בעקבות "יהלום מן הישימון" - מי מכירה? מי יודע?

  • פותח הנושא 25330
  • פורסם בתאריך

25330

New member
בעקבות "יהלום מן הישימון" - מי מכירה? מי יודע?

נהדר למצוא את הפורום הזה. ברוכים הנמצאים.

כספריו האחרים, גם "יהלום מן הישימון" הוא פנינה - מכל בחינה שהיא. כבקודמיו (בעיקר אלו ההולכים בעקבות הזכרונות והגעגוע לבגדד: ויקטוריה, חופן של ערפל, סופה בין דקלים, עאידה) גם ב"יהלום מן הישימון," נדמה שכורך סמי מיכאל בדיון לצד ריאליה. חלק מהדמויות ידועות ומוכרות (שלום דרוויש, ד"ר קרעין) וסביר להניח שחלקן בדויות (אף-כי יתכן קשר או דמיון למאורעות ודמויות אמיתיים).

בפרקי הסיום מתאר מיכאל את "גן הילדים הראשון בעיראק" ואת מי שהקימה והפעילה אותו: "ג'ויס" (גרושה, שאביה, רופא, גר אוסטרי, ואמה יהודיה מבגדד). האם גן הילדים משכונת הדיפלומטים והשגרירויות שבגדה המערבית של נהר החדקל (אל כרך) בבגדד ואותה "ג'ויס" מוכרים למישהו? האם תוכל מישהי להרחיב אודותיו של "גן הילדים הראשון בעיראק"?

בהזדמנות זו האם מישהי יכולה לשפוך אור על דמותם של:
א. "ויקטור" שאמו מסקוטלנד ואביו העשיר מאוד שטבע בים בדרכו לסינגפור;
ב. יבואן הטקסטיל יוסף צ'צ'ק?

ההיו דמויות אלו מציאות או בדיון?
ההיה גן הילדים ממשי ואמיתי או יצירה ספרותית גרידא?
 

א ש ר ת

New member
שלום לך 25330 וברוכה הבאה לפורום יהודי עירק, הפורום כאן

בו נשים וגברים ואם גברים יודעים לענות על שאלותיך יהיו ברוכים גם. לי אישית לא ידוע על הגן הראשון ועל ג'ויס שפתחה אותו. האם זו דמות מהספר? לא קראתי עדיין תודה על ההמלצה. אשמח באם מישהו יכול לענות אם ידוע לו/לה.
 

25330

New member
תודה, ברוכה הנמצאת; אכן, כל הדמויות אליהן התיחסתי, מהספר

 

פואד ה1

New member
ד"ר קרעין היה רופא אזניים היתי מטופל אצלו בהיותי תינוק.....

לימים פגשתי אותו בתל אביב שם היתה לו מרפאה....
 

25330

New member
תודה רבה, ד"ר קרעין ודרוויש אכן מוכרים ולכן השאלות קשורות...

לדמויות וגן ילדים שקשה לדעת אם שייכים לעולם הבדיון (לפחות, כפי שהם מזוהים ומתוארים בספר) או לעולם הריאלי.
 
ל25330 , קניתי את הספר לפני כשבועיים, קניתי אותו בגלל

שאמרתי לעצמי שיש לי חור בהשכלה כי אני אף פעם לא קראתי שום ספר של סמי מיכאל בגלל שקשה לי עם דעותיו הפוליטיות, ותמיד ברחתי ממנו.
קראתי מהספר כ 10 עמודים, ואני מאוד מאוד אוהב אך שהוא מתאר את מחשבותיהם ורגשותיהם של הדמויות, שהן דמויות עיראקיות וזה ממש מתאים לזכרונותיי מבגדאד........לי נראה שאני מאוד מאוד הולך להנות מהספר הזה, נראה לי שזה הולך להיות חוויה גדולה עבורי. עשיתי קניה טובה.

בקשר לרופא סלמאן דרוויש .......אז הוא כתב ספר בערבית על החיים שלו בבגדאד........ואני מבין בעלי המזל שיש לו את הספר הזה........ לגבי קרעין אז אחותי הגדולה היתה ידידה של הבת של קרעין בבגדאד לפני הרבה שנים..........לדעתי קראו לו קרעין בגלל שהיתה לו קרחת או בגלל שהוא אהב לאכול דלעת........

אני מלא תאווה להמשיך לקרוא את הספר הזה.........
בבגדאד היה הרבה העניין הזה של המעמדות, ואכן היו שם אנשים שהיו בתחתית בתחתית היום קשה לתפוס את זה אבל זה היה אמיתי אז <<<<< סמי מיכאל מתאר את זה מאוד יפה וברור......
 
למעלה