לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2941429,414 עוקבים אודות עסקים

פורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004
x
הודעה מהנהלת הפורום

קישורים מהירים  פורום אופניים - לא לאופניים חשמליים!

 

תפריט לרוכבים מתחילים   מדריך לרכיבה עירונית  נוהל פרסום חוות דעת על חנויות 

מודעות יד שנייה מפרסמים רק בשירשוק הנפתח בסוף כל חודש

---------------------------------------------------------------
 
לציבור רוכבי האופניים החשמליים, פורום הנו פורום אופניים המונעים בכח הדיווש בלבד. אין לשאול כל שאלות הקשורות באופניים חשמליים מכל סוג וכל שאלה כזו תימחק.
 
המשך >>

לצפיה ב-'לכל מי שקורא לרכב ללא'
לכל מי שקורא לרכב ללא
31/07/2010 | 13:22
45
7
שימו לב מה עשוי לקרות - מוקדש לאלו שחושבים שקסדה ,בתוך העיר,מיותרת.

http://www.youtube.com/watch_popup?v=QESfEd180rQ
אופניים >>
לצפיה ב-'חזק...'
חזק...
31/07/2010 | 13:53
הסינים נהגים לא משהו... וכיכר בכל הצמתים הללו הייתה פותרת 90% מהתאונות.
אופניים >>
לצפיה ב-'זה בעיקר מראה מה קורה כשאין הפרדה בין אופניים'
זה בעיקר מראה מה קורה כשאין הפרדה בין אופניים
31/07/2010 | 14:08
37
2
לכלי רכב.
קסדה? רוב הרוכבים נפגעו בישבן.. ועיקר הנפגעים בכלל הולכי רגל ורוכבי אופנועים.

אולי זה ישכנע:
לפני שנת 2007, כולל, הייתה ירידה עיקבית ומתמדת בשיעור רוכבים הרוגים (שיא שלילי של 38 הרוגים ב 1997), כאשר שנת 2007 היוותה שיא חיובי של 7 הרוגים בלבד.
בקיץ 2007 עבר חוק הקסדה.

ב2008:
"רוכבי אופניים - פי 2 יותר הרוגים לעומת 2007

תמונת המצב בקרב רוכבי האופניים קשה ביותר, מתחילת השנה נהרגו 12 רוכבים, כאשר מדובר בפי 2 יותר ממספר ההרוגים בשנת 2007. "
http://www.bizportal.co.il/shukhahon/biznews02.sht...

2009:
"בשנת 2009 נהרגו 15 רוכבי אופניים, 2 הרוגים יותר מאשר בשנת 2008."

2010:
8 הרוגים בששת החודשים הראשונים.

השאלה היא לא האם קסדה היא דבר טוב, אלא האם חוק הקסדה הוא דבר טוב. החוק מסמל בעיני שני דברים:
הראשון- העברת רוב האחריות לבטיחות הרוכבים על הקסדה, ולכן זה מפחית מאחריות הרשויות לתת פתרונות בדבר הפרדת התחבורה הכבדה והמהירה מאופניים האיטיים.
השני- הגדלת השאננות בקרב הרוכבים ואפילו הנהגים שעוברים לידם. אני מוכן להעיד (ומי שלא מאמין מוזמן לבדוק בעצמו), כאשר אני חובש קסדה, הרכבים שומרים פחות מרחק ממני מאשר כשאני בלי קסדה.

לסיכום:
קסדה (FF) חוק
רק רכיבות בטוחות
אופניים >>
לצפיה ב-'אתה מפספס את הנקודה העיקרית!'
אתה מפספס את הנקודה העיקרית!
31/07/2010 | 18:39
1
מאז שעבר חוק הקסדה, מחקרים הראו כי החור באוזון גדל ב-50%, ואם אתה לא מאמין לי, אתה יכול לרכב בעצמך ליד מישהו עם קסדה, ולראות איך היא מחזירה את קרני השמש ישר לאוזון ומגדילה את החור!

לסיכום:
קסדה (FF) חור באוזון
אופניים >>
לצפיה ב-'אני באמת מקווה שאתה לא מאמין לטיעון שלך'
אני באמת מקווה שאתה לא מאמין לטיעון שלך
31/07/2010 | 19:31
25
1
זה שהיו בשנת 2007 רק 6 הרוגים זה ככל הנראה נתון שלאף אחד (כולל המומחים הגדולים) אין הסבר מפורט למה זה קרה וברור שהעלייה לאחר מכן וחזרה לממוצע שעומד על 14 הרוגים זה ממש לא בגלל חוק הקסדות. גם בשנת 2002 הייתה עלייה של 8 הרוגים לעומת השנה קודם וגם בשנת 2005 הייתה עלייה של 7 הרוגים ולא נחקק שום חוק קסדה בשנה שלפני !  

מה שכן נכון וזה החשוב ביותר הוא שמאז שנחקק אותו חוק קסדה ב-2007 מאות אלפי ילדים שעוברים הדרכות מדי יום תודרכו מאותה נקודה על חובת חבישת קסדה. אני אישית נוכחתי בהדרכה שכזו לילדי כיתה ד שבה המשמעות שהמדריכות מגדירות זאת כחובה היא חיונית. בנוסף היה קמפיין גדול בגלגל"צ לילדים ולנוער לגבי חבישת קסדות (הקמפיין הקודם היה אי שם לפני איזה 15 או 20 שנה עם האבטיח).

לחוק הקסדה יש משמעות רבה וחיונית בשמירה על בטיחות רוכבים רבים, ילדים ונוער. חוק זה לא רק אכיפה אלא גם תורם רבות להסברה ועוד.  זה שלכמה אנשים זה נראה מטרד בגלל נוחות זה משהו אחר.

