מה הקטע של עפיה וסרנגה?

למה חושבת מושיק עפיה משחק אותה בור?

שימו אחד ששייך לטכניון מלידה,אחד כזה חכם וחנון רציני אחד שבראש שלו רק מדע! ואין הכוונה לאחד שהיה קצין בצבא..ומשחק אותה חכם והולך לעשות פסיכומטרי ונרשם ללימודים בטכניון.. אני מדבר כמו שתי החננות ששמו בסדרה. דווקא לכאלה אנשים הכישורים החברתים שלהם הם מאוד גרועים והם תמיד יהיו "הלא מקובלים בחבר'ה נורמלית" ומאוד מקובלים אצל כל מיני פרופסורים. מה שמושיק עפיה אומר בסדרה הוא אומר בצדק--למה כל כך הרבה מחשבים בבית כשאפשר לשים מזגן אחד? הוא שאל היכן מבלים ולמה הם לא רואים טלווזיה ומונדיאל? ושימו לב שמושיק עפיה תמיד שואל ואומר שזה לא חומר מענין אותו כמו השינוי עם התרנגולת! מה לנו ולתרנגולת??? השני סרנגה בכלל לא יכול להתמודד עם מילים כמו "ביט2" הוא ממש מקבל חום מזה והוא זה שסיים 12 שנ"ל במקצוע הנהלת חשבונות ולא מסגרות. זה שמושיק שואל שאלות ורואה מה הולך שם זה כבר עושה אותו לפיקח ולאחד שהוא לא מרובע אולי הצעירים ילמדו ממנו כיצד לבלות בחיים ומה טעם החיים?? במקום ללכת למק דוד שילכו לאיזה פאב לתפוס כמה סטודנטיות ובנינו הצעירים האלה שהחליטו לללכת ללמוד בטכניון במקום להתגיס לצבא בגיל 18 וכנראה יתגיסו בגיל מאוחר יותר הם לא שווצירים!!ואני הכרתי הרבה אנשים שווצרים שם שבאמת חושבים שמזרחים הם אטומים,אחרי הכל אין הרבה מזרחים שלומדים בטכניון או בשאר המוסדות,אך יש הרבה מאוד מזרחים שלומדים בממכללות איזוריות אותן מקצועות שלומדים בטכניון.
 

kramberg

New member
מה שאתה מדבר זה שטויות

יש המון מזרחיים בטכניון, די כבר לתפיסה הקדומה הזו, מזרחיים הם לא פחות מאף אחד. החלוקה הזו למזרחיים ואשכנזיים מקומה בשנות ה-60, כיום אין הרבה הבדל.
 
אני מדבר שטויות??

פעם היית בטכניון?? וכשאני מדבר על מזרחים אני לא מתכוון רק למרוקאים!! אני מתכוון לשלל המזרחים שיש בארץ-ויש הרבה מאוד עדות מזרחיות בארץ מאסיה ואפריקה. הטכניון ברובו רוסים או שהעליתות מישראל שרובם ממשפחות אשכנזיות ויש כאלה עליתות שלא מצליחים להכנס לטכניון והולכים ללמוד במכללות איזוריות ויש מזרחים(וזכור יש הרבה עדות מזרחיות מאסיה ואפריקה) והם כן מצליחים להתקבל לטכניון ועוד מסיימים בהצטיינות כמו קרובי משפחה שיש לי שם. אך (ויש כאן אךךךךךך בגדול)גם הם לא התנחנכו בישראל בגיל צעיר ורק בגיל 15 עלו לארץ ובחו"ל הם היו עשירים מאוד וקיבלו חינוך של עשירים ושמו בכיס הקטן את כל העלית של האשכנזים והרוסים ביחד. אני ישראלי וכך קיבלתי יופי של חינוך מכיתה א שכללו שביתות חוסר תקציב וכל החרטאה של המדינה..וזה לצערי הרב! יצא לי לבקר כמה פעמים בטכניון ואין הרבה מזרחים בטכניון רובם רוסים,אשכנזים וכדומה.. אך הדומה לכולם--שכל הפרופסרים שם חושבים שמזרחים עם עם מטומטם שלא לדבר על האתיופים וההודים או קבעו להם מושג כזה "דיסקלציה" הרוב שסובלים מזה הם אשכנזים אך הם קבעו שמזרחים סובלים מזה! וזה לא נכון שזה היה בשנות ה60,כיום יש את הגזענות הכי גדולה בכל האונבריסטאות! למה אתה חושב שהקימו מכללות איזוריות??כדי שהרוב לא יבואו ללמוד באונבירסטאות. ואת זה לא אני אמרתי אלא פרופסור אשכנזי שסילקו אותו מאונבריסטאת חיפה בגלל הרצאה שנתן על היחס כלפי שכבות חלשות שרובם מזרחים, ערבים ,ועוד.. זה שמושיק עפיה עושה מהם צחוק ומראה להם שהוא בן אדם הגיוני אפילו אם הוא לא משכיל הוא עושה בשכל. עוד יבוא איזה פרופסור יאמר שהאדם נברא קודם קוף או שלפני זה היה דג!!לאן נגיע??
 

matron

New member
אני הייתי בטכניון הרבה פעמים ו...

