לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2942729,427 עוקבים אודות עסקים

פורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004
x
הודעה מהנהלת הפורום

קישורים מהירים  פורום אופניים - לא לאופניים חשמליים!

 

תפריט לרוכבים מתחילים   מדריך לרכיבה עירונית  נוהל פרסום חוות דעת על חנויות 

מודעות יד שנייה מפרסמים רק בשירשוק הנפתח בסוף כל חודש

---------------------------------------------------------------
 
לציבור רוכבי האופניים החשמליים, פורום הנו פורום אופניים המונעים בכח הדיווש בלבד. אין לשאול כל שאלות הקשורות באופניים חשמליים מכל סוג וכל שאלה כזו תימחק.
 
המשך >>

לצפיה ב-'נאבות של novatec'
נאבות של novatec
26/06/2013 | 19:46
20
565
הציעו לי לבנות גלגל עם נאבה Novatec d042sb וחישוק WTB All Mountain 29.
החישוק זהה לחישוק שכרגע יש לי. הנאבה שיש לי כרגע היא דאור וכנראה שאיכות הבנייה והשפיצים של הגלגל הנוכחי, גרועה.
הייעוד הוא טורינג עם ציוד מלא וכשאחזור רכיבות XC.
ההשקעה לא קטנה ולכן רציתי לדעת האם הנאבה הזאת איכותית או שהיא באותה רמה כמו הדאור וההבדל יהיה רק הבנייה המקצועית והשפיצים?

אגב, חיפוש בגוגל של הדגם הזה בקושי הביא משהו.

תודה,
בניה
אופניים >>
לצפיה ב-'*גלגל אחורי בלבד'
*גלגל אחורי בלבד
<< ההודעה הנוכחית
26/06/2013 | 19:47
1
106
לצפיה ב-'**אני כבד (כ95 ק"ג לא כולל הציוד טורינג)'
**אני כבד (כ95 ק"ג לא כולל הציוד טורינג)
26/06/2013 | 19:48
67
לצפיה ב-'לא סובל נאבות של שימאנו'
לא סובל נאבות של שימאנו
26/06/2013 | 20:06
13
194
טכנולוגיה עתיקה, אבל הם בטוח לא יעשו לך הפתעות בטורינג ארוך ותובעני
( אם אכן זו הכוונה שלך) מקס' קח איתך מפתחות ופריילוף כספר.
כל נאבה עם מייסבים סגורים תהיה עדיפה כאן בארץ, נובטאק בוודאי.
אם הגלגל לא בנוי טוב, שלח אותו לבניה מחדש.
אופניים >>
לצפיה ב-'לא הבנתי, הנובטאק איכותית?'
לא הבנתי, הנובטאק איכותית?
26/06/2013 | 22:57
12
149
ארגיש שיפור משמעותי באיכות הגלגל? באמינות?
אופניים >>
לצפיה ב-'אז ככה'
אז ככה
27/06/2013 | 06:38
11
176
נאבה איכותית עם מיסבים סגורים תיתן תמיד יותר מנאבה עם מיסבים פתוחים כמו שימאנו, אבל אם אתה יוצא לטורינג ארוך בתנאים שעלולים להיות קשים ולא רוצה להתקע עם בעיות בגלגלים אזי הבעיות שיכולות לייצר נאבות שימאנו פתירות יותר ללא ציוד מיוחד או צורך בסדנא.
השאלה היא האם המסע שלך עלול ליצור מצבים שכאלו?
לנאבות נובאטק יצא שם של מוצר עם עלות / תועלת גבוהה, אין לי נסיון אישי איתם אך מאמין שלאור הביקורות הטובות, הייתי הולך עליהם.
אופניים >>
לצפיה ב-' לא מסכים לחלוטין'
לא מסכים לחלוטין
27/06/2013 | 07:49
10
218
מנסיון של 25 שנה, כולל פירוקים לרוב ועבודה כמכונאי אופניים, המציאות היא הפוכה לגמרי ממה שאתה מתאר. רוב הנאבות עם המיסבים ה"סגורים" (תיכף נדבר על מה זה "סגורים") הצריכו יותר תחזוקה והיו פחות אמינות משימנו. ברוב הנאבות האלה מיסבים מתחילים לצפצף אחרי אלפי קילומטרים בודדים, ומנגנוני הקסטה עושים בעיות (בעיקר Mavic)

בשימנו, לפחות ברמה XT ומעלה, גם אחרי 10000 ק"מ הנאבה שקטה וללא בעיות, ואם תפתח לטפל, תגלה בבפנים עוד יש גריז נקי.

