דיכאון יום הולדת

מישהי1632

New member
דיכאון יום הולדת

בשבוע הבא אני מחליפה קידומת ואהיה בת 60. עובדה שממש לא נקלטת לי. ולרגל החלפת העשור (ולאור הבריאות הלא מזהירה שלי מניחה שזו החלפת העשור האחרונה) עולות מחשבות רבות ותחושת כישלון ותסכול. אני מלאת תודה על הבעל ושלושת הילדים, בלעדיהם לא הייתי כאן, אבל... כל-כך רוצה חגיגת יום הולדת, (ילדותי אבל לא מתגברת על זה) שולחן ארוך במסעדה, או בית מלא חברים, כמו שאני רואה בפייסבוק של אנשים מריקודי עם, שרובם בקושי מחליפים איתי מילה... ברכות, בלונים, עוגה עם זיקוקים. יהיה לי יום הולדת עם המשפחה הגרעינית האהובה, אבל זהו. חושבת על הכשלונות והקשיים בחיים. המחלות וחוסר האכפתיות כלפי, הכתיבה היוצרת שלא נגעה באיש, הדוקטורט שלא התקבלתי אליו, המעמד השולי בעבודה (אין לצפות ליום הולדת גם שם), המצב הכלכלי. האין חברים וחברות. המאזן הוא לרעתי, מאד. וכדי להוסיף שמן למדורה - האבא של בעלי תכנן יום הולדת שלי עם הבת של הגיסה (הגיסה שלא סובלת אותי בזכות עצמה). הבת היא בחורה אטומה, שבזה לי ואין לי שום קשר איתה. האבא של בעלי החליט וזהו, ואין לי זכות לבקש משהו אחר. אני צריכה להודות שזכר את הקיום שלי בכלל. כתבתי לו וביקשתי שלא יעשו לי יום הולדת. הסברתי שהשנה, בגלל התאריך העגול שחשוב לי, רציתי לבד, לא עם מישהי שאין לי קשר איתה. ושאין לי בקשות להטריח ולעשות לי יום הולדת בנפרד. (תמיד יש תקווה קטנה שכן, אבל זו פנטזיה לא ריאלית). הוא כמובן לא קיבל את זה, אז כתבתי בווטספ המשפחתי שהשנה אני ללא יום הולדת, (לא ציינתי סיבה) ושלא יקנו מתנות. למותר לציין שלא קיבלתי תגובה.
אני יודעת שטיפשי לעסוק במשפחת בעלי. שנים ארוכות של ניכור, בוז ושנאה. עדיף שלא לחגוג ב"כאילו". אבל בכללי אני מדוכאת. נזכרת בהורים שאין לי, וגם כשהיו, לא אהבו אותי. על התקוות שהיו לי ולא התגשמו. על העובדה ששום דבר כבר לא ישתנה. בוכה, מרחמת על עצמי ולא מצליחה לצאת מזה. וסליחה על החפירה.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
יום הולדת שמח

