הרגע הזה

yunaffx

New member
הרגע הזה

כעס. כאב. פחד. חמדנות. תאווה. אלימים כלפי עצמנו. אלימים כלפי העולם. המחשבו והגיגים שלנו הפוכים משלום. הדרך שבה אנו עושים את הדברים רעשנית וקולנית - אנטיפתית משהו. הייתי רוצה לחיות בעולם שמי שאתה הוא מה שמשנה. לא צבע העור שלך , ולא איזה בגדים אתה לובש או איזה רכב יש ברשותך. נוסעים בזמן - הלוך ושוב במחשבות שלנו , משחזרים רגעים מהעבר ומזילים ריר על העתיד לבוא. אף פעם לא כאן. אף פעם לא ברגע הזה. אף פעם לא בהווה. שוכחים לחיות. לחיות באמת. שוכחים להסיר את המסכות ואת ההגנות ובאמת לתת לעצמנו לחוש, להיות ברגע הזה. אוטמים את עצמנו מבאמת לגעת בנקודות הללו. חוסמים את עצמנו מללמוד דברים חדשים הן בגלל ההיראות של הדברים בפני האחרים והן בגלל פחד מדברים חדשים. אז בנוסף לעבר ולעתיד, אנו חיים גם בפחד. שוכחים להתאמן - לא רק פיזית אלא גם נפשית על הצמיחה שלנו כבני אדם.
והרגע הזה , שבו אצבעותיי נחות על המקלדת מפני שזרם הרגשות וההגיגים שמתסחרר בתו מוחי , ולרגע קט של הפסקה בפולסים החשמליים של הנויורונים , גורמים לי לחוש במגע המשענת על גבי. ומתיחה קלה באיזור הירך כאשר יושב אני ברגליים משוכלות. זה לא כל כך משנה , מה מחר יביא עמו, בטח ובטח מה היה בעבר. אני מעריך את כל מה שיש לי היום , כי מחר יכול להיות שזה לא יהיה . זה קצת פחות חשוב שהיא כבר לא איתי, ושהם לא מבינים שום דבר . אני חי ללא פחד. ללא פחד מעצמי. ללא פחד מהעולם. ללא פחד מהחיים . ללא פחד מהמוות. אני חי את הרגע. ואולי מה שבאמת הופך את החיים האלו לראויים לחיות אותם היא העובדה שיש להם סוף. וסוף הוא גם דבר מדהים. הפוטנציאל שאדם יכול לחיות את חייו ולנצל אותם הוא אינסופי במכלול הוריאציות האפשריות.
מרגיש כמעין מסומם שהיה בגמילה ארוכה מאד מהאושר, מהחיים האמיתיים. ואולי עכשיו כדאי לפרוץ החוצה מבעד לבועה. ולהסתכל דרך כל הבולשיט לדברים החשובים באמת. אני. הרגע הזה. הרגשות שמציפים אותי. לחוש את מגע בגדיי על עורי.
ואולי כדאי שאעשה מסע אל תרבות רחוקה ומרוחקת - אלמד שפה חדשה שתעזור לי לכמת ולהביע את עצמי בצורה ברורה ושגורה אף יותר מאשר אלו שאני כבר יודע .
מספיק להתעמק בכאב. מספיק להיאחז בו. תתן לו להיסחף ולשקוע בזמן שלו. אל תאיץ בו ואל תאט אותו.
אני אוהב את עצמי. אני אוהב את הדרך שבה אני פוסע. אוהב אותה עד אין קץ. מחכה לשוב ולהיפגש עמה כשהזמן יגיע. למדתי לראות. למדתי איך להסתכל ואיך להביט על הדברים. יש לי עוד הרבה מה ללמוד.
אני כבר לא מפחד מאין קץ הדברים שאני לא יודע . אני מרוגש מהדברים שאני עוד יכול להספיק וללמוד.
אולי משהו בקוד שמרכיב את מי שאני מעט השתנה. אולי הגרסה התעדכנה בכדי שלא אשאר מאחור.
ואולי הגיע הזמן להפסיק את הלימודים ולטוס. לחיות עם השבטים המרוחקים. ובאמת לדעת וללמוד להסתכל.
כי עכשיו אני יכול.

 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
תרקוד כאילו אף אחד לא רואה אותך


ערב טוב לך,
כמה נכון, כמה מדויק.. הותרת אותי ללא מילים אל מול יצירת הפאר הזאת שכולה שלך..
מאחלת לכולנו להגיע להבנה שדיברת עליה, לחיות את הרגע, לחיות את עצמי ובזה להיאחז.. לא בעבר, לא בעתיד ולא באחרים..
להיות מי שאני כי ככה טוב לי, איך אומרים?- בלי לדפוק חשבון..
הזכרת לי קטע שאני מחוברת אליו מאוד, הייתי שמחה לשתף אותך בו, והלוואי שאצליח להזיז לך איזה נים בלב, כפי שאתה עשית לי...

"אנו משכנעים את עצמנו שחיינו יהיו טובים יותר אחרי שנתחתן.
אחרי שיהיו לנו ילדים.
אנו מתוסכלים כי הילדים אינם מספיק גדולים, ושנהיה מאושרים יותר כשהם יגדלו.
אחר כך אנחנו מתוסכלים כי הם מתבגרים וקשה איתם. אנו בטוחים שנהיה מאושרים יותר לאחר שהם יעברו את השלב הזה.
אנחנו אומרים לעצמנו שחיינו יהיו טובים יותר ויהיו מושלמים כשבן/בת הזוג שלנו יצליחו יותר, כשתהיה לנו מכונית טובה יותר או בית גדול יותר, כשנוכל לנסוע לנופש, כשנהיה בפנסיה.
האמת היא שאין זמן טוב יותר להיות מאושרים מ"עכשיו", אם לא עכשיו אז מתי?
החיים תמיד מלאים באתגרים ומכשולים. עדיף לקבל זאת ולהחליט להיות מאושרים בכל מקרה.
מישהו אמר פעם: "משך הרבה זמן היה נדמה לי ש"החיים האמיתיים" היו אמורים להתחיל עוד מעט, אך תמיד היה מכשול אחד. בעיה שעלי להתמודד איתה, פקס לא פתור, חוב שצריך לשלם, אז החיים היו אמורים להתחיל. עד שהבנתי שהמכשולים האלה הם הם החיים שלי".
הפרספקטיבה הזאת עזרה לי להבין שאין דרך לאושר, האושר הוא הדרך לכך, יהיה טוב אם תשמור כל רגע טוב שיש לך לבד או עם מישהו מספיק מיוחד ששווה לבלות את זמנך איתו כי תזכור, הזמן לא מחכה לאף אחד.
לכן, תפסיק לחכות עד סוף הלימודים, עד שתרד במשקל, עד שתתחתן, עד שהילדים שלך יעזבו את הבית. עד שתתגרש, עד יום שישי בערב או עד יום ראשון בבוקר, עד הקיץ, עד הסתיו, עד החורף או האביב או עד שתמות כדי להחליט שאין זמן יותר טוב להיות מאושר.
האושר הוא דרך – לא גורל.
תעבוד כאילו אתה לא זקוק לכסף,
תאהב כאילו אף פעם לא פגעו בך,
ותרקוד כאילו שאף אחד לא רואה אותך." (אנונימי)

בברכת לילה טוב ואופטימי
 
למעלה