נאבות של novatec

bnayal

New member
נאבות של novatec

הציעו לי לבנות גלגל עם נאבה Novatec d042sb וחישוק WTB All Mountain 29.
החישוק זהה לחישוק שכרגע יש לי. הנאבה שיש לי כרגע היא דאור וכנראה שאיכות הבנייה והשפיצים של הגלגל הנוכחי, גרועה.
הייעוד הוא טורינג עם ציוד מלא וכשאחזור רכיבות XC.
ההשקעה לא קטנה ולכן רציתי לדעת האם הנאבה הזאת איכותית או שהיא באותה רמה כמו הדאור וההבדל יהיה רק הבנייה המקצועית והשפיצים?

אגב, חיפוש בגוגל של הדגם הזה בקושי הביא משהו.

תודה,
בניה
 

tal913

New member
לא סובל נאבות של שימאנו

טכנולוגיה עתיקה, אבל הם בטוח לא יעשו לך הפתעות בטורינג ארוך ותובעני
( אם אכן זו הכוונה שלך) מקס' קח איתך מפתחות ופריילוף כספר.
כל נאבה עם מייסבים סגורים תהיה עדיפה כאן בארץ, נובטאק בוודאי.
אם הגלגל לא בנוי טוב, שלח אותו לבניה מחדש.
 

bnayal

New member
לא הבנתי, הנובטאק איכותית?

ארגיש שיפור משמעותי באיכות הגלגל? באמינות?
 

tal913

New member
אז ככה

נאבה איכותית עם מיסבים סגורים תיתן תמיד יותר מנאבה עם מיסבים פתוחים כמו שימאנו, אבל אם אתה יוצא לטורינג ארוך בתנאים שעלולים להיות קשים ולא רוצה להתקע עם בעיות בגלגלים אזי הבעיות שיכולות לייצר נאבות שימאנו פתירות יותר ללא ציוד מיוחד או צורך בסדנא.
השאלה היא האם המסע שלך עלול ליצור מצבים שכאלו?
לנאבות נובאטק יצא שם של מוצר עם עלות / תועלת גבוהה, אין לי נסיון אישי איתם אך מאמין שלאור הביקורות הטובות, הייתי הולך עליהם.
 

oren_hershco

New member
לא מסכים לחלוטין

מנסיון של 25 שנה, כולל פירוקים לרוב ועבודה כמכונאי אופניים, המציאות היא הפוכה לגמרי ממה שאתה מתאר. רוב הנאבות עם המיסבים ה"סגורים" (תיכף נדבר על מה זה "סגורים") הצריכו יותר תחזוקה והיו פחות אמינות משימנו. ברוב הנאבות האלה מיסבים מתחילים לצפצף אחרי אלפי קילומטרים בודדים, ומנגנוני הקסטה עושים בעיות (בעיקר Mavic)

בשימנו, לפחות ברמה XT ומעלה, גם אחרי 10000 ק"מ הנאבה שקטה וללא בעיות, ואם תפתח לטפל, תגלה בבפנים עוד יש גריז נקי.

מיתוס המיסבים הסגורים: שום דבר לא באמת "סגור" במיסבים הסגורים. מדובר על נאבות שנחרטו כך שיתאימו למיסבים כדוריים סטנדרטיים של מכונות. למיסבים האלה, בדרך כלל, עמידות נמוכה לכוחות צד, ואטימות בינונית ללכלוך. השיטה ה"עתיקה" של שימנו נמצאת בשימוש מהסיבה הפשוטה שהיא שיטה טובה: מיסבי קונוס וקערה עמידים מאוד לכוחות צד, ואטם המבוך של שימאנו מבודד מלכלוך בצורה טובה בהרבה מהאטימה במיסבים ה"סגורים".

לצרכי טורינג בכלל לא הייתי מכניס ראש בריא למיטה חולה: רוב הנאבות האלטרנטיביות נועדו להיות קלות, לא אמינות. פשרות על משקל מבתטאות בהרבה מקרים באמינות פחותה, ויתרון המשקל הזעום חסר ערך כשכל האופניים שוקלים 45 ק"ג.