שלום לך מישהי!
קראתי את ההודעה שלך והיא מאוד מרגשת אותי. בשבילי, בשבילנו (אני יכול לכתוב בשם כל המתנדבים שלנו) את לא סתם מישהי!
אני שומע את הכאב שלך שנדמה לי כמבטא בדידות, החמצה, אכזבה. את מתארת בעיני תחושה בה אין לך לכאורה אוזן קשובה שתשמע את מה שבליבך, כאילו שאין לך כתף חברית וחסונה להשעין עליה את ראשך, ואולי אפילו שאין סביבך אנשים שרואים אותך, את פנימיותך המיוחדת, על העוצמות שבך וגם על העצב והבדידות שנדמה שוכנים בך.
אני שומע גם את תחושת הפיספוס, על לימודים שאולי לא התגשמו במלואם, על מקום עבודה שכנראה לא מספק לך את המרחב המתאים כדי שתוכלי לפרוח בו, על חברים שיכלו להיות סביבך.
אני יכול לדמיין שאת אולי עוברת יום הולדת שאינו כפי שחלמת עליו, שייתכן ואינו עומד בציפיות שלך, ושאולי אפילו גורם לתחושת העצב לעלות על גדותיה במקום השימחה המציפה שכה ציפית לה.
מצד שני, אולי ההודעה הזו היא קול פנימי נוסף שלך, קול של עוצמה, של רצון לשינוי, של חיפוש דרך, קול שאומר – אני לא נשארת במצב הזה. אולי יום הולדת עגול וכל כך משמעותי הוא דווקא קריאת התעוררות שרואה גם את כל ההישגים הנאים שלך – משפחה, כתיבה, לימודים, פרנסה... ושלצידם יש דברים שכנראה היית רוצה לשפר, לפתח, להרחיב, לשנות. אולי יש פה ניסיון להביע את רגשותייך בצורה מדוייקת. אולי זה ביטוי של מחשבה על האפשרות לפנייה לקבלת עזרה, במקום להתמודד לבד עם המצב בו את נמצאת, מצב שלא טוב להישאר בו לבד. אולי את שואלת האם אפשר לבדוק דרכים חדשות , התנסויות אחרות, התמודדויות שונות עם זיכרונות ילדותך. אולי יש פה הצהרה על התחלה של משהו אחר, שאולי גם יכול לשמור אותך צעירה ברוחך בעשורים הבאים....
אישה יקרה, במידה ואין לך למי לפנות, אני מזמין אותך להמשיך לכתוב כאן ואולי גם ליצור איתנו קשר בצ'אט. אפשר להתכתב עם אחד המתנדבים שלנו כל ערב בין 9 לחצות (למעט יום שישי). מאוד נשמח לשמוע ממך אם יעלה בך הצורך.
מזל טוב ויום הולדת שמח!
מתנדב בסה"ר
 
אולי תצאי עם הבת שלך ובעלך למסעדה?

יש מסעדות שאם אומרים להם שיש לך יומהולדת את מקבלת זיקוק ועוגה כמדומני.
זה יהיה יותר אינטימי וחגיגי מזה בטוח לגבי הבעל של בעלך אם הוא לא מקבל ולא מקשיב פשוט אל תלכי לאירוע... אל תבטלי את היומהולדת שלך פשוט תחגגי אותה עם מי שאת בוחרת... בנפרד עם המשפחה הגרעינית ומי שירצה לבוא שיש לך קשר עימו.
לא חייבים לבטל ..
 

מישהי1632

New member
תודה רבה סה"ר וקוסמת, חיממתם את ליבי

כבר חשבתי שלא יהיו תגובות כי לא הייתי פעילה פה מספיק. קוסמת - אני מתכננת לחגוג עם המשפחה הגרעינית. ביקשתי לא לחגוג עם המשפחה של בעלי.
 
לדעתי להבא מוטב לא לומר לאנשים לא להביא מתנות את יכולה

להודיע בכלליות שבחרת לחגוג עם משפחתך הגרעינית מי שירצה להביא מתנות יביא ומי שלא לא אין סיבה לומר להם לא להביא מתנות מספיק להודיע שלא תגיעי לאירוע עם הגיסה כי תחגגי בנפרד.
 
אולי זה לא כל כך נורא

יום הולדת מאורע שמח, וגם לחגוג אותו עם המשפחה זה יפה. הבעיה האמתית היא ודאי שאת בודדה, ואדם זקוק לחברה. אם יש לך חברים פשוטים, תוכלי לנסות לשפר את החברות אתם ע"י שתיזמי ותדברי אתם יותר, תתענייני בכנות בשלומם ובמצבם הרגשי ותהיי טובה ואוהבת אליהם. גם תציעי לעשות דברים מעניינים ביחד שאחר כך תוכל לדבר עליהם, דברים שמעניינים את שניכם. חשוב גם שתקבלי מחבריך לפחות ברכות חביבות ליום הולדתך, שיראו שאכפת מהם. אין מניעה שתתקשרי לחברים ותספרי על המאורעות ושאת שמחה בגללו, ואם מחבבים אותך ודאי יברכו אותך. נקווה שאחד החברים יסכים גם לחגוג אתך או לקנות לך מתנה.
 
מישהי, יום הולדת שמח!