מיתוס המיסבים הסגורים: שום דבר לא באמת "סגור" במיסבים הסגורים. מדובר על נאבות שנחרטו כך שיתאימו למיסבים כדוריים סטנדרטיים של מכונות. למיסבים האלה, בדרך כלל, עמידות נמוכה לכוחות צד, ואטימות בינונית ללכלוך. השיטה ה"עתיקה" של שימנו נמצאת בשימוש מהסיבה הפשוטה שהיא שיטה טובה: מיסבי קונוס וקערה עמידים מאוד לכוחות צד, ואטם המבוך של שימאנו מבודד מלכלוך בצורה טובה בהרבה מהאטימה במיסבים ה"סגורים".

לצרכי טורינג בכלל לא הייתי מכניס ראש בריא למיטה חולה: רוב הנאבות האלטרנטיביות נועדו להיות קלות, לא אמינות. פשרות על משקל מבתטאות בהרבה מקרים באמינות פחותה, ויתרון המשקל הזעום חסר ערך כשכל האופניים שוקלים 45 ק"ג.

יש נאבות אלטרנטיביות טובות באמת, למשל HOPE או Chris King. אם הייתי בונה היום גלגל לצרכי טורינג, הייתי לוקח נאבה עמידה של שימנו (אולי Saint, או XT). היא תעלה משמעותית פחות מהנאבות היוקרתיות, ותתן את אותו השירות בדיוק. ולא, אתה לא צריך להסתובב בעולם עם חלקים רזרביים לנאבה.
אופניים >>
לצפיה ב-'ואני לא מסכים איתך, כאחד שרוכב כמה עשרות '
ואני לא מסכים איתך, כאחד שרוכב כמה עשרות
27/06/2013 | 08:16
8
250
שנים, עם עבר של עשרות זוגות גלגלים, אלפי קילומטרים וידע רב מאוד במכונאות אופניים, אני לא נוגע בנאבות שימאנו.
אם העומס הוא חד כיווני אז ההגיון ההנדסי של מייסב קוני הוא נכון כי אז תמיד הקונוס גורם להידוק ומיקום נכון של הגולות, בנאבה העומס הוא דו כיווני וזה רק מייצר בעיות.
הבעיות העיקריות הן,
הקונוס המפורסם עם הזמן נאכל ומייצר חופש, ברגי ההידוק משתחררים ופתאום אתה מגלה חופשים בציר (וזה קורה בתדירות גבוהה), כיוון סגירה והידוק בעייתיים והכי מעצבן שבאמצע טיפול נופלת לך גולה והולכת לאיבוד (בייחוד עם אתה תקוע באמצע חור בשום מקום)...
להחליף מיסב "סגור" לוקח פחות זמן מאשר לטפל בגולות ולגרז אותן, כמו כן כשיש בעייה במייסב פתוח צריך לתקן את זה במקום, כשמייסב סגור מתחיל לזייף אפשר למשוך את זה עוד הרבה מאוד זמן.
אני לא מצאתי שמייסב פתוח נשמר יותר נקי ממייסב סגור אלא רק ההיפך.
יש היום לא מעט חברות אשר בונות נאבות איכותיות (עם מייסבים סגורים כמובן) שלא צריך לגעת בהן שנים, גם נובוטק מייצרים נאבות ברמה גבוה.
דרך אגב כל מה שכתבתי לא אומר שאין רוכבי טורינג שלא משתמשים בנאבות עם מייבים פתוחים כאשר השיקול העיקרי שלהם זה זמינות לתיקון בכל מקום ומחיר זול.
אם אתה נוסע למקומות נידחים (אפריקה, הודו וכדומה) אז ברור שעדיף מוצרים פשוטים (מייסב פתוח למשל), אם אתה נוסע לאירופה אז אין בכלל שאלה לך על הטוב ביותר.
אופניים >>
לצפיה ב-'אייל צודק נאבות שימאנו הם זוועה !'
אייל צודק נאבות שימאנו הם זוועה !
27/06/2013 | 19:09
7
143
חוץ ממאביק שכנראה החליטו שנאבות נעדו לשימוש בתנאי INDOOR כל נאבה עם מיסב סגור לא רואה ממטר נאבות של שימאנו.
נאבות שימאנו מתפרקות ויוצרות חופשים וזו עובדה, לכן הם עולות כ"כ זול לעומת כל מוצר אחר של שימאנו שאתה צריך לפשוט את עורך בשביל לקנות. הרי לא יכול להיות שמעביר קדמי XT יעלה כמו נאבה אחורית....
רמת הנבות של שימאנו היא כמו נאבה של אופני מדבקה , נחותה וכמובן חסרת שיניים (הזיזים שבתוך הנאבה) .
הדבר החשוב ביותר בנאבות זה לא השרידות כמו הכולת גילגול ולנבה שימאנו הייתי נותן ציון 3 , 24 זיזים מה אתם צוחקים עלי אפילו בנבה של QUANTO יש 24 זיזים.
בקיצור נבות שימאנו זה בלוף שכתוב עליו שימאנו לכן הגלגלים שלהם זולים כי הנבה פשוטה ועלובה בניגוד לשאר המוצרים שלהם.

