קראנק 165 מ"מ

zohar elkan

New member
קראנק 165 מ"מ

מחפשת זרועות לקראנק באורך 165 מ"מ שיתאימו לקראנק
RACE FACE TURBINE 1X11 שברשותי.רוכבת כרגע על 170 מ"מ וזה ארוך מדי עבורי. הכוונה להחליף רק את הזרועות ללא הציר המרכזי וגלגל השיניים. תודה
 

steiff

New member
לא חושב שזה אפשרי

א. משום שככל הידוע לי RF מייצרת קראנקים במידות 170 ו-175 בלבד והיצרן היחיד שמציע גם 165 ו-180 הוא שימאנו. אם מישהו מכיר נתונים אחרים אשמח ללמוד אחרת.

ב. משום שהקראנק הזה מגיע עם ציר מרכזי אינטגראלי. מה שמגיע בנפרד אלו המיסבים שמולבשים בתוך השלדה ולתוכם מושחל הציר המרכזי (שמקובע לזרוע השמאלית של הקראנק, ומתלבש ומחוזק על תושבת על הזרוע הימנית, שכוללת גם את ה״עכביש״ אליו מחוברים גלגלי השיניים). יש מי שקורא למיסבים הללו ״ציר מרכזי״ ואין בכוונתי להתווכח על כך.

מכאן שעל מנת לקבל זרועות 165 תצטרכי להחליף את הקראנק כולו לקראנק שימאנו. גם הקראנקים של שימאנו כוללים ציר מרכזי אינטגרלי, רק שהציר מקובע לזרוע הימנית ולא לשמאלית.
קחי בחשבון שקוטר הציר המרכזי של שימאנו שונה מזה של RF ויצריך גם החלפה של המיסבים, אבל מאחר וממילא זה מיסב שרצוי להחליף אותו לפחות פעם בשנה, ראי את החלק הזה כ״תחזוקה שטופת״.

יש מצב שתוכלי להשתמש בגלגלי השיניים הנוכחיים ולהעביר אותם לקראנק של שימאנו. שימאנו (בהנחה שאת בוחרת קראנק מדגם 785 או משהו אחר מלפני עידן סדרת 8000 או 9000) משתמשים ב-BCD 104 ואאל׳ט זה גם ה-BCD של RF. בסדרת 8000 ו-9000 שימאנו עברו ממיקום רבוע של הברגים למיקום מלבני, מה שמחייב שימוש בגלגלי שיניים מותאמים במיוחד.

BCD, אגב, זה ראשי תיבות של Bolt Circle Diameter דהיינו קוטר המעגל של הברגים (המרחק בין אמצע בורג אחד לאמצע הבורג שמולו במעגל הברגים שמחברים את הפלטה לקראנק).
 

steiff

New member
אכן...

אמנם מדובר בזרועות עבוד הסדרות הנמוכות (שמשמעותן משקל גבוה יחסית) וגם כך מדובר ברמות מחיר של 120-160 דולר, אבל זה באמת יאפשר החלפה אחת לאחת של הזרועות הקיימות.
 
למעלה