סרטי השבוע

מיכאל1411

New member
גם אני לא מעשן

הסרט מאוד נבון ומגניב, ניגש בצורה קלילה אך מרתקת לנושא.
מבטיח לך הנאה רבה. כיצד אוכל להמליץ על משהו לא טוב לעלמה שכמותך?
 
מגניב, תודה!


 

itoosh2

New member
שבוע קשה...

Ten Inch Hero (סקס ואהבה לקינוח 2007)

כשקראתי קצת על הסרט הזה דיברו עליו כממשיכו של "מועדון ארוחת הבוקר". כל ההכתרה הזאת נראתה לי תמוהה, ואולי גם בגלל זה ציפיתי לסרט שיזכיר את מועדון ארוחת הבוקר. אבל כנראה שהכוונה הייתה לסרט שמתרחש בעיקר סביב מקום אחד, סביב כמה אנשים שונים מאוד שהמקום הזה מאחד, וסביב ההתרחשויות בחיים שלהם ואיך שזה משפיע על היחסים שלהם.
בהתחלה אני וחברה שלי מאוד צחקנו על הסרט ועל הדמויות וה"קיטשיות" שנוטפת ממנו כמו גלידה. (שזה לאו דווקא רע סרטים שאתה נהנה לראות כי הם מגוחכים). לאט לאט הסרט פיתח קצת קרום ברגליים ונעמד עליהם טיפה. היו כמה רגעים לא צפויים בסרט (לעומת רוב הקטעים המאוד צפויים) ועד עכשיו לא החלטתי אם אני אוהב את כל ה"ישראליות" שיש לפעמים בסרט (כמו דמות שקוראים לה "זוה" שזה קיצור ל"זוהרת" ודמות שמתביישת שהשם שלה הוא "בועז").
בגדול, יש מה לקחת מהסרט והוא חמוד. בטח לא קאלט, בטח לא משהו להעביר לדור הבא. אבל אם אתם מחפשים משהו יחסית פשוט ושמתאים למגוון של קהל, הוא יכול להיות ממתק.
5/10

Reality Bites (מציאות נושכת 1994)
מן פיסת קולנוע שכנראה נשכחה שם בשנות ה90 אותם היא הקפיאה והפשירה לנו על המסך במצב כמעט כמו טרי.
רק רשימת השחקנים עושה בסרט מטעמים, החל מוינונה ריידר, איתן הוק עם מראה צעיר וסטלני מתמיד, בן סטילר שנראה כאילו נולד שלשום ועוד כמה פרצופים מאוד מוכרים.
הסרט מספר את הסיפור של כמה חבר'ה בוגרי קולג' באמצע שנות ה90 ואת החיים שלהם ביחד ולחוד, כשאחת מהם (וינונה) מצלמת תוך כדי את ההתרחשויות כדי ליצור את הסרט הדוקומנטרי שהיא תמיד רצתה לעשות.
היא מתארת את הסרט שלה בתור "התמקדות בכמה צעירים שמנסים למצוא את זהותם בתקופה ההיא בלי איזשהו מודל לחיקוי או מקום מוגדר לשאוף אליו".
הסרט הוא לא שיא הפאר. הוא לא משאיר אותך דבוק למסך כמו בסרטים בהם ההתרחשות לא מפסיקה לרגע. הוא מאוד זורם, אבל ברגוע.
בגדול, כל מי שאוהב את התקופה, זה סרט יותר ממומלץ. הוא מהנה מאוד.

8/10

A Serious Man (יהודי טוב)
סרט מאוד מדובר של האחים כהן. וכשנכנסתי אליו לא ציפיתי למזג אוויר כל כך קודר.
הסרט מאוד לא קל, ואני לא בטוח שתכלס נהנתי ממנו.
אפשר להגיד הרבה, שזה לא מנסה להאכיל את הצופים בכפית, שזה גורם לך לחשוב, שיש פה "סגנון האחים כהן". אבל חוץ מתמונת מצב מאוד מטרידה אבל מעניינת על קהילה יהודית אמריקאית בשנות ה70, אני לא מצאתי בסרט תובנות חדשות והוא השאיר לי קצת את הטעם החמוץ-מתוק של התחכום בפה.
אני יכול להבין איך מישהו יאהב את הסרט. אבל לדעתי קולנוע טוב לא חייב להיות קולנוע קשה. ומצד שני, קולנוע קשה לא חייב להיות קולנוע טוב.
מה שכן, צריך לתת נקודות על ה'הוואי' שהסרט יוצר.
6/10

