סרטי השבוע

צפיות מד"ב חוזרות + משחקי הכס + פינק פלויד

צפיתי ב-2 סרטי מד"ב קלאסיים מהטובים בז'אנר, והפעם ניצלתי את ההזדמנות כדי להראות אותם גם לחבר שלא הכיר אותם. מדובר ב-"12 קופים" ו"הילדים של מחר". הראשון הוא מותחן מבריק אשר מצליח גם לתת תחושה של מד"ב ועולם אחר ועדיין לבחון את גבולות המציאות, האמת והשיגעון של האדם. ברוס וויליס ובראד פיט בהופעות ענקיות, עיצוב ופסקול נהדרים וכמובן אחד הטוויסטים הגדולים EVER. קצת מאחרויו בסולם הסרטים האהובים עליי נמצא "הילדים של מחר", אותו כבר ביקרתי מזמן. בואו נגיד שגם אם ההתחלה שלו קצת איטית והעלילה בו לא הכי מדהימה בעולם, הבימוי שם את הסרט בגליגה אחרת. איכות ההפקה, הסחיפה, תשומת הלב לפרטים הקטנים, התגובה הרגשית, כולם מחפים על זה.


כמו כן, "משחקי הכס", פרק 3

סה"כ, עשוי טוב מאוד. טיריון היה אדיר כרגיל, ואהבתי מאוד את הדרך שבה הם ערכו את הסצינה שבה הוא מספר לואריז-בייליש-פייסל דברים שונים כדי לבדוק במי לבטוח. לינה הידי גם מצויינת - מי היה מאמין שאישה שהתחילה ב"300" תהיה שחקנית כל-כך טובה.
הכוכב החדש של העונה, מבחינתי, הוא אלפי אלן בתפקיד תיאון גרייג'וי. הסצינה שבה הוא מאלץ את אביו להתמודד עם העובדה שהוא הפסיד טוטאלית במרד ומסר מרצונו החופשי את בנו כאילו היה כלב, הייתה חזקה במיוחד. מעצבן אותי שמעבר לחומה לא קורה עדיין כלום, נראה כאילו הם מנסים למתוח את הכל כדי לתת לבנות עוד מג'ון. מצד שני, זה אומר שכנראה נראה יותר מקהורין חצי-יד וייגריט (אגב, אני היחיד שחושב שהשם שלה נשמע כמו מעדן חלב איראני?), וזה בסדר גמור. במחנה של רנלי היה סבבה. מישל פיירלי ממשיכה להיות *ה*שחקנית של הסדרה הזאת, ולכל מי שהתלונן אז, כשרק היו שמועות ליהוק, שהם עשו את בריאן יפה מדי - מצפה לו הפתעה. אני לא הייתי מתקרב לאישה שנראית ככה. עוד פעם היה עירום שלא היה כלול בספר, אבל לפחות הפעם זה לא היה בוטה ואפילו די רגיש.

אה, ובימים האחרונים אני חורש על סרטי הופעה של פינק פלויד (AKA: הלהקה הטובה ביותר בהיסטוריה) והופעות הסולו של ווטרס ו-גילמור שכללו שירים של הלהקה - Pulse, Live In Venice, Remember that Night ו-In The Flesh. מה נגיד, הלהקה הזאת באמת עושה את ההופעות הכי טובות בעולם.
 

gavrik

New member
"הילדים של מחר" ו-"12 הקופים" 2 מהסרטים

האהובים עליי.

בנוגע להופעות של פינק פלויד,
אל תשכח את Live in Pompeii והביצוע של comfortably numb מההופעה של pulse.
 
Live in Pompeii מעולה, אבל לא סרט הופעה.

הוא יותר כמו חצי סרט דוקומנטרי על הלהקה וחצי סרט שבו הם מנגנים על במה ריקה. חוץ מזה, הוא הוקלט בתקופה שלפני דארק סייד אוף דה מון, ככה שחוץ מ-"Echoes", "One Of these Days" ו-"Set Controls to the Heart of the Sun" אין שם באמת שירים טובים...
 
אה, שחכתי את "צלוחית מלאה סודות".

אכן שיר מעולה. החלום הרטוב שלי זה שיום אחד ווטרס, מייסון וגילמור (בעצם, לא חייב ווטרס) יתאחדו להופעה שבה הם ינגנו שירים מכל התקופות שלהם, כולל האלבומים הראשונים והאחרונים.
 

gavrik

New member
אם אהבת את הצד הויזואלי של הסרט,

אולי תרצה לראות גם את "עץ החיים", יש להם את אותו הצלם המדהים (עמנואל לובצקי).
קח בחשבון שלדעתי "עץ החיים" סרט דפוק ברובו, אבל התמונות בו פשוט יפיפיות.
 

GK_FF

New member
גם את עץ החיים חיבבתי.....

לא באותה רמה של הילדים של מחר למרות שיש בו כמה רגעים חזקים (הסיפור של האמא). לא ידעתי שזה אותו צלם, באמת יש דמיון...
 

מישוהית

New member
האם ״הילדים של מחר״

מזכיר את ״עץ החיים״ מבחינה תסריטאית, סגנון דומה של סרט, או רק מבחינה צילומית?
 
יש לי גם שאלה

ב'הילדים של מחר' נעשה הרבה שימוש בלונג שוט (ככה קוראים לזה?) האם המצב הוא כזה גם ב'עץ החיים'?
זה היה פשוט הדבר שכי הרשים אותי ב'ילדים'
 

מישוהית

New member
אם התשובה היא "כן" - לא הייתי טורחת לצפות בו

השכרתי אותו אתמול, עדיין לא צפיתי בו...
 

Murdock18

New member
אל דאגה, הם לא דומים בכלל.

"הילדים של מחר" זה סרט פוסט-אפוקליפטי איטי וקצת אפל שעשוי מצוין, לעומת "עץ החיים" שהוא יותר סרט אומנותי גם מבחינה עלילתית.
 

itoosh2

New member
בפורום הזה סוכם...

שהלהקה הכי טובה בהיסטוריה היא הביטלס.
ואין להתווכח.
 
למעלה