לקראת ערב יום השואה

ליב Liv

New member
"מלחמתה של חנה"

Hanna's War סרט מדהים.. על הגיבורה חנה סנש כל כך עצוב...
 

E I NB V 6

New member
ראיתי השנה לראשונה

את בחירתה של סופי וזה אכן סרט מעולה ! עצוב וקשה ובאמת מריל סטריפ שחקנית מעולה!!
 

R e A

New member
האי ברחוב הציפורים

משהו כזה. סרט ממש טוב. לא כ"כ מוכר כנראה אבל ממש טוב. חוץ מזה אני חושב שאמרו כבר הכל:X
 
יעקב השקרן

הסרט מבוסס על סיפור שהיה או לא היה באחד הגטאות בפולין ומסופר על אדם שכביכול מעביר ידיעות על מצב המלחמה ע"י הרדיו המוצפן שלו ובכך מעודד את תושבי הגטו. לסרט שתי גרסאות האחת נעשתה ע"י יוצרים גרמנים בתחילת שנות החמישי והוא יותר דומה לסרט תעודה, השניה היא גרסא הוליוודית בכיכובו של רובין וויליאמס. לא ראיתי את הראשונה, אומרים שהיא טובה יותר, אבל השניה יכולה לעשות את העבודה. משחק טוב של רובין ויליאמס.
 

Snake Plissken

New member
יומנה של אנה פרנק.

לא יודע אבל אחד הסרטים שמספרים את הסיפור של אנה פרנק שרואים שחותכים לה ולאמא שלה או לאחותה את השיער שיהיה להן שיער קצוץ כזה. ובסוף לפני הקרדיטס רואים כל מני קטעים של המשפחה.
 

davidncsy

New member
מבחינה חינוכית-הבריחה מסוביבור הוא

המעולה ביותר. הוא מעביר לצופה את ההבנה עד כמה היהודים היו במילכוד, עד כמה היה קשה למרוד ועם איזה דילמות ערכיות היהודים נאלצו להתמודד. דב פרייברג, ניצול סוביבור שהעיד במשפט אייכמן ובמשך שנים הסתובב בין בתי ספר טען פעם שהיה לו קשה מאד להסביר לתלמידים למה מרידה בגרמנים אינה פשוטה כפי שנראית להם, והסרט ממש עזר לו להחדיר בהם את ההבנה. אמנם בסרט הזה ישנה נקודת חיסרון מאד בולטת- השחקנים ניראים ממש טוב, ממש לא "מוזלמנים" כמו היהודים שהיו כלואים בסוביבור, וזה בהתחלה ממש הכעיס את ניצולי סוביבור, אבל הסרט הצליח להביא להזדהות ולהבנה עם גורל היהודים.
 

מיצי007

New member
פגשתי את דב פרייברג

בזמנו, לפני שיצא הסרט והוא היה מוכר ספרים בשבוע הספר, אני זוכרת שהוא ישב בדוכן קטן ומסכן כזה ולא הרבה הסתכלו לכיוונו, ואני בתור ילדה שתמיד אהבתי להחכים ולשמוע עוד סיפורים, עצרתי וקניתי את הספר שלו, איזו פגישה מקסימה זאת הייתה, בנאדם כל כך נחמד, עד היום אני זוכרת את זה.
 
למעלה