סקירה קצרה - charge plug 0 כעבור חצי שנה...

The Pinky P

New member
סקירה קצרה - charge plug 0 כעבור חצי שנה...

אז בגדול קניתי אותם כשיש לי כבר אופני כביש סטנדרטיים שאיתם עשיתי את הרכיבות העירוניות אבל בגלל אופי הרכיבה שלי (מעברים בין כביש למדרכה,דילוגים,זיגזגים והרבה אגרסיביות אורבנית)
החלטתי לקנות זוג פשוט ככל היותר שייאפשר לי לעשות את דרכי בדרך אל ובחזה מ בצורה יותר נוחה מאשר עם אופני כביש סטנדריים.

האופניים שנבחרו - charge plug 0 דרך "קנייה אינטרנטית" במחיר מפתה של
כ -1600 ש''ח דרך "ריסייקל".
אספתי את האופניים בחנות של קנונדייל (? לא זוכר כבר) בתל אביב ויצאתי לדרך.

יש לציין שלאופניים עשיתי שינויים קלים - החלפתי את הכידון ה"מיוחד" (סוג של כידון אורבני פלאט קצר עם מין קרני אחיזה ארוכות) לכידון רגיל,
החלפתי את הפדלים (פלסטיק פשוטים) לפלאטים של welgo שהיו לי כבר בבית
ואמממ זהו לבינתיים.

אז רשמים עד כה:
אופניים חביבים מאד, תנוחת רכיבה נוחה יחסית (לטעמי מעט שפופה,קניתי במידה s כשאני בגובה 1.70 ועדיין מרגיש קצת שפוף, אולי קיצור קטנטן בסטם יעזור, סובל דיחוי לגמרי)
שקטים מאוד (כן נכון,זה סינגל ספיד אבל תתפלאו, יש גם כאלו שלא)
וזורמים יפה ברכיבה,
על השלדה (כרומולי) אין לי מה להוסיף, אני לא מאלו שמשפריצים לנוכח העובדה שהם רוכבים על שלדת כרומולי, מבחינתי אין כל הבדל.
הצמיגים במידה המדוייקת לרכיבה אורבנית אגרסיבית - בשרניים מספיק בשביל לתמוך אך לא יותר מדי בשביל לפגוע בזרימת הרכיבה.

חסרונות - בסופו של דבר מדובר באופניים מינימליסטיים במחיר מינימלסטי
ככה שאין ציפייה לקבל פה חלקי קצה, אולם,
הייתי מעדיף לשלם עוד כמה גרושים ולקבל כבר בילט אין פדלים נורמאליים
ממתכת ולא פדלים מפלסטיק כמו שקבלתי,
המעצורים מעט מאכזבים, אחרי שאתה רוכב על מעצורי דיסק הידראולי איכותיים פחות קל לך לחזור אחורה למעצורי u שכאלו אבל
כבר רכבנו בלי מעצורים בכלל ככה שזה לא כל כך נורא.

הכידון - אני פחות התחברתי לכידון ה"מיוחד" שהגיע עם האופניים, לטענת המוכר זה כידון "מבוקש" ולכן רק אציין שזה שינוי שעשיתי מטעמי נוחות אישית בלבד, יכול להיות שאחרים מהללים.

שורה תחתונה - במחיר הזה (1600 ש''ח) ולצרכי התניידות במרחב העירוני, קשה מאוד לקבל יותר.
אופניים שלא כואב לקשור לעמוד ועושים את העבודה נהדר בזיגזוגים בין רכבים ומעברים בין המפלסים השונים שבדרך העירונית.
אם יש לכם חלקי שליטה חלופיים בבית - הרי זה משובח אבל גם לא יכאב להחליף בכמה שקלים לפדלים נורמאליים ואולי גם לכידון פלאט קצרצר.

אחלה של אופניים!

 
אחלה סקירה, איזה צמיגים אלה שהגדרת כמידה המדוייקת לאורבניה?

