סיכום שנת 2007 בקולנוע!

AeroTom

New member
הסיכום שלי

אני מתייחס רק לסרטים שיצאו במקור ב-2007 ולא שהגיעו לישראל באותה שנה, אבל יצאו קודם לכן (כמו "יוקרה" למשל שהיה לוקח פה את כל הקופה אצלי, אבל הוא סרט השנה שלי של 2006).
סרט הדרמה של השנה: "חיים של אחרים" קודם כל. הסרט הזר הנהדר הזה. איטי מאוד ועם זאת עשוי טוב מאוד ויש בו משהו מאוד חזק שאהבתי. בהחלט מהדרמות הטובות של השנים האחרונות. אני אציין לטובה גם את "האמיצה" של ג'ודי שמגיע לו להיות מוזכר לדעתי.
סרט הקומדיה של השנה: "The Simpsons Movie". לקח בהפרש לא גדול את "רטטוי", אבל מה לעשות שהסימפסונס אצלי זה קודש הקודשים, ושהסרט גם יוצא כזה מוצלח...אז הם בחירתי. לצערי לא ממש יצאו השנה קומדיות טובות שהן לא סרטי אנימציה...לפחות לדעתי.
סרט המתח\אקשן של השנה: בשביל האקשן אני לוקח את "The Bourne Ultimatum", מסרטי האקשון היותר טובים של השנים האחרונות לדעתי, וגם שיפור משמעותי מהחלק השני בטירלוגיה על ג'ייסון בורן. בשביל המתח אני לוקח את "זודיאק". אחד הסרטים הכי מחולקים של השנה, עם איזה חצי שהשתעמם ממנו ולא אהב, וחצי שנה שהוא עשה לו את זה. אני נמנע בין אלו שנהנו ממנו ומהדגש של המתח המיוחד פה בחקירת המקרה. הציפיה של 5 שנים לחדש של פינצ'ר לא איכזבה אותי.
סרט הדוקומנטרי של השנה: "Runnin' Down a Dream". סרטו של פיטר בוגדנוביץ' על Tom Petty & The Heartbreakers. דוקומנטרי נהדר על אמן ולהקה שלא הרבה מכירים לעומק בארץ, וחבל. המארז DVD של הסרט הוא בכלל פנינה גדולה, עם 2 שעות של גרסת במאי על גבי שני DVD, עוד CD של פסקול הסרט ובנוסף עוד DVD של הופעת 30 השנה של הלהקה מביתם בגיינסוויל, פלורידה, בספטמבר שנה שעברה.
סרט המדע בדיוני\מוזיקלי\אחר של השנה: האמת שלא מצאתי שום מדע בדיוני שממש אהבתי השנה. מוזיקלי ציינתי מקודם, שזה דוקומנטרי גם. לכן פה אשאיר את זה ריק ("סוויני טוד" בטח היה יכול להיכנס לפה אם היה מגיע אלינו יותר מוקדם
).
סרט האנימציה של השנה: "The Simpsons Movie", שוב בצעד קטן מעל "רטטוי".
סרט השנה שלכם: ובכן...אני נאלץ לבחור בסימפסונס. פשוט בגלל שזה היה מהסרטים שגם היו לי ציפיות מהם השנה, גדולות אפילו, והם גם עלו עליהן מבחינתי. קצת מוזר לי שאני בוחר בסרט אנימציה\קומדיה כסרט השנה שלי, אבל אני משער שהוא היה הכי בולט בשבילי בסרטים שיצאו ב-2007.
הסרט המאכזב של השנה שלכם: "חסין מוות" של טרנטינו. לא יודע...פשוט ציפיתי כנראה להרבה יותר. הסרט די איכזב אותי ולא ממש השאיר בי חותם מסויים של הנאה גדולה או יצירה\מחווה קולנועית טובה (כפי שהיה כן קודם לכן עם "קיל ביל").
הסרט המפתיע של השנה: "שמור עלי" ללא ספק. הסרט שהכי הפתיע אותי לטובה השנה. הגעתי אליו ללא ציפיות כשהשכרתי אותו ב-DVD והוא העביר לי יופי של זמן בצפיה בו. דרמה מרגשת, אבל מהסוג האמיתי הזה שכיף להישאב אליו ואל הדמויות בסרט. אדם סנדלר בתפקיד חייו לדעתי מפתיע בענק, יחד עם דון צ'ידל הענק כתמיד.
שחקן השנה: Ulrich Mühe מ"חיים של אחרים", שמגיע לו הכבוד כי הוא גם נפטר בשנה במפתיע מסרטן בקיבה בגיל 54. מביא תצוגה נפלאה בסרט הזה
שחקנית השנה: ג'ודי פוסטר ללא ספק. הרבה שנים חיכיתי לחזרה של ג'ודי לתפקיד נשי חזק כמו שהיא יודעת וסרט טוב שיגבה זאת. זה הגיע השנה עם "האמיצה" ובאמת מגיע לה.
במאי השנה: הסרט הלפני אחרון של פינצ'ר ב-2002 היה עם ג'ודי פוסטר שהבאתי לה את שחקנית השנה, אז שאני אתעלם מדיוויד? אין לי ברירה על להביא לו את התואר, אחרי הציפיה הגדולה והסרט שאישית עשה לי את זה. ובלי קשר לחיבור אישי - עבודת הבימוי ב"זודיאק" פשוט ראוייה להערכה גדולה.
לאיזה סרטים ואירועים בקולנוע אתם מחכים ב-2008? מחכה מאוד שיגיע Sweeney Todd כמובן. "אני לא שם" שעולה בסוף השבוע הקרוב. "Shine a Light", הדוקומנטרי\מוזיקלי הבא של סקורסזה על 2 ההופעות המיוחדות של הסטונס ב-Beacon Theatre בניו-יורק בשנה שעברה. הסרט שאני מחכה לו הוא "Choke", העיבוד השני לספר של פאולניק, שעולה בינואר בפסטיבל סאנדנס ומקווה שיגיע ל-DVD כמה שיותר מהר. יש לציין גם את "האביר השחור" של נולאן, החלק הרביעי של אינדיאנה ג'ונס ו-"Motherless Brooklyn" של נורטון שגם מביים. בטח יש עוד ששכחתי...הבא של פיקסאר גם שנראה מבטיח, ועוד הרבה אחרים. 2008 בהחלט נראית מבטיחה! יש הרבה דברים שמצפים להם.
 

