לרצות למות

לא חש1ב

New member
לרצות למות


לרצות למות זה לשקר. ״אני נורא עסוק לאחרונה בעבודה, נפגש כשיהיה קצת רגוע״, ״כבר קבעתי משהו להערב, פעם אחרת?״. זה להסביר את העיניים שמסגירות ב״כאב ראש״ כל-כך הרבה פעמים, עד שאמא שלך ממש מבקשת שתבדוק את זה.
לרצות למות זה לא לעשות כלום. להסתדר בלי מקרר כי אין כוחות לקרוא לטכנאי, לא לאכול אם אין בבית אוכל. לעשות רק מה שחייבים, וגם את זה לא תמיד.
לרצות למות זה כשגם הגוף שלך כבר לא יכול יותר. השיער נושר, הגב כואב, שנת לילה היא זיכרון מפעם - במידה ואתה בכלל עוד מצליח לזכור.
לרצות למות זה להיות תחת מתקפת פרופוגנדה תמידית. ״החיים הם מתנה״, ״פתרון קבוע לבעיה זמנית״ ושאר מנטרות נאמרות על-ידי אנשים שעוד לפני שיסיימו ללהג יעלמו שוב בענייניהם.
לרצות למות זה לראות את האנשים שאתה הכי סומך עליהם מעדיפים להפנות את גבם מאשר להיות איתך כשאתה דועך. זה שהחבר הכי טוב, זה שהורדת את הירח בשבילו, יסנן אותך תקופה ואז יגיד ״אתה כבד עלי״. שהפסיכולוגית תזדרז להעביר את תפוח האדמה הלוהט שאתה לגורם מטפל אחר, רק כדי שתגלה שאף אחד לא מוכן להיות שם עבור מי שרוצה למות. ״טיפול זה בשביל החיים״, יאמרו לך.
לרצות למות זה בסדר, אבל רק אם אתה מתחייב להפסיק עם זה. לשפוך על המוח ערימות של סרוטונין, כאילו התבשיל התפל הזה רק צריך טיפה מלח, או אם יש לך באמת מזל - לקבל צו הרחקה מהחיים עד שתבטיח לאהוב אותם.
לרצות למות זה להבין שאתה לגמרי לבד. ולכעוס. ואחר-כך להפסיק לצפות.
ואולי, לאגור כוחות, ולהפסיק לרצות.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
לרצות.. פשוט לרצות

לרצות למות זה לומר את האמת. לא כלפי חוץ, לא כלפי אלו שלא יכולים לשאת אותה.. אלא כלפי פנים. זה להתבונן פנימה ולראות את החיים משתקפים דרך רסיסי החלומות המנופצים, ולדעת שיש דברים שאבדו ולא ישובו.
לרצות למות זו עבודה שלא נגמרת, 24/7. עיסוק תמידי, מנקר, שמלווה את הנפש כמו צל ולא נותן מקום לשום דבר אחר. עיסוק שמניח בצד את המולת ה"חיים", כי הכאב הנפשי לא נותן שניה לנוח, לא נותן לעצור, להסיח את הדעת, לא מאפשר לשמר את המעטפת הדקה של מראית עין של חיים.
לרצות למות - זה לחשוף את הזיוף הזול של הסיסמאות שמקיפות אותנו, שנועדו במקרים רבים להסתיר את נחשולי הכאב והיאוש שמתחת לפני השטח, אפילו מפני עצמנו. והרי הם לא עמוק מאד מתחת - הלא כל מי שיבחר להישיר מבט יוכל לראות. אבל יותר מדי אנשים בוחרים אחרת, כי להישיר מבט למוות הגלוי, החשוף של אחרים זו אימה חשכה, זו סכנה לגלות את המוות היושב גם בתוכם פנימה, מונה את הדקות החולפות.
לרצות למות זה להושיט ידיים - כמו פעוט שמבקש מאמא או אבא שירימו אותו. לקוות שתהיה נפש אחת שלא תפחד לחבק. שלא תפחד להכיל את החידלון, את התהומות העמוקים של הכאב. ולהתאכזב כל פעם מחדש..
לרצות למות זו לפעמים דרך חד סטרית.. לא בהכרח דרך שמובילה למקום מסוים, אלא פשוט דרך שאי אפשר לחזור ממנה אל התמימות שאבדה.. דרך אל הלא נודע, שכל כך הרבה אנשים פוסעים בה לבדם.

לרצות למות זה להרגיש לפעמים שהאלטרנטיבה היא לא "חיים". האלטרנטיבה היא אדישות. לכבות, לדעוך, לא להיות יותר. לא לרצות. כי רצון - כל רצון שהוא, רצון לחיות או רצון למות - הוא המולה רוחשת שאין לה סוף, המולה שמביאה איתה כאב בלתי נסבל של השתוקקות. כי רצון זו נגיעה בתוך הרך והפועם של הנפש, וכשהרצון הזה לא מתמלא, לא מקבל מנוחה, הנפש שורפת וכואבת, האמת שנחשפה לא נותנת מנוחה, מכבידה כמו אלף משקולות..

לרצות למות - זה לפעמים באמת לרצות לא להיות יותר. אבל לפעמים זה גם לרצות להיוולד מחדש. כי כדי להיוולד מחדש, צריך למות. לאבד את כל מה שהיה, את האמונות, את התקוות, את החלומות.. להרפות. להרפות מהכל - ורק לא להפסיק לרצות. לקוות אולי בתוך הלילה הקר, במסע הארוך והמתיש בשבילים לא נודעים, שיהיה שם מישהו אחד שיסכים לפסוע לצידך, בשקט. להיות נוכח, להאמין, לדעת שאתה פוסע במחוזות שהוא אינו מכיר או שהוא אינו מסוגל לזהות ועדיין להיות לצידך. לפסוע איתך, ולקוות.
 

לא חש1ב

New member
תודה


עם שתי נקודות והרבה חמלה, נגעת בי לרגע... כשכמעט כבר אי אפשר.
 

11abcdefg

New member
חזק..

כל כך חזק ששום מילה לא תתקרב אפילו.

הלוואי ויכולתי לתת לך חיבוק אמיתי שעוטף את כל הכאב הזה.
 
למעלה