ומי שעדין לא יודע הנבות באופניים זה החלק החשוב ביותר מכל האופניים אם הם איכותיות את נוסע מהר יותר ומתאמץ פחות אז המקום להשקיע בשטויות קנו סט גלגלים טוב ותראו הבדל עצום.
אופניים >>
לצפיה ב-'ואני תומך נלהב בנאבות של שימנו'
ואני תומך נלהב בנאבות של שימנו
27/06/2013 | 19:23
2
136
נאבות XT על אופני השטח שלי כבר בנות 6 שנים ולא מראות אפילו סימן קל שבקלים שהולכות להשחק, מתגלגלות מעולה
נאבות דורא אייס בגלגלי כביש והלוואי שהייתי יכול להשיג נאבות כאלו חלקות לשטח.
לכל סוג נאבה יש יתרונות וחסרונות.
שימנו בחרו במייסבים פתוחים ויש יצרנים שבחרו במייסבים סגורים.

ואם כבר אתה מדבר על אמינות אני זוכר ש CRC מכרו גלגלים עם נאבות HOPE וחישוקים 819 בבניה שלהם במחיר מעולה והרבה אנשים הזמינו.
ואני זוכר גם שלהרבה נסדקה הנאבה.
אופניים >>
לצפיה ב-'אחלה דיון '
אחלה דיון
28/06/2013 | 01:20
118
בדיוק עכשיו אני מטריד את עצמי בשאלה איזה נאבה עם גילגול מעולה ועמידה לא פחות, תתאים לאופני הקומיוטינג.
אופניים >>
לצפיה ב-'עוד קול בעד שימאנו - פשוט ועמיד'
עוד קול בעד שימאנו - פשוט ועמיד
30/06/2013 | 10:45
63
הטיפול פשוט מאד - צריך טיפה תרגולת או מכונאי שיודע מה הוא עושה - גרוז פעם ב 1-2K ק"מ (עם רוכב מעל 100K - פריילופ אחד LX קרס ב-7 שנים) - שעה לשני הגלגלים למכונאי ביתי כולל קפה וסתם ניקיון כללי
אמינות נהדרת כולל לדאור הבסיסי ובטוח ל XT - יש משהו נכון מכנית בשיטה הכל כך פשוטה ובסיסית של הנאבות הללו
אופניים >>
לצפיה ב-'בנבה XT יש 36 POI, שזה לא רע'
בנבה XT יש 36 POI, שזה לא רע
27/06/2013 | 20:33
78
לצפיה ב-'אני אתחרט על זה אבל.... '
אני אתחרט על זה אבל....
30/06/2013 | 11:10
2
79
אין לי מה להגיד לך חוץ מ"קשקוש בלבוש"
ובאמת שאני לא נוטה להגיב ככה בפורום ואתה מוזמן לבדוק.

שנתיים עם גלגלי XT + שלוש שנים קודמות על XT ישנים יותר, מעולם לא הייתי צריך טיפול, האופניים נשטפות בזרם מים (וכן אני יודע שזה לא בריא ) ועדיין הנאבות האלו לא מראות שום עייפות או בעיה כזו או אחרת.

אני כן יודע שזה די אינדיווידואלי וכל אחד מחזיק בדעה אחרת אבל מכאן ועד לכתוב משהו כמו "נבות שימאנו זה בלוף שכתוב עליו שימאנו" , לדעתי אתה קצת מגזים.

דני
אופניים >>
לצפיה ב-'מחזק - מנסיוני'
מחזק - מנסיוני
30/06/2013 | 11:37
55
4כמעט  שנים על אופניים עם נאבת דאור (2007-2010) - כ 8,000 ק"מ,
ועוד 3 שנים עם אופניים נוספים עם נאבת דאור (2010-2013) -  כ 7,000 ק"מ

סה"כ:  0 בעיות.

משקל יבש של הרוכב נע בין 85 ל 90 ק"ג.

עכשיו קניתי אופניים חדשים עם נאבות SLX, מקווה לטוב.

