רוצה משהו חדש, תנו דעה בבקשה

רוצה משהו חדש, תנו דעה בבקשה

אהלן,
אני רוכב עירוני כבר שנים, אני רוכב הרבה (במיוחד בקיץ), כמעט כל יום לאיזה שעה-שעה וחצי.
רוכב על ז"ק של טרק ובגדול נהנה.
רק מה, לאחרונה בא לי על משהו חדש, חווית רכיבה אחרת, חוויה אחרת ברמת האופניים.פזלתי לכל הכיוונים, שיכוך מלא/אופני עיר מהירות סטייל סירוס של ספשלייזד ואפילו אופני כביש למרות שאני 90 אחוז מהזמן על מדרכות.
פשוט בא לי על משהו אחר, בטח מישהו יכול להזדהות.
עשיתי סיבוב קטן על אופני שיכוך מלא (קטן זה לדקה וחצי מחוץ לחנות) והאמת, עלה לי חיוך על הפנים מהיכולת שלהם לבלוע מהמורות וכו.זה באמת הרגיש "אחר".
רק מה, זו הוצאה לא קטנה (חשבתי בכיוון של מרידה one twenty, גלגלי 29), סביב ה-7 אלף.
גם מטריד אותי התיחזוק השוטף של הבולמים, אני גר בבאר שבע ואין פה יותר מידי אופציות מבחינת חנויות וכו וגם העלות הנוספת.
למרות שרוכב רק בעיר אני חושב שכן אהנה מהיכולת של הבולם הנוסף כי עולה ויורד כל הזמן מדרכות וגם המסלול עצמו מלא במפגעים ומדרכות עקומות/שבורות.
אופני עיר מהירות זו בחירה נחמדה לאללה רק שאין פה בחנויות משהו כזה , אולי אפשר להזמין, לא ביררתי.
אופני כביש ..אוהב מאוד את הקלילות שלהן ואת המהירות רק ששוב, אני לרוב על מדרכות ואם אקנה בטח ארד יותר לכביש וזה מפחיד אותי.
אני גם לא רוצה להיות סופר כפוף , רוצה תנוחה זקופה יחסית (נגיד כמו בטרק 4300 שלי).
מישהו יודע מה אופני הכביש שנותנות תנוחת ישיבה יחסית זקופה , לא עולות המון ועדיין יש להם רכיבים יחסית איכותיים?
קראתי איפשהו על מרידה ride 400 , מישהו יודע?
הקיצר הרבה לבטים, יש מצב שלא משנה מה אקנה כל עוד זה אחר ממה שיש לי אהנה מהחוויה.
אשמח לשמוע דעות.
 

AdiX

New member
חבל על הכסף עם שיכוך מלא

תקנה אופני עיר כמו שתארת, ואם אתה רוצה יותר רכות על חשבון מהירות תקנה 29 או 27.5 (29 אם אתה מעל 170 27.5 מתחת, אבל זה לא מדע מדוייק)
תשקיע בבולם קדמי איכותי, בגלגלים וצמיגים וכו'.
השיכוך המלא זה בזבוז כסף, יאט אותך וגם יעלה בתחזוקה.
במקומך הייתי מחפש אופנים ז"'ק איכותיות ביד שניה, השוק מוצף ובדברים לא יקרים. למשל דגמי טרק למיניהם שמאוד נפוצים.
בתקציה שנתת אפשר למצא אופני יד שניה ברמה מאוד גבוהה, במיוחד אם יש לך קצת סבלנות.
דרך אגב, אני על אופנים ביד שניה (שעלו כפול ממה שתארת) ולא מצטער לרגע שקניתי יד שניה, להפך זו היתה קניה מדהימה.
 
אני לא משאיר אופניים בחוץ אף פעם..

ולגביי שיכוך מלא, הרציונל שלי גם אומר שזה ביזבוז אבל אם זה יגרום לי הנאה בעיניי זה שווה.לא יודע..
איך מתחזקים שיכוך מלא, הם חייבים טיפול תקופתי לבולמים לא?אחת לכמה זמן?
 

AdiX

New member
ש"מ זה לא הנאה במקרה שלך

יותר מזה, בעלי ש"מ (שיכוך מלא), נועלים את הבולמים בדרך כלל ברכיבה על כביש לטובת יעילות פידול. ש"מ פתוח ואפילו ז"ק עם בולם קדמי בלבד פתוח זה מיותר על כביש, מאט ומעצבן.