&nbsp
ואם תוכל להסביר מה בעצם היתרון המדוייק ובמה עדיפים הפדלים ששדרגת להם?
&nbsp
ויש לך מושג כמה הם שוקלים?
&nbsp
ושאלת בונוס - לא קשה להסתדר בלי הילוכים בעליות?
&nbsp
מספיק שאלות לבינתיים :)
&nbsp
&nbsp
 

The Pinky P

New member
תשובות -

הצמיגים הם של kenda דגם coaster 700X32 ועליהם יש הטבעה של המותג של האופניים ככה שאולי מדובר בדגם שיוצר במיוחד לדגמי החברה.

אני אשקול אותם בהזדמנות, לא רוצה להמר בשביל לא להטעות.

לגבי הסינגל ספיד - תראה, זה עניין של העדפה ולא עניין של נכון או לא נכון.
סינגל ספיד בשבילי זה פנטסטי בגלל כמה סיבות - זה מוזיל את מחיר האופניים,
זה משאיר מקום ליצרן לפנק בחלקים אחרים, זה מאפשר לי בתור רוכב לרכוב אגרסיבי וללחוץ חזק מבלי לפחד שההילוכים יתחילו להתבחבש ולקפוץ מה שיכול בקלות לגרום לאיבוד שליטה ואתה לא רוצה לאבד שליטה שאתה נוסע בין אוטובוסים ומוניות שירות,
בינינו, לרכוב על הילוכים ברמות מחיר כאלו (וגם כפול מכך) זה עונש טהור שכן מערכת הילוכים טובה תבוא על אופניים של 5 פלוס, מתחת לזה ומדובר בסבל.

לגבי העבודה עם הרגליים - לא ממליץ לרוכבים מתחילים או לרוכבים שבכושר גרוע.
אני בכושר טוב ועובד ספציפית גם על חוזק וכוח ברגליים ככה שלא רק שאני מצליח להסתדר עם זה אני אפילו מוציא מהם (ומהרגליים שלי) את המיטה.
 
נשמע כמו קניה טוב, תהנה

&nbsp
הסינגל ספיד מסקרן אותי כי שמתי לב שלמרות שיש לי אחלה הילוכים (22 במספר ), 95% אחוז מהזמן אני נשאר עם אותם שניים או שלושה. בתור רוכב חדש ציפיתי שאשתמש בהמון הילוכים בכל רכיבה, אבל זה לא ממש קורה בינתיים. אני עדיין שמח שיש לי אותם, אבל הרעיון של סינגל ספיד נראה לי פחות מופרך היום ממה שהוא נראה לפני שהתחלתי לרכב באופן קבוע.
&nbsp
איך היית משווה את מהירות וחווית הרכיבה הכללית לעומת אופני הכביש שלך? אתה מוצא זמן להשתמש בשני הזוגות?
 

The Pinky P

New member
תשובה -

לגבי ההבדלים ברכיבה עירונית עם אופני כביש לאומת אופני עיר שכאלו:

כמובן שעם שניהם אפשר להסתדר אבל לעשות מסלול עירוני עם אופני כביש, על אחת כמה וכמה שאתה עובר בין המפלסים שבדרך - זו חוויה פחות נעימה.
לאופני כביש יש יתרון ברור בקטעי כביש ללא עצירות וללא הפרעות כי ככה אתה יכול "לשבת" על הפדלים ולעבוד,
כשאני רוכב בדרך עירונית עם אופני כביש אני "סובל" מכמה "אי התאמות" שהופכות את הרכיבה לפחות זורמת ופחות כיפית -
תנוחת רכיבה אגרסיבית מדי, מיקום מעצורים בעייתי שכן אני תמיד צריך להיות מוכן עם האצבע על המעצור לעצירת חירום, דבר שלא מסתדר עם מבנה הכידון באופני כביש,
גלגלים עדינים ודקים מדי ל"נפלאות" שבדרך - מדרכות משובשות/כבישים משובשים/ שפות מדרכה וכולי...
באופני כביש יש פדלים קליטים שהם סובלים רכיבה עם נעל רגילה אבל אי התחושה עם פלאטים היא שונה לחלוטין, הרבה יותר בטחון ופחות דאגה שתברח לך הרגל...
בנוסף - האופני כביש שלי מצויידים בכל מני עזרים עליהם וזה באסה להוריד אותם כל פעם מחדש שאתה רוצה לקשור אותם בחוץ
וגם העובדה שמדובר באופניים יותר יקרים שלא בא בחשבון שיפגעו לך בהם או שיגנבו לך אותם.