לגבי יעילות הגלגול קשה לי להגיד (יכול להשוות רק לסטים של הגלגלים שיש לי באופני כביש - אבל זה עולם אחר לגמרי)  , אבל מבחינת חפשים \ רעשים - לא היו כאלה. והנאבות אף פעם לא נפתחו ולא טופלו.
אופניים >>
לצפיה ב-'פריגל צודק ב100אחוז'
פריגל צודק ב100אחוז
30/06/2013 | 22:01
27
לצפיה ב-'גם בנאבות XT ישנה חדירת מים'
גם בנאבות XT ישנה חדירת מים
27/06/2013 | 08:45
155
ואם לא יטופלו במהרה נוצר נזק לקערות מה שאומר החלפת נאבה ובניית גלגל, לעומתה זו עם מיסבים סגורים אם תזניח, כשתחליף את המיסב החזרת אותה לתקינות מלאה.
אגב, רוב המיסבים הסגורים זקוקים וניתנים אף הם לגרוז לפני שיש צורך להחליפם.
אופניים >>
לצפיה ב-'תודה למגיבים,'
תודה למגיבים,
27/06/2013 | 20:25
1
109
האם הנאבה של נובאטק זה משהו ב"רמת כניסה" שלהם או משהו קצת מעבר?
אם אני משקיע כבר כ1000 ש"ח בגלגל אחורי בלבד אני רוצה להיות רגוע איתו
אופניים >>
לצפיה ב-'אני רוכב עם שתי הנאבות שנים באחורי'
אני רוכב עם שתי הנאבות שנים באחורי
29/06/2013 | 17:17
93
יש לי 3 סט גלגלים
השימנו יותר עמיד
הנובטק הוחלף לחדש
מה שהוא התקלקל בפנים והשמיע רעש
תחסוך לעצמך כסף ותשתמש בשימאנו
כל 5 שנים תנקה ולגרז הגולות
הנובאטק זה ה
high end
שלהם
ה low end
שלהם זה joytec
בין היצרנים הגדולים ב taiwan
אופניים >>
לצפיה ב-'שימנו deore'
שימנו deore
01/07/2013 | 00:47
37
לא פיתחתי רגשות עזים בעד ונגד נאבות כמו חלק מהקולות שנשמעים פה.
בכל מקרה, אין דין deore כדין XT ובמקרה של שימאנו לא הייתי ממליץ על נאבות מסדרות נמוכות מ-XT. הן פשוט לא בנויות טוב מספיק כדי לשרוד לאורך זמן ומצריכות תחזוקה שוטפת ומגרזת.

נאבת Deore אחורית שלי התחילה לג׳עג׳ע אחרי רכיבה חורפית בדישון הזורם ועד תום העונה, למרות כמה סדרות של פירוק/ניקוי/גירוז החזירה את נשמתה לבורא. נאבה XT שהחליפה אותה שרדה למעלה משנה עד שהחלפתי אותה, יחד עם כל הגלגל, לכריס-קינג אדמונית/פלצנית/זמזמנית. הגלגל עם ה-XT המשיך עוד לשרת את אופניו של הג׳וניור עד שהחליט להתמסר לריסוק וקנה אופני קפיצות. שהדי במרומים מי זכה לרכוב עליה אחרי שנשארה אצל רוזן ומינץ בחיפה במסגרת עסקת השדרוג (שברוג???).  הכריס-קינג המשיכה להסתובב אצלי משך שנים עם אפס טיפולים ואפס תקלות ושרדה שלדה שבורה וכמה אלפי ק׳מ. בסופו של דבר נמכרה לפני חודש וחצי יחד עם האופניים במסגרת עדכון חבילת תקשורת לקוטר 27.5.

באשר לחשיבותו של הגלגל ואיכות הבניה: הכל חשוב. הנאבה, החישוק והשפיצים. בתור רוכב כבד (110 קילו) אני מקפיד להשתמש בחישוקים מתאימים, דהיינו חישוקים ברמות של דאונהיל. בחרתי ב-Flow-EX של Stan's ושידכתי להם נאבות DT Swiss 240s. עמדה בפני האפשרות לבחור נאבות שימנו XT והסיבה שבסוף וויתרתי היתה הצורך במתאם מה-centre lock לששת ברגי הרוטור של המעצורים. בינתיים המערכת די חדשה אצלי. פחות מחדשים. אין תלונות. לפחות לא לנאבות. זו הפומפה שמאחורי הקיבה שמגבילה את מהירות הטיפוס, ושתי הגולות שמתחת לתחת שמגבילות את מהירות הדהירה במורד.

ובאשר לבנית הגלגל: זה הפרט הכי חשוב. גלגל, גם אם הוא מורכב מהרכיבים האיכותיים ביותר, לא ישרוד את שבילי ארצנו אם לא יהיה בנוי כהלכה ומכוון כראוי. הייתי מסתכן ומשחרר משפט פרובוקטיבי: יותר חשוב לבנות את הגלגל כמו שצריך מאשר לשים במרכזו נאבה משובחת.
אופניים >>
לצפיה ב-'בקיצור נראה שיש כאן הרבה העדפה אישית,'
בקיצור נראה שיש כאן הרבה העדפה אישית,
01/07/2013 | 12:10
30
הלכתי על נאבה של נובאטק ובנייה מקצועית של שרון תרשיש, מבטיח לחזור עם תובנות אם יהיו
אופניים >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