מנסיון של 25 שנה, כולל פירוקים לרוב ועבודה כמכונאי אופניים, המציאות היא הפוכה לגמרי ממה שאתה מתאר. רוב הנאבות עם המיסבים ה"סגורים" (תיכף נדבר על מה זה "סגורים") הצריכו יותר תחזוקה והיו פחות אמינות משימנו. ברוב הנאבות האלה מיסבים מתחילים לצפצף אחרי אלפי קילומטרים בודדים, ומנגנוני הקסטה עושים בעיות (בעיקר Mavic)
בשימנו, לפחות ברמה XT ומעלה, גם אחרי 10000 ק"מ הנאבה שקטה וללא בעיות, ואם תפתח לטפל, תגלה בבפנים עוד יש גריז נקי.
מיתוס המיסבים הסגורים: שום דבר לא באמת "סגור" במיסבים הסגורים. מדובר על נאבות שנחרטו כך שיתאימו למיסבים כדוריים סטנדרטיים של מכונות. למיסבים האלה, בדרך כלל, עמידות נמוכה לכוחות צד, ואטימות בינונית ללכלוך. השיטה ה"עתיקה" של שימנו נמצאת בשימוש מהסיבה הפשוטה שהיא שיטה טובה: מיסבי קונוס וקערה עמידים מאוד לכוחות צד, ואטם המבוך של שימאנו מבודד מלכלוך בצורה טובה בהרבה מהאטימה במיסבים ה"סגורים".
לצרכי טורינג בכלל לא הייתי מכניס ראש בריא למיטה חולה: רוב הנאבות האלטרנטיביות נועדו להיות קלות, לא אמינות. פשרות על משקל מבתטאות בהרבה מקרים באמינות פחותה, ויתרון המשקל הזעום חסר ערך כשכל האופניים שוקלים 45 ק"ג.
יש נאבות אלטרנטיביות טובות באמת, למשל HOPE או Chris King. אם הייתי בונה היום גלגל לצרכי טורינג, הייתי לוקח נאבה עמידה של שימנו (אולי Saint, או XT). היא תעלה משמעותית פחות מהנאבות היוקרתיות, ותתן את אותו השירות בדיוק. ולא, אתה לא צריך להסתובב בעולם עם חלקים רזרביים לנאבה.
אופניים >>