איזה כיף לך שהגעת לגיל 60 ויש לך אנשים שאוהבים ומעריכים אותך - המשפחה שלך שהקמת וגידלת, ואפילו אנשים מהמשפחה של בעלך (שלא לכולם יש קשר איתם - עם המשפחה של בן/ת הזוג) רוצים לחגוג לך. איזה כיף שסיימת תואר שני בהצטיינות, למרות הקשיים של בריאות ושל שעות עבודה ארוכות וניהול בית, ושאת פעילה, ומתעמלת, ורוקדת, וכותבת... ואולי עם קצת עזרה ויעוץ גם תגיעי להכרה ולאפשרות להוציא לאור... ואיזה כיף שיש לך עבודה קבועה ויציבה, עבודה שיש לך בה תפקיד חיוני ולא ניתן לוותר עליך שם.
ובעיקר: איזה כיף שעוד כל השנים הבאות לפניך, לפחות עוד שלושה עשורים בעז"ה, שבהם תוכלי להגשים ולעשות עוד כל כך הרבה!
מזל טוב!!

וזכרי: יום הולדתך הוא היום בו אלוקים החליט שהעולם לא יכול להמשיך עוד יום אחד בלעדייך!
 
אני שמח מאד שהצלחתי לעזור לך

יש אנשים שלא אוהבים את עצותיי בפורום וקצת חבל לי שכך. אני חושב שבזמן האחרון רוב האנשים מרגישים שאני עוזר להם.
&nbsp
&nbsp
 

11abcdefg

New member
היי

יש לי הרבה מה לכתוב, אבל עדיף בתמציתיות.
לא אומרת שזה קל בכלל ובדיוק להפך, אבל את צריכה לעשות סוויץ' במוח , לחשוב כל מה כן טוב ומה כן השגת ומה כן.
אגיד רק דבר אחד, יש לך בעל כבר שנים, אני בטוחה שזה לא רק גן של שושנים אבל נשמע על פניו שיש אהבה ויש את מה שאת צריכה ורוצה מבעל.
חלום חיי למצוא דבר כזה.
וחוץ מזה יש לך עוד הרבה.
בנוסף, אל תסתכלי על אחרים, את חושבת שהכל מושלם וטוב אצל אחרים או לפחות יש להם מה שאת רוצה... אז את ממש לא יכולה לדעת מה קורה אצלם באמת ומה למראית עין.
אז לא, אין לך כל מה שרצית, אבל תראי מה כן יש.
לא, זה לא קל.
חוץ מזה, תפרגני לעצמך יום הולדת, תכיני לעצמך חגיגה במסגרת מה שיש ומה שאפשר ותשמחי בזה.
כמובן שאם זה נשמע לך בולשיט, את מוזמנת להתעלם.
 
מישהי יקרה, יומולדת שמח


על אף ולמרות הכול.

שחר כתבה לך הודעה מדהימה ומושלמת בעיניי.
נסי להסתכל על ההישגים שלך ולשמוח בהם.
כולנו נכשלנו במיליוני דברים.
אז מה.
את יודעת כמה פעמים דחו הסופרים הכי נחשבים עד שכמעט התייאשו.
באמת הצלחת באופן מדהים בעיניי. עם כל העבר הקשה שלך הקמת משפחה, ועם כל הבעיות הרפואיות את גם עובדת וגם יש לך תואר שני, מצאת זמן לכתיבה, והגעת לגיל שישים.
את תומכת כאן בפורום ואת מנסה לעבוד וללמוד על עצמך ולהיות אדם טוב יותר.
אני מברכת אותך באריכות ימים, בבריאות טובה, בהמשך טוב עם הכתיבה היצירתית שלך ובלי לוותר, ובהסתכלות שבעה על מה שכן יש לך.
שולחת לך חיבוק
ואכתוב לך כשאגיע אני לשישים [זה מתקרב] כדי שתעודדי את אותי.
ברכות חמות
 

מישהי1632

New member
תודה מקרב לב, שירה כמים

מעריכה מאד מאד את הכוחות שלך והנסיונות להיות מאושרת בחייך. מגיע לך!
 
למעלה