הבוקר קיבלתי דוח על חציית מעבר חצייה ברכיבה עם אופניים

הבוקר קיבלתי דוח על חציית מעבר חצייה ברכיבה עם אופניים

האופניים הינם אופניים עם מנוע עזר חוקיים שנקנו ברוזן מינץ, כלומר חובה לדווש על מנת לקבל סיוע ממנוע עזר.
רכבתי על הכביש בפקקי הבוקר מצפון לדרום לכיוון כיכר הדמעות בחולון, וכשהגעתי אל הכיכר חציתי על גבי מעבר החציה, שוטר עצר אותי והסביר לי שאני רכב לכל דבר ואסור לי לחצות ברכיבה על מעבר חציה ?!

פשוט הזוי !!!
שאלתי אם זה בגלל שאלה אופניים עם מנוע עזר ? ואם היתי מקבל רפורט אם היתי על אופניים רגילים ? אמר שלא.
אם אני רכב ? למה לא נותן רפורט על ריכבה על מדרכה ?
אני אני רכב למה לא עוצרים אותי על אי ציות לתמרור אין כניסה.

השוטרים נראו חסרי אונים וציינו שהם רק מיישמים

מה אני אמור לעשות לרדת מהאופניים בכל מעבר חציה ולחצות ברגל ? או לרכב רק על הכביש עד שתהיה עלי כתבה בYNET ?
 

חוריפיש

New member
זה לא עניין ההליכה

זה עניין העצירה וקטיעת רצף הרכיבה. זה הופך את האופניים מכלי רכב נעים וקליל לכלי רכב מסורבל. יש סיבה שאף אחד לא עושה את זה כיוון שלעתים יש מעבר חציה כל 50 מטר.

החוק הטפשי הזה מקביל לחוק שידרוש מכל בעל רכב לעצור עצירה מלאה בכל צומת, לא משנה אם יש שם רמזור ירוק, או יש רמזור בכלל.
ולא, האלטרנטיבה היא לא להדרס, האלטרנטיבה היא רכיבה זהירה על פני מעבר החציה.
 

nightjar

New member
בוא נהיה רגע מעשיים (מנקודת הראות של מערכת האכיפה)

מה לדעתך יותר קל ומעשי לאכוף: רכיבה על מעבר חציה, או רכיבה לא זהירה על מעבר חציה?
 

חוריפיש

New member
זו שאלה לא רלוונטית

מדיניות לא צריכה להיות מושפעת ממה הכי קל לעשות, אלא ממה הכי מועיל ונכון לעשות. מעבר לזה, החוק הזה צריך להתבטל, הוא אבסורדי.
אגב, הכי קל זה לקבל צילומי וידאו מאזרחים כאשר נתקלים בנהג מסוכן ולהפיק דוחות בשלט רחוק. צריך רק כמה שוטרים עם מחשב ופנקס דוחות בשביל זה. במקרה הזה עשויה גם לצמוח תועלת.

אגב, לגבי מעברי חצייה, אם כבר שמים שוטרים שם, צריך לאכוף התנהגות לא זהירה במעבר חצייה, ולא רכיבה לא זהירה. כלומר, גם נהגים והולכי רגל צריכים להזהר בקרבת מעבר חצייה. במיוחד נהגים.
 

nightjar

New member
הבעייה היא ש"מסוכנות" היא עניין סובייקטיבי

ולכן נחקקים חוקים גורפים, בשלל תחומים
 

TakeCtrl

New member
אם אתה לא מגדיר מה זה לא זהירה באופן חד משמעי

אז יותר קל לללכת עם בומבה, לעשות לעצמך לך את החיים יותר קלים.
קרוב לוודאי שחשבו רוב הזמן שמעבר חצייה אמור להיות קיים רק בין מדרכות אז גם ככה אתה אמור ללכת, הבעיה האמיתית היא מעבר חצייה בין שבילי אופניים, זה פשוט הופך שבילי אופניים למלכודות. (במילים של אדמירל אקבר)
אבל זה פתרון מד"ב, אני מבין את ההגיון מאחוריו, כי לא רוצים שרוכבים אופניים יתפרצו לכביש, אבל בהמון מובנים מעבר חצייה הוא ממשק, זה משאב שמחולק בין מכוניות הולכי רגל ואופניים. אבל בסופו של דבר גם צומת היא כזו, ואף אחד לא מבקש מרוכב אופנוע לרדת ולהוליך אותו דרך מעבר חצייה וכנ"ל לגבי מכונית.
&nbsp
קצת מרחם על השוטרים, לשים מישהו בשיא החום לתפוס על כזה דבר כשכמעט כולם יודעים שזה החוק הכי דבילי רק כדי שאיזה יחצ"ן יוכל בסוף תקופה לפרסם סטטיסטיקה נראה לי כמו עונש שנותנים למישהו שעיצבן שוטר בכיר או the one who drew the shortest straw..
 