צירפתי טבלה שבה אפשר לראות שלמרות הכל ממוצע ההרוגים משתפר לאורך השנים (כנראה בגלל מודעות לאופניים ושיפור תשתיות וגם בגלל איזה לאנס ארמסטרונג אחד שהביא את עם ישראל להכיר את הענף הזה)
אופניים >>
לצפיה ב-'שששש.... נא לא להפריע עם עובדות בין 2 ל-4!'
שששש.... נא לא להפריע עם עובדות בין 2 ל-4!
31/07/2010 | 20:16
4
לצפיה ב-'עד שיהיה "הסבר מפורט למה זה קרה"'
עד שיהיה "הסבר מפורט למה זה קרה"
31/07/2010 | 20:32
2
1
תשתמש בנתונים שיש לך כבר היום, ואל תחפש תירוצים מתחת לבלטות. זה קרה באוסטרליה בשנות התשעים וזה קורה גם כאן.

ולמה שאנחנו רואים בגרף קוראים מגמה. כל סטטיסטיקאי מתחיל יכול לנתח את הגרף ולומר לך חד משמעית ששנת 2007 איננה חריגה, אלא בהסתמך על הגרף קרה משהו שגרם לכך ששנת 2008 (ו09 ו10) לא מתאימה.

אתה יודע מה, נוותר לך, אתה צודק. 14 הרוגים בשנה זה נורמלי לחלוטין.  אז למה צריך את חוק הקסדה אם לא ראינו שינוי לטובה? אולי גם פה נחכה עוד הרבה עד שיהיה "הסבר מפורט למה זה לא קרה".

אני מקווה שאם תמשיך להסתכל על הגרף תראה בבירור את מה שקופץ ישר לעין, ולא תחשוב כמו אניגו שמדובר בבדיחה.

צירפתי לך מאוסטרליה את  גרף של פגיעות ראש בלבד- ממש עשיתי בשבילך את פעולת הלעיסה- נותר לך רק לבלוע. שנת 92 היא השנה שבה עבר החוק.
אופניים >>
לצפיה ב-'זה ביחידים/ות?'
זה ביחידים/ות?
01/08/2010 | 13:00
1
1
בין 2 ל4 פגיעות ראש בשנה? אם כן...Not enough data
אופניים >>
לצפיה ב-'זה מידע שהתקבל מחלוקת מספר הפגועים '
זה מידע שהתקבל מחלוקת מספר הפגועים
01/08/2010 | 18:18
במספר הרוכבים בפועל.
מאחר שמדובר במידע מנורמל, קצת קשה להוציא מהגרף הזה את מספר הנפגעים בפועל.

הנה הנתונים הגולמיים עצמם (שים לב להערה בסוף המדברת על הירידה בכמות הרוכבים):
WA adult cyclist serious head injuries - 5 year comparison pre law / with law

Pre law - Average annual number of serious head injuries to WA adult cyclists aged 16 and over 1987/88 to 1991/92 = 18.4

With law - Average annual number of serious head injuries to WA adult cyclists aged 16 and over 1992/93 to 1995/96 = 14.8

This is a reduction of 19.5% (Bridge surveys show cyclist decline of 25-30%)


WA juvenile cyclist serious head injuries - 5 year comparison pre law / with law

Pre law - Average annual number of serious head injuries to WA juvenile cyclists aged 15 or under 1987/88 to 1991/92 = 13.8

With law - Average annual number of serious head injuries to WA juvenile cyclists aged 15 or under 1992/93 to 1995/96 = 9.6

This is a reduction of 30.5% (more than 50% decline in schoolchildren cycling from 91 to 96 according to Bikewest)
אופניים >>
לצפיה ב-'בסוף פיספסתי את השורה התחתונה שלך'
בסוף פיספסתי את השורה התחתונה שלך
31/07/2010 | 20:43
20
1
בעצמך אמרת שהחוק תורם לקמפיינים, בעוד שמה שתורם לבטיחות הרוכבים זה מודעות לאופניים ושיפור תשתיות.
אני שמח שהיו קמפיינים מוצלחים לילדים בכיתה ד' (אני בעד, בכיתה ד' נפלתי מהאופניים ושברתי יד). אבל אולי אפשר להחליף את החוק הקסדה בחוק הקמפיינים? נשמע לי קצת יותר ממוקד ומועיל.
אופניים >>
לצפיה ב-'חוק קסדה זה קודם כל אמירה חשובה'
חוק קסדה זה קודם כל אמירה חשובה
31/07/2010 | 21:21
17
138
לכך שהמדינה אומרת שחבישת קסדה זו פעולה חשובה והכרחית. זו התחלה וזה ממש לא הכל.

לאחר שהמדינה הגדירה זאת אפשר לצאת בכל מיני מהלכים וכך אכן נעשה מאז שהחוק חוקק: שינוי בהדרכות הילדים , קמפיין בהשקעה של כמה מליוני שקלים, שינויים בנושא הביטוחים של רוכבי האופנים מצד חברות הביטוח ועוד. אף אחד כולל יוזם החוק לא חשב שתהיה אכיפה וכך זה נעשה גם בכל המדינות בעולם ששם נחקק חוק דומה שכזה.

לולא החוק אף אחד לא היה מקיים את שנעשה עד כה. ככה זה במדינת ישראל.

אני מצרף פה עוד טבלה של נתונים משנת 2009 , הנתונים הכי עדכניים שיש ברשות לבטיחות בדרכים בכדי שתוכל לראות ששישים אחוז מבין הפגיעות של רוכבי האופניים הן פגיעות ראש ופנים.

