merida big nine 600, מה דעתכם על המפרט?

merida big nine 600, מה דעתכם על המפרט?

במיוחד ביחס לעלות שלהם שזה סביב 4000 שקל לחברי מועדון ברוזן.
http://www.merida-bikes.com/en_int/...rdtails/2017/big-nine-big-seven-600-6711.html

שוקל לעשות טרייד אין על האופני הרים הישנות שלי ולהשתדרג, אז ישמשו אותי בעיקר בעיר.
יש משהו יותר טוב סביב אותו סדר גודל של כסף?
איך המכלולים שלהם?רמת אמצע סבירה?
זה שיש רק פלטה אחת מקדימה חיסרון לדעתכם?
 

steiff

New member
מפרט סביר מבחינת תמורה למחיר

את המזלג אני לא מכיר. המפרט שלו טוב: אפשר לכוון הכל מבחוץ (ריבאונד, כיווץ התחלתי) אבל אי אפשר לנעול אותו - זה חיסרון, במיוחד אם אתה מתכנן להשתמש באופניים בעיקר בעיר/כביש.

מערכות ההינע בסדר גמור למחיר. הפלטה הבודדת מלפנים זה דווקא יתרון תפעולי. חוסך את המעביר הקדמי ובכך את המשקל שמתלווה אליו ואת התחזוקה והתפעול שלו. טווח יחסי ההעברה שנותנת הפלטה של 11-42 מספיק לכל שימוש למעט תנאי קצה (עליות ממש תלולות, דיווש ממושך במהירויות מעל 30 קמ׳ש). נקודת התורפה במערכת היא הפלטה הקדמית שהם בחרו לשים באופניים. 28 שיניים זה יחס העברה קצת איטי. על מנת לדווש במהירות 30 קמ׳ש תצטרך קדנצה של 90 ויותר. מצד שני זו קונפיגורציה מפנקת יחסית בעליות. אם תינתן לך אפשרות בחירה נראה לי שיהיה כדאי לך לשדרג במעמד הקניה לפלטה של 30 או 32 שיניים (יתכן שיצריך גם הארכה של השרשת בהתאמה).

הגלגלים בסדר למחיר. אם אתה לא רוכב כבד או אגרסיבי - הם יספקו את הסחורה.
 
תודה רבה.המזלג דווקא ננעל (בדקתי בעצמי, עשיתי רכיבת נסיון)

ואני שוקל 70 קילו בערך אז לא נכנס לקטגוריית הכבדים.
 
עוד שאלה בבקשה בנוגע למידה

ניסיתי למדוד את ה-inseam שלי (מהרצפה עד למפשעה) וזה יוצא 80-81 ס"מ ולפי המחשבון של מרידה זה נותן לי (באופני ז"ק שלהם) מידה 18 (באינץ) ו-46 ס"מ.
את הדגם המדובר יש ב-17 או 19 אז אני נופל בין מידות
(הגובה שלי 1.79, 1.80 , יחף).
עשיתי את רכיבת הנסיון על המדיום, לא הרגשתי צפוף אבל זו רכיבת מבחן קטנה במגרש חניה, לא מייצג.
המוכר אמר לקחת 19/לארג'.
אם שניהם ירגישו לי נוח באותה מידה מה לקחת?
באתר של מרידה כתוב לקחת את המידה הקטנה לרכיבה ספורטיבית ואת הגדולה לנוחות.אני אוהב לרכב מהר (רוכב עירוני בעיקר) אבל ממש לא מתחרה או משהו בסגנון, זה נחשב ספורטיבי?
למה לשים לב כשאעשה עוד רכיבת מבחן, איזה אינדיקציות יש למידה גדולה/קטנה מידי.
תודה
 

steiff

New member
בשטח עדיף קטן להבטיח שליטה וזריזות

לרכיבת נוחות זה לא ממש משנה.
התאמת מידה:
גובה אוכף כך שכאשר הפדל בהמשך ישיר של צינור האוכף הרגל ישרה אבל לא נעולה.
מיקום האוכף על המוט (אפשר להסיע את האוכף קצת קדימה ואחורה) כך שכאשר הפדל אופקי (מקביל לקרקע) הברך הקדמית נמצאת בדיוק מעל ציר הפדל.
לאחר שביצעת את שני הכיוונים הללו (ובהנחה שהצלחת להביא את האוכף למיקום שממקם את הברך בדיוק מעל הפדל) צא לרכיבה ובדוק איפה אתה רואה את ציר הגלגל הקדמי יחסית ל״סטם״. הציר אמור להיות באמצע אורך ה״סטם״. אם הוא חורג מהשליש האמצעי לאחד הכיוונים - המידה לא מתאימה. אפשר לפצות על זה בסטם ארוך יותר (או קצר יותר = היגוי אגרסיבי) אבל אם הציר נראה מלפני הסטם (קדימה ממנו) המידה קטנה מדי ואם אחורה ממנו - המידה גדולה מדי.
 

