סדרות טלויזיה במאה 21

Murdock18

New member
עכשיו גם "סרניטי"?

זהירות, את כבר הולכת על חבל דק. אני מרשה לעצמי להכות בנות, כי אני בעצמי רב כמו אחת.
 
הבית הלבן - הסדרה הטובה אי פעם

שתי רמות מעל כל השאר, במיוחד העונות הראשונות. למרות שגם העונות האחרונות מצוינות.
 

** רוזבד

New member
לדעתי

"אוז" (הסדרה הכי טובה שנעשתה)
"הסופרנוס", "עמוק באדמה", "קרניבל",
"מד מן", "אבודים", "החיים על מאדים"
 
אוי, 'החיים על מאדים'

אני זוכר איך בגיל 13 התלהבתי מהפרסומת שעשו לסדרה בHOT VOD אז הזמנתי את הפרק הראשון (זה היה בחינם) וראיתי אותו. כשהפרק נגמר הרגשתי כאילו רימו אותי. זה היה פרק משעמם. מאז לא התקרבתי לסדרה.
 
יש את מחשבות פליליות

איכשהו היא קצת צולעת בעונות הראשונות אבל, הדקדקנות שבה הם מצליחים להעביר מצבים ואנשים-מקסים בעיני.
יש גם את העוקץ-עם כי בעונות האחרונות גם זה מתפספף. אבל זה מעניין ומשעשע, ומה עוד צריך?
ויש את 'מסגד קטן בערבה'-מישהו מכיר את זה? בשלוש העונות הראשונות היה מצחיק ביותר.

בקשר לדקסטר אם להיות כנה-לא מבינה איך מחשיבים את זה לסדרת מופת. הדמות שבלונית נורא. אמריקאית משהו. הוא פשוט..נו לעומת הפסיכופטיים של מחשבות פליליות, חלש ביותר.
 

yoavhi1994

New member
לא יפה

להשוות בין הפסיכופטים של "מחשבות פליליות"(שאליה אף פעם לא התחברתי, לא מת על הסדרות שהן סיפור חדש כל פרק) לבין דקסטר.
הפסיכופטים של הסדרה הנ"ל מופיעים לפרק אחד ומאז לא חוזרים(ברוב המקרים אני משאר), אפשר לצייר אותם כאנשים הכי מבחילים ונוראיים שאפשר. לעומת זאת בדקסטר צריך יותר מחשבה, צריך ליצור דמות שהיא גם עושה דברים נוראיים, גם ליצור סמפטיה אצל הצופים אל ה"מפלצת" הזה, וגם לבנות סביב זה סדרה שלמה של כמה עונות.

וזה פותח נושא שכבר דברו עליו הרבה, אבל עדין לא בשרשור הזה. משנות ה-2000 התחילו להציף אותנו סדרות שמתמקדות יותר באנטי-גיבורים מאשר בגיבורים. קשה למצוא סדרות טלויזיה שיש בה שחור ולבן, הכל תמיד צבוע בצבעים כבדים של אפור.
אנחנו מוצאים את עצמנו מעודדים אנשים נוראיים כמו טוני סופרנו ונאקי תומפסון, או מחזיקים אצבעות לוולטר וג'סי שעסקת הסמים שלהם תצליח למרות שכולנו יודעים כמה זה נורא.

מעניין אותי אם הקהל של שנות ה-80 היה מקבל בזרועות פתוחות את כל הנוולים האלה כמו הקהל של היום?
ומה בכלל גרם להתפרצות הזאת של כל הרוע הזה?
 

Spoonbender

New member
שאלה מצויינת

הנה תיאוריה בשקל תשעים: 9.11

זוכר "תיקים באפילה"?
זוכר שפעם היו המון סדרות מד"ב שמתרחשות בחלל?
והיום כבר אין ממש? (אפילו אם יש סדרת מד"ב עם מסע בין כוכבי, הצופים יראו הרבה יותר פלנטות מאשר חלל).
ההיכחדות של "תיקים באפילה" וז'אנר ה"מד"ב בחלל" קושרו שתיהן ל-9.11
אומרים שמאז ה-9.11 הקהל האמריקאי הרבה פחות נכון לראות סדרות של "שם בחלל", הם רוצים לראות משהו יותר קרוב ל"כאן בכדור הארץ". הם לא רוצים לראות חייזרים, ובטח שלא רוצים סדרה שעוסקת כולה בקונספירציות וממשלות צללים (הרי זה "רק שחור", שחיתות ברמה מערכתית כוללת). אז התחילו לנו כמה דברים: עליית סדרות ה"פאראנורמל" למיניהן, עליית סדרות בגוונים של אפור (המגן, הסמויה וכו'), ובסדרות ה"סופרהירוז" אנחנו מקבלים אנטי-סופרהירוז.

(ככה זה כשמקבלים סטירת מציאות מצלצלת?)
 
אני יכולה לקבל את טענתך.

ועדיין דווקא בגלל זה, דקסטר נורא נורא שבלוני. פשוט חסר בו משהו...אין לי הרגשה ממנו של וואלה יש מצב זה השכן ממול. הדמות שלו לא מספיק מפותחת.