כל איבר (כמעט) בגוף ניתן לתקן. פגיעת ראש כמעט ואי אפשר.
אופניים >>
לצפיה ב-'אתה טועה בגדוח. אפשר לתקן.'
אתה טועה בגדוח. אפשר לתקן.
31/07/2010 | 21:39
הם מתקנים, ואז הם שולחים את המתוקנים כאן לפורום וככה נוצרים וויכוחים בסגנון: "אלכוהול והריון - מיתוס שהגיע הזמן לשבור" או "מילת נשים - התעללות, או ניתוח מציל חיים?" והצעקה האחרונה: "קסדות זה בולשיט".
אופניים >>
לצפיה ב-'קסדה היא קו ההגנה האחרון'
קסדה היא קו ההגנה האחרון
31/07/2010 | 23:38
114
הצעת החוק המתקנת את חוק קסדה, תמשיך לחייב ילדים בחבישת קסדה (כמו גם רוכבים בכבישים בין עירוניים ובשטח) ותתיר את חבישת הקסדה למבוגרים הרוכבים בעיר, לשיקול דעתם.

לאור הנתונים על מי נפגע ואיפה, תומכים יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וממשלת בישראל בהצעת החוק המתקנת את חוק קסדה גורף.
גם הכנסת אמרה את דברה והצעת החוק המתקנת, עברה ברוב גדול. אנחנו מאמינים שתוך שנה היא תאושר בקריאה שניה ושלישית.

לנו ברור שקסדה היא קו ההגנה האחרון ולצערנו, היא לא עוזרת במקרים של תאונת דרכים עם רכב. את תאונות הדרכים הקטלניות אפשר למנוע על ידי שבילים מופרדים, שוליים רחבים, תחזוקה אפקטיבית וקמפיינים שלא קיימים. אני מבינה את  האטרקטיביות של חוקי קסדה וחוקי אפודים זוהרים וחוקי רכבו נגד התנועה בעיני המחוקק (מסמנים וי לעצמם על קידום עוד חוק שכביכול מגביר את הבטיחות בדרכים ולא עולה למדינה שקל) אבל אנחנו מתעקשים שהמדינה צריכה לעשות יותר.

בשורה התחתונה,
למרות שאי אפשר לאכוף את חוק קסדה, ולמרות שהמשטרה הודיעה שהיא לא מתכוונת לאכוף את חוק קסדה, המלצת הבית היא  בהחלט לחבוש.

ענת
ישראל בשביל אופניים
israel@bike.org.il

אופניים >>
לצפיה ב-'תסביר לי משהו שכנראה פיספסתי בגדול'
תסביר לי משהו שכנראה פיספסתי בגדול
01/08/2010 | 02:24
13
לא חוקק חוק קסדה שנה וחצי לפני הדוח הזה שאמור היה לפתור את הבעיה הזו?

אני שואל ברצינות, כי עכשיו אני מרגיש שפיספסתי משהו ממש חשוב.

כמו כן אשמח לשמוע מה דעתך על כך שבאוסטרליה לא ראו שיפור בכמות פגיעות הראש אחרי החוק שם.

ולגבי חוקים - תודה שחוק האומר שצריך להקצות אחוז מסויים מתקציב משרד התחבורה לשבילים בטוחים יכול להציל הרבה יותר חיים. אולי זה גם יעודד קמפיין מכוון נהגים וקמפיין מכוון רוכבים.
אופניים >>
לצפיה ב-'אנסה להסביר '
אנסה להסביר
01/08/2010 | 10:37
12
אף אחד בארץ לא יודע כמה רוכבים יש ומה מידת העלייה בשימוש באופניים ועל כן גם אי אפשר להשוות שום נתון לשנים הקודמות שלו או לאחריהם.

רק כשיהיה את הנתון הזה יוכלו בוודאות לעשות סטטיסטיקה אמיתית.
כשיש 400 פגועי ראש בשנת 2009 אין לנו מושג כמה רכבו בשנת 2009 וכמה רכבו בשנה שלפני....

לגבי אוסטרליה אני יכול להראות לך גם טבלאות וסטטיסטיקה שמוכיחות שלאחר כמה שנים במדינות שבהם חוקק חוק קסדה אז כמות פגיעות הראש ירדה פלאים .... תכף אמצא זאת אצל ארגון בטרם לבטיחות. ודרך אגב לא תמיד דין הדברים כפי שנעשה בחו"ל תואם לארץ (אני לא נוהג תמיד להשוות תרבויות שונות).

לגבי חוקים מסכים איתך מאד שחוק כזה לגבי תקצוב יהיה מדהים לטובתנו אבל ממש אין קשר לקידום שלו אל מול חקיקת חוק קסדה. צריך לקדם גם חוק שכזה.

אייל


אופניים >>
לצפיה ב-'אני אחכה בסבלנות ...'
אני אחכה בסבלנות ...
01/08/2010 | 10:42
6
אבל תזכור שבאוסטרליה ירדה כמות הרוכבים בעקבות חקיקת החוק. אתה תצטרך להביא גם מספרים יחסיים ולא רק אבסולוטים.
אופניים >>
לצפיה ב-'סליחה שאני מתערב'
סליחה שאני מתערב
02/08/2010 | 14:36
4
אבל לפעמים מספיק לפנות אל ההגיון הפשוט ואין צורך בסטטיסטיקות מאוסטרליה.
לא ברור שיש הבדל אם נופלים על הראש עם קסדה או בלי?
אין צורך להחזיק בדיעה ברורה לכאן או לכאן בשביל להודות בדבר הבסיסי הזה.
אם יש צורך  בחקיקה או לא , זו כבר שאלה אחרת
אופניים >>
לצפיה ב-'אתה יודע כמה אנשים נפגעים בראשם בלי לרכוב על '
אתה יודע כמה אנשים נפגעים בראשם בלי לרכוב על
02/08/2010 | 15:03
2
אופניים?
ההגיון הפשוט הוא לצייד כל אדם בקסדה לפני שיצא מהבית. מעיק, זה נכון, אבל ההיגיון הפשוט אומר שקסדה על הראש של כולם, כולל נהגים, תקטין את כמות הפגיעות. הולכי רגל נפגעים כל הזמן במעברי חציה (פי 3 הרוגים הולכי רגל מאשר רוכבי אופניים), נהגים נפגעים בראשם מחפצים שמתעופפים ברכב בתאונות (פי 20 יושבי פחיות הרוגים מאשר רוכבים), ועדיין אף אחד לא חשב שצריך חוק כזה.