יש נאבות אלטרנטיביות טובות באמת, למשל HOPE או Chris King. אם הייתי בונה היום גלגל לצרכי טורינג, הייתי לוקח נאבה עמידה של שימנו (אולי Saint, או XT). היא תעלה משמעותית פחות מהנאבות היוקרתיות, ותתן את אותו השירות בדיוק. ולא, אתה לא צריך להסתובב בעולם עם חלקים רזרביים לנאבה.
 
ואני לא מסכים איתך, כאחד שרוכב כמה עשרות

שנים, עם עבר של עשרות זוגות גלגלים, אלפי קילומטרים וידע רב מאוד במכונאות אופניים, אני לא נוגע בנאבות שימאנו.
אם העומס הוא חד כיווני אז ההגיון ההנדסי של מייסב קוני הוא נכון כי אז תמיד הקונוס גורם להידוק ומיקום נכון של הגולות, בנאבה העומס הוא דו כיווני וזה רק מייצר בעיות.
הבעיות העיקריות הן,
הקונוס המפורסם עם הזמן נאכל ומייצר חופש, ברגי ההידוק משתחררים ופתאום אתה מגלה חופשים בציר (וזה קורה בתדירות גבוהה), כיוון סגירה והידוק בעייתיים והכי מעצבן שבאמצע טיפול נופלת לך גולה והולכת לאיבוד (בייחוד עם אתה תקוע באמצע חור בשום מקום)...
להחליף מיסב "סגור" לוקח פחות זמן מאשר לטפל בגולות ולגרז אותן, כמו כן כשיש בעייה במייסב פתוח צריך לתקן את זה במקום, כשמייסב סגור מתחיל לזייף אפשר למשוך את זה עוד הרבה מאוד זמן.
אני לא מצאתי שמייסב פתוח נשמר יותר נקי ממייסב סגור אלא רק ההיפך.
יש היום לא מעט חברות אשר בונות נאבות איכותיות (עם מייסבים סגורים כמובן) שלא צריך לגעת בהן שנים, גם נובוטק מייצרים נאבות ברמה גבוה.
דרך אגב כל מה שכתבתי לא אומר שאין רוכבי טורינג שלא משתמשים בנאבות עם מייבים פתוחים כאשר השיקול העיקרי שלהם זה זמינות לתיקון בכל מקום ומחיר זול.
אם אתה נוסע למקומות נידחים (אפריקה, הודו וכדומה) אז ברור שעדיף מוצרים פשוטים (מייסב פתוח למשל), אם אתה נוסע לאירופה אז אין בכלל שאלה לך על הטוב ביותר.
 

DeJollyJoker

New member
אייל צודק נאבות שימאנו הם זוועה !

חוץ ממאביק שכנראה החליטו שנאבות נעדו לשימוש בתנאי INDOOR כל נאבה עם מיסב סגור לא רואה ממטר נאבות של שימאנו.
נאבות שימאנו מתפרקות ויוצרות חופשים וזו עובדה, לכן הם עולות כ"כ זול לעומת כל מוצר אחר של שימאנו שאתה צריך לפשוט את עורך בשביל לקנות. הרי לא יכול להיות שמעביר קדמי XT יעלה כמו נאבה אחורית....
רמת הנבות של שימאנו היא כמו נאבה של אופני מדבקה , נחותה וכמובן חסרת שיניים (הזיזים שבתוך הנאבה) .
הדבר החשוב ביותר בנאבות זה לא השרידות כמו הכולת גילגול ולנבה שימאנו הייתי נותן ציון 3 , 24 זיזים מה אתם צוחקים עלי אפילו בנבה של QUANTO יש 24 זיזים.
בקיצור נבות שימאנו זה בלוף שכתוב עליו שימאנו לכן הגלגלים שלהם זולים כי הנבה פשוטה ועלובה בניגוד לשאר המוצרים שלהם.

