התייעצות לגבי שדרוג ובחירת צמיגים, מה צריך לשקול?

התייעצות לגבי שדרוג ובחירת צמיגים, מה צריך לשקול?

כרגע יש לי תצמיגים האלה של ויטוריה :

https://www.vittoria.com/tire/zaffiro/

הם מאוד עמידים לפנצרים (שזה מאוד חשוב לי כרגע) אבל כמו שאפשר לראות בלינק, ויטוריה עצמם מגדירים אותם כצמיגים איטיים.

אני שוקל לשדרג לצמיגים האלה :

http://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/schwalbe-marathon-2015

כמו שאפשר לראות בלינק, אלה גם צמיגים מאוד עמידים לפנצרים, ובנוסף יש להם תוצאות מעולות במבחני יעילות / התנגדות גלגול. (כלומר הם נחשבים מהירים סלש יעילים).

החשש שלי הוא, שצמיגי ה schwalbe שאני מקווה שיעזרו לי לרכב יותר מהר ויותר יעיל, שוקלים 640 גרם (לצמיג, רוחב 32 מ"מ) לעומת 430 גרם (לצמיג, רוחב 32 מ"מ שיש לי עכשיו).

אז מה כל זה אומר? האם צמיג ששוקל 210 גרם יותר יכול להיות יותר מהיר באופן משמעותי למרות שהוא כבד יותר?

מה עוד צריך לשקול כשחושבים על צמיג מבחינת משקל, יעילות ושאר גורמים?
 

steiff

New member
מה זה צמיג מהיר?

אין צמיג מהיר או איטי. יש צמיג עם התנגדות גבוהה לגלגול ויש צמיג עם התנגדות נמוכה לגלגול. יש צמיג קל ויש צמיג כבד. מהירות תלויה בכוח שאתה משקיע בדיווש וההעברה שלו לדרך. צמיג כבד יצריך יותר כוח בהאצה. צמיג עם התנגדות נמוכה לגלגול יצריך השקעה של פחות כוח גם בהאצה וגם ברכיבה שוטפת.

התנגדות לגלגול נובעת משילוב של רוחב הצמיג, פרופיל הקוביות/חריצים, סוג הגומי ולחץ האוויר.

נקודות לשיקול: רוחב, פרופיל קוביות/חריצים, עובי הגומי ועמידות לפנצ׳רים, לחץ ניפוח מומלץ, עובי ועמידות הדפנות, התנהגות בהטייה. ניקוז מים (לקראת החורף).
 
אם ניקח את הדוגמא הספציפית

&nbsp
שהובאה בפוסט, האם היית ממליץ לקחת צמיג שהוא אמנם כבד יותר אבל עם התנגדות מאוד נמוכה לגלגול? האם הוא יהיה יותר יעיל מבחינת אנרגיה לאורך שימוש כללי מצמיג יותר קל אבל עם התנגדות גלגול גבוהה?
&nbsp
בכלליות אני מחפש צמיג עם עמידות גבוהה לפנצרים אבל שלא יהיה עם התנגדות גלגול גבוהה כמו הנוכחי שלי, ורצוי גם שלא יהיה כבד מידי.
&nbsp
הצמיג שאני שוקל - Schwalbe Marathon (GreenGuard) נראה מצויין מבחינת שני גורמים (עמידות פנצרים והתנגדות גלגול נמוכה) אבל אני לא בטוח כמה המשקל הגבוה שלו יהיה לי משמעותי.
&nbsp
אם יש למישהו המלצה על צמיג שיותר יתאים לצרכים שצויינו כולי אוזן.
&nbsp
 

The Pinky P

New member
לא תהיה השפעה מורגשת...

בין צמיגים מאותה משפחה לא יורגש הבדל, שלא לדבר על שיפור מהירות.
ההבדלים יורגשו בין סוגי הצמיגים (שטח/עיר/כביש וכולי...)

