משאבה למשכך.

חלאה

New member
משאבה למשכך.

לאחר כמה שנים שלא רכבתי כלל על האופניים שלי ראיתי שהמשכך האחורי באופניים נשאר ללא אויר.
מחפש משאבה לא יקרה במיוחד (בהתחשב בעובדה שתפקידה יהיה כמעט חד פעמי) לניפוח המשכך.
מדובר במשכך מסוג: RockShox Bar 2.1
מעוניין לנפח ללחץ של 150PSI.

חשבתי על משאבה בסגנון הזה:
https://www.aliexpress.com/item/New...22.html?spm=2114.13010208.99999999.344.LHKub4

אם יש למישהו המלצה למשאבה יותר מתאימה שניתן לרכוש אשמח.
 

nightjar

New member
יש שם גילוי נדיר בכנותו שהשעון לא מדויק ומיועד בעיקר לקישוט

בנוסף רשום רק "לחץ גבוה" ללא פרוט מדיוק. משאבת בולם מאפשרת מילוי נפח קטן ללחץ גבוה באופן מדויק. המשאבה שקישרת אליה מיועדת לניפוח גלגל.
 

steiff

New member
אם מדובר בניפוח חד פעמי...

אז גש לחנות אופניים ובקש שינפחו עבורך את הבולם. אפילו אם הם יגבו תמורת זה כסף זה עדיין יהיה זול לעומת משאבה.
אם אתה גר באזור הקריות/חיפה צור קשר במסרים ותאם איתי מפגש לניפוח במשאבה שלי. אמנם היא של פוקס, אבל אם תבקש יפה היא תסכים לנפח בולמים של רוקשוקס.
 

חלאה

New member
תודה, אני מעדיף בכל מקרה שיהיה לי משאבה כזאת. לא משהו משוכלל

סתם שיהיה כל עוד אפשר למצוא עד 150 ש"ח.

נגמרו הימים שיש לי כוח להעמיס את האופניים על הרכב...

האם משאבה רגילה עם שעון לחץ עליה לא מתאימה? כזאת שמיועדת לאופני כביש אבל כתוב שהיא נותנת לחץ עד 150PSI.
 

steiff

New member
מה שמייחד את המשאבות הללו

הוא לא רק יכולתן להגיע ללחצים גבוהים (נדרשים לחצים עד 250) אלא גם כפתור שחרור אויר שמאפשר לכוון את הלחץ במדויק.
 
באיזה יחידות מודדים את ה250 שציינת?

חשבתי שהיחידות לחץ נמדדות בPSI...
האם יש נוסחה שמאפשרת לדעת לכמה לנפח את הבולם כפונקציה של משקל הרוכב ושל מידת הכיווץ הרצוייה מישיבה על האופניים במנוחה [נניח 20% או 25%]
 

steiff

New member
PSI

או ליברה לאינטש רבוע...

הניפוח תלוי כמובן במשקל הרוכב ובסגנון הרכיבה.

״חוק אצבע״ אומר שמנפחים את הבולם האחורי בערך לפעמיים משקל הגוף (בקילוגרמים) זאת אומרת אם אתה שוקל 75 קילו, נפח בתור נקודת מוצא 150 psi. אחר כך תתחיל לבצע כיוון מדוייק לפי מידת המהלך הרצויה.
כיווץ התחלתי נע בין 20% לרכיבת xc לכיוון של 25-30% לרכיבת שבילים ו-35% לפרי-רייד. מאחר ומהלך המתלה האחורי נמצא לרוב בקורלציה טובה לסגנונות הרכיבה - במתלים בעלי מהלך של 100-120 מ׳מ כוון לכיווץ התחלתי של 20-25%, במתלים של 120-140 מ׳מ כוון לכיווץ התחלתי של 25-30% ובמתלים מעל 150 מ׳מ כוון 35%.

במזלג הלחצים הם בערך חצי מאשר הבולם האחורי. ז׳א נפח לחץ ב-psi שהוא בערך שווה למשקל הגוף בק׳ג. רוכב במשקל 75 קילו יתחיל את הכיוון לפי לחץ של 75 psi. המשך הכיוון מבחינת כיווץ התחלתי לפי אותה שיטה ולוגיקה של הבולם האחורי.

כמובן שאתה יכול גם להקשיח או לרכך את הבולמים לטעמך. בדגמים בהם ניתן לכוון ריבאונד ו/או סף פריצה - יש תורה שלמה שעוסקת בהם וגם בהם - התורה היא רק נקודת המוצא ובסוף אתה צריך לכוון לפי טעמך האישי.
 
למעלה