משהו לא ברור לגבי טיובלס

Nadav 7

New member
משהו לא ברור לגבי טיובלס

לפני שנתיים קניתי אופניים משומשים עם צמיגי מקסיס איגניטור. המוכר אמר וגם כתוב עלים שהם טיובלס (לא שאני רציתי טיובלס אבל זה מה שהיה שם).
לאחרונה אחת השפיצות נשברה והעברתי את הגלגל למכנופן לתיקון. הוא תיקן אבל הראה לי שיש בעייה עם הצמיג. בתוך הצמיג יש אבוב שמודבק כאילו בדבק חזק בתוך הצמיג, עד שאי אפשר להפריד בינהם.
עוד לא בדקתי מה יש בגלגל השני, אבל אני מבין שאם הייתי נתקע עם פנצ'ר, לא התולעים שקניתי ולא הפנימית הרזרבית שאני לוקח איתי תמיד היו מהווים פתרון.
מישהו מבין מה יש כאן? מה הקטע של הדבק?
תודה
 

steiff

New member
כמה דברים

א. זה שהצמיג טיובלס לא אומר שכל המערכת טיובלס ולא אומר שהוא חסין מפנצ׳רים. חור גדול מספיק יגרום גם למערכת טיובלס עם חומר אטימה לאבד אוויר.
ב. כשהצמיג שהיה בו חומר אטימה מתרוקן ולא נאטם מעצמו, התרגולת היא לשלוף מהתרמיל (אצלי זה נמצא תמיד בתיק האוכף) פנימית (עם חומר) ולהכניס לצמיג המנוקב. זה יביא אותך הביתה בשלום.
ג. כשמגיעים הביתה אפשרות אחת היא להוציא את הפנימית ולנסות לתקן את החור בצמיג עם פטריה. אפשרות אחרת היא להשאיר את הפנימית בפנים עד שגם היא תתפנצ׳ר.
ד. כשמכניסים פנימית לצמיג שהיה בו חומר אטימה, בפרט חומר רטוב מצמיג שזה עתה התפנצ׳ר, השאריות של החומר שנמצאות על הדופן הפנימית של הצמיג מדביקות את הפנימית לצמיג. אם תוציא את הפנימית אחרי יום - היא תיפרד בקלות. אם תחכה שנתיים - זו תהיה הדבקה חזקה וקשה לפירוק.

ה. וזה הכי חשוב. - מערכת טיובלס מצריכה תחזוקה תקופתית. 2-4 פעמים בשנה כדאי להוסיף חומר אטימה.
פעם בשנה לפחות - להוריד את הצמיג, לנקות מבפנים משקעים והתגבשויות ולמלא חומר חדש. המערכת שלך לא טופלה... קרוב לוודאי שממילא החומר בפנים כבר יבש ואם היית חוטף פנצ׳ר המערכת לא היתה מצליחה לאטום.
אם היית מטפל היית מגלה כבר לפני שנה וחצי שהמערכת שלך צריכה קצת עבודה להחלפת הפנימית ובדיקת אטימות של הצמיג.
 

steiff

New member
ועוד משהו...

צמיגים בני שנתיים - אולי אפילו יותר - כדאי להחליף בכל מקרה. הגומי מתייבש ומאבד מהאחיזה והגמישות.
 

Nadav 7

New member
תודה על המידע המועיל

א. הסיבה להדבקה ברורה מההסבר שלך.
ב. ידעתי שצריך להוסיף חומר במהלך שנה, לא ידעתי שמומלץ לפרק ולנקות פעם בשנה.
ג. מה זאת הפטריה שהזכרת לתיקון פנצ'ר בטיובלס. לי המליצו על משהו שנקרא תולעים.
ד. מכל מה שכתבת מתחזקת אצלי המחשבה שאעשה הסבה לאופניים האלה מטיובלס לצמיגים רגילים (כל ארבעת הזוגות של המשפחה הנוספים ללא טיובלס). מה בעצם היתרון בטיובלס חוץ מהפחתת משקל?
ה. תודה
 

steiff

New member
פטריה

זו מדבקה בצורת פטריה - עם ״גזע״ באמצע. מדביקים אותה על דופן הצמיג מבפנים ומשחילים את הגזע דרך הפנצ׳ר. את עודפי האורך שבולטים החוצה חותכים.

היתרון של טיובלס הוא מיעוט פנצ׳רים וקלות תיקון. ההמלצה שלי היא להסב את כל האופניים המשפחתיים לטיובלס. לטעמי המקרה היחיד בו לא כדאי להתקין מערכת טיובלס היא כאשר החישוק לא ניתן לאטימה בקלות.
 

Nadav 7

New member
תודה ושאלה

לפי כך, אני נדרש לזוג צמיגים.
האם תוכל להמליץ על צמיג (מידה 26 רוחב 2.1) שנועד לנסיע במגוון שטחים: רוב השימוש הוא בשבילים, פה ושם סינגלים עם סלעים וגם נסיעות לא מעטות על כביש (סובב כנרת וכאלה).
מה שיש לי היום (בשני זוגות עיקריים) זה MAXXIS IGNITOR כאמור אחד טיובלס ושני לא. הייתי דיי מרוצה מהם, קצת מרעישים על כביש.
על הטיובלס כתוב LUST וגם כתוב שם פיוט של ראשי תיבות של זה. מה המשמעות של זה?
 

steiff

New member
הצמיגים הנוכחיים הם בחירה טובה

לחלופין גראונד-קונטרול של ספשיאליזד. שוואלבה רוקט-רון, ויש עוד רבים וטובים.

UST הוא הכינוי לצמיגי טיובלס.
 
למעלה