התעסקות ברמת הגרם שמורה לאלו אשר מטרת רכיבתם תיפול ותקום על חודה של שנייה (מקצוענים בתחרויות) ולכן גם אם יהיה איזשהו הבדל - הוא לא רלוונטי לרוכב הממוצע.

בקיצור - אם יש לך כבר צמיג עיר ואתה רוצה לשדרג אותו לצמיג עיר דומה אחר -
אין כל כך טעם, חכה שיתבלה ואז תשדרג לאחד חדש.
 

חוריפיש

New member
רק כדי לשים דברים בפרופורציה

היו לי אפני עיר עם צמיגים חסיני פנצ'רים במשקל 750 גרם כל אחד. עברתי לאפני כביש עם צמיגי 23 מילימטר ששוקלים כ-300 גרם כל אחד (והתנגדות לגלגול נמוכה יותר).
להערכתי, השיפור במהירות כתוצאה מהחלפת אופניים הוא כ-1 קמ"ש בממוצע, וזה לא נובע רק מהחלפת הצמיגים אלא גם מהתנוחה האווירודינמית יותר של אפני הכביש והמשקל הנמוך יותר של האופניים (לפחות 2 ק"ג).
אז יש הבדל, ו-1 קמ"ש עשוי להיות משמעותי גם ללא תחרות, אבל ההבדל המשמעותי יותר הוא תחושת הקלילות עם אופניים קטנים יותר וצמיגים קלים ודקים יותר.
 
אוקיי, מבין שכנראה שאין טעם להחליף כרגע.

&nbsp
לפחות עד שאפתח שרשור על טיובלס
 

The Pinky P

New member
תשים לב למה שאתה אומר - זה רק מחזק את מה שאני טוען....

החלפת לאופניים ששוקלים כ - 20% פחות, החלפת לצמיגים ששוקלים חצי מהקודמים והחלפת לאופניים בעל אוירודנמיות טובה יותר.

כמובן שהמסקנה שלך היא בגדר ניחוש מושכל ( כי בשביל לקבוע עובדות כאלו
צריך להכנס למעבדה)
אבל גם אם זה נכון - אחרי כל השינויים האלו, קיזז קמ''ש אחד.
כלומר - בנסיעה ממוצעת של 4 קילומטר בתוך העיר שלוקחת רבע שעה
אתה בתנועה כ - 80% מהזמן אז נגיד שרכבת בערך 12 דקות נטו,
מה בדיוק הזמן שקיזז אחרי כל השינויים האלו?

וכמובן שדיברנו רק על עניין הצמיגים ככה שבכלל השינוי הוא אפסי עד לא קיים וגם אם קיים הוא בגדר שניות ברכיבה ממוצעת.

החישובים האלו רלוונטיים לנהגי פורמולה 1 ולא לישראל ישראלי שרוצה להגיע מהבית לעבודה דרך רחוב הרצל.
 

חוריפיש

New member
זה ברור

כתבתי את תגובתי בתשובה לשואל המקורי, לא אליך...

ואתה צודק שמבחן כזה אפשר לעשות רק במעבדה, אבל מהשוואה של רכיבות רבות במקטעים דומים זה פחות או יותר מה שיוצא. מקריאה בפורומים שונים אנשים מדברים על הבדל של 1-3 קמ"ש בין אופני עיר לאפני כביש, וזה מתאים למה שאני מצאתי.

ורק הערה. זה נכון שהבדל של 1 קמ"ש ברכיבות קצרות הוא חסר משמעות לחלוטין, אבל ברכיבה של 5 שעות זה כבר 5 קילומטר פער. כמובן שאפשר להעלות את המהירות, אבל זה עשוי לעלות במאמץ רב (בהנחה שלא מדובר ברכיבה איטית במיוחד).
 

sapirsnapir

New member
צמיגים מומלצים

מניסיון אישי אני ממליצה להשקיע ברכישת צמיגים איכותיים מחברה ידועה.
משקיעים יותר בהתחלה אבל מרוויחים יותר בטווח הארוך
 
למעלה