סרטים של אהבה
+

טמפיקו

New member
כן. סרט אנטי מלחמתי. ../images/Emo58.gif

וסרט לא צריך לצאת להפגנות או לצעוק את המסרים שלו ב
כדי לנקוט עמדה או כדי שהעמדה שלו תהיה מובנת. ויש המון דרכים להעביר מסר מבלי לצעוק אותו: בנראטיב (בחירת נושא הסרט וההקשרים שלו; קביעת עלילת הסרט - הדרך בה היא מתפתחת ולאן היא מוליכה; בחירת עליל(ו)ת משנה, אם בכלל, ונושאיה(ן); בחירת הדמויות המרכזיות ודמויות המשנה וקביעת תפקידיהן ומשקלן; הדיאלוגים שמכניסים להן לפה; הסאב-טקסט של הדיאלוגים; קביעת הסצינות המרכזיות, אורכן והמבנה הסיפורי והתסריטאי שלהן, וכו' וכו'), בעריכה של הסצינות (איזו תבוא קודם ולמה, לא בהכרח תוך שמירה על סדר כרונולוגי, איזו תושמט ואיזו תקוצר למרות מה שכתוב בתסריט, וכו וכו'), בצילום, בתאורה, בבחירת הלוקיישנים, בליהוק (כן, גם בבחירת השחקנים), בפסקול, וכו' וכו', אפילו בדרך הצגת כותרות הפתיחה והקרדיטים בסיום. כל מה שנקרא בשפה המקצועית "מבע קולנועי". כל אלה בונים את מה שאני קורא לו "הרובד הרעיוני" (מעבר לרובד הפילמאי, זה הנקלט בעיני הצופה) של הסרט, כפי שהוא נתפש בתודעתו של כל צופה וצופה. זה של "שנים של אירוסין" נתפש אצלי לחלוטין כאנטי מלחמתי: החל בסצינות המלחמה המתארות מלחמה עקובה מדם ונואשת, שלחיילים לא ברור כבר על מה ולמה היא; בשיטות שנוקטים החיילים, שעוד נותרה בהם תקוה לא למות בשדה הקרב, להשתמט מהלחימה חסרת הפשר הזאת, והעונשים האכזריים המוטלים על העריקים ה"מסוכנים" האלה כשהם רק נחשדים בנסיון להשתמט; או הסצינות המתארות את הבלבול בקווים האחוריים של הכוחות הלוחמים, היכן שיושבים המפקדים הבכירים, מנותקים לחלוטין ממה שקורה בחזית, ומשחקים בלהיות גנרלים קשוחים מבלי לפסוח על מנעמי החיים המגיעים אליהם מן העורף; או הסצינות המתארות את הבלבול שבאיתור זהותו האמיתית של אהובה הנעלם של אודרי ולמה כל זה קורה, וכמובן - תיאור האיש השבור, הנכה נפשית ורגשית (אני לא זוכר אם גם גופנית), שחוזר משדה הקרב. נכון הוא גיבור, וחזר בחיים. אבל האם לזה פיללה העלמה אודרי אחרי שנות החיפושים הארוכות? האם האהבה העיקשת באמת מנצחת את המלחמה? האם החיים בכלל מנצחים את המלחמה? נו טוב, כדי לא לגלוש לדיון אינסופי בנושאים הרבים שמעלה הסרט (המלחמה היא רק אחד מהם), אני אעצור כאן, בתקוה שהבהרתי, ולו חלק קטן, מדברי. אגב, אתה לא חייב להשתכנע, וזכותך המלאה לחשוב שהסרט הזה הוא לא אנטי-מלחמתי. זוהי רק דעתי.
 