אז תחושת הבטן שלך אולי מוצדקת ואולי לא, אבל בשביל לדעת אם אתה צודק, ואם חתיכת קלקר במשקל 200 גרם, בעלת יותר חורים לאיוורור מאשר שטח מכסה, יכולה לעזור לגולגולת של אדם, צריך מחקר רציני. ובמחקר צריך לשים את כל הגורמים לבדיקה- הפרעה לשדה הראיה, פגיעה בריכוז בגלל החום, שאננות הרוכב והנהג בגלל תחושת ביטחון מופרזת, הקטנת מספר הרוכבים מקטינה את הניראות שלהם, ובטח עוד כמה גורמים שאנשי *מדע* יקחו בחשבון.

הקמפיין עם האבטיח נחמד מאוד, אבל אבטיח זה לא גולגולת, ונפילה מגובה 30 ס"מ לא מדמה תאונה עם מכונית ב 50 קמ"ש.

אתה בטח מכיר את הסיפור הבא: בשנות השמונים, כשחוקק חוק חגורת הבטיחות, אמר שר התחבורה דאז שלא צריך חגורת בטיחות כי "אפשר לתת קונטרה עם הידיים". לשמחתינו תחושת הבטן שלו לא תפסה, ובנושא רציני של בטיחות ברכב השתמשו במחקרים *מדעיים* שנעשו בעולם. כך ראוי לנהוג.
אופניים >>
לצפיה ב-'לא הבעתי דיעה אם לחייב או לא'
לא הבעתי דיעה אם לחייב או לא
02/08/2010 | 18:21
1
אני לא חושב שצריך לחייב אז מה?
התייחסתי רק לכך שלפעמים בחיים מותר להסתמך על הגיון בריא ושכל אחד יעשה עם זה מה שהוא רוצה.
מספיק להתבסס על חוקי הפיזיקה והאנטומיה בכדי להבין שמכה בראש ללא קסדה מזיקה יותר מאשר עם קסדה. אפילו קלקר פשוט סופג אנרגיה כלשהי ומקהה את המכה.
דרך אגב, גם בטור מחייבים קסדה ואני יודע  לפחות על  רוכב טור מקצועי אחד שהפסיק לצפות בטור מאחר שלא יכול היה יותר לזהות את הרוכבים.
מה אתה אומר? תיקנו את התקנה בגלל שהרוכבים מכוערים? אז בורקה עדיף..:)

הדוגמה שהבאת דווקא מוצאת חן בעיני ודי ממחישה את מה שאני אומר, תודה :)  אני לא נגד מחקרים, במקצועי אני חי מהם.
אני בדרך כלל בעד הפעלת חשיבה עצמאית ובעד הנטיה לבחור בפתרונות הפשוטים והקלאסיים מבין מרחב הפתרונות האפשריים.
עם קסדה בטוח יותר. לחייב? לא.
אופניים >>
לצפיה ב-'כן, אתה זה הבנתי בפעם השניה שקראתי'
כן, אתה זה הבנתי בפעם השניה שקראתי
02/08/2010 | 20:44
מה שרשמת, ולכן גם הוספתי את ההודעה השניה.
אני רוכב לפעמים בלי קסדה, והשיקולים שלי לא פשוטים. אולי בהזדמנות נחפור בזה..
אופניים >>
לצפיה ב-'ועוד משהו קטן'
ועוד משהו קטן
02/08/2010 | 15:48
ברור שאני מרגיש הרבה יותר בטוח עם קסדה מאשר בלעדיה, ואם אני פוגש מדרכה אני מעדיף קסדה על הראש.  אבל מצד שני יתכן מאוד שאתה או אני לוקחים סיכונים עם הקסדה שלא היינו מעיזים לקחת בלעדיה.
אני יכול להיות בטוח ב 100% שקסדות של אופנוע מגנות היטב על האופנוענים. יש לקסדות אופנוע תקן, ומדובר במוצר שעוטף היטב את כל הראש, בלי חורים ובלי להתפשר במשקל. לעומת זאת קסדות האופניים הן פשרה בין בטיחות לנוחות.
אופניים >>
לצפיה ב-'באוסטרליה פרויקט ההשכרה נכשל בגלל חוק הקסדה'
באוסטרליה פרויקט ההשכרה נכשל בגלל חוק הקסדה
03/08/2010 | 08:34
200
מספר המשתמשים בפרויקט השכרת האופניים בעיר מלבורן קטן מאוד (קרא כאן) , בניגוד להצלחה של פרויקטים כאלו בערים אחרות בעולם, וזה בגלל חוק הקסדה שנאכף באוסטרליה.