יש שם בערך טיפה מזרחים, אבל מה זה משנה? לך תסביר את העובדה שאין שם גם הרבה רוסים... הכל תלוי בהשגים שלך בתיכון, יש כאלה שזילזלו בלימודים, בלי לחשוב על העתיד שלהם, ובגלל זה הם לא בטכניון... יש גם סיבות אחרות לא להיות בטכניון, אבל כעיקרון, אני חושבת שזו בין הסיבות העיקריות.
 
מאוד קל לומר!

מאוד קל לומר הם(המזרחים) זילזלו בלימודים שלהם בגלל זה הם לא התקבלו לטכניון! אפילו קל מאוד לומר שזה בגלל ההתנהגות בבית שלהם. והכי קל לומר-זה בגלל שהם דפרי"ם. בוא נספר לך סיפור קטן...בשנת 98 אחרי השחרור מהצבא הלכתי ללמוד במכינה של מכללת הגליל המערבי כולם היו שם רצינים מאוד והמון מוטביציה לסיים את הבגרות וכל אחד ילך למקצוע שלו.. היו שם מורים אשכנזים שהתנהגו אלינו כמו אל בהמות. היה אחד שהבת שלו סבלה מדיסקלציה ודירבן אותנו ללכת לבקש הקלות במבחנים כמו שהבת שלו עשתה אף אחד מהמזרחים בכיתה לא סבל מדיסקלציה! וגם המורה הזה היה מאוד גרוע בלימודים שלו במקצוע שלו המילה דפ"ר מתאימה לו אישית! המורה השניה שזאת מורה למתמטיקה העליבה כל פעם תלמידים בכל כיתה שהיא נכנסה והיא חשבה שאנחנו כמו חיות ואף אחד לא רב איתה,ואלה שהיו להם אומץ לריב איתה. המורה נגישה למנהלת להתלונן עליהם. עד שיום אחד המנהלת קלטה מה בדיוק הולך ושמה צעקות על אותה מורה. היתה שם גם אחד מורה לספרות התנהגה לאנשים שם כאילו שהיינו בתיכון...וזה מבחינת משמעת. המורים היחידים שלא התנהגו רע היו מורים ממוצא מזרחי -הם נתנו לנו את הכבוד המגיע לנו בתור בוגרי צבא וגם לא היה להם שום אימרה של "לכו תשיגו הקלות במבחנים" וזה גם מזכיר לי את התיכון וחטיבת הביניים ,גם שם באחד השנים קיבלתי תעודת הצטיינות בכיתה שהמחכנת שלנו היתה דווקא אשכנזיה.ומה אותה מחנכת אומרת לי בפנים חמוצות אחרי כמה חודשים?"תראו אותו הוא חושב שהוא באמת חכם" על עובדות אי אפשר להתכווח תמיד היה אפליה כנגד המזרחים-בתקציב שלהם בבתי הספר בחינוך-שמורים אשכנזים מלמדים מזרחים. עדיף כבר שמורים מזרחים ילמדו מזרחים. בדיוק כמו שמורים אתיופים ילמדו תלמידים אתיופים ולא נגיע למצב של מנהל בית יסודי באור יהודה מכה תלמידים אתיופים! בטח הטענה שלו היתה "הם האתיופים טיפסו על עצים כמו באפריקה והוא ניסה לחנך אותם" הרוסים קלטו את הענין וישר בנו להם בית ספר לרוסים ולא לאשכנזים יש אחד כזה בתל אביב באירוע הפיגוע בדולפנריום נהרגו שם קבוצת תלמידים שייכת לאותו בית ספר. וכמה שהאשכנזים גאים באלברט איינשטן "הגאון שלהם" הם לא יספרו את האמת על האישה הנוצריה של איינשטן שהיא הגאון האמיתי והיא זאת שרשמה לאנשטיין הרצאות. בסופו של דבר לאינשטן נמאס מכל ההרצאות עזב אותה והתחתן עם האחיינת שלו... ובעבר מי שהיו משכילים היו המזרחים הם חיו בארצות איסלם באפריקה ואסיה וכמו רוב הערבים הם עשו עסקים וסחורות והיו הרבה יהודים עשירים בארצות האלה. אצל האשכנזים זה היה אחרת,הם היו נתונים לחסדי האירופאים ועשו עסקים הלוואת בריבית מה שהביא אחרי זה לשנאת היהודים באירופה ולכל התופעות האנטשמיות. רובם לא היו משכילים! אולי מושיק עפיה לא משכיל אך הוא בהחלט הגיוני והרבה יותר חכם מהפרופסרים שמשנים את חיי התרנגולת. והנה עוד עובדה אחת מה היחס המשכילים-בין האשכנזים למזרחים! אם היו משקיעים יותר בחינוך ובמורים איכותים אולי הרבה אנשים לא היו נופלים לפשע!
 

matron

New member
...