היום במקרה לקחתי את האופני כביש שלי לעבודה ולא את העיר ומבחינת מהירות אולי הייתי איטי טיפה יותר אבל לא באופן קריטי, מה שכן - אם עם האופני עיר אני יכול לתזז בין המפלסים ולחסוך עצירות ברמזורים וכדומה אז עם האופני כביש אני קצת יותר מוגבל בגלל הסיבות שרשמתי מעלה.

לגבי השימושים - כמובן שאת רכיבות הכביש הקלאסיות ספורטיביות שלי אני עושה עם האופני כביש ואופני העיר משמשים אותי ככלי תחבורה יעיל יותר,
אין שום סיבה הגיונית שאוותר לגמרי על אחד מהם בגלל אופי הרכיבה השונה.

נ.ב - כל ההבדלים והשוני שציינתי הם מנקודת מבטי כרוכב וותיק ומנוסה, יכול להיות שהם לא יהיו רלוונטיים לרוכבים אחרים.
 
מעניין

&nbsp
מפתיע לגלות שאופני הכביש היו פחות מהירות מאופני העיר בנסיעה עירונית. חשבתי שהן יהיו פחות נוחות, אבל לא ציפיתי שהן יהיו גם פחות מהירות, למרות התנאים שפחות מתאימים להם.
&nbsp
סתם מסקרנות, להערכתך אם היית לוקח את אופני העיר לרכיבה שאתה עושה באופני כביש (שוליים בין עירוניים?) מה היו התוצאות בהשוואה?
&nbsp
האופניים שלי הן משהו די באמצע, הן מהירות בשביל אופני עיר אבל עם צמיגים די איטיים ויציבה לא אגרסיבית יחסית לאופני כביש מהירות.
 

The Pinky P

New member
זה נורא פשוט....

תיקח בוגאטי שמגיעה מ - 0 למאה ב - 3 שניות ומהירות מירבית של 400 קמ''ש
ותיקח טוסטוס 50 סמ''ק שמגיע ל - 80 בקושי.

תעמיד את שניהם על כיבש הסרגל כשהוא ריק ותתן להם להתחרות אחד בשני,
מי ינצח? ברור...

עכשיו תתן לשניהם קטע בתוך הפקקים של תל אביב, מה יקרה?
ולמה?
בגלל אותה סיבה, עם האופני עיר שלי אני מקצר את הזמנים בין נקודה a לנקודה
b.
לדוגמא - הגעתי לצומת עם רמזור אדום כשאני על האופני כביש - בחרתי להמתין לירוק אז בזבזתי עוד חצי דקה עליו ועל האצה, עם האופני עיר אני נותן קטנה בבאני הופ (אפילו מבלי להאט) למדרכה וחסכתי את כל הסמתוכה הזו.
גם אם בחרתי לעקוף את הרמזור עם האופני כביש אני אעשה את זה הרבה יותר באיטיות כי אצטרך להאט ממש לקראת סף המדרכה ולא אוכל לעשות באני הופ וכולי...
אפשר להביא עוד שלל דוגמאות לכך אבל אני חושב שהנקודה הובנה...

לגבי רכיבת כביש ספורטיבי עם האופני עיר - וולאה לא ניסיתי אבל נראה לי שיהיה מדובר בסבל טהור.
בעליות אין בכלל מה לדבר, במישור אני אני אפדל על ריק בעיקר ובירידות אני אהיה נתון לחסדי כוח המשכיה בלבד ומבלי להיות אפקטיבי עם כוח נוסף בפידול.
תוסיף לזה תנוחת ישיבה פחות ספורטיבית וקיבלת אי הנאה מובטחת.

אגב, גם בתוך העיר כשיש עליות יחסית רציניות זה לא כיף חיים ללחוץ עם סינגל ספיד אבל זה רק ספציפי ללגבי עליות חדות.
 
למעלה