MrRoadRunner

New member
כי שמו אותם לתפוס רוכבי אופניים חשמליים שעוברים במעבר חציה.

כשישימו אותם לתפוס רוכבי אופניים חשמליים או לא ברכיבה על מדרכה, אז תקבל דוח גם שם.
אופניים חשמליים (או לא) נחשבים ככלי רכב ולכן עליהם לציית לחוקי התנועה ובנוסף לרכוב על הכביש היכן שאין שביל אופניים. זה החוק, כרגע, להבנתי, לא נאכף באופן משמעותי ולכן כדאי לשמור על מצב זה.
 

cprog

New member
בעיתון היתה סטטיסטיקה לגבי הדוחו"ת האלו

דבר שכדאי לדעת:
לפי הסטטיסטיקה רוב הדוחו"ת (אחוז גבוה מאד, לא יודע בדיוק את המספר) ניתנים על:
1. רכיבה על המדרכה.
2. רכיבה במעבר חציה (וכן, זה חוק מוזר וארכאי, אבל קיים).
במעבר חציה יש לרדת מהאופניים.

ממש, כמעט כל הדוחו"ת זה העבירות האלה.


המסקנה היא אחת:
הקפדה לרכב בשבילי אופניים או בכביש והליכה, ללא רכיבה, במעבר חציה, ויש לכם סיכוי גבוה לסיים את הרכיבה מבלי להעשיר את קופת המדינה.

מקווה שעזרתי.
 
זה נכון גם לגבי אופניים רגילים ?

הרי אם האופניים החשמליים, אני רוכב עליהם ומפדל על מנת להתקדם ? הרי הם אופניים רגילים לכל דבר, השוטר לא מסוגל לקבוע האם רכבתי כאשר מנוע העזר פעל ברקע או לא ?

זה בלתי ישים החוק הזה

אני לצורך העניים רוכב על אופניים רגילים 80 קמ 3 פעמים בשבוע, משתדל רק על מסלולי רכיבה, נשמע לכם הגיוני שאני ארד מהאופניים בכל מעבר חציה ?
 

rolling9stony

New member
מבחינת החוק זה אותו דבר

ככל הידוע לי - מבחינת החוק אין הבדל בין אופניים חשמליים ולא חשמליים.
שניהם: "אופניים".

מכיר גם מישהי שרכבה על אופניים רגילים (אופני עיר) במעבר חצייה ונגעה קלות בילד קטן, שהתברר כבן של מקושר (במשטרה), והסתבכה עד מעל הראש. בדיוק בגלל החוק הזה.
 

motyhy

New member
חשבת על לנסות לברוח להם ?

לא חושב שיש להם הרבה סיכוי..

ואגב,הסיבה לדו"ח מאוד מובנת (לפחות לי)-המון פעמים יוצא שרוכב אופניים מתפרץ לכביש במהירות,מה שלא משאיר סיכוי לאף רכב שמגיע במהירות סבירה
 

UDYM44

New member
אני לא מבין לשם מה לדווש על מעבר חציה

הרי הרבה יותר קל להשתלב נכון עם התנועה מאשר לדלג על מעברי חציה...כשמגיעים לצומת תכנס למרכז הנתיב כמו קטנוע וכך לא יעלו על הרוכב..אולי תקבל מבט נזעם....בכלל המהירות שבא מגיעים רוכבים לחציית כביש ולא מאטים ומתפרצים גורמת לפגישות לא נעימות. עם פח וגם עם הכביש ..
 
אופניים לא מכבדים על הכביש ואין להם זכות על המדרכה

אין להם בעצם זכות קיום, בכביש צופרים לי ומקללים אותי ועל המדרכה רק כשאני חייב וממש בקטנה אני מרגיש לא בנוח מצידם של הולכי הרגל

אני רוכב על חשמליים כל יום לעבודה מחולון לר"ג הלוך חזור ורוכב 3-4 פעמים בשבוע 80 קמ רכיבה אורבנית + שבילים ובאמת שהדוח הזה הצליח לבלבל אותי.

במקום לנסוע בצורה הכי בטוחה עבורי תוך התחשבות בסביבה, אני עסוק באיפה המשטרה עוצרת אותי ומתי רכב דורס אותי
 

זכיר

New member
אתה רוכב על אופניים לעבודה מחולון לת"א, לא? כבר כמה שנים?

 

UDYM44

New member
10 שנים חולון מרכז תא כביש בלבד..בכל מצבי התאורה ומזג אוויר

 
למעלה