Adamreal

New member
"חיים של אחרים" כמעט מושלם לדעתי, אבל...

הוא לא איטי בכלל לדעתי. הוא מאוד זרם והזמן עבר מהר במהלך הסרט...
 

AeroTom

New member
באמת? לדעתי הוא מהסרטים היותר איטיים שיש

לפחות אלו שאני ראיתי. בדרך כלל סרטים כאלה יכולים לשעמם לפעמים, אבל פה זה ממש לא הפריע (אולי אפילו הוסיף לעלילה הדרמטית).
 

The Walrus

New member
להפך

אני לא כל כך אהבתי את חיים של אחרים, כי לדעתי הייתה לו מה שאני מכנה "תסמונת היו זמנים באמריקה" - סרט עם בסיס טוב אבל הרבה יותר מדי ארוך, עם הרבה מאוד סצינות משעממות ולא נחוצות.
 

AeroTom

New member
והזכירו פה את גונדרי, אז שכחתי את סרטו הבא

שאני גם כן מאוד מצפה לו (Be Kind Rewind), שהולך להיות כנראה אחד היותר טובים (ומקוריים!) של 2008. "המבוך של פאן" בהחלט היה נכנס לכמה קטגוריות גם אצלי בבחירות, אבל כמו "יוקרה" הוא רק הגיע אלינו השנה ויצא כבר ב-2006, אז לא נכנס אצלי.
 

