בעיית פנצ'רים

loeytan

New member
בעיית פנצ'רים

רוכב על מאופני הרים לרכבת ,רוב הדרך על כבישים וכ2 קמ על שבילים חקלאיים,אני עם פנימיות עם חומר+ פס גומי ועדיין אין שבוע לדעתי בלי פנצר באחד הגלגלים,אציין שיש לי אופניים בסיסיות באלף שח.

האם לחשוב על טיובלס או להמשיך להחליף פנימיות?

יש פיתרון אחר?

תודה
 

זכיר

New member
מה מפנצר אותך? ניתוח הגורמים יעזור למצוא פתרון אופטימלי

היכן נמצאים הפנצרים? בחלק החיצוני של הפנימית? בחלק הפנימי? אתה מוצא את החפץ הזר שגרם לפנצר? הפנצרים מופיעים באותו מקום בהיקף הגלגל? מופיעים נקבים כפולים? בדקת מזוזות? יש לך רגל של ארנב?
 

loeytan

New member
י

אני חושב שבעיקר קוצים קטנים אבל מאזהפס גומי זה קורהפחות,הפנצר האחרון הואברכיבה בחושך כנראה עליתי על משהו רציני
 

loeytan

New member
זה לא פתרון יקר מידי?כל האופניים עלו אלף

עליהם נשים צמיגים שיעלו יותר?
 

זכיר

New member
יקר?

אני לא יודע כמה יעלה לך להסב את הגלגלים לטיובלס. אולי יעלה לך כמו שתי פנימיות וחומר למילוי, אולי גם צמיגים, אולי גם גלגלים חדשים. לא יודע. תבדוק.
מול זה תשים את הזמן את הכסף ואת חוסר הנוחות בתיקון פנצר פעם בשבוע ותעשה את החשבון שלך. מחיר האופניים לא נראה לי פקטור בחישוב הזה.
 

loeytan

New member


 

steiff

New member
טיובלס פותר את הבעיה

תוכל להשתמש בצמיגים הנוכחיים. רק איטום החישוק וחומר אטימה.
 

steiff

New member
אפשר להתאים כמעט כל חישוק

יש חישוקים שכל מה שנדרש עבורם הוא סרט לסגירת חורי ה״שפיצים״. אלו חישוקים שהם ״מוכנים לטיובלס״.
יש חישוקים שמגיעים אטומים מראש.
ויש חישוקים שמצריכים איטום באמצעות פס אטימה יעודי - אבל אפשר להשתמש במקומו בפנימית. הסבר יינתן בנפרד אם יהיה צורך.

ניסיתי את שלושתם. כל הפתרונות טובים ועובדים בסדר.
 

loeytan

New member
קראתי קצת על זה ודובר על UST שזה

כביכול סוג החישוק שמתאים,אם אפשר לעשות עם החישוקים שלי אני אעשה בשמחה.
 

steiff

New member
UST הוא הסטנדרט המקובל לטיובלס

אבל כאמור ניתן להתקין מערכת כמעט בכל חישוק.

ישנם שני פקטורים עיקריים שמשפיעים על ההיתכנות ועל קלות ההתקנה.

1. האיטום של החישוק עצמו: החישוק עשוי פרופיל מתכת שמיוצר בפס ישר ומעובד באמצעות כיפוף לטבעת. נקודת התפר בין שני הקצוות מקובעת באמצעות מחבר ובחלק מהחישוקים גם מרותכת באופן שאוטם מעבר אוויר. באחרים נותר בנקודה זו חריץ דרכו יברח האוויר בהיעדר פנימית. כמובן שישנם גם החורים של השפיצים. במידה וכל אלה אינם אטומים מראש - ניתן לבצע אטימה באמצעות סרט אטימה יעודי או לאלתר אטימה באמצעות פנימית חתוכה למידה שתהווה גם את הוונטיל של המערכת.

2. הפרופיל בדופן הפנימית של החישוק. החישוקים היעודיים מצויידים בבליטה יותר בולטת פנימה מאשר חישוקים רגילים. זה מאפשר אחיזה חזקה יותר של הצמיג בדופן באופן שימנע בריחת אוויר. מאחר ובמערכות טיובלס משתמשים היום בנוזל אטימה ולא רק בהדבקה של הצמיג לדופן החישוק, זה פקטור פחות משמעותי.

בנוסף לכך ישנו עניין אטימת הצמיג עצמו. צמיגים יעודיים עשויים גומי בלתי חדיר ובעל דופן מעובה. כאמור - מאחר ומשתמשים היום בנוזל אטימה - הוא יאטום חרירים בדופן ולא מצריך שימוש בצמיג יעודי. נדירים המקרים בהם אטימה לא תצלח, אבל האטימה הראשונית עלולה להיות משימה די מתסכלת.

מכאן שההבדל בין מערכת טיובלס עם תקן UST לבין מערכת רגילה אינו בהיתכנות אלא בקלות ההתקנה והאטימה הראשונית. מערכות UST יאטמו בקלות אפילו עם משאבת רצפה פשוטה. מערכות מאולתרות יצריכו קרוב לוודאי קומפרסור שיצליח להזרים די אוויר לבצע את האטימה הראשונה. מתקן מילוי אוויר למכוניות בתחנת דלק למשל.
 

loeytan

New member
תודה רבה - אני ארכוש צמיג חדש ולא אעשה עם הנוכחי כי אני חושד

שהוא מחורר - אחרי החוויה שתהיה לי עם הראשון אני אחליט אם אני עושה גם בשני.
 
למעלה