תכונות בנות תחרות לטכנולוגיות מקבילות. כמה יתרונות. כמה חסרונות.

אנשי הייטק מוכנים לנסות טכנולוגיות חדשות ויכולים להרשות לעצמם לשפוך עליהן כסף, אפילו אם התועלת שולית לגמרי או בכלל לא קיימת. שני הצדדים מרוצים מהעיסקה. Win-win.
 

The Pinky P

New member
היי טקוציה...

כשאתה שמן, משועמם, מתוסכל, עמיד יחסית ולחברים במשרד שלך
יש אופניים עם טיובלס.
 

steiff

New member
נראה לי שמצאנו את המשותף

צמיג שמן לרוכב עם מממן.
צמיג עמיד לרוכב אמיד.
צמיג עם סבון לרוכב עתיר ממון.
שלדת סיבי פחמן למי שאינו תפרן.
גומי יבש וברזל חלוד הם נחלת הרוכב החמוד.
 

JacB

New member
פרס כנור דוד!

 

AdiX

New member
חתיכת טיפוס מגעיל

לא יודע מה איתך, אבל אני בהי טק בערך 20 שנה ובכל רגע עבדתי די קשה.
כך גם מרבית חברי לעבודה וחברים אחרים עובדי הי טק.
השכר גבוה מהממוצע, אבל תתפלא, גם ההשקעה בלימודים ובעבודה עצמה מבחינת שעות ומחויבות להצטינות ולהצלחה גבוהה משמעותית מאשר בהרבה תחומים אחרים. אז קל להגיד, אבל הרבה יותר קשה לעשות.

אפרופו רכיבה, נכנסתי לתחום עם אופני כניסה ורכבתי לא מעט שעות בשבוע, הייתי בכושר מצויין וכיסיתי לא מעט קילומטרים בשבוע. כיום אני קצת יותר מבוגר, עם משפחה ויש לי הרבה פחות זמן לרכב ולמרבה הפלא, אופניים מעולים ושאר ציוד איכותי כן עוזרים לי לכסות את אותו ק"מ בפחות כושר.
 

TakeCtrl

New member
fatbikes כבר לא רק נחלת הי-טק, קבל חשמליים מתקפלים ושמנים...

האמת ,כשראיתי אותם לראשונה נוסעים ברחובות, חשבתי בטח זה בנייה עצמית , גלגלים כאלה בחשמליים הגיוניים בדרך כלל כשאתה שם מנוע של 3000 וואט צפונה. אבל... לא. .
זה נראה מתועש.

 

enigo

New member
לפי השם על השלדה - זה מוצר שנמכר ברוזן מינץ.

 
למעלה