סרטי השבוע
(2014) יומיים ולילה Two Dyas, One Night
הסרט החדש של האחים דארדן לא ריגש אותי כפי שציפיתי. מריון קוטיאר מופלאה וקשה לעמוד בפניה, משתחלת בקלות
רבה אל תפקיד של אישה ממעמד הפועלים הנאבקת על מקומה בעבודה. הבעיה נעוצה בתסריט עצל וחסר נשמה וזה
בכלל לא מתאים ליוצרים הבלגים, היות ואני מחשיב את הקולנוע הריאליסטי שלהם לאחד מהחשובים והמשובחים שקיימים
היום. הם שבים כמובן לעסוק באנשים פשוטים עם בעיות יומיומיות, וראויה לציון ההתמודדות המעניינת שלהם עם המשבר
הכלכלי דרך סיפור אחד אקראי ודמות אחת החווה משבר אישי משלה. איכשהו, מצאתי אותו הרבה פחות סוחף או צובט בלב
מהסרט הקודם שלהם למשל, 'הילד על האופניים' הנהדר. כוונות טובות, ביצוע לא מרשים במיוחד.
10/6
(2014) פרנק Frank
יצאתי מאוד חלוק לגביו. מצד אחד, סרט פיקח ומחמם לב על מקורות היצירה עם קורטוב מריר-מתוק של אמת חבויה,
מבט מקסים וחיוני על כוחה של האמנות לשקם את הריסות הנפש, גם אם היא גובה מחיר המותיר גירעון רגשי מתמשך.
מצד שני, לא היה ניכר כי הסרט מעוניין להתמיד בניסיונות שלו להתרחב הלאה, ללכת כמה צעדים קדימה ופשוט לספר
סיפור על דמויות. המוזיקה לבדה אולי יכולה להחליף את הטון האנושי אבל בהיעדרו הסרט רק... נחמד. נחמד.
10/6
(2013) חיים כפולים The East
גם הסרט השני של זאל באטמנג'ליג' ובריט מארלינג (הראשון היה Sound of My Voice) מתחיל טוב ולמעשה כל החצי
הראשון שלו מאוד מעניין. החצי השני מאבד גובה והסרט משתפן בכל מני חזיתות, העיקר לצאת ידי חובה. בריט מארלינג
ואלן פייג' מעולות כאן, פחות מתחבר אל אלכסנדר סקארסגארד, הבן של, כי הוא יותר מדי נראה כמו דמות של ערפד ולא
כמו דמות של בנאדם אמיתי שאפשר להזדהות איתו.
10/5
(1995) הטקס Le Ceremonie
סרטו של קלוד שברול לא עבד בעיני. למרות שיש המחשיבים אותו לאחד מפסגות היצירה שלו, תמיד אעדיף את
'לפני שהלילה יורד', 'חתונת הדמים' ואפילו את 'תעלומת הקופסה השחורה', ויש בי רצון להשלים את 'מות כלבים'
ו'קריאת הינשוף'. הוא בכל זאת מאוד ראוי ומרשים כשזה מגיע למשחק של סנדרין בונייר (ועכשיו אני מתכוון לחפש
ולראות את הסרטים המוקדמים בהם היא שיחקה, נשמעים מעניינים) וכמובן איזבל הופר המעולה כתמיד. וזהו.
10/4
(1995) גונין Gonin
סרטו של טקאשי אישי מפספס את עצמו לדעת. הוא מחלק את עצמו לסצינות מעולות של אקשן ופשע, לצד סצינות
מגוחכות ומביכות של דמויות מוגזמות מדי. טקאשי קיטאנו, לשמו התכנסתי לצפות בסרט, מופיע במערכה האחרונה
בתור רוצח שכיר. פאק יה!
10/5
(1980) גלוריה Gloria
את הסרט של קסבאטס הדגול ראיתי לפני כמה שנים ורציתי לשוב ולראות אותו בשנית, אחרי שבתקופה האחרונה
התוודעתי לקולנוע של קסבאטס והשת''פ המושלם שלו עם אישתו ג'ינה רולנדס, אחת מהשחקניות הגדולות אי פעם.
רולנדס אוספת אליה בעל כורחה ילד פורטו ריקני אחרי שמשפחתו נטבחה ע''י גנגסטרים והם נמצאים במנוסה.
המשחק של רולנדס זה משהו לא מהעולם הזה, אני יכול להביט בה לנצח. סרט שלא בדיוק מבין את השפה הקולנועית
בה פועלים רוצחים שכירים, כי לפעמים שורר הרבה אי הגיון אבל בוא בעת יש משהו משוחרר למדי בעיצוב המציאות,
כאילו היא נראית תמימה דרך עיניו של הילד.
10/7
(1963) חידון בחרוזים Charade
איזו פנינה מופתית! לא הפסקתי לחייך. אודרי הפבורן, קארי גרנט, ג'יימס קובורן ו-וולטר מתאו במותחן קומי אלגנטי.
היו לי לא מעט אישוז עם כתיבת הדמות של אודרי, היא מכירה את גרנט בקושי יום אחד וכבר ''אני אוהבת אותך''
והוא זורק לה כמה מילים יפות והיא כבר נמרחת עליו ומתמזמזים, מה זה הבולשיט הסקסיסטי הזה? השתדלתי
להתעלם מכך. בכל מקרה, סרט מצחיק ושנון ונראה כמו חיקוי נהדר לקולנוע של היצ'קוק.
10/7
(1937) ללא מוצא Dead End
סרטו של וויליאם וויילר מתרחש רובו ככולו במשכנות העוני של ניו יורק, מתנהג כמו מחזה משובח עם עלילה נוארית
חזקה ודידקטית. המפרי בוגרט הדגול באחד מתפקידיו הראשונים והמשמעותיים כברנש קשוח, פושע נמלט, החוזר
אל השכונה בה גדל על מנת לפגוש את אימו. בימוי ריאליסטי מצוין של וויילר.
10/7