angelwings1

New member
סיכום השנה

סרט הדרמה של השנה: המרדף לאושר סרט הקומדיה של השנה: מכושפת סרט המתח\אקשן של השנה: מת לחיות 4 סרט הדוקומנטרי של השנה: עולם גדול מופלא סרט המדע בדיוני\מוזיקלי\אחר של השנה: אבק כוכבים סרט האנימציה של השנה: רטטוי סרט השנה שלכם: מכושפת הסרט המאכזב של השנה שלכם: לילה מוטרף במוזיאון הסרט המפתיע של השנה: משפחת סימפסון שחקן השנה: ג'וני דפ שחקנית השנה: ג'ולייט בינוש במאי השנה: קוין לימה שביים את "מכושפת" ולסיום- לאיזה סרטים ואירועים בקולנוע אתם מחכים ב-2008? קונג פו פנדה, אלווין והצ'יפמאנקס, סיפורי נארניה: הנסיך כספיון, סוויני טוד, רודף העפיפונים, וול אי, סוס המים
 

Rapid נאור

New member
יאללה...

סרט הדרמה של השנה: אהבה וכבוד היפני והנהדר. סרט הקומדיה של השנה: הסימפסונס. וזה רק מברירת מחדל. כבר הרבה זמן שלא צחקתי מקומדיות. סרט המתח\אקשן של השנה: The Lookout לא היה משהו מיוחד, אבל משחק לא רע, עשו את הסרט למשהו סביר. סרט הדוקומנטרי של השנה: לא מצאתי לנכון משהו. סרט המדע בדיוני\מוזיקלי\אחר של השנה: עדיין לא ראיתי אחד ששווה התייחסות. סרט האנימציה של השנה: TMNT, אולי אני עוד תקוע בעבר, אבל זה היה ממש חמוד. ראטטוי יזכר פה לטובה. סרט השנה שלכם: ללא ספק, גריינדהאוס. כשלם. טרנטינו ורודריגז שוב מצליחים להדביק אותי לכסא. אהבה וכבוד מתקרב. הסרט המאכזב של השנה שלכם: ללא ספק. מת לחיות 4. לקחו את כל מה שג'ון מקטיירנן עשו ועשו ממנו פשע הוליוודי. אפילו קווית סמית' לא מצליח להציל את הסרט המזעזע עד מוות הזה. הסרט המפתיע של השנה: שום דבר שיצא השנה לא הפתיע אותי חוץ מגריינדהאוס, וגם זה לא היה מפתיע משהו. שחקן השנה: מאקו, אתם רובכם מכירים אותו כהמדובב של אקו בסמוראי ג'ק, הדוד איירה באוואטר או שרדר מTMNT. אבל חבל היה לאבד השנה מדובב ענק כזה.. באמת חבל. מצד הצעירים.. פרדי רודריגז. שחקנית השנה: רוסיו דוסון. ורק מברירת מחדל. במאי השנה: טרנטינו ורודריגז מתקרבים. אבל יוג'י יאמאדה מגיח מאחור ועוקף. ולסיום- לאיזה סרטים ואירועים בקולנוע אתם מחכים ב-2008? סוויני טוד. זאק ומירי עושים פורנו, סין סיטי 2. מאשטי (רק בגלל שהוא הולך להיות גרוע רצח), רד סקטור, אנטאצי'בלס (הבא של דהפלמה על קאפון) RocknRolla, וזהו פחות או יותר. מקווה לשנה עם פחות זבל הוליוודי.
 

AeroTom

New member
מחכה גם ל-"Zack and Miri Make a Porno" ../images/Emo13.gif

אבל עדיין אין תאריך יציאה לסרט. מקווה שאכן יגיע ב-2008...קשה לדעת.
 

Rapid נאור

New member
לפי מה שקווין סמית' אמר בבלוג שלו

הוא מקווה לצלם את זה ב-2008. אם הוא באמת הוליך להוציא את רד סקטור קודם. אז זה יצא ב-2009. יש תסריט, יש שחקנים. עכשיו רק הזמן.
 