מי שמעוניין לעודד את רכיבת האופניים בישראל, ומאמין שעם הכמות תבוא המוּדעות לקיומם של רוכבי אופניים ועם המוּדעות יקטן מספר הנפגעים (כפי שהוכח במדינות אחרות, ראה מימצאים ממדינות אחרות), מבין שחוק קסדה פועל כמו בומרנג כנגד המאמצים לקדם תחבורת אופניים ותרבות אופניים. "ישראל בשביל אופניים" מבינה את זה, ולכן מנסה לקדם את החוק לעידוד רכיבה על אופניים ופועלת כדי לצמצם את חוק הקסדה הגורף.
אופניים >>
לצפיה ב-'העדר נתונים'
העדר נתונים
02/08/2010 | 12:14
4
1
העדר הנתונים על מספר הרוכבים, מספר הנפגעים (האמיתי) לא הפריע לאלו שקידמו את חוק קסדה.
לא נערך מחקר וניתור גם אחרי העברת החוק ולכן לא ברור האם אכן, כפי שעופר טוען, יש קשר בין החוק שעבר (ולמרות העדר אכיפה תרם להגברת השימוש בקסדה) ולגידול המשמעותי במספר הנפגעים ומצד שני, גם לא נשלל הקשר...

הביקורת שלנו הייתה על תהליך קידום החוק שלא היה מבוסס על נתונים אלא על תחושות בטן, אינטואציות, שאינן שונות משל אלו המקדמים חוק המחייב לרכב נגד כיוון התנועה וגם על הבחירה הקלה של המדינה - לגלגל את האחריות לבטיחות הרוכבים רק על הרוכבים עצמם.
ולכן, יזמה עמותת ישראל בשביל אופניים את הצעת החוק לעידוד תחבורת אופניים ואת הצעת החוק המתקנת את חוק קסדה.
כאמור אנחנו נעשה את הכל כדי שתיהן יעברו תוך שנה.

אגב, הצעת החוק לעידוד תחבורת אופניים שעברה ברוב גדול בקריאה ראשונה, סייעה לצוות מדיניות ציבורית מול הנהלת רכבת ישראל שהתחייבה לפיילוט של העלאת אופניים לרכבת (נכון, לא ברור לוחות הזמנים לישומו), להעברת תקן חניה לאופניים במועצה הארצית לתכנון ובניה, לביטול התשלום על העלאת אופנים לאוטובוסים ועוד.

רכיבות בטוחות

ענת
ישראל בשביל אופניים
israel@bike.org.il
אופניים >>
לצפיה ב-'מימצאים ממדינות אחרות'
מימצאים ממדינות אחרות
03/08/2010 | 08:17
3
172
אני רוכב בשטח ובעיר רק עם קסדה, וחושב שמי שרוכב ללא קסדה עושה טעות. יחד עם זאת, אני מתנגד לחוק הגורף ובעד התיקון שיצמצם את החובה לאוכלוסיות מסויימות, ולא בעיר. הרציונל נובע מכך שהנסיון בעולם מראה שהבטיחות מגיעה יחד עם מספר גדול של רוכבים (דבר שמעלה את המוּדעות לקיומם), ולא בשריון (קסדה) שעוטה כל אחד מהם. מדוע אינכם מציעים שהולכי רגל יחבשו קסדה?

מימצאים ממדינות אחרות מצביעים על כך שדווקא במדינות שבהן יש הרבה רוכבי אופניים, אין חובת קסדה. דנמרק, הולנד, גרמניה כדוגמה. מימצאים מאותן מדינות מראים שלמרות שאין חובת קסדה, מספר הנפגעים כאשר הוא נמדד ביחס למספר הקילומטרים שנרכבו באותה מדינה, נמוך יותר ביחס למדינות שבהן שיעור הרוכבים קטן (אנגליה, ארה"ב).
אופניים >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'1,822,975 רוכבי אופניים בקופנהגן אינם טועים'
1,822,975 רוכבי אופניים בקופנהגן אינם טועים
03/08/2010 | 12:39
200
- התמונה המצורפת מציגה מתקן ספירה אלקטרוני, שסופר את מספר רוכבי האופניים שעברו על גשר מסויים בקופנהגן.
- 38% מהנסיעות העירוניות בקופנהגן נעשות באופניים.
- ביום הצילום עברו ליד המתקן 15,517 רוכבי אופניים. עד שעת חצות בה מתאפס המספר, הגיע כנראה ללמעלה מ-16,000.
- מ-1/1/2010 עד 30/6/2010 עברו את הגשר 1,822,975 רוכבי אופניים.

מרבית רוכבי האופניים בקופנהגן רוכבים ללא קסדה, ובכל זאת הם מרגישים בטוחים. אחרת הם לא היו רוכבים על אופניים.

אופניים >>
לצפיה ב-'נראה לכם שהאיש בתמונה חושש לרכב ללא קסדה?'
נראה לכם שהאיש בתמונה חושש לרכב ללא קסדה?
03/08/2010 | 13:05
188
נראה לכם שהאיש שבתמונה חושש לרכב? את האחריות לבטיחות שלו לוקחת קודם כל עיריית קופנהגן, שמשקיעה בתשתית, בהפרדת נתיבים, ובפעולות רבות נוספות. אם הוא ירגיש לא בטוח, הוא כלל לא ירכב על אופניים.

לכן, במקום לקדם חוקים פופוליסטיים שנועדו כאילו להגן על חיי הרוכבים, אך בפועל גורמים לנזק עצום בעצם היות הקסדה חסם שגורם לחלק מהאנשים שלא לרכב על אופניים, צריך לקדם חוקים שיחייבו את המדינה, הרשויות וגורמים אחרים להשקיע בתשתית מתאימה ולתת תמריצים מתאימים, ותראו שגם בישראל יעברו רבים להשתמש באופניים ככלי תחבורה.