Pie88

New member
אני לא חושב שהנקודות שציינת

מוכיחות כי מדובר בסרט אנטי מלחמתי. הסרט אולי מבקר את המערכת הצבאית ו\או את הטבע האנושי כולו, אבל לא עוסק בכלל בסוגיה האם המלחמה הספציפית ההיא (או כל מלחמה עד עצם היום הזה) הייתה בחירה או הכרח. הרי גם ב"להציל את טוראי ראיין" מתוארת מלחמה עקובה מדם (ובצורה אפקטיבית ומצמררת בהרבה מאשר ב"שנים של אירוסין") אבל ספילברג בעצמו העיד שהוא בכוונה בחר לתאר קרבות במלחמת העולם השנייה נגד גרמניה - מלחמה שלדעתו הייתה מוצדקת - על מנת להימנע מהשאלה של הכרחיות המלחמה. כך שלעניות דעתי, ייתכן בהחלט ש"שנים של אירוסין" עוסק בהשפעות הכבדות של המלחמה ובנזק הנפשי שהיא גורמת (וגם אם הוא אכן עוסק בכך, הוא עושה זאת בצורה פשטנית ומלאכותית למדי) אבל זה לא הופך את הסרט לאנטי מלחמתי (או לפרו מלחמתי לצורך העניין).
 

טמפיקו

New member
"שנים של אירוסין" אינו מסמך היסטורי

המתיימר לדון בסוגיית המלחמה ולענות על השאלה אם המלחמה בכלל, או מלחה"ע ה-I בפרט, היא בחירה או הכרח. "שנים של אירוסין" מספר סיפור אנושי קטן של אהבה גדולה על רקע המלחמה והתהפוכות ההיסטוריות. במירב הסיכויים - הסיפור הזה הוא פיקטיבי, אבל סביר להניח שכמוהו, או דומים לו, התרחשו באותה תקופה. אנחנו באים לצפות בסרט הזה כדי לראות את הסיפור הזה, לא לנהל ויכוח מלומד על המלחמה ומקומה בתרבות האנושית. תוך כדי הצפייה בסיפור המוסרט הזה, המתאר בפירוט סצינות קשות של לחימה או התנהגות אנושית שהמלחמה גורמת לה, שאיננו אמורים, כך אני מרגיש לפחות,להישאר אדישים כלפיהן. לא מדובר כאן בקרבות בין אורקים לטרולים ועצים מהלכים, או בין חלליות-על לבין רובוטי קרב, ולכן אין לראות בהן תמונות המובאות לאינפורמציה או לבידור בלבד, במיוחד כשהסצינות האלה מבוססות על עובדות (שיטות הענישה של העריקים, השחיתות במפקדות העורפיות, מלחמת החפירות וכו'). אם אחרי הצפיה בתמונות האלה, בידיעה שהן מבוססות על עובדות, אתה לא מפתח עמדה אנטי מלחמתית, אז זה עניין שלך. הערכים שאנחנו סופגים בזמן צפיה בסרט הזה (ובדומים לו, גם ב"להציל את טוראי ראיין"), והדרך בה אנחנו מפרשים אותם, הם עניין סובייקטיבי שתלוי באישיות של כל אחד ואחד מאיתנו. דבר המקנה לי את הזכות לומר שהסרט הזה הוא אנטי מלחמתי.
 

I Me Mine

New member
אני מוחה בכל תוקף!

אמלי הוא סרט מקסים, נהניתי ממש מכל רגע.
 

Rockamora

New member
פלזנטוויל. ../images/Emo3.gif

בהחלט "אהבה זה כל הסיפור". סרט מדהים.
 

the only nona

New member
אין על יומנה של ברדיגט ג'ונס

גם קינג קונג זה סרט רומנטי ומרגש לטעמי..
 

ניר4819

New member
סברינה

אני מתכוון לגרסא המקורית של הסרט, בבימויו של בילי ווילדר. את הגרסא החדשה לא ראיתי. הגרסא המקורית היא אחת מהקומדיות הרומנטיות המתוקות, המקסימות והחמודות ביותר שראיתי. אם אתם רוצים לראות את האמפרי בוגארט בתפקיד הכי לא אופייני לו, זה הסרט. ואודרי הפבורן מקסימה פשוט.
: ולמבט קצת יותר ציני ואכזרי על אהבה ועל חיי נישואים: מלחמת רוז ברוז. קומדיה נהדרת של דני דה ויטו עם מייקל דאגלס וקתלין טרנר, כזוג שמתחתן ואז אחרי כמה שנים מחליט להתגרש, והמלחמה האכזרית שמתרחשת ביניהם כתוצאה מההחלטה הזו - כשכולם, חוץ מבני הזוג, מבינים שהם בעצם עדיין מאוהבים.
 
