שאלה על אופניים לשטח, כולל נשיאת ציוד למספר ימים..

זכיר

New member
שאלה על אופניים לשטח, כולל נשיאת ציוד למספר ימים..

אנא עזרה ורעיונות וכיוונים לבחירת זוג אופניים.

יש לי מספר שנות נסיון על אופני כביש למרחקים ארוכים ולמעט רכיבה אחת מפארק בשור עד לקיבוץ צאלים, אפס נסיון בשטח.
אני רוצה לרכוב בשטח יותר. עם מבט רחוק רחוק על HLC. מובן שיש לעבור עוד לא מעט משוכות בדרך ולצבור נסיון. אולי עוד שנתיים.. אולי אף פעם לא.. נראה איך התחום ואני מסתדרים.

בעיני הלא מנוסות, צריך זוג עם פשטות מסוימת, כלומר זנב קשיח, עם תחזוקה פשוטה יחסית ועם נוחות גדולה יותר בנשיאת ציוד על האופניים. זוג שאפשר לעבור איתו ב"כל מקום" (מה שזה לא אומר, עם מבט רחוק רחוק ל HLX), שאפשר לרכוב עליו גם בלי ציוד ולבנות את היכולות ואת הטכניקות הנדרשות לרכיבת שטח (ולא להוציא כסף ומקום אחסון על שני זוגות, אחד לשטח פרופר ואחד לבייקפקינג). שאפשר לחבר ציוד (עיניות בשלדה?).

האומנם זנב קשיח? האם סוג הבלמים משנה? הילוכים פנימיים או חיצוניים? זוג מומלץ? שאלה שלא ידעתי לשאול?

תודה
 

steiff

New member
ז׳ק עם חיבורים (droplets) על השלדה

למרות שיש ב-HLC גם מתמודדים עם ש׳מ, נראה לי שז׳ק יהיה בחירה עדיפה.
הסיבה העיקרית היא האפשרות להתקין סבל ותיקי סבל. באופני ש׳מ אתה מוגבל לסבל התלוי על מוט האוכף שתכולתו מוגבלת. יש גם סבלים שאפשר להתקין על תומכות האוכף, במידה ומבנה המתלה האחורי מאפשר זאת, אבל הם עלולים להיות בעייתיים ולהגביל את מהלך המתלה.
קיימים גם מתלים שניתן להתקין על המזלג.
הכידון הוא שטח אחסון מצויין והציוד שמותקן שם מאזן במשהו את המשקל הותקן מאחור. יש כידונים יעודיים עם מוט מקביל למוט הרגיל שמאפשר חיבור נוח של מטען נוסף.
יתרון נוסף לז׳ק הוא שהמשולש הקדמי פנוי להתקנת תיק (יש תיקים מסחריים ואפשר גם לתפור לפי הזמנה מיוחדת במתפרות שעוסקות בכך). באופני ז׳ק יש לרוב מגבלה של מקום פנוי במשולש הקדמי בגלל הבולם.

לטעמי למסלולים הללו עדיף להסתפק במהלך צנוע של 100-120 מ׳מ. ממילא האופניים כבדים ולא מאוזנים אז עדיף לא להשתולל ולא לקפוץ ולסיים את המסלול בשלום.
מערכת 1/11 או 1/12 תהיה יתרון בכך שאין מעביר קדמי.
רצוי לבחור גלגלים איכותיים: נבות אטומות וחיזוקים חזקים ועמידים.
שלדת אלומיניום עם מקום לחבר סבל. אפשר קרבון, טבל אז אתה מוגבל מבחינת אפשרות לחבר התקנים חיצוניים לשלדה. צינורות קרבון לא אוהבים חבקים שמתהדקים עליהם, ולא אוהבים מאמצים מכיוונים שונים מאלה עבורם תוכננו.
מעצורי דיסק כמובן.
צמיגי טיובלס עם אקסטרה חומר, וסט של תולעים למקרה הצורך.
אלקטרוניקה: גפס ייעודי. לרוב עדיף כזה שפועל על סוללות אצבע רגילות ושניתן לתכנת לו מפות ומסלולים.
יש מערכות טעינה סולאריות.
יש מערכות טעינה מהגלגל (כמו דינמו).
 

זכיר

New member
תודה על התשובה

רשמת לי נקודות חשובות.
&nbsp
האלקטרוניקה בינתיים יכולה לחכות.. אולי למעט עניין הדינמו בנאבה. אתה מכיר דינמו שנחשב עמיד ואמין בתנאי שטח?
 

זכיר

New member
UNIT מגיע ללא בולם קדמי.. למה זה עדיף לי?

להרכיב מעביר אחורי על אופני סינגלספיד זה טריוויאלי?
&nbsp
יש לי הטיה לכיוון הזה של שיא הפשטות. אבל אני לא בטוח שזה מבוסס.
 

Old School2

New member
קונים דרופאאוט עם אוזן למעביר, שיפטר, קסטה ונבה ומרכיבים

יש לך שם 27.5+ מקדימה- מדובר ברחפת, אם תרצה תוכל גם בקלות להוסיף בולם אך סביר להניח שלא תצטרך.
פשטות- זה לא הכרחי, זה עניין של גישה והעדפה. עם נכונות לתחזוקה יותר תכופה, יקרה ומסובכת אפשר לוותר על הפשטות אבל לא תקבל עבור השימוש הנ"ל ביצועים עדיפים בהרבה.
 

The Pinky P

New member
אני מבין שאתה רוצה למרר לו את החיים....