חוק כזה, החוק לעידוד רכיבה על אופניים, מנסה לקדם "ישראל בשביל אופניים", ואנחנו מקווים שבכנסת הנוכחית הוא יעבור.
אופניים >>
לצפיה ב-'Safety in Numbers - בטיחות שנובעת מכמות'
Safety in Numbers - בטיחות שנובעת מכמות
08/08/2010 | 17:59
1
מצורף קישור למצגת שהכין איגוד רוכבי האופניים בבריטניה, המכיל את כל המספרים שתומכים בטענה של "ישראל בשביל אופניים", שבטיחות לרוכבי אופניים מושגת בראש ובראשונה על ידי גידול במספר הרוכבים, ולא כתוצאה מהטלת חובה לחבוש קסדה.

אנחנו בעד חבישת קסדה בכל עת שרוכבים על אופניים (כך גם אני נוהג), אבל מתנגדים שתוטל חובה על רוכבי אופניים בגירים ברכיבה עירונית לעשות כן. חובה שכזו עלולה למנוע מחלק מהאנשים לעשות שימוש באופניים ככלי תחבורה (וזו עובדה בדוקה), ובכך תושג המטרה ההפוכה מזו שחשובה לארגונים שמנסים לקדם תרבות אופניים ולארגונים שנושאים את נס הבטיחות, שכן מספר רוכבי האופניים בעיר לא יגדל וכתוצאה גם בטיחותם של רוכבי האופניים תישאר ברמתה הנוכחית.

קישור למצגת "Safety in Numbers"
אופניים >>
לצפיה ב-'מימצאים ממדינות אחרות'
מימצאים ממדינות אחרות
01/08/2010 | 15:44
2
אני רוכב בשטח ובעיר רק עם קסדה, וחושב שמי שרוכב ללא קסדה עושה טעות. יחד עם זאת, אני מתנגד לחוק הגורף ובעד התיקון שיצמצם את החובה לאוכלוסיות מסויימות, ולא בעיר. הרציונל נובע מכך שהנסיון בעולם מראה שהבטיחות מגיעה יחד עם מספר גדול של רוכבים (דבר שמעלה את המוּדעות לקיומם), ולא בשריון (קסדה) שעוטה כל אחד מהם. מדוע אינכם מציעים שהולכי רגל יחבשו קסדה?

מימצאים ממדינות אחרות מצביעים על כך שדווקא במדינות שבהן יש הרבה רוכבי אופניים, אין חובת קסדה. דנמרק, הולנד, גרמניה כדוגמה. מימצאים מאותן מדינות מראים שלמרות שאין חובת קסדה, מספר הנפגעים כאשר הוא נמדד ביחס למספר הקילומטרים שנרכבו באותה מדינה, נמוך יותר ביחס למדינות שבהן שיעור הרוכבים קטן (אנגליה, ארה"ב).
אופניים >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'אתה כל הזמן נתפס לעניין ההרוגים , '
אתה כל הזמן נתפס לעניין ההרוגים ,
31/07/2010 | 22:40
1
אבל הקסדה בעיקר מונעת פציעות חמורות.
נפילה שתגרום לך לבלות בלוינשטיין עד סוף ימיך ובסטיסטיקה מופיעה כפציעה בינונית, תסתיים עם קסדה בזעזוע מוח.
אופניים >>
לצפיה ב-'תראה את הסטטיסטיקה מאוסטרליה שצירפתי'
תראה את הסטטיסטיקה מאוסטרליה שצירפתי
01/08/2010 | 02:33
פגיעות הראש החמורות לא ירדו ואפילו קצת עלו מאז שחוקק שם החוק. ושתבין על מה מדובר- אחוז חובשי הקסדות עלה באוסטרליה מ 5% ל 80% בעיקבות החוק.

אני לא אומר לך אל תחבוש קסדה, להיפך. אבל תהיה מודע לכך שאם אתה רוכב בכביש, בעיר לעבודה, מחוץ לעיר לספורט, אל תהיה שאנן ואל תסתמך רק על הקסדה. מה שיציל אותך זה זוג עיניים חשדן כלפי כל מכונית בכל צומת, ועוד זוג עיניים בגב בצורת מראת צד. הקלקר הזה עם החורים לא יכול לספוג את עוצמת ההתנגשות עם רכב ולא יציל מגלגל משאית דורסת.
אופניים >>
לצפיה ב-'אם אני לא טועה, אז חוק הקסדה מעולם לא נאכף'
אם אני לא טועה, אז חוק הקסדה מעולם לא נאכף
01/08/2010 | 07:50
9
בארץ. אז איך יכול להיות קשר בין מס' ההרוגים והתאונות לחוק הקסדה (שלא נאכף)?

יש המון סיבות למספר ההרוגים מתאונות אופניים, חוק הקסדה הוא לא אחד מהם, לדעתי.

אנא לא להתחיל דיון איתי לגבי נחיצות הקסדה / חוק הקסדה.
אני רק תוקף את הטיעון שלך שחוק הקסדה בארץ (לא נאכף ולכן לא קיים) גרם לעלייה במספר ההורגים.
אופניים >>
לצפיה ב-'אולי אתה טועה? איך אתה יודע שהחוק לא נאכף?'
אולי אתה טועה? איך אתה יודע שהחוק לא נאכף?
01/08/2010 | 10:47
8
מרבית האוכלוסיה לא יודעת האם החוק נאכף או שלא. לזה אין פירסומים רישמיים בתקשורת, רק פה בפורום היו בזמנו כמה דיונים שהעלו ספק סביר לגבי האכיפה. אפילו אני, שמעורה במצב, חושש בכל פעם שאני עובר ליד ניידת, כי אולי אני לא מעודכן במצב החוק, ואולי השוטר לא.

