עלות תועלת
חידשת לי בנוגע לנאבות אבל אני לוקח את דבריך כלשונם.
אין לי וויכוח לגבי איכותם של הגלגלים הללו, אבל להערכתי גם אין וויכוח לגבי התועלת שבחישוקי קרבון מבחינת חוזק ומשקל. העלות היא החלק הבעייתי.
בסופו של דבר אם השיקול הוא עלות מול תועלת נראה לי שנקודת האיזון היא איפה שהוא באזור של רמת איבזור SLX או XT (או האקוויוולנט שלהם אצל סראם) בשטח ומשהו כמו 105 בכביש. פחות מזה - התועלת כבר בעייתית. יותר מזה - יש תועלת, תמיד, אבל המחיר קופץ.
רכיב איכותי יהיה כמעט תמיד רגיש מבחינות מסויימות. חישוק קרבון עמיד בפני מאמצים מסוג מסויים ומכיוון מסויים, ורגיש לפגיעות מסוג אחר. הטיפול בו ומתיחת החישורים (בחלק מהדגמים) מצריך הסרה של הצמיג ושל סרט האיטום. שבר בחישוק משמעותו חישוק חדש והמחיר בשמיים - כל אלה שיקולים שראוי להתייחס אליהם בבחירת גלגל, אבל עדיין - גלגל ״קרבון״ מתומחר גבוה לא בכדי. הוא בפירוש נותן תמורה גבוהה יותר, למי שמוכן לשלם את המחיר. הוא בהחלט ״טוב יותר״ אבל לא בטוח שהוא טוב לכל אחד.