השיר ליום ג'

השיר ליום ג'

כמידי יום שלישי פעמיים כי טוב אני מביא שיר של עבד אלווהאב מתוך הספר של חברנו לטיף. שם השיר اهون عليك = אהון עלייכ = נעשיתי קל בעיניך. מאת יונס אלקאט'י משנת 1931 . מס' השיר 49 ומופיע בעמ' 143.
האזינו להנאתכם: https://www.youtube.com/watch?v=6I37JZiRAzc
כך כותב המוסיקאי עזרא ברהום בפייסבוק: בשיר הזה של מוחמד עבדולוהאב,(אהון עליכ-اهون عليك) מתחילתו עד סופו מלא אלמינטים מוסיקליים שלמדנו בבתי ספר למוסיקה , למשל (הקואנטה) קפיצה של חמשה טונים מעלה , או עוצמות של הקול (פיאנו ו- פורטה) , כאשר עובר מקול חזק מאד ,ויורד ברכות לקול רפה , או ההבעה שלו כאשר אומר(חביבי,יא חביבי - حبيبي , ياحبيبي) , בתחנונים , וגם כאשר עולה חצאי טונים(לקראת סוף השיר) , פשוט ביצוע אופיראלי לכל דבר ,והשנה היא רק שנת 1931 , אם אני לא טועה,כאן השתמש לפעם הראשונה בכלי ה(קונטרבס), וגם במקצב הוולס .
 
ידידי דורי, תודה על השיר וההסבר, ראיתי את העליות והירידות

באמת יש סוג של משחקים בנגינה, בסה"כ לא התרגשתי מהשיר הזה, לא יודע, זה לא עשה עליי אזה משהו, אבל באמת היתה לי תחושה כאילו שאני נמצא בשיעור מוזיקה קלאסית........נחמד, לא השתגעתי מזה, תודה שהבאת לנו.
 

א ש ר ת

New member
דורי את עבד אלוהאב שמענו ברדיו בעירק כי הרדיו היה דלוק

מבוקר ועד לילה , לא ממש הערצתי אותו בהיותי שם בגיל ההתבגרות אך שמעתי תמיד וכל שיר שאתה מעלה כאן אני מיד נזכרת בלחן וגם במלים והיום אני מבינה את המלים יותר וגם מעריכה את המוסיקה הקלאסית יותר ובכך אני נהנית יותר, תודה לך איש יקר.
 

חבקוק44

New member
דורי, חבל שהמוזיקה הערבית האצילית הסתיימה בשנות ה 50

לעניין עבד-אלוהאב,
&nbsp
אני לא משוכנע שהוא כתב את הלחנים,
כפי שמשתמע מהדברים שלך.
&nbsp
זה היה נדיר שהזמר התעסק בהלחנה מתוחכמת...
 
חבקוק

אמנם בתחילת דרכו של עבד אלווהאב הוא שר לחנים של מוסיקאים אחרים כגון סייד דרוויש , סלאמה חג'אזי ועוד אך כבר ב- 1923 החל להלחין את שיריו בעצמו. כדאי לקרוא את ההקדמה בספר של לטיף ברטוב על עבד אלווהאב.
השיר שהבאתי הוא הלחין בהשפעת האופרות שהוא שמע ויש לו הרבה לחנים מתוחכמים עוד יותר.
 
למעלה