לא מצליח להביע רגש

benlevi123

New member
לא מצליח להביע רגש

שלום,
אני בן 25 ומאז שזוכר את עצמי לא יודע להביע רגש. אני מרגיש שזה חשיפה בשבילי ואני אדם סגור שלא אוהב להיפתח לאחרים. שאם אביע רגש זה בשבילי לצאת משליטה. שליטה של הסתרה ולהראות שהכל בסדר. מרגיש שאם אביע את מה שאני מרגיש אנשים יצחקו, או יחשבו שאני חלש. תמיד אני חושב מה אחרים יחשבו עליי. זה רגשות כמו עצב בסיטואציות של אבל (אפילו בלוויה של אבי ז"ל לא בכיתי כי הרגשתי שכולם מסתכלים עלי), עלבון (אם מעליבים אותי לא אראה שנעלבתי), כעס- אני לא אביע כעס בציבור ואפילו לא מול חברים קרובים, אני אשמור הכל בפנים ואתפרץ עם עצמי כשאהיה לבד עד מצב שכולי אדום. אפילו דמיינתי לעצמי תאונת דרכים שמעורבת אמא שלי וגם בדמיון לא הייתי מרשה לעצמי לבכות או לצרוח כי זה בחוץ עם מלא אנשים. אני כבר מרגיש שאני על הקצה, לא יכול כבר להחזיק הכל בבטן. ואני פשוט לא יודע איך לשחרר את הפקק.
אציין גם שיש לי OCD מאז ומתמיד ואני מטופל בפלוטין. די עוזר, אין לי מחשבות טורדניות אבל לעיתים יש טקסים.
בנוסף, יש לי חרדה חברתית. קשה לי נורא להיות בסיטואציות חברתיות. תמיד מדמיין את עצמי מחוץ לגוף ומסתכל על עצמי ואיך אני נראה בפני אחרים. ברור שפה נכנס הקושי בהבעת רגשות.
הייתי בשנה האחרונה בטיפול פסיכו-דינמי והמטפלת אבחנה בנוסף דיסוציאציה. הפסקתי את הטיפול עקב מעבר לאיזור אחר.
החרדה החברתית מתבטאת גם בחשש להשמיע את הדעות שלי או מלקבל ביקורת. והימנעות מכניסה לדיונים ועימותים שחלילה לא יצאו עלי ואקבל ביקורת.

איך אתם ממליצים להמשיך? יש טיפול שמתאים למה שתיארתי? המטפלת שהייתי אצלה אמרה שנדרש טיפול ארוך כי הדבר מושרש מהילדות, בניגוד לדוגמא ל CBT.

תודה
 
שלום

רגש הוא טבעי, אבל חשוב להביע את הרגש באופן כן ואמתי, לא מוגזם ולא מזויף. כשהרגש מובע בדרך כנה כמו שהוא, ההבעה יוצאת יפה. אם תגזים בהבעת הרגש, זה יכול להעיק על האחר. אם תימנע מהבעת רגש, זה יכול ליצור ניתוק וחוסר הבנה. בדרך כלל עדיף להביע רגש במעשים, אבל גם יפה מאד להביע באופן כן מה שמרגישים במלים. כלפי אנשים אפשר וכדאי להביע רגש בזה שתהיה טוב ונחמד אליהם, תיתן להם אהבה ודאגה והתעניינות, ואז החברויות יצליחו יותר. לא תדע לגמרי איך תיראה בעיני האחרים, אבל רצוי בהחלט שתיצור איתם קשרים ושיחות שיאפשרו לך לדעת ולהרגיש מה מרגישים אליך. ככל שאדם טוב ונעים אליך ומרגישים שזה אמתי, הוא ודאי יותר מחבב אותך. ככל שמחבבים ואוהבים כבני אדם, קל יותר להיות בקשר רגשי והוא מתפתח מאליו. צריך גם להיות בטוח בעצמך ולאהוב את עצמך. אז יהיה לך ביטחון עצמי בחברה. חשוב איך להציג את עצמך באופן חיובי, דרך הדברים שתוכל לאהוב בעצמך, הדברים שאתה עושה ואוהב ומתעניין בהם. רצוי להביע דעה, חשוב אם הדעה נכונה וחכמה והבע אותה ומותר ולפעמים רצוי גם להתווכח כל זמן שהוויכוח חיובי ונועד לשכנע למטרות טובות. האמן ביכולתך להגיע לרעיונות חכמים.
 
טיפול פסיכודינאמי

שיחזק אצלך את היכולת להיות מי שאתה ולתת לעצמל את התיקוף על כך, ללא הפחד המצמית מהמבט של הזולת...
 
היי וברוך הבא לפורום


אם הבנתי אותך נכון, אתה מתאר את החרדה החברתית והחשש מתגובותיהם של האחרים כמעין "