חידה עם ספרות רומיות

leebalan

New member
חידה עם ספרות רומיות

לפני כמה דקות חשבתי על חידה חביבה. נתון לכם התרגיל הבא, המורכב מגפרורים: IV-V=III (ארבע פחות חמש שווה שלוש). התרגיל, כמובן, לא נכון. עליכם להזיז שני גפרורים, כך שהתרגיל יהפוך לתרגיל נכון. כמה הערות: *אין לשים גפרור על סימן השווה, כך שיצא סימן ה"לא שווה". אך ניתן כמובן להזיז את הגפרורים של סימן השווה. *האות V מורכבת משני גפרורים. *אם תזיזו את אחד הקווים של הV ותשאירו את השני, השני לא ייחשב ל"I", כי הוא על הצד. בשביל להפוך אותו ל"I", תצטרכו לסובב אותו, מה שנחשב להזזה אחת.
 

leebalan

New member
../images/Emo127.gif

לי יש פתרון אחר, האמת. אבל גם זה נכון! לפרסם את שלי או לחכות?
 

leebalan

New member
חידה מספר 2 - הפעם לא ספרות רומיות

יש לכם כוס שקופה. צורתה גליל בדיוק (שני הבסיסים שווים, הנפח זהה בכל גובה). יש לכם אפשרות למלא כמה מים שתצטרכו בכוס. המטרה שלכם לוודא, שבדיוק חצי כוס תהיה מלאה במים. לא יותר, ולא פחות. אין על הכוס סימונים, אין לכם שום דרך למדוד (ואתם גם לא יכולים למדוד את האורך שלה בעזרת אצבעות/ציפורניים. אסור ואין שום דרך למדוד את גובהה). איך תוכלו למלא את חצי הכוס?
 

Crurifragium

New member
נשאל כבר החודש

זה אמנם היה בירה ולא מים, ולא פורט שהיא גליל מדויק אלא רק חלק מהפתרונות הותנו בזה, אבל אותו עקרון. http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=631&MessageId=130403282 הפתרון של shaakedod הוא האלגנטי (כי לא צריך שום אביזר נוסף), אבל אני חושב שכל ארבעת שלי גם יעמדו בתנאים של הגרסה שלך אם מותר להשתמש באביזרים אחרים.
 

leebalan

New member
חידה מספר 3

זו חידה מוכרת, ויתכן שהופיעה בפורום כבר. ראש המאפיה האיטלקית עומד על גג. הוא מכוון אקדח לעבר קורבנו, שעומד על קצה הגג. ראש המאפיה אומר לקורבנו: "בוא נשחק משחק. אתה הולך להגיד עכשיו משפט. אמרת משפט שהוא משפט אמת, אני יורה בך. אמרת משפט שהוא משפט שקר, אני דוחף אותך מהגג". בהנחה שגם אם יירו בו וגם אם הוא יידחף מהגג הוא ימות, מה עליו להגיד בשביל להנצל (או לפחות לא להדחף/שיירו בו)? המשפט חייב להיות עובדה.
 

Crurifragium

New member
תשובה

קודם כל, כמה גבוה הגג, ומה יש מאחורה? אולי אפשר לשקר וזהו.
מעבר לזה, כל אחד מהמשפטים שמשנים את האמת של עצמם יכול לעבוד פה, כי הם לא אמת, ולא שקר. לא בטוח שבהקשר הזה זה יעזור, אבל, כי הוא לא אמר שבמקרים אחרים הקורבן ישחורר. אולי הוא גם ירה בו, וגם יידחוף אותו מהגג... הדוגמא הקלאסית "המשפט הזה הוא שקר". וריאציות מתאימות למקרה יכולות להיות "אתה עכשיו תדחוף אותי מהגג", או "אתה לא תירה בי". או שאפשר לבחור משפט שיקח שנים רבות לדעת אם הוא אמת או שקר, ולמות בינתיים מזקנה. "בשנת 2219 מישהו בשם יששכר יזכה בפרס נובל". או, אפילו הרבה יותר טוב, "P=NP"... נשמע לי קלאסי
 

leebalan

New member
חידה מספר 4

הנה חידה נחמדה. ציירו רבע מעגל על דף. אחת מהצלעות הישרות צריכה להיות מקבילה לבסיס הדף (מימין לשמאל), והשנייה עולה מהצד השמאלי של הראשונה. שתי הצלעות הישרות שלו הן כמובן הרדיוסים של המעגל. אורכן 10 סנטימטרים. מאמצע הצלע "התחתונה" מעלים גובה לצלע, שפוגש את הקשת של המעגל (או איך שלא קוראים לחלק המעוגל). מנקודה זו, מעבירים קו שמאלה, לצלע השמאלית של רבע המעגל. עד כאן יש מלבן ברבע עיגול. עכשין, בונים במלבן אלכסון, מהפינה התחתונה שמאלית שלו, לעליונה ימנית. ואחרי כל זה השאלה. מה אורך האלכסון?
 

yoavj1

New member
../images/Emo62.gif

האורך הוא 10 סנטימטרים, כאורך הרדיוס.
 

leebalan

New member
../images/Emo127.gif

האמת, רוב האנשים לא שמים לב שזה רדיוס, אלא מנסים פיתגורס במשולש..
 

leebalan

New member
../images/Emo41.gif חידה מספר 5

משהו פשוט ביותר. כדורגלן מקצועי עומד באמצע מגרש כדורגל. אין אף אחד אחר על המגרש. הוא לוקח את הכדור, ובועט אותו למרחק של עשרים וחמישה מטרים ממנו. לפתע הכדור חוזר אליו. ידוע שלא היה אף שחקן אחר שבעט את הכדור חזרה, ושבדרך הכדור לא פגע בשום דבר. השיפוע של המגרש שטוח לחלוטין. אז מה קרה פה?
 

Sophalin

New member
יש עוד אפשרות

יש בעיטה שאם אני לא טועה קוראים לה בעיטת בננה אבל אני לא בטוח שבה הכדור מסתובב סביב עצמו בכיוון מנוגד לכיוון מעופו ואז כשהוא נוחת הוא יתגלגל לכיוון הבועט
 
למעלה