אופניים >>
לצפיה ב-'החוק לא נאכף כי אין תקנות לאכיפה'
החוק לא נאכף כי אין תקנות לאכיפה
01/08/2010 | 11:22
לצפיה ב-'החוק לא נאכף'
החוק לא נאכף
01/08/2010 | 11:38
6
3
לכן אני לא רואה איך הוא קשור לעלייה במספר ההרוגים
אופניים >>
לצפיה ב-'רוב האנשים לא יודעים את זה'
רוב האנשים לא יודעים את זה
01/08/2010 | 11:56
5
לצפיה ב-'ומה שאתה לא יודע, לא קיים'
ומה שאתה לא יודע, לא קיים
01/08/2010 | 12:11
3
1
נכון?
בבחינת, אם עץ נופל ביער...

קסדה היא אביזר מציל חיים, like it or not.
בלי שום קשר לדיון אם צריך להיות חוק שמכריח אותך לחבוש אותה (אני דווקא נגד).

שכל אחד יעשה את הניהול סיכונים שלו,
אבל לדעתי, לגבי הראש, במקרים רבים שווה לשים קסדה גם בשביל הסיכוי הנמוך לפגיעה (קלה או חמורה),
גם ברכיבה עירונית.
אופניים >>
לצפיה ב-'לא תשמע אותי אומר משהו נגד הקסדה'
לא תשמע אותי אומר משהו נגד הקסדה
01/08/2010 | 12:42
2
גם אני חושב שהיא הצילה לי את החיים. וזה קרה הרבה לפני שהיה חוק. כל מי שמתנסה בסוג חדש של רכיבה (או רכיבה בכלל על אחת כמה וכמה), חייב להיות ממוגן כמה שיותר. תקף במיוחד לגבי רוכבים בשטח (פני השטח לא צפויים), ולגבי מי שרוכב אורבן ומנסה לקפוץ מדרכות וספסלים.

כאמור החוק המדובר לא מטיל סייגים על סגנון הרכיבה, וכך יוצא שגם רכיבה שאין לה שום קשר לספורט/אתגר- מחוייבת חוקית בקסדה.
אופניים >>
לצפיה ב-'ספר את זה לחבר שפיצח את הקסדה על חלון רכב'
ספר את זה לחבר שפיצח את הקסדה על חלון רכב
01/08/2010 | 14:08
1
כשהרכב התפרץ לתוך צומת.
נכנס לו בדלת ועם הראש ישר לחלון.

מיותר לומר שהקסדה הצילה אותו...
אופניים >>
לצפיה ב-'בטיחות אקטיבית חשובה גם היא'
בטיחות אקטיבית חשובה גם היא
01/08/2010 | 15:41
וסטטיסטית חוק הקסדה מקטין את מספר הרוכבים ומגדיל משמעותית את הסיכוי של מי שנשאר בדרכים להיות מעורב בתאונה.
הקסדה אולי הצילה אותו, אבל החוק רק הגדיל את הסיכוי שלו להיות מעורב בתאונה. וזה שאין חוק זה לא אומר שאין קסדה. כמו שציינתי- "אני" רכבתי עם קסדה עוד הרבה לפני שהיה החוק.
אופניים >>
לצפיה ב-'אני מניח שזה מבוסס על התרשמות אישית שלך'
אני מניח שזה מבוסס על התרשמות אישית שלך
01/08/2010 | 13:11
לדעתי, רוב האנשים בכלל לא יודעים שיש כזה חוק. ואלה שכן, יודעים שהחוק לא נאכף.
אופניים >>
לצפיה ב-'חזק יותר מכל סרט עם בובות דמי'
חזק יותר מכל סרט עם בובות דמי
<< ההודעה הנוכחית
31/07/2010 | 15:30
מראה בדיוק מה קורה לרוכב במקרה של תאונה ועד כמה הסיכוי לפגוע בראש גדול.
אופניים >>
לצפיה ב-'בדיוק מה שניסיתי לומר'
בדיוק מה שניסיתי לומר
31/07/2010 | 15:43
4
למה להסתכן? אם כבר משהו יקרה, חלילה, עדיף שתהיה מוגן.
יש שם דוגמה מובהקת לכך - הבחורה שנפגעת די בהתחלת הסרטון ע"י מכונית, ואז אוחזת את החלק האחורי של הראש שלה בכאב.

אותי אישית קסדה הצילה בעיר, ברכיבה רגילה, כבר פעמיים (ונקווה שלא יותר) -
פעם בהחלקה מהירה על מעבר חצייה רטוב, שהעיפה אותי בסלטה יפה לנחיתה רויית שפשופים על האספלט; ופעם סתם כי שתי זקנות החליטו להיעצר לפתע בדיוק כשרכבתי באיטיות מאחוריהן על המדרכה, ולא הספקתי לשחרר רגל ונפלתי הצדה.
בשני המקרים, בלי הקסדה הייתי עם כאב ראש עצבני לכמה ימים, לכל הפחות - ומי ישורנו אם הפגיעה היתה חמורה יותר.

אז לסיכום - למה לקחת את הסיכון? שימו קסדה ותמנעו מעצמכם הופעה בסרטונים כמו אלה. בטיחות מעל הכל.
אופניים >>
לצפיה ב-'לא מאמין שחובת החבישה מפחיתה את מספר הרוכבים'
לא מאמין שחובת החבישה מפחיתה את מספר הרוכבים
02/08/2010 | 23:01
3
בוודאי שלא באופן משמעותי.
אני מאוד ספקן באשר לטיעון בדבר ירידה של ממש במספר הרוכבים בעקבות חקיקה המחייבת קסדה.
זה סביר בערך כמו טענה, שלפיה מספר הנהגים פחת בעקבות חובת החגירה במכוניות.נו, באמת, מישהו היה מוותר על נסיעה בגלל עניין כזה?