בכלל קומדיות רומנטיות של וילדור

יש גם את "הדירה" שהזכרתי, את "חמים וטעים" שאולי הצמחיק מכולם, "אהבה אחר הצהוריים" שגם בו הפבורן נפלאה, "אוונטי" נמחד מאוד, גם ב"דרות סאנסט" יש חלקים רומנטים מופלאים. ויש גם סרטים רומנטםי נהדרים שוילדור רק כתב: "זה קרה בחצות", "כדור של אש" "אשתו השמינית של כחול הזקן" ואשפר גם לקרוא ל"נינוצ'קה" סרט רומנטי. ואם כבר הזכרתי את שני האחרונים ואת "החנות שמעבר לפינה" קודם, אני פשוט ימליץ על כל סרט מדבר שארנסט לוביטש יצר.
 

ניר4819

New member
מה זה אהבה אחר הצהריים?

עכשיו הופתעתי. אני מכיר את כל הסרטים האחרים של וויילדר (בבימויו) שהזכרת, אבל לא את זה.
 
Love in the afternoon

סרט נוסף שהוא ביים עם אודרי הפבורן, הפעם לצידה גארי קופר. קופר משחק גבר המשיג נשים רבות והפבורן מוזיקאית המנסה לכבוש את ליבו. מחווה של וילדור ללוביטש, בסגנון ובליהוק (גם קופר וגם מוריס שבליייה). כולל את אחת מן הפתיחות המשעשעות ביותר של וילדור, כמה רגעים קסומים של הפבורן ומשפט אדיוטי במיוחד שהאולפנים דרשו להוסיף לקראת הסוף כדי שלא נחושב שהפבורן קיימה יחסי מין מחוץ לנישואין, חס וחלילה (דבר שעומד בניגוד לכל הסרט עד לנקודה ההיא).בקיצור: תענוג.
 

ניר4819

New member
תודה. נשמע נחמד

רק שאלה אחת: גארי קופר כגבר שמצליח להשיג נשים רבות? דבר על ליהוק מוזר! אחד מהשחקנים הכי חסרי כריזמה שאני יכול לחשוב עליהם! ללהק אותו כמעין פלייבוי.... מזעזע היא המחשבה הראשונה שעולה לי לראש... :)
 
גארי קופר שחקן מוזר

כמעט בכל תפקיד שלו הוא נראה כמו טעות בליהוק, אבל זה בכל זאת עובד (קצת כמו דסטין הופמן). בכל מקרה, באופן מוזר, ההזדקנות הוסיפה לו כריזמה בסרט הזה. וכמובן שוילדור יעד את התפקיד לקארי גרנט, אבל קארי קרנט דחה כל תפקיד שוילדור הציע לו (כל פעם מסיבה אחרת).
 

ניר4819

New member
הסרט של קופר שאני הכי אוהב

הוא צהרי היום. וזה סרט שבו העייפות וחוסר הכריזמה שלו דווקא משרתים מאד יפה את הסרט. זה אחד מהמקרים שאני חושב שהליהוק שלו היה מתבקש, שלא להגיד מצויין. ולגב קארי גרנט - נורא מוזר ומעניין מה שאתה מספר. האמת היא שקשה לי לדמיין אותו באיזה סרט של ווילדר שראיתי. אבל מה אני מבין?
 
בצהרי היום באמת מתאים לו

לגבי קארי גרנט- הוא כבר חתם לשחק ב"סברינה" אבל פרש כשבוע לפני הצילומים ובוגרט לוהק במקומו. בסופו של דבר וילדור התייאש וב"חמים וטעים" טוני קרטיס מבצע חיקוי של גרנט.
 