אני מודה, יש הרבה דברים שאתה צודק בהם! בכל אופן, אני קראתי בריפרוף את מה שרשמת, ואני מסכימה איתך חלקית. אתה צודק בעיניין של ההפליות וכל הדברים האלה, אבל אל תשכח, הכל נובע מחינוך (לב דווקא השכלה, אלא חינוך מבחינת התנהגות, כלומר, לתת כבוד לאנשים חכמים ממך וכ'ו...). אין לי מושג איך להסביר את זה, אבל אני חושבת שהכל תלוי בחינוך שקיבלת.
 
ועוד דוח שיוון

לא שמתי שאת בת 13 אך מוטב שתדעי באיזה מדינה את חיה והמדינה הזאת לעולם לא תשתנה גם לא בעוד 60 שנה. וזה הדוח של יוצאי אתיופיה, תלמיד אתיופי מתחנך בכיתה בדיוק כמו האחר והתוצאה.....הולכת לפי המוצא ולא לפי השכלה!
 

matron

New member
לייתר דיוק,

אני בת 13 וחצי..., יותר נכון, עוד 5 חודשים, 23 ימים, 9 שעות ו-37 דקות, אני אהיה בת 14.
 
ודרך אגב הביקור הראשון בטכניון

היה בגיל 15 מהפנימיה שלמדתי . המרצה לפיסיקה חשב שהגיעו לו דפר"ים מכיוון ש90 אחוז בקבוצה היו מזרחים. רק אחרי שהתחילו לשאול אותו שאלות ,המרצה בעצמו אמר למנהל שלנו "לא חשבתי שיש לך תלמידים ברמה כזו גבוהה" זה מראה עד כמה הדיעות הקדומות טמונות באותם פרופסורים. אני אישית חושב שבמקום לעשות את הלימודים כעונש צריכים לגרום לתלמידים לאהוב את הלימודים והכל מתחיל מהיחס של מורה-תלמיד. ברגע שהמורה לא יתחיס יפה לתלמיד אותו תלמיד יראה את הלימודים כעונש!
 

matron

New member
ולהפך,

ברגע שתלמיד לא מתייחס יפה למורה, הוא יראה את הלימודים כעונש. ברוב המקרים זה ככה, לפי מה שהסקתי.
 

matron

New member
אגב, אצלי הביקור הראשון היה בגיל 7

הקפתי אותך
 

Adriano3

New member
אתה ממש מכליל מלך השכונה

לא כל הפרופסורים גזענים וחושבים שמזרחיים הם נחותים מניסיון,אמא שלי פרופסור שם והיא באמת לא חושבת ככה גם בחיים לא רק שם עובדה שהיא התחתנה עם מצרי
 
שלפוחית מפגרת

שלפוחית מפגרת- זה שהוא בור ומפגר זה נכון..אבל מה את מכניסה פה את המזרחיים..זה שאת יכולה לחשוב שכל המזרחיים ככה זה הבעייה אצלך..אבל מה קשור מזרחיים לזה שהוא דביל..אם איזה לבנבן אשכנטוזי היה מדגיש כמוהו את הבוריות אז אף את לא היית אומרת שהאשכנזים מדגישים את הבוריות ....
 

Attorney

New member
ועל זה נאמר

לפני שאתה נוגע במקלדת - פתח מילון. אתה מדבר על בורים וכותב בוריות במקום בורות? זה די עלוב...
 

matron

New member
מושיק עפיה:

אני ראיתי בפרק הראשון של הסידרה, שהוא אמר שהוא שונא ללמוד... ואני מכירה הרבה אנשים כמוהו שמזלזלים בלרכוש השכלה. הבעיה שלו, היא כשהוא הגיע לטכניון, הוא קלט שהמקום שלו זה לא בדיוק בטכניון, ואז הוא התחיל להתנשאות... כדי להראות שגם הוא "חכם גדול"... (חכם מבחינה של אחד שהסתדר גם בלי השכלה). הוא פשוט לא רוצה שירדו עליו בגלל שאין לו השכלה, ובגלל זה הוא בא בדרך אחרת כדי להראות "מי הוא בכלל". פתאטי...
 
למעלה