אני מציע להתייחס בספקנות לסטטיסטיקות שמנסות להוכיח ירידה כזו (באוסטרליה, למשל) ולבחון היטב אם לא היה גורמים אפשריים נוספים, שהשפיעו על מספרם של הרוכבים הפעילים )וכן - לבדוק את האופן שבו הוערך מספרם).
אופניים >>
לצפיה ב-'פחות עניין של אמונות ותחושות יותר של מספרים'
פחות עניין של אמונות ותחושות יותר של מספרים
03/08/2010 | 08:21
2
אפשר לבדוק בלמ"ס הישראלי ובלמ"ס האוסטרלי. מי מרים את הכפפה?

כמדומני שהיבואנים בישראל דיווחו על שינוי מגמה אחרי שעבר חוק קסדה, שינוי שתוקן בהמשך, אחרי שהציבור הרחב והרוכב הבין (לפחות רובו) שהחוק לא נאכף (ולא, מכירות הקסדות לא מפצות על הירידות במכירות אופניים...)

המספרים מדברים: באוסטרליה, בה החוק נאכף ובה התקיים תהליך של ניתור ומחקר, לפני, ואחרי, תהליך ההתאוששות היה ארוך יותר ומספר הנפגעים, אחרי שהחוק אושר, גדול יותר.

גם פרויקט השכרת האופניים במלבורן, בה קיימת חובת חבישת קסדה, מקרטע, קישור מצורף.
פרויקט השכרת האופניים בתל אביב (ובתקווה בערים נוספות) הוא יעד אסטרטגי שלנו. נלחמנו כדי שהוא יעלה לאוויר, שנתיים הוא התעכב, אנחנו מקווים שתוך שנה חוק קסדה יתוקן ויאפשר לפרויקט לצאת לדרך. החוק המתוקן שיפטור מבוגרים בעיר מחבישת קסדה וישאיר אותה לשיקול דעתם ועדיין, יחייב אותם ברכיבה בשטח, לאורך כבישים בין עירוניים וכמובן, ילדים בכל מצב. נראה לנו שזהו חוק מידתי יותר, נכון יותר.

אגב, רכבתי הבוקר בתל אביב, פארק הירקון-טיילת-יפו-שדרות-איבן גבירול
היו לא מעט כבישונים שרכבו בפארק חבושים בקסדה. גם בטיילת. בשדרת רוטשילד, המוני רוכבים ורוכבות, אני המבוגרת האחראית החבושה היחידה. נכון, לא מחקר. רשומון. ישנם  כן  נתונים מתל אביב המראים על שיעור נמוך של חבישת קסדה ובאופן יחסי, תודות לתשתית הקיימת (טובה יותר/פחות) ולמודעות - הרבה יותר בטיחות.

ענת
ישראל בשביל אופניים
israel@bike.org.il



אופניים >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'מספרים, מספרים, מספרים'
מספרים, מספרים, מספרים
03/08/2010 | 08:31
1
מאחר שאני מבין משהו במחקר, וגם עוסק בו (בנושאים מעט שונים מזה) בזמני הלא-חופשי, ברור לי כמה קשה לעקוב אחר שינויים במספרי רוכבים: האם קיימי סקר בקרב מדגם מייצג של כלל הציבור? האם ספרו אופניים ברחובות?
איך מגדירים ירידה במספר הרוכבים - אנשים שהפסיקו לרכב לגמרי? אנשים שהפחיתו את תדירות רכיבותיהם או את מספר הקילומטרים שהם גומאים?
האם שאלו כל נסקר אשר ציין הפסקת רכיבה או ירידה בתדירות, באשר לסיבה לכך, ועל כך ביססו את הקשר לחובת חבישה? כמה זמן נמשך האפקט של הירידה הזו? אולי (אם אכן היתה ירידה ואם היא אכן קשורה לחקיקה) היתה לכך השפעה לתקופה קצרה מאד, מעין תגובת אנטי, שמיד לאחריה חזרו הדברים לקדמותם?

אין לי תשובה מה קרה בפועל. אלה הם רק כמה מסימני השאלה שיש להעלות כשמצטטים נתונים ממחקרים וסקרים.

אגב, בדיוק השבוע קראתי מאמר שהראה כי שתי הערכות מחקריות שונות, של אותו פרויקט, הניבו מסקנות שונות לחלוטין זו מזו, רק בשל המתודות המחקריות השונות שעליהן הן התבססו.
אופניים >>
לצפיה ב-'מתודולוגיה מתל אביב'
מתודולוגיה מתל אביב
03/08/2010 | 08:55
1
בתל אביב, כמו בכל עיר אחרת, מתקיימות ספירות תנועה בצמתים במטרה לשפר את התכנון התעבורתי וסופרים את הרכבים העוברים, לסוגיהם. בתל אביב, בניגוד לערים אחרות, סופרים גם אופניים.

בנוסף, העירייה יוזמת סקרים שנותנים אינדקציה למגמות. ברמה הארצית, כאמור יש את נתוני הלמ"ס (שגם להם יש את המגבלות וההסתייגויות שלהם)

אגב, בקופנהגן קיים סופר אופניים דיגיטלי (קישור מצורף). גם בקופנהגן, ממנה אנחנו יכולים ללמוד לא מעט גם על איך להגביר את בטיחות הרוכבים יש התנגדות גורפת לחוקי קסדה

ענת
ישראל בשביל אופניים
israel@bike.org.il
אופניים >>
כתובות אינטרנט מצורפות:

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