ומי שעדין לא יודע הנבות באופניים זה החלק החשוב ביותר מכל האופניים אם הם איכותיות את נוסע מהר יותר ומתאמץ פחות אז המקום להשקיע בשטויות קנו סט גלגלים טוב ותראו הבדל עצום.
 
ואני תומך נלהב בנאבות של שימנו

נאבות XT על אופני השטח שלי כבר בנות 6 שנים ולא מראות אפילו סימן קל שבקלים שהולכות להשחק, מתגלגלות מעולה
נאבות דורא אייס בגלגלי כביש והלוואי שהייתי יכול להשיג נאבות כאלו חלקות לשטח.
לכל סוג נאבה יש יתרונות וחסרונות.
שימנו בחרו במייסבים פתוחים ויש יצרנים שבחרו במייסבים סגורים.

ואם כבר אתה מדבר על אמינות אני זוכר ש CRC מכרו גלגלים עם נאבות HOPE וחישוקים 819 בבניה שלהם במחיר מעולה והרבה אנשים הזמינו.
ואני זוכר גם שלהרבה נסדקה הנאבה.
 

oferbic

New member
אחלה דיון


בדיוק עכשיו אני מטריד את עצמי בשאלה איזה נאבה עם גילגול מעולה ועמידה לא פחות, תתאים לאופני הקומיוטינג.
 

xrlmike

New member
עוד קול בעד שימאנו - פשוט ועמיד

הטיפול פשוט מאד - צריך טיפה תרגולת או מכונאי שיודע מה הוא עושה - גרוז פעם ב 1-2K ק"מ (עם רוכב מעל 100K - פריילופ אחד LX קרס ב-7 שנים) - שעה לשני הגלגלים למכונאי ביתי כולל קפה וסתם ניקיון כללי
אמינות נהדרת כולל לדאור הבסיסי ובטוח ל XT - יש משהו נכון מכנית בשיטה הכל כך פשוטה ובסיסית של הנאבות הללו
 

prigal

New member
אני אתחרט על זה אבל....


אין לי מה להגיד לך חוץ מ"קשקוש בלבוש"

ובאמת שאני לא נוטה להגיב ככה בפורום ואתה מוזמן לבדוק.


שנתיים עם גלגלי XT + שלוש שנים קודמות על XT ישנים יותר, מעולם לא הייתי צריך טיפול, האופניים נשטפות בזרם מים (וכן אני יודע שזה לא בריא
) ועדיין הנאבות האלו לא מראות שום עייפות או בעיה כזו או אחרת.


אני כן יודע שזה די אינדיווידואלי וכל אחד מחזיק בדעה אחרת אבל מכאן ועד לכתוב משהו כמו "נבות שימאנו זה בלוף שכתוב עליו שימאנו" , לדעתי אתה קצת מגזים.

דני
 

rolling9stony

New member
מחזק - מנסיוני

4כמעט שנים על אופניים עם נאבת דאור (2007-2010) - כ 8,000 ק"מ,
ועוד 3 שנים עם אופניים נוספים עם נאבת דאור (2010-2013) - כ 7,000 ק"מ

סה"כ: 0 בעיות.

משקל יבש של הרוכב נע בין 85 ל 90 ק"ג.

עכשיו קניתי אופניים חדשים עם נאבות SLX, מקווה לטוב.