AeroTom

New member
רד *סטייט*

ו"זאק ומירי" כמעט בטוח יגיע לפני, כי הוא נמצא כבר ב-Pre-production ואכן יצולם במהלך 2008 בתקווה ליציאה בטח לקראת סוף השנה (אך שוב, אי אפשר לדעת כרגע בדיוק). "רד סטייט" נמצא בשלב יותר בעייתי ממנו נראה לי. סמית' עדיין עובד על התסריט אני חושב, לא?
 

Rapid נאור

New member
רד סטייט. צודק, סליחה.

עם רד סטייט יש לו יותר בעיות, לא רק בגלל שזה התסריט הכי קצר שהוא אי פעם כתב (87 עמודים) זה גם פעם ראשונה שהוא מתנסה בסגנון. אז יכול להיות בגלל שזה יותר בעייתי לו הוא מעדיף להתחיל עם מה שמוכר. לא יכול להאשים אותו. בכל אופן, אני מקווה לסמית' חדש במהלך 2008.
 
מטעמי נחות

רשימת סרטי השנה שהוקרנו בארץ - http://cinemascope.co.il/?page_id=855 הרשימה של IMDB כמעט חסרת ערך עבורנו כי רבים מן הסרטםי הבולטים טרם הופצו בארץ. סרט הדרמה של השנה:4 חודשים, 3 שבועת ויומים - קשה לצפייה ומופתי כמעט בכל רגע. סרט הקומדיה של השנה: האם ביקור התזמורת הוא קומדיה? לא ממש, אבל יש בו הרבה הומורואת הסצנה הטובה של השנה. גם את אינלד אמפייר קשה להגדיר כקומדיה, אבל אותי הוא מצחיק. סרט המתח\אקשן של השנה:מכתבים מאיו ג'ימה- שוב, לא הגדרה קלאסית של הז'אנר, אבל יצירת מופת סרט הדוקומנטרי של השנה: לא ראיתי דבר בולט. סרט המדע בדיוני\מוזיקלי\אחר של השנה: שנה די טובה למיוזקל: היירספריי ומכושפת היו ממש טובים. אבל אני חייב לתת את הקול שלי ל"מעברל יקום". סרט האנימציה של השנה:רטטוי סרט השנה: שווין בין 4 חודשים 3 שבועות ויומיים, ביקור התזמורת, אינלד אמפייר, מכתבים מאיו ג'ימה. הסרט המאכזב של השנה שלכם: הרוחות של גויה הסרט המפתיע של השנה: מכושפת. וגם "מלצרית", ו once שעדיין לא הוקרן כאן אבל יגיע בקרוב. שחקן השנה: ששון גבאי שחקנית השנה: לורה דרן במאי השנה: ג'ולי טימור יצרה ב"מעבר ליקום" סרט מעולה מתסריט באנלי. קלינט איסטווד הוכיח בשני סרטים מעולים כי הוא אחד מן הבמאים הטובים בעולם. ולסיום- לאיזה סרטים ואירועים בקולנוע אתם מחכים ב-2008? לא ארץ לזקנים, אני לא שם, זה יגמר בדם.
 

AeroTom

New member
"4 חודשים, 3 שבועות ויומיים" אני בהחלט צריך

לראות כשיצא לי. בינתיים שומעים עליו רק דברים טובים מכל עבר.
 