Old School2

New member
בעניין הסטם- זה הפוך ממה שכתבת, כנראה בלבול

מה גם שזאת גישה שמתאימה לגיאומטריה של פעם- עם הגיאומטריה המודרנית של הארכת צינור שילדה עליון אופקי, הקטנת זווית ראש והקטנת אורך סטם הגישה הזאת כבר לא רלוונטית.
מה כן חשוב?
1. מה שכתבת בפסקה הראשונה.
2. מרווח מפסעה מהשילדה סביר בעמידה עם נעליים על הקרקע- מה זה סביר? תלוי ברוכב ובאופי הרכיבה. בשילדות הרים הצינור העליון כבר משופע ככה שזאת לא בעיה.
3. הכי חשוב- אורך צינור עליון. ניתן לשחק עם אורך הסטם וזה גם תלוי ברצון הרוכב להיות יותר או פחות זקוף אבל יש להעדיף צינור עליון ארוך ששולח את הגלגל רחוק לפנים וסטם קצר על מנת לקבל יותר יציבות, שמירה על כיוון ופחות נטייה להתהפכות בירידות. שלדה קטנה מידי תפגע בהנ"ל.
 

Old School2

New member
אופניים עם מפרט מצוין ומחיר מצוין, לגבי המידה-

לפי הגיאומטריה בקישור שצירפת האופניים האלה קצרות יחסית למקובל היום- אורך צינור עליון של 580 מילימטר ל-17 ו-600 מילימטר ל-19. עם גובה של מטר שמונים אתה בטוח צריך את ה-19. רק לשם השוואה ברוב הדגמים שילדת 19 תהיה עם אורך 620 מילימטר וסטם קצר.
 
תודה

אני לא בטוח שאני מטר שמונים בול (קצת קשה לי למדוד את עצמי על הס"מ) יתכן ואני 1.79.
אופניי ההרים הנוכחיות שלי , טרק 4300 הם 19.5 עם טופטיוב של 56 ס"מ...אז קצת מפחיד אותי הלארג'.
אם בכל זאת ארגיש בנוח על שתי המידות ( בנתיים רכבתי רק על המדיום) אתה ממליץ ללכת בכל זאת על הלארג'?
&nbsp
 

Old School2

New member
בהחלט כן

כמה נקודות:
- שים לב שאתה מודד עם כסא בגובה דיווש נכון- הרבה פעמים בחנות מודדים עם מושב נמוך מידי ואז לא שמים לב שהשלדה קטנה מידי.
- אם אין לך בעיית גובה מפסעה ואתה לא מרגיש מתוח מידי לפנים בשילדה לארג' אתה רק תרוויח בשטח יציבות כיוונית ובטחון בירידות.
 

enigo

New member
אבל תפסיד זריזות ויציבות בעליות

אני קרוב מאוד בגובה לשואל, וגם כן נמצא לפעמים "באמצע" בין מידות אופניים.
מהניסיון שלי, במקרים בהם התעקשתי לרכב על אופניים שהיו קצת גדולים לי (נגיד סטאמפג'מפר L) התוצאה היתה תחושה של "רכבת" בסינגלים ובעיית יציבות בעליות.
כך שתלוי מאוד מה רוצים מהאופניים - לעיר/רכיבות נפח, עדיפה מידה קצת גדולה מדי. לסינגלים צפופים וטכני - מידה קצת קטנה מדי.
 

loeytan

New member
שאלה בקשר למידת אופניים

זה שהאוכף גבוה מהכידון לא אומר שהאופניים קטנות?אני מטר שבעים ואחת רוכב על מידה מדיום,ומעלה את האוכף עד המכסימום בערך,אני די
 
מצטרף לשאלה רק שואל בהפוכה

אם נוח לי ככה שהאוכף בערך בגובה של הכידון או אפילו טיפה נמוך ממנו זה אומר שהאופניים גדולות עליי?
באופני הרים ז"ק, האם כאשר המידה היא נכונה האוכף תמיד יהיה גבוה מהכידון?
 

זכיר

New member
הבדל גובה לפה ולשם בין אוכף לכידון הוא עניין של העדפה\נוחות

פרמטרים לדעתי החשובים בהתאמת אופניים הם המרחק בין האוכף לציר המרכזי (תלוי באורך רגליים) והמרחק בין האוכף לכידון (תלוי באורך גו). אלו גם הפרמטרים שקשורים בעיקר לשלדה, כלומר למידת האופניים.
&nbsp
הפרש גובה בין כידון לאוכף צריך לקחת בחשבון רק לאחר התאמת גובה אוכף לעומת ציר מרכזי. והוא נעשה בעזרת מיקום גבוה\נמוך של הסטם (עניין של ספייסרים) או זווית חיובית\שלילית גדולה\קטנה של הסטם. ובעזרת הצורה של הכידון. לא עניין שקשור ישירות לבחירת גודל שלדה.
&nbsp
יש שמעדיפים או צריכים כידון נמוך וקרבי, יש שמעדיפים כידון גבוה ונוח.
 
למעלה