לגבי יעילות הגלגול קשה לי להגיד (יכול להשוות רק לסטים של הגלגלים שיש לי באופני כביש - אבל זה עולם אחר לגמרי) , אבל מבחינת חפשים \ רעשים - לא היו כאלה. והנאבות אף פעם לא נפתחו ולא טופלו.
 

tal913

New member
גם בנאבות XT ישנה חדירת מים

ואם לא יטופלו במהרה נוצר נזק לקערות מה שאומר החלפת נאבה ובניית גלגל, לעומתה זו עם מיסבים סגורים אם תזניח, כשתחליף את המיסב החזרת אותה לתקינות מלאה.
אגב, רוב המיסבים הסגורים זקוקים וניתנים אף הם לגרוז לפני שיש צורך להחליפם.
 

bnayal

New member
תודה למגיבים,

האם הנאבה של נובאטק זה משהו ב"רמת כניסה" שלהם או משהו קצת מעבר?
אם אני משקיע כבר כ1000 ש"ח בגלגל אחורי בלבד אני רוצה להיות רגוע איתו
 

joeyi

New member
אני רוכב עם שתי הנאבות שנים באחורי

יש לי 3 סט גלגלים
השימנו יותר עמיד
הנובטק הוחלף לחדש
מה שהוא התקלקל בפנים והשמיע רעש
תחסוך לעצמך כסף ותשתמש בשימאנו
כל 5 שנים תנקה ולגרז הגולות
הנובאטק זה ה
high end
שלהם
ה low end
שלהם זה joytec
בין היצרנים הגדולים ב taiwan
 

steiff

New member
שימנו deore

לא פיתחתי רגשות עזים בעד ונגד נאבות כמו חלק מהקולות שנשמעים פה.
בכל מקרה, אין דין deore כדין XT ובמקרה של שימאנו לא הייתי ממליץ על נאבות מסדרות נמוכות מ-XT. הן פשוט לא בנויות טוב מספיק כדי לשרוד לאורך זמן ומצריכות תחזוקה שוטפת ומגרזת.

נאבת Deore אחורית שלי התחילה לג׳עג׳ע אחרי רכיבה חורפית בדישון הזורם ועד תום העונה, למרות כמה סדרות של פירוק/ניקוי/גירוז החזירה את נשמתה לבורא. נאבה XT שהחליפה אותה שרדה למעלה משנה עד שהחלפתי אותה, יחד עם כל הגלגל, לכריס-קינג אדמונית/פלצנית/זמזמנית. הגלגל עם ה-XT המשיך עוד לשרת את אופניו של הג׳וניור עד שהחליט להתמסר לריסוק וקנה אופני קפיצות. שהדי במרומים מי זכה לרכוב עליה אחרי שנשארה אצל רוזן ומינץ בחיפה במסגרת עסקת השדרוג (שברוג???). הכריס-קינג המשיכה להסתובב אצלי משך שנים עם אפס טיפולים ואפס תקלות ושרדה שלדה שבורה וכמה אלפי ק׳מ. בסופו של דבר נמכרה לפני חודש וחצי יחד עם האופניים במסגרת עדכון חבילת תקשורת לקוטר 27.5.

באשר לחשיבותו של הגלגל ואיכות הבניה: הכל חשוב. הנאבה, החישוק והשפיצים. בתור רוכב כבד (110 קילו) אני מקפיד להשתמש בחישוקים מתאימים, דהיינו חישוקים ברמות של דאונהיל. בחרתי ב-Flow-EX של Stan's ושידכתי להם נאבות DT Swiss 240s. עמדה בפני האפשרות לבחור נאבות שימנו XT והסיבה שבסוף וויתרתי היתה הצורך במתאם מה-centre lock לששת ברגי הרוטור של המעצורים. בינתיים המערכת די חדשה אצלי. פחות מחדשים. אין תלונות. לפחות לא לנאבות. זו הפומפה שמאחורי הקיבה שמגבילה את מהירות הטיפוס, ושתי הגולות שמתחת לתחת שמגבילות את מהירות הדהירה במורד.

ובאשר לבנית הגלגל: זה הפרט הכי חשוב. גלגל, גם אם הוא מורכב מהרכיבים האיכותיים ביותר, לא ישרוד את שבילי ארצנו אם לא יהיה בנוי כהלכה ומכוון כראוי. הייתי מסתכן ומשחרר משפט פרובוקטיבי: יותר חשוב לבנות את הגלגל כמו שצריך מאשר לשים במרכזו נאבה משובחת.
 
למעלה