מצד שאני אתה טוען שאתה רוכב על מדרכות בלבד, אז אני מציע לך להשאר עם
הטרק שלך. הרכיבה על מדרכות איטית בכל מקרה ולנסוע מהר על מדרכה זה מסוכן וחסר אחריות (בגלל הולכי הרגל) אבל לא רק.
 

oren_hershco

New member
ש"מ יהיה בזבוז כסף

אם בא לך משהו "יותר", לך על אופני ז"ק (או ריג'יד - ללא מתלים בכלל), עם רכיבים קלים ברמה גבוהה. זה ייסע יותר טוב ממה שיש לך כיום, ויהיה הרבה יותר מהנה.

אתה יכול להתחיל מאופני עיר כמו Specialized Sirrus ולשדרג חלק מהמערכות.

תדפדף בשרשור הזה. אולי תקבל רעיונות.
 
לגביי סירוס..

שלחתי לפני כמה זמן מייל למצמן בנוגע אליהם, נאמר לי שיש שלושה דגמים כולם 2016.
sirrus
Sirrus sport disc
sirrus comp disc
מבחינת מפרט ורכיבים האופציה השלישית הכי נראית לי אבל הם רוצים עליהם 5900 ש"ח..
לא מוגזם?הנה המפרט
http://www.matzman-merutz.co.il/sirrus-comp-disc
מה כדאי לדעתך לשנות בדגם הבסיס?
http://www.matzman-merutz.co.il/ArticleID_3637
 

oren_hershco

New member
לא מוגזם

אין אפילו רכיב אחד זהה בין שני הדגמים.
הנקודה היא כזו: אתה רוצה משהו טוב יותר מה- Trek 4300, ומצפה לקבל כזה בפחות מ- 3000 שקל? לא יילך. מקסימום תקבל משהו דומה, עם גלגלי 29".
לא נראה לי הגיוני "לשפר" את דגם הבסיס כאשר:

א. יש דגם ברמה גבוהה יותר ממילא שהיבואן מביא
ב. אין חשק להפנות תקציב לעניין

הרעיון של שיפור הוצע מתוך הנחה שאופני עיר בד"כ מיובאים לישראל רק ברמות אבזור נמוכות (ומתברר שזו הנחה שגויה), וגם שיש לך נכונות לשלם על שיפורים משמעותיים.
או שאתה מוכן לשלם על משהו ברמה גבוהה יותר, או שלא. גם אם תוציא 1000 שקל נוספים על דגם הבסיס, לא תתקרב ל- comp.
 
קצת לא הבנת אותי

כששאלתי לא מוגזם שאלתי אם המפרט (של ה-comp) מצדיק את המחיר, לא אמרתי שלא מוכן לשלם סכומים כאלה כי אני כן.
&nbsp
 
עוד אופציה שחשבתי עלייה

זה ז"ק עם גלגלי 29 ומערכות יותר איכותיות ממה שיש לי כרגע (טרק 4300 , 8 הילוכים וגלגלי 26).
השאלה עד כמה ארגיש בשינוי (בעיקר תודות לגלגלים)..
 

xrlmike

New member
מצטרף להמלצה על זק איכותי אפשר יד 2

מניסיוני כל זק תחרותי יותר\קרבי עם גלגלים קלים ומזלג איכותי (ולו למדרכות) ירגיש שונה באופן ניכר, אפשר גם ללכת על כרומלי או קרבון כל אחד מאלה יתאים יותר משיכוך מלא למטרותיך ויתן את תחושת השונה משודרג ויחדש את הכיף - מצד שני קצת לפרופורציה בולם אחורי של פוקס בשימוש שאתה מתאר לא ידרוש ככל הנראה שום התעסקות מעבר לטיפול פעם בשנה שנתיים או אפילו פחות אם אתה לא כזה קפדן). לשם מדד מתי טיפלת במזלג הנוכחי ובאיזו תכיפות (כן ברור שמזלג מאד פשוט לא דורש טיפול יתר)
מערכת הילוכים ובלמים של XT גם יוסיפו לתחושת החדש
 