TheLost

New member
האמת היא שלא ראיתי הרבה סרטים חדשים בשנה הזו

או שכן, אני כבר לא באמת זוכר, אבל השנה הזו, כמו גם הקודמת, הייתה מוקדשת לפחות בחלקה לסרטים ישנים שאיך-לא-ראיתי. מצד שני, הייתה תקופה של כ-3 חודשים שבה לא ראיתי כמעט בכלל סרטים... ברשותכם אני אסכם את השנה בצורה קצת שונה ולא לפי ה____ הכי טובי. את השנה הזו התחלתי (שבוע אחרי) עם צפייה ב"המרדף לאושר", אי שם בקולנוע נידח (או שלא) בארה"ב. אחר כך, כבר בארץ, ראיתי בקולנוע מעט מאוד סרטים: "השתולים", "היוקרה", "שודדי הקאריביים 3"... רק בהם אני מצליח להיזכר. ובבית (מתוך הרשימה שהבאת): "ספיידרמן 3" היה גרוע בכל מידה אפשרית. "שודדי הקאריביים 3" היה ארוך, מסובך ומשעמם. "הסימפסונז" לא הצליח להצחיק אותי (שמעולם לא ראיתי את הסדרה) יותר מידי. "נוקד אפ" איכזב אותי נורא, לא מצחיק, לא מעניין ויותר מידי מוגזם. גם "זודיאק" איכזב מאוד ושיעמם אותי אחרי שעה. "28 שבועות אחרי" היה דווקא נפלא- אפילו יותר טוב מהקודם. מסקרן, מעניין, מותח, קצבי ופשוט תענוג. גם "דיסטורביה" בידר אותי מאוד, שילוב טוב של קומדיה עם מתח, שחקנים טובים והתפתחויות עלילתיות מעניינות. "סאנשיין" נראה בהתחלה דיי מבטיח אבל אז התדרדר לסרט אימה עלוב ולא יותר. "אפיק מובי" שבר כל שיא אפשרי של טמטום, שעמום ועשיית סרטים גרועה. "ווילד הוגז" (שימו גז) היה חביב ביותר, משעשע לרגעים וצפייה נחמדה ביותר בעיקר לחובבי אופנועים. "עדות שבורה" היה מצד אחד מעניין, מסקרן ומחוכם ומצד שני קצת איטי- אבל עדיין מצויין, ורייאן גוסלינג ממשיך להיות ע-נ-ק. "אוון אולמייטי" היה חביב אבל הוציא לגמרי את הטעם הטוב מהסרט הראשון ולקח את כל העלילה הנחמדה והמעניינת אל תוך סרט לילדים בלבד, לא הכי מצחיק ולא הכי מעניין, אבל לפחות סטיב קארל ולורן גראהם שולטים. "Reign Over Me" היה מצויין. סרט קטן, מרגש, שמראה אלו יכולות יש לאדם סנדלר, חזק מאוד ומתמודד בצורה יפייפיה עם הקורבנות ה"אחרים" של ה-11 לספטמבר. "מיוזיק אנד ליריקס" (וואו, אם לא הייתה הרשימה הזו בכלל לא הייתי זוכר שראיתי את זה) היה משעמם, קיטשי וחסר פואנטה (כנראה בגלל זה לא זכרתי
