תיבת פנדורה

תיבת פנדורה

עצובה כואבת
מוצפת
ודוחפת הכל לתיבה
זאת התיבה מאז
התיבה שסגורה
התיבה שמפחידה
מפעם לפעם
בורח ממנה זכרון
חדש לא מוכר
וכואבבב
מוצפת ברמות
מעוד חיבור והבנה
כל כך זקוקה לתמיכה
 

קרנף לבן 1

Well-known member
מנהל
הדרך שלי להתמודד עם הזכרונות והסיוטים והפלשבקים הייתה

לצייר אותם בצבעי עיפרון ( ציור קל יותר). ולהסתכל בהם 3 פעמים בשבוע לפחות חצי שעה במשך חצי שנה.
ולחשוב עליהם מחשבות.
אחר כך המצב הוטב בהרבה מאוד.
&nbsp
דוגמא לציור

 
וואוו וואוו

אתה מצייר את הפחדים בצורה כל כך ברורה ממש ממש יפה
כן יצירה היא חלק מהתמודדות ...תודה לך שאתה כאן ומגיב
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
לנטרל את התיבה

אני קוראת אותך, צומחת אהובה, קוראת הודעה ועוד הודעה, מרגישה איך את נאבקת ביניהן, איך את מנסה להתמודד עם הכאב השורף והמציף שעולה בך, הכאב הזה של זכרונות אכזריים במיוחד.. זכרונות שעולים ומציפים, כמו שכתבתי קודם – ממש כמו רסיסים של העבר, רסיסים של התפוצצויות זכרון שלפעמים קורות, חומקות להן מהתיבה.. ואיתן גם עולה תחושה של בלבול ושל הצפה, אולי גם מעין הרגשה 'מקוללת', הרגשה של חוסר אונים מולן..
&nbsp
אהובה, זה כל כך חשוב שאת משתפת, כותבת, נותנת לזכרונות האלו מקום, מרשה לעצמך לגעת בהם, למרות שהמגע דוקר, לטוות אותם בחוטי אומץ וכאב לכדי החוויה השלמה שלך, לכדי ההוויה המלאה שלך.. אני מקווה שעם הזמן, וגם עם הטיפול החדש יחסית, התפוצצויות הזכרונות האלו לרסיסים יהפכו ליותר ויותר מבוקרות, נשלטות, עדינות..
 
תודה מאוחרת

תודה על מילים שמלוות אותי עוד ועוד
בימים שצריכה מילים
את תמיד ככ מדייקת אותי
חסרה אותךכאן
וסליחה באמת לכל מי שמגיב ומשקיע בי דקה מזמנו..
זה ממש לא נוגד אחד את השני.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
הצפה כהזדמנות...

צומחת יקירה,
אני שומעת את החרדה המציפה ועולה על גדותיה, את החוויה של אובדן שליטה מול זיכרונות כואבים שמתגנבים עלייך בעל כורחך ומציבים אותך בפניי התבוננות בצלקות הישנות וכמו מגרדות את הפצעים מחדש... כמה מבהיל זה וודאי.. הטלטול הבלתי נמנע שבהתבוננות הזו שאינה מרצונך החופשי שנשמע שהיא מותירה בחוויה של חשיפה חסרת הגנות..
יקירה, חשבתי הרבה בקריאת דברייך על הסיפור של תיבת פנדורה, שלפי המיתולוגיה היוונית, לאחר פתיחתה בידי פנדורה אשתו של אפימתאוס פרצו ייסורים ותחלואות רבים לעולם, היא מיהרה לסגור את התיבה. לאחר מכן גיסה ביקש לפותחה שוב וגילה את התקווה וראה בה יצור קטן ושבירי, אך שכוחו עצום והוא המאפשר לאדם לשרוד ולהתקיים למרות כל הייסורים...אני שומעת שאולי היית רוצה לשמור על הדברים נעולים ורחוקים כי הם מפחידים ומציפים... אני משערת שהשמירה הזו מותירה אותך כ"כ מותשת.. ואולי יש בהתבוננות הזו הזדמנות לאינטגרציה, לחיבור, כמו שאת כותבת, של הפאזל, של התמונה המלאה ... אולי כרגע היא מכילה הרבה כאב והרבה פאניקה שהם מובנים .. אך יחד עם זאת טומנת בחובה הזדמנות, כמו שהיטבת בעצמך לכתוב, להבנה, לשקט ממקום שלם ומחובר יותר... יקירה יש בך גם את הכאב, וגם את הצמיחה.. ובלי לראותך אני בטוחה שאת יפה וראויה על כל אלו שאת מביאה איתך, על הפצעים והצלקות שהן אותות מלחמה, על החולשה, הכאב וההצפה כמו גם על הגבורה והיכולת לצמוח..
אני שומעת את הבקשה לתמיכה.. רוצה להזכיר לך שאת לא לבד במסע, אנחנו קוראים אותך, מתרגשים איתך, וכואבים איתך.. אני רוצה לשלוח לך חיבוק שיזכיר שאנחנו כאן, שיש לך מקום שמבקש להחזיק איתך את הדברים הצצים ומציפים...חיבוק שמבקש לנסות להקל ולהזכיר שאנחנו פה ליצור ביחד איתך סיפור ייחודי ויפה ושלם שהוא את...

אסיים בכמה שורות מתוך ציפור הנפש שחשבתי עליהם בעקבות דברייך ומתייחסים גם הם לפתיחה של מגירות נעולות בנפש שלנו כהזדמנות ללמוד משהו על עצמנו..

"וּמַה שֶׁהֲכִי חָשׁוּב - זֶה לְהַאֲזִין הֵיטֵב לַצִיפּוֹר.
כִּי קוֹרֶה שֶׁצִיפּוֹר הַנֶפֶשׁ קוֹרֵאת לָנוּ, וְאָנוּ לא שוֹמְעִים.
חֲבָל. הִיא רוֹצָה לְסַפֵּר לָנוּ עַל עַצְמֵנוּ.
הִיא רוֹצָה לְסַפֵּר לָנוּ עַל הַרְגָשׁוֹת שֶׁנְעוּלוֹת בַּמְגֵרוֹת שֶׁבְּתוֹכָה."

מזמינה אותך להמשיך לכתוב על המסע, על הלמידה שבדרך, על של הרגשות והמחשבות שיש בה...

בברכת שבת של שלווה,
 
למעלה