מבחן הביצוע הטוב!echoes!!!

flowerboy69

New member
מבחן הביצוע הטוב!echoes!!!

הנה השיר שרבים אוהבים-אולי בגלל התמונה של גילמור הצעיר על הבמה בפומפיי ואולי בגלל המורכבות של היצירה או ההרגשה של שנות ה70 שעולה ממנו.... return of the son of nothing הידוע בשנו המאוחר יותר-echoes הופיע במקור על צד שלם של האלבום meddle בשנת 1971. השיר הוא יצירה בת 20+ דקות המדגישה את שיתוף הפעולה בין חברי הלהקה שהיה באותה תקופה.לכל אחד מהחברים נתנה ה"במה" שלו להביא משהו מעצמו לתוך היצירה והתוצעה ידועה לכל... השיר בוצע בהופעות ו"נעלם" עם הזמן עד שחודש בכמה הופעות הפלויד בשנת 1987 בגרסה שלדעתי הייתה רחוקה מלהיות טובה. בשנת 2006 גילמור החזיר את השיר לתודעה כשביצע אותו בהופעותיו ביחד עם עבודה מופלאה על הקלידים של ריק רייט והשיר נשמע חי וצעיר... הגרסאות הידועות הם גרסת האלבום וגרסת ההופעה בפומפיי משנת 1972 וכן הביצועים של גילמור בהופעה באלברט הול ובגדנסק.בטוח שכחתי משהו בין לבין... אני אוהב את הגרסה של גילמור בגדנסק.אולי בגלל מותו של ריק ואולי בלי קשר-הגרסה הזו-שהיא מקוצרת אגב מהמקור-מרגשת אותי במיוחד.אולי גם בגלל שראיתי את השיר בחי באנגליה ויש את הקטע של הקולות שבו גילמור מכוון את הגיטרה לאורות והכל נוצץ בהבזקים פסיכדליים כאלה שמזכירים נשכחות... אז מה אמרנו...איזו גרסה של echoes "מהדהדת" לכם הכי טוב?..:)
 

warster7

New member
הגרסא האהובה עלי היא

הביצוע בפומפיי כמובן
. בעיקר את החלק הפאנקי והסולו של גילמור, שנשמע אפילו יותר טוב מזה של האולפן.. return of the son of nothing? יש קשר לזאפה?
 

flowerboy69

New member
חח לא שידוע לי...

זה היה השם המקורי של השיר לפני שיצא כechoes
 
נראה לי שאפשר לשאול כאן לפי חלקים, לא?

הקטע המקפיץ - איפה הכי אהבתם? וה-ENDING, שב-GDANSK מתארח לסולו מחשמל? והריף הידוע לשמצה? אבל בעצם, ECHOES זה ECHOES בשלמותו ורק ECHOES. מבחינתי אין על גרסת האלבום. סאונד עשיר עם עומק אינסופי. אפי. אני זוכר שבפעם הראשונה ששמעתי את זה לא הבנתי מאיפה זה נפל עליי.
 

flowerboy69

New member
אני לא מפריד בין חלקי היצירה

לפחות לא הפרדה פנימית.בעיני היא מורכבת מ2 חלקים שיוצרים יצירה אחת שלמה.אני חושב שבזמנו שמעתי את גרסת פומפיי לפני שהכרתי את האלבום עצמו...
 
למעלה