אתה אומר קרבי יותר וזה ישר מתקשר אצלי

גם לתנוחה רכונה/כפופה יותר ואת זה אני לא רוצה.
המזלג על האופניים שלי הוא יותר קישוטי מאשר פרקטי, הדבר היחיד שעושה מידי פעם זה לרסס בסיליקון את הרגליים ואז הוא מתרכך וקצת יותר פונקציונלי.
לגביי שיכוך מלא, אומרים לי לא פונקציונלי/ביזבוז של כסף וגם אני אומר את זה לעצמי אבל תכלס אולי יהיה לי כיף ומפנק.הלוואי והיה איזה באר שבעי שהיה מוכן להשכיר לי שיכוך מלא לאיזה יומיים של התנסות, אולי זה היה מבהיר לי אם כיף או שסתם מבעס בקטע של מהירות ויעילות דיווש
 

xrlmike

New member
קרבי לאו דווקא רכון באופני שטח כן יותר חד מבחינת תגובות

ותחושות וזה חלק מהיותר
הזווית היא משהו נשלט ובכל מקרה באופני שטח במיוחד לכיוון האגרסיבי טיפה הן יהיו חדות יותר אבל לאו דווקא רכונות יותר
אני עם YETI ARC 26 (שלדה וותיקה שעברה אבולוציה) עם מזלג פוקס וגלגלים טובים והתחושות שונות מהותית מאופני כניסה - ולרכיבה עירונית אבחר בהן בלי היסוס ולא בשיכוך מלא שחונות צמוד להן כי זה פשוט יותר כיף. הקלילות התגובתיות והחדות פשוט יותר מתאימות.
שיכוך מלא של 100 יתאים ולא ירגיש מחוץ למקום אבל גם לא יתן ערך נוסף אמיתי בתוואי שכזה. ואם התקציב מתחת ל - 7 לחדש אין ספק שהשלדה המזלג והגלגלים שתוכל לקבל בז"ק עדיפים ויתנו הרבה יותר את אפקט המשהו אחר מאשר אופני שיכוך מלא בתקציב הזה שיהיו די בסיסיות ולא חושב שממש יתנו תחושות שונות - במשומש אפשר כבר להעלות לאותו איזור של איכות שזה מה שנראה לי שנותן את תחושת הערך הנוסף.
 

חוריפיש

New member
יש בבאר שבע חנות שמוכרת Trek

יש ל-Trek את סדרת fx שהיא זהה ל-Specialized Sirrus.
יש לי כאלו והם מתאימים לכביש, מדרכות וגם דרכי עפר לא מאתגרות.
 
כן, מכיר את הדגם

שתי בעיות, ממה שזוכר לא מביאים דגמי ביניים, אלא רק בסיס (מכלולים פשוטים מידי) וקצה (יקר מידי).גם אין בבאר שבע חנות שמחזיקה דגמים במלאי שאבדוק נוחות והתאמה למידה (אני מטר שמונים וזה גבולי בין מדיום ללארג')
 

חוריפיש

New member
כמה דברים

ה-7.5 fx הם 5250ש"ח ב-ctc. כנראה שאפשר למצוא אותם בזול יותר, הם דומים מבחינת מפרט ל-Sirrus comp.
אבל שים לב שמדובר בדגם מאוד שונה מה-7.4 או 7.3. ה-7.5 הם למעשה דומים יותר לאופני כביש, לעומת 7.4 ומטה שהם דומים יותר לאופני הרים (גלגלים, הילוכים וכו'). הדבר נכון גם בסדרת sirrus.
אם אופני כביש זה אפשרי, מבחינת מפרט-מחיר, נראה לי שה-Ridley Fenix האלו:http://rocknroad.co.il/product/ridley-fenix-a20-tiagra-mega-sale/
נותנים את התמורה הטובה ביותר (לא מכיר ולא ניסיתי, כרגע גם בודק אפשרויות לאופני כביש וזו נראית האופציה המשתלמת ביותר).
 

AdiX

New member
מסקנות נוספות

קראתי את השרשור, ואחד הרעיונות שהוצעו זה כרומולי, מודה שלא חשבתי על זה קודם, אבל בתכלס, זה כנראה הכי יתאים לך לרכיבה על מדרכות, הכרומולי "מרכך" את המהמורות אבל לא ברמה של ש"מ אלה בצורה עדינה יותר.
חפש אופני ניינר יד שניה או חברה אחרת, אפשר ורצוי בלי בולם קדמי אפילו (אם יש לך תקציב לניינר יש מזלג קשיח קרבון שנחשב איכותי מאוד...)
 

AdiX

New member
יש דברים שווה להאמץ בשבילהם אם זה חשוב לך.

חפש טוב, ברר בטלפון ותיסע לראות כשזה ירגיש לך נכון.
 
למעלה