Wicker Park (שלוש בפארק 2004)

סרט שמבוסס על סרט שמבוסס על סרט של היצ'קוק (גם אני התבלבלתי) ובאופן ברור גם רומז לאורכו על העלילה של "חלום ליל קיץ" של שייקספיר ועושה את זה בצורה נפלאה. השחקנים מהנים, הלוקיישנים יפיפיים, העלילה, כיאה לחיבור בין היצ'קוק לשייקספיר, מותחת ומרתקת. הייתי נותן לסרט הזה להכנס לסרטי ה"חובה לראות" שלי לולא כמה פאשלות והבלחות הולווידיות צולעות פה ושם. במיוחד סצנת הסיום שפשוט השאירה לי טעם מגעיל בפה עם סצנת בכי/נשיקות/חיבוקים בסלואו מושיין של איזה 2 דקות ושיר של קולדפליי ברקע. ציפיתי ליותר מזה.
אבל אין לשפוט סרט על פי סצנת סיום הולווידיות מדי אחת.
8/10
 

GK_FF

New member
מת על וויקר פארק......

אין לו קשר להיצ'קוק, רק שמו של הסרט הצרפתי "הדירה", עליו מבוסס 3 בפארק, הוא כשמו של סרט מפורסם של היצ'קוק. למעשה גם לא ראיתי קשר לחלום ליל קיץ לפני שציינת זאת.

דווקא הסוף של וויקר פארק זה מה שעושה אותו בעיני, ובצורה ממש אירונית - הסרט הצרפתי הוא אותו סרט אחד לאחד רק עם סוף שונה. לכן, אם זאת דעתך כנראה תאהב יותר את המקורי. אני מעדיף את החידוש, בעיני סרט כל כך מבלבל, מתעתע, עם דמות ראשית שעוברת רגעים כה מחשידים ומתסכלים זה פשוט יפיפיה לסיים בצורה רומנטית ונעימה כפי שהם עשו. אני שמח על החידוש האמריקאי הזה. ואגב אם כבר קישור לחלום ליל קיץ, הסיום הזה הרבה יותר מתאים לו!

בכלל אני מאוד אוהב את הבמאי האמריקאי של הסרט והשילוב בין מתח וחוסר וודאות לרומנטיקה אופטימית נמצא בכל סרטיו שראיתי בנתיים.. פוש, לאקי נאמבר סלווין. מומלץ.
 

itoosh2

New member
כנראה שמשהו הטעה אותי...

כי הייתי בטוח שהגרסא הצרפתית היא גרסא מודרנית של היצ'קוק.
בכל מקרה, זה אומר שאני אצטרך לראות את הגרסא הצרפתית ואת הסרט הלא קשור של היצ'קוק בקרוב.

לגבי חלום ליל קיץ, זה מה שהיא משחקת בעיבוד המודרני של שייקספיר. וכל מרובע האהבה הזה הוא קלאסי במקרה של המחזה.

לגבי הסוף, אני לא מתכוון לאיך שהעלילה מסתיימת, אני מתכוון לסצנה עצמה ולצורת הביצוע שלה. היא הייתה מאוד קיטשית/רגשנית ומאוד דווקא לא הייתה מחוברת עם אווירת הסרט עד לשם. ואין מה להגיד, לא שמים קולדפליי בתור שיר סיום.

את לאקי נאמבר סלווין ראיתי ומאוד מאוד אהבתי. סרט מופתי ממש.
אם ככה, אני אדע לראות את שאר סרטיו של הבמאי.
רוצה לעזור לי ולתת לי את שמו?
 

GK_FF

New member
קוראים לו פול מקגויגאן.....