נגיד וקנה את היוניט....
גם יצטרך להחליף את כל החלקים חוץ מהגריפים וגם יתקע עם
שילדה שכל קשר בינה לבין רכיבות אפיק ארוכות הוא מקרי בהחלט...
(אהה, ותוסיף על זה שינוי גאומטריה וסטייה מהתכנון לרעה עקב התקנת בולם)

הבחור חייב הילוכים, הבחור חייב בולם, אם יש תקציב אז כמובן שיש לכוון למעצורים הידראולים (וכבודם של ה - bb7 בכבודם מונח!)
איך מתאים פה שלדת כרומולי כבדה?
אין שום הגיון בקנייה של קונה יוניט במקה הזה.

נ.ב - יש לי קונה יוניט.
 

nightjar

New member
אתה לא צריך לקנות היום -

את האופניים האידאליים ל HLC (יהיו אשר יהיו), אלא אופניים שתיהנה איתם בשטח. כשיגיע היום כנראה שתצטרך להחליף או להוסיף זוג, אבל זה לא אסון ואז כבר תדע מה נחוץ לך.
לעניות דעתי ז"ק זה נהדר. כיוון שאתה רוכב מנוסה מגיע לך משהו מעל אופניי כניסה ואני מניח שאתה מסוגל להתמודד עם רכישת אופנים משומשים.
 

זכיר

New member
הי, רשמת בכרטיס שלך שאתה תושב הדרום, איפה פה יש שוק משומשים?

באתר "הרים" ההיצע הדרומי דל עד חסר
 

nightjar

New member
בפעם האחרונה שרכשתי אופניים משומשים

נסעתי לירושלים
 

steiff

New member
אנצל׳ש את השרשור... אופניים עם צמיגים עבים לבייקפאקינג?

אופני FAT Bikes הם נישה בפני עצמה.
מזלג ריגיד.
מעביר אחורי בלבד.
לכאורה מעט מאד רכיבים שיכולים להתקלקל.
השיכוך מושג באמצעות נפח הצמיגים.
עבירות גבוהה כמעט על כל סוג קרקע.

לכאורה פלטפורמה אפשרית למרחקים ארוכים. או שאולי הצמיגים הללו לא מאפשרים דיווש יעיל ומבזבזים אנרגיה (שנחוצה מאד ברכיבות ארוכות)?

תובנות?

מישהו התנסה בהעמסת ציוד (תיקים, סבל וכיו׳ב) על אופניים כאלה?
 

Old School2

New member
כנס לאתר בקישור ששלחתי, יש שם מבחנים לכל הסוגים

וגם trial reports. צריך להבדיל בין fatbike לאופני 27.5+ או 29+
בגדול לצמיגי FAT יתרון בולט בחול ובשלג ולמי שרוכב בכאלה מסלולים הם הכרח, לכל שאר המסלולים הם יכולים להיות סבבה מבחינת הרגשה אבל באופן אוביקטיבי צמיגי 27.5+ או 29+ גם בתצורת ריגיד יהיו עדיפים.

 

enigo

New member
יצא לי לרכב על אופניים כאלו, והתחושה היתה שהרבה הספק נבלע

בצמיגים. אבל מדובר בתחושה בלבד - לא ביצעתי מדידות מול השעון או משהו מדעי בסגנון.
 

זכיר

New member
תודה על התשובות, על העצות, על הכיוונים ועל הקישורים

מעריך את זה
&nbsp
ועוד יותר אעריך את מי שיצליח להסביר לאשתי למה צריך עוד זוג
 

זכיר

New member
באותו עניין - הילוכים פנימיים לשטח.. טוב? רע? מכוער?

יצירה מסוימת מומלצת? רולוף? אלפין או נקסוס? אחר?
 

steiff

New member
מה הרבותא?

הילוכים פנימיים מוגבלים על פי רוב ביחסי ההעברה שהם מציעים.
היתרון שלהם הוא נטרול האופציה לשבר של המעביר בגלל פגיעה מאובייקט חיצוני או בגלל בוץ.
החיסרון הוא משקל ואי יכולת לבצע תיקון/החלפה לבד.
מאחר ואי אפשר להשתמש במעביר קדמי כאשר באופניים מותקן מעביר אחורי פנימי - היישומים של מערכת כזו רלוונטיים לסגנונות רכיבה שלא מצריכים טווח יחסי העברה גדול. קח בחשבון שטווח יחסי ההעברה במערכות 1/11 או 1/12 שקיימות היום בשוק הם בין 360% ל-500%. ככל הידוע לי המערכת הפנימית היחידה שמגיעה לטווח יחסי העברה דומה היא רולהוף.
 

זכיר

New member
500%...?

חישבתי את הטווח שמתקבל באופני כביש קומפקט עם קסטה 12-27. קיבלתי בסך הכל 330% אם לא טעיתי. להרגשתי מדובר בטווח גדול למדי, אומנם יש פה ושם עליות שהייתי שמח לשטח בעזרת יחס סלחני יותר, אבל מצד שני, להילוכים הכי קשים לסיבוב אני מגיע בקושי במצבים של ירידה קלה+רוח נחמדת.
&nbsp
האם לרכיבת שטח אומנם נדרש טווח גדול יותר? המחיר על בחירה בטווח של 300% (אלפין 8) או 400% (אלפין 11) גדול דיו כדי להחזיר אותי לשולחן השרטוטים?
 

steiff

New member
SRAM EAGLE

מערכת 1/12 עם יחס 500%
מערכות כביש עפ׳ר מציעות יחסי העברה מצומצמים יותר והפרש קטן יותר בין הילוכים. המטרה היא שמירה על קדנצה קבועה. במערכות הרים לרוב טווח גדול יותר וגם מרחק גדול יותר בין הילוכים. אופי הרכיבה מצריך טווחים גדולים יותר בשל אופי המסלולים התזזיתי.
 
למעלה