psi מומלץ?

TakeCtrl

New member
psi מומלץ?

מצד אחד שמעתי המלצה לשים PSI בין המינימום למקסימום, כי היצרנים מפרטים משהו הרבה יותר גבוה למקסימום משאמור להיות ,מצד שני שמעתי שכדאי לשים PSI כמה שיותר קרוב למקסימום בגלל שאני ברנש כבד...
 

steiff

New member
תלוי מאד באופי הרכיבה

בכביש אכן רצוי לבחור לחץ גבוה - קרוב לקצה העליון. זה מקטין את ההתנגדות לגלגול ומקל על הדיווש (או על המנוע החשמלי במקרה שלך).

בשטח - לחץ גבוה מקטין את ההתנגדות לגלגול - אבל גם מקטין את האחיזה, ובמקרה של ז׳ק גם מעצים את ההעברה של תחלואי השטח לעכוז. לכן בשטח רצוי לנפח ללחץ נמוך.
כמה נמוך? תלוי ברוחב הצמיג, בעובי הצמיגים סביב המותניים, באופי השטח וסגנון הרכיבה. יש מי שמנפח למינימום הנדרש כדי למקסם את האחיזה ויש מי שמנפח לערך שנמצא איפה שהוא באמצע כדי לקבל איזון סביר בין אחיזה להתנגדות לגלגול.
 

TakeCtrl

New member
אגב, קרה לך פעם שבלחץ גבוה של צמיגים עף לך חצץ לכל הצדדים?

בדרך כלל אני באמת מנפח ללחץ גבוה בגלל הכביש, אבל אפילו בtrek הרגילים שלי היו כמה מצבים שהייתי שומע נתזים לשני הצדדים שחלקם כמעט בטוח שפגע בחלונות...
&nbsp
הצמגים שאני משתמש בהם 2.15 schwable big apple 430 אלו צמיגי 29er הכי רחבים שיכולים להכנס לchainstay שלי (אחת הטעויות שלא ביקשתי יותר רחב אבל אייל כל הזמן חשש שגלג"ש קדמי יתנגש בו בגלל הalfine11), בעיקרון קוראים להם צמיגי balooning (כמו הצמיגים סביב המותניים), כך שהם די בנויים ללחץ נמוך, רק הבעיה שכל פעם ששמתי לחץ נמוך הרגשתי כאילו אני נוסע על פנצ'ר. חירפן אותי מחדש. מצד שני אני חושד שלחץ גבוה היה הסיבה שהפס גומי ניקב לי את הפנימית , מצד שלישי , אמרו לי שפס גומי זה evil גם ככה..מצד רביעי, הכבישים נראים לעיתים כמו תנאי שטח...
&nbsp
 

steiff

New member
כן זה קורה

גם בלחץ לא כל כך גבוה.
תלוי בחצץ, בצמיג ובזווית המפגש.
 
למעלה