Shexy Peanut

New member
שלי ../images/Emo9.gif

- אהבה זה כל הסיפור
- היומן
- טיטאניק [דה!]
- קרוב יותר [סוג של..]
- הר ברוקבק
- 10 דברים שאני שונאת אצלך [קראו לי קיטשית.. אבל זה סרט מקסים לדעתי]
- דלתות מסתובבות..
- מציאות נושכת.. [אפשר להגיד שיש בו גם רומנטיקה וגם דרמה ועוד כל מיני השקפות]
- תקוות גדולות ו... לא יודעץ.. אם יבוא לי עוד אני אגיד
 
"50 דייטים ראשונים"

הרבה אנשים סולדים מאדם סנדלר, אבל בעייני הוא מאוד מחונן בתחום הקומי(שבחלט חוזר על עצמו). "50 דייטים ראשונים" הוא הסרט השני הכי טוב שלו(אחרי "נער המים"), והייתי מופתע לאללה כשראיתי אותו פעם ראשונה.
 
אה, ועוד כמה משובחים:

"היפה והחיה" "אלאדין" מולאן רוז'" "טיטאניק" (
) "הר ברוקבק" ו"אהבה זה כל הסיפור" הוא בהחלט אחד המצטיינים.
 
סרטים מהאוסף הפרטי. חלקם...

ידועים יותר וחלקם פחות: romeo & Juliet החדש והישן Falling in Love סרט מקסים עם Robert De Niro & Meryl Streep The End of the Affair סרט מרגש Sleepless in Seattle האם ישנם אפשרות שיש לכל אחד בעולם האחד שמתאים בדיוק לו One Fine Day - סרט נהדר ומרגד שמבוסס על מצבי טעיוית של שני חד- הורים אשר נפגשים במקרה כאשר הם והילדים לא הספיקו להגיע לטיול בית הספר. הרבה התרגשויות וגם הרבה רגעים קומים בעיקבות הילדים המצורפים באותו היום להורים בגלל שהם לא הלכו לבית הספר ולטיול. You've Got Mail - סרט חביב Love Story - הקלאסי מ1970 Unfaithful - סיפור רומנטי הנהפך למותחן עם Diane Lane & Richard Gere Far From Heaven - כמו הקודם סרט המעורבים בו בגידות והסתבכויות בשל כך A Walk on the Moon - משחקת Diane Lane The Loss of Sexual Innocence - גירסה מקבילה של גן העדן בעולם של ההווה ( שתי סיפרי גן העדן - הישן והחדש,מובאים בסרט במקביל והסיטואציות של אכילת התפוח על חיי ההווה של היום) Diva - הצרפתי הקאלסי NEW AGE עם זמרת האופריה והטוסטוסים ברחובות צרפת The Way We Were - עם Barbra Streisand & Robert Redford בסרט קלאסי Ever After - A Cinderella Story - סיפור סינדרלה המודרני A Little Romance - סיפור אהבה פשוט של ילדים עם Diane Lane בצעירותה משנת 1979. חלקו בצרפתית וחלקו באנגלית. בתפקיד משנה Laurence Olivier האגדי ועם נופי צרפת וונציה Jules and Jim של טריפו Arthur הקלאסי גם כן . המיליונר במשחק מצוין של Dudley Moore מתאהב בבחורה גנבת פשוטה -לייזה מינלי . סרט מקסים ומשרה אוירה אחרת - של המעמד העליון עם אחוד של המעמד הבניים. שיר הנושא תורם הרבה לסרט. גם עם John Gielgud Music From Another Room - סרט קסום עם Jude Law - כאשר ילד בן 5 עוזר במקרה לילד תינוקת הוא אומר שהוא יתחתן איתה שתיהיה גדולה . היתכן? Snow Falling on Cedars - מבוסס על רב- מכר. סרט שחובה לראות למרות שלא קיבל ציון גבוה ב IMDB. גם בעל רקע היסטורי מעניין על השואה שעברו אנשי המזרח הרחוק בארה"ב בזמן מלחמת העולן השניה. ברקע התאהבות בין שני צידי המתרס. ועוד ועוד . פרטים נוספים על הסרטים מתוך האוסף כאן
 

Veganiny J

New member
שלי (לא מעט חזרות כאן)

הנסיכה הקסומה אמלי נדודי שינה בסיאטל קזבלנקה בריג'ט ג'ונס 1 שמש נצחית בראש צלול Torch song trilogy צ'רינג קרוס רואד 2 פנים למראה
(כל אחת והסטיות הקטנות שלה)
 
למעלה