). "הוסטל 2" היה אפילו טוב יותר מהראשון- מחריד, מגעיל, מותח וגם קצת מחרמן (אבל רק בקטעים שבהם אמורים להתחרמן! אני לא איזה סאדיסט או עם פטיש מוזר או משהו!!!) "Premonition" היה זוועתי והזכיר סרט של הולמרק. "The Lookout" היה נחמד ומעניין בהתחלה אבל אחרי חצי מהסרט, כשכבר היה ברור שהתסריטאי לא החליט עדיין אם הוא רוצה דרמה או מתח, התחיל לרדת לי מהסרט. "the hills have eyes 2" הרס את כל מה שהיה טוב בראשון, כל כך קרוב כדי באמת לגרום לי להפסיק לאהוב את הראשון- אבל צפייה נוספת באותו ראשון מהולל הוכיחה שגם לא סרט האימה הגרוע של השנה (להלן "ההמשכון") יכול להוריד מהרמה של הראשון. החידוש של "הטרמפיסט" עם סופיה בוש היה נחמד, היו יכולים להוציא משהו טוב יותר אבל החליטו להסתפק במותחן שקט ונחמד שלא משאיר הרבה רושם בתום הצפייה. "dead silence" היה גרוע ביותר ושיעמם מהר מאוד. "אמרתי לך" היה קיטשי, משעמם ולבנות בלבד (לא מאמין שגררו אותי לראות את זה. גררו = לסלון, לא הלכתי לקולנוע חס וחלילה
) והנה עוד כמה שאני לא באמת יודע מתי הם יצאו: "תסמכי עליו" עם דייויד דוכובני היה נחמד וכתוב היטב. "crank" היה ענק- מהיר, קצבי, מעניין ובלי רגע אחד של הפסקה. "Happy Feet" ו"Flushed Away" לא היו ממש משהו, כנראה שאני לא טיפוס של אנימציה. "מעבר לכל דימיון" היה משעמם וסתמי. "Volver" היה מצויין בכל צורה אפשרית. "מסור 3" היה טוב יותר מהשני ולא רחוק מהראשון, מצויין ביותר לדעתי. "היוקרה" היה מצויין, אולי באמת הסרט הכי טוב של השנה ושהכי משאיר בי רושם- אפילו עכשיו, בערך שנה אחרי הצפייה הראשונה. "10 פריטים או פחות" היה שקט, נחמד, מעניין וטוב על הלב. כיפי ומורגן פרימן שולט. "איש השנה" עם רובין וויליאמס היה נחמד ביותר, משעשע ומותח ברגעים הנכונים. "מאחורי המסיכה: עלייתו של לסלי ורנון" היה מקורי, עם חצי ראשון מסקרן וחצי שני שמספק את הסקרנות. "Black Christmas" היה גרוע ועלוב. בעצם, זה כן יצא ב-2006. בכל זאת, כריסמס
"הוליוודלנד" היה מצויין, פילם נואר מעניין ועשוי טוב. "World Trade Center" היה מרגש, מעניין וטוב. "Primeval" היה לא רע, קצת דפוק, קצת מטומטם, קצת טיפשי אבל מותחן נחמד וראוי (במקרה ואין משהו באמת ראוי לראות). "Blind Dating" ג-ר-ו-ע. לקחו רעיון טוב, עשו לו דפורמציות ככל שניתן, והוציאו סרט פשוט רע. "The Good Night" היה נחמד. עוד סרט שקט עם נושא מעניין ותסריט מצויין. "בבל" היה טוב מאוד, מעניין ועצוב. "לילה במוזיאון" היה חביב, משעשע, כיפי וילדותי אבל לא רק לילדים. ואחרון חביב לשנה זו, שראיתי אתמול: "סמיילי פייס", עם אנה פאריס. סרט מצחיק, עשוי טוב, כיפי וסטלני בעיקר! שנה טובה
 