אלה שלושת הסרטים האחרונים שלו ויש לו עוד שניים לפניהם (שעוד לא ראיתי).

לא זכרתי שהסצינה שהיא משחקת היא חלום ליל קיץ, נחמד......

בקשר לקולדפליי צריך לזכור שזה סרט ישן, לא אתמם ואגיד שהשיר לא היה מפורסם, אבל הרבה פחות מעכשיו. אני זוכר שכשהשיר הזה החל להתנגן בסרט כשראיתי אותו לראשונה מאוד התרגשתי, וגם שמחתי כי זה שיר שמאוד אהבתי ובאותה תקופה עוד לא נתנו לקולפליי מספיק כבוד והייתה להם מוזיקה מצוינת (בצורה אירונית עם השנים הם החלו לקבל יותר מדי כבוד והמוזיקה שלהם התחרבנה).

בכל אופן גם בלי קשר לקולדפליי לגרסא האמריקאית יש פשוט פסקול מצוין מלא בהרכבים שאהבתי באותה תקופה כמו mum ו-mogwai...
 

GK_FF

New member
וואו......

בפסקול יש גם את Lifehouse, Death Cab for Cutie, Snow Patrol, The Stills, Mazzy Star, The Shins ו-The Postal Service?!?!
אוקיי. אז הנה עוד מלא להקות שאהבתי באותה תקופה שמסתבר שנמצאות בפסקול. XDDDD
אה וגם כתוב שהשיר של קולדפליי היה בגרסאת cover שזה טיפה מקל על הסיטואציה......
 

itoosh2

New member
קאבר?

זה היה נשמע לי קצת כמו הופעה...

וכן, יש לסרט אחלה פסקול.
אבל בלי קשר לפרסום או לא פרסום של קולדפליי, זה מוזיקה ושיר ספציפי מאוד קיטשיים. בכללי, נסה לראות רק את ה4 דקות האחרונות של הסרט לבדם, זה ממש לא עושה תיאבון לשאר.
 

GK_FF

New member
חחחחחחחח, תראה זה עניין של טעם!

אני בדיוק אמרתי שזה דווקא מה שעושה לי את זה בסרט....
הסוף הזה עושה את הסרט למעניין ואהוד בעיני. עד אליו לא הייתי סגור על דעתי על אף שהוא שמר על סקרנותי.
דווקא אם ננתק את השיר מהפרסום שלו אני חושב שזו סצינה טובה כי המוזיקה משתלבת טוב עם התמונה ויוצרת, אכן כמו שאמרת, רגע רומנטי, נעים ורגשני... שאני אוהב.
 
בקולנוע, מתקשר לשבוע שעבר 'מחוברים לחיים'

אחד הסרטים ה-טובים שראיתי !
מאוד מומלץ !!

בהשפעה של הסרט, מחפשת קומדיות צרפתיות, רצוי עם ערך מוסף כמטו שהיה בסרט הזה
יש לכם המלצות?


השבוע ראיתי את פרייסליס עם אודרי טוטו וגד אלימלך, סרט חביב לא יותר,היתה שם סיצנה אחת ממש מצחיקה (במלון עם השירות חדרים).

אתמול צפיתי בשני סרטים מאת מיאזאקי, הראשון 'הטירה הנעה' שצפיתי בו לא פעם ראשונה, והשני 'המסע המופלא', משניהם מאוד נהניתי !!
 
תודה על ההמלצה! אני אראה בקרוב

אני בדיוק התחלתי לצפות ב- Le Diner de Cons וממש אהבתי!

יש עוד המלצות? בסוף אני עוד אחליף את הספרדי בצרפתי...
 
ראיתי גם את הפרק הראשון של "שרלוק".

וואו, איזה דבר אדיר. גם עם העלילות לא מבוססות באופן מדוייק על כתבי קונאן דויל, הרוח שלו שוררת על הסדרה הזאת... הדמויות, הדיאלוגים, התעלומות המסובכות והפתרונות המסובכים עוד יותר - כולם ממש מדהימים ועושים כבוד לדמות הנפלאה הזאת. אני כל-כך מתחיל לראות את זה עכשיו קבוע.
 
למעלה