לגבי הרוע כביכול, אישית אני חושבת שבכולנו יש גם צד אפל. הסדרות האלה מבחינתי מצליחות כי כניראה זו סוג של השלכה. שלנו. רובינו לא נשדוד בנק אני מאמינה, הוא נהרוג מישהו שממש מציק לנו. אבל אולי יש משהו מפתה במחשבה הזו.
 

austin1

New member
איך אף אחד לא הזכיר פה את המגן

לדעתי הסדרה לא נופלת מסדרות כמו הסופרנוס ואוז
 

nircon1

New member
קצת סדר בבלאגן

אבודים שובר שורות נזקים דקסטר משחקי הכס הסופרנוס מד מן תיקים באפלה עילית טלווזיונית הסמויה בלתי ניתנת לצפייה..לגבי קומדיות המשרד חברים ואיש משפחה לוקחות בגדול בעוד שני גברים וחצי המפץ הגדול ואיך פגשתי את אמא הן לא פחות מעלבון לאינטליגנציה ונסיים עם כמה סדרות שאהוהבות עליי באופן אישי והן האישה הטובה ורוניקה מארס.
 

black scar1

New member
אני חושבת שקיבלת את התשובה לשאלה שלך

אני חושבת שנתנו לך כל סדרה אפשרית שהקונצנזוס אומר שצריך לראות.

אני עצמי גם העמדתי לעצמי משימה לראות את כל "סדרות החובה" הללו. (בנתיים ראיתי הסופרנוס, מד מן, האוס, הסמויה שראיתי עונה אחת שלה בנתיים, השתעממתי רצח וזנחתי אותה בנתיים, אני אחזור אליה בעתיד כי אני חייבת לנסות עוד פעם לפחות לראות בה את מה שאחרי רואים בה).

ונכון שלא ביקשתי דעה אישית, אבל אני חייבת לתת כרגע דעה אישית על אחת הסדרות שהזכירו.

אני כרגע סיימתי את הפרק האחרון של עמוק באדמה (שצויין פה לא מעט כאחת מסדרות החובה, ובאופן אובייקטיבי היא אכן ברשימה בזאת). את הפרק האחרון סיימתי בערך אחרי מרתון של חודש שבו התחלתי עם הפרק הראשון ומיד אחריו המשכתי והמשכתי ולא יכלתי להפסיק, עד שסיימתי. נכון שלא ביקשת דעה אישיתי, ואם בא לך אז תתעלם ממה שאני עומדת לכתוב, אם לא בא לך עשה לעצמך טובה, תתחיל עכשיו לראות עמוק באדמה, לפני כל הסדרות האחרות. עזוב פרסים, עזוב סטאטוס, עזוב תארים, עזוב את זה שהיא נחשבת "לסדרת חובה" ו"יצירת מופת". גם אם כל המבקרים היו מכנים אותה החרא הכי גדול בעולם, הייתי אומרת לך רוץ תראה אותה עכשיו. אתה נכנס לתוכה כמו לתוך רכבת הרים שנוסעת במהירות מטורפת, עולה ויורדת, מכניסה לך את המוח, הלב, והקרביים למיקסר, ופרק הסיום שלך מכניס אותה לדיכאון עמוק. אני 3 ימים אחרי פרק הסיום ורק עכשיו מתחילה לצאת מהטראומה של הסוף. פשוט לך לראות אותה, אבל תרחיק חדים מהבית, תצטייד בערמות של טישואים ונוגדי דיכאון.

ואם תחליט לעשות את זה בטח קצת תתאכזב כי העלתי לך את הציפיות לשמים
 

Murdock18

New member
מעניין.

כולם אומרים שיש לה את הסוף הטלוויזיוני הכי אדיר אי פעם. עדיין לא שמעתי על מישהו שלא התלהב מסוף הסדרה, אני ממש סקרן להשלים אותה רק בגלל זה.
 

black scar1

New member
אני יכולה לתת לך לינק לביקורת של מישהי

שקטלה את הסוף של הסדרה. אבל אם עוד לא ראית את הסדרה (או את הסוף שלה, אז חבל, אני לא אתן לך את הלינק כי זה יספלייר לך את הסוף וממש חבל, אם אתה מתכוון לראות אותה אי פעם).

אז בכל מקרה, מסתבר שקיים מישהו שלא אהב את הסוף, בטח גם יש לו קרניים וזנב, כי הוא מוטציה של הטבע, אבל הוא קיים. אני בעד להשמיד אותו.
 

Murdock18

New member
כמובן, הרי שבכל כלל יש גם יוצא מן הכלל.

לא ראיתי את הסדרה ואני מאוד רוצה להשלים אותה, אז אוותר בשלב זה על הביקורת המדוברת.

אם כי חשוב לי לציין שבכל פעם שהתחלתי לצפות בפרק הראשון של "עמוק באדמה", לא התחברתי אליה בכלל והיה לי קשה אפילו לסיים אותו. מעולם לא יצא לי להמשיך לפרקים הבאים...
 

black scar1

New member
אני שונאת להיות מאלה

שמנסים לשכנע אנשים לתת צ'אנס לדברים שאני אוהבת אם הם התחילו ולא התחברו. אני רק יכולה להגיד שגם אני לפני כמה חודשים התחלתי לראות את הפרק הראשון והפסקתי בערך באמצע וזנחתי את הסדרה וחזרתי אליה רק אחרי כמה חודשים (אבל בעצם זה פשוט היה בגלל שלא הייתי במוד להתחיל סדרה חדשה, היא דווקא נראתה לי סופר מעניינת מהפרק הראשון גם אז).

אני קצת שונאת להגיד את המשפט הזה, אבל הייתי מאוד ממליצה לך לנסות לפחות לגמור את חמשת הפרקים הראשונים, אם אחר כך אתה באמת לא יכול להמשיך לראות, אז לדעתי לא צריך בכוח.
 
למעלה