TheLost

New member
והנה גם כמה דברים שאני מחכה להם:

בראש ובראשונה (אולי לא, אבל אותו אני הכי זוכר)- "סוויני טוד", כמובן. חוץ ממנו גם "REPO: The Genetic Opera", "פאנבויס" עם קירסטן בל, ההמשך של "The Descent", ההמשך השלישי של "הוסטל" (אם השמועות נכונות), "Walk Hard" (הסוג-של פארודיה על "הולך בדרכי"), "28 חודשים אחרי" (הפעם דני בויל חוזר לביים. לא יודע אם זה דבר טוב), "מסור 4" (שאמנם כבר יצא אבל... זה לא נחשב), "The Mist" (גם יצא אבל נו. לא בארץ. זהו, זה התירוץ
), "ג'ונו", "The Alphabet Killer" עם אלייזה דושקו, וטוב... אני אשקר אם אני לא אגיד את "מת לצעוק 5", נכון?
 

barakbl

New member
לא ראיתי מספיק אבל בכל זאת

סרט הדרמה של השנה: חיים של אחרים, בבל (אני יודע שהוא לא פופולארי כאן, זו דעתי
). סרט הקומדיה של השנה: אמממ.. אני חושב שמשפחת סמפסון (יכול להחשב כקומדיה לא?) סרט המתח\אקשן של השנה: אני חושב שהדבר היחיד שראיתי ועומד בקטגוריה זה חסין מוות. בהחלט סרט כייפי לדעתי, אז למה לא,ניתן לו את הכבוד :) סרט הדוקומנטרי של השנה: לא ראיתי. סרט המדע בדיוני\מוזיקלי\אחר של השנה: אין. סרט האנימציה של השנה: אני בוחר בסמפסונים. אח"כ פגוש את הרובינסונים ורטטוי. שלושתם טובים לדעתי, אבל הסימפסונים עשו לי את זה יותר מהאחרים. סרט השנה שלכם: נראה לי חיים של אחרים. עוד ראוים לצל"ש מבחינתי: הסמפסונים, בבל, הסרט המאכזב של השנה שלכם: לא התאכזבתי השנה משום סרט שראיתי. הבחירות שלי היו כנראה די טובות, אבל מצד שני באמת שלא ראיתי מספיק. אם בכל זאת צריך,אז נראה לי שהמבוך של פאן. לטעמי מאוד אוברייטד. יש בו כמה דברים יפים, אבל עדיין, ההייפ סביבו מוגזם לטעמי. הסרט המפתיע של השנה: אין כזה, ממה שראיתי, קיבלתי פחות או יותר את מה שצפיתי. שחקן השנה: אנערף,גדול עליי לבחור דבר כזה. ובכל זאת אבחר ב-אולריך מיוהה על חיים של אחרים. שחקנית השנה: אין לי משהו בראש. במאי השנה: נראה לי שהבמאי של חיים של אחרים. ולסיום- לאיזה סרטים ואירועים בקולנוע אתם מחכים ב-2008? סוויני טוד יכול להיות מעניין, מהאחים כהן לא יצא לי להתלהב יותר מדי עדיין, אבל הסרט שלהם קוצר שבחים, אז כנראה שיהיה מענין איתו.
 

MovieMaster

New member
סרטי השנה שלי:

סרט הדרמה של השנה: הנערה בבית השכן (2007) / Jack Ketchum's The Girl Next Door / The Girl Next Door - סרט דרמטי חזק, עצוב, קשה ובלתי נתפס גם הרבה זמן אחרי שמסיימים לצפות בו. מסוג הסרטים שנתקעים לך בראש ולא עוזבים אותך עד יום מותך. סרט הקומדיה של השנה: בין הסדינים של צ'אק (2007) / Good Luck Chuck - קומדיה רומנטית נפלאה, שמלבד השם שנתנו לה המתרגמים בישראל, לא חסר בה כלום. סרט המתח של השנה: תחושה מוקדמת (2007) / Premonition - סרט מתח מעולה, בכיכובה של סנדרה בולוק שעשתה זאת שוב השנה, לאחר ששנה שעברה היא כיכבה ב"בית באגם" והצילחה להדהים אותי, השנה היא עשתה זאת שוב עם דרמת המתח העל-טבעית הזאת. סרט האקשן של השנה: לירות כדי להרוג (2007) / Shoot Em Up + נקסט (2007) / Next - שני סרטי אקשן מעוררי אנדרנלין ענקיים. הסרט הדוקומנטרי של השנה: עולם גדול מופלא (2007) / Earth - סרט פשוט מרהיב מבחינה ויזואלית. סרט המדע בדיוני של השנה: ספיידרמן 3 (2007) / Spider-Man 3 + ארבעת המופלאים 2: עלייתו של הגולש הכסוף (2007) / Fantastic Four II: Rise Of The Silver Surfer + הרובוטריקים (2007) / Transformers - אין ספק ששלושת הסרטים הללו הם הסרטים הבידיוניים הגדולים ביותר שיצאו השנה. הסרט המוזיקלי של השנה: מכושפת (2007) / Enchanted - למרות שמבחינה מוזיקלית הוא פחות הרשים אותי, אך מבחינת הרעיון והביצוע של הרעיון, גדול. סרט האנימציה של השנה: רטטוי (2007) / Ratatouille - סרט אנימציה פשוט מושלם. מצחיק, יפה ובעיקר נוגע ללב. סרט האימה של השנה: 1408 (2007) / 1408 + דממת מוות (2007) / Dead Silence - שני סרטים שלא עוזבים את הצופים להשתעמם אפילו לרגע. וכמו כן, אפשר להוסיף אליהם גם את הסרט שיצא רק בוידאו: בובות הצללים (2007) / Shadow Puppets שהוא אחד הסרטים המפחידים ביותר שיצאו השנה, ואולי אפילו המפחיד מכולם. סרט הפנטזיה של השנה: אבק כוכבים (2007) / Stardust - איזה יופי של סרט... זו פשוט יצירת מופת. סרט ההרפתקאות של השנה: הליגיון האחרון (2007) / The Last Legion - סרט מעולה שאת סקירתי המלאה לגביו כבר הצגתי כאן. סרט ההרפתקאות המודרני של השנה: אוצר לאומי 2: ספר הסודות (2007) / National Treasure 2: Book Of Secrets - כבר הרבה זמן לא ראיתי סרט הרפתקאות מודרני כל כך טוב, מותח ומלא בהומור, כמו הסרט הזה, שבהחלט עמד בכל ציפיותיי ומעבר... גם את הסקירה המלאה לגביו כבר הצגתי כאן. הסרט עם הסוף הכי בלתי צפוי השנה: הערפל (על פי סטיבן קינג) (2007) / The Mist / Stephen King's The Mist - מי שיראה את סוף הסרט הזה, כבר יבין למה... ומה שבטוח הוא לא ישכח את הסוף הזה לעולם. סרט השנה שלכם: אבק כוכבים (2007) / Stardust + הנערה בבית השכן (2007) / Jack Ketchum's The Girl Next Door שני סרטים מדהימים ובלתי נשכחים. הסרט המאכזב של השנה שלכם: הדייט שתקע אותי (2007) / Knocked Up + המסור 4 (2007) / Saw IV - ויש עוד, לא חסרים כאלה... הסרט המפתיע של השנה: ממלכת טראביתיה (גשר לטראבית'יה) (2007) / Bridge To Terabithia - סרט שהייתי בטוח שיהיה סרט לילדים, והפתיע אותי בהחלט לטובה, מדובר בהרבה יותר מסתם עוד סרט לילדים. שחקן השנה: ניקולס קייג' + קלייב אואן שחקנית השנה: סנדרה בולוק + ג'סיקה אלבה (שכיכבה השנה בלא מעט סרטים) במאי השנה: מתיו וואהן, הבמאי של "אבק כוכבים" שהביא לנו השנה יצירת מופת של ממש + גרגורי ווילסון, במאי "הנערה בבית השכן", שזהו בסך הכל סרטו השני, אך איזה סרט חזק ובלתי נשכח... כמו כן, מגיע קרדיט גם לבמאי הותיק פרנק דראבונט, שעשה השנה קאמבק גדול עם הסרט "הערפל" של סטיבן קינג, שכנראה כבר יגיע אלינו בשנה הבאה. ולסיום, לאיזה סרטים ואירועים בקולנוע אתם מחכים ב-2008? על פי מה שמסתמן, שנת 2008, עומדת להיות שנה מלאה בסרטים טובים, לא פחות מהשנה הנוכחית המסתיימת לה מחר, ואולי אפילו יותר טובה ממנה. הנה כמה מהסרטים הצפויים בשנה הבאה: האביר השחור, איירון מן, פארק היורה 4, העין, וול-אי, משחקי שעשוע, פגוש את הספארטנים, קלוברפילד, באת'ורי - רוזנת הדמים, קדחת הבקתה 2, Babylon A.D, שעת המדוזה, הלבוי 2, פרוייקט נוספרטו, The Spiderwick Chronicles, גאווה ותהילה, Be Kind Rewind, Get Smart, הרולד וקומר 2, בעל בטעות, Doomsday, אל תתעסקו עם זוהאן, מונגול, 10,000 לפני הספירה, בשם המלך, ג'ודה אקבר, Whiteout, האי של נים, Push, הממלכה האסורה, מלון קליפורניה, In Bruges, Jumper, רמבו 4, רציחות באוקספורד, The Signal, האתמול היה שקר, Mutant Chronicles, שיחה שלא נענתה ועוד... כך שעושה רושם שגם השנה הבאה לא הולכת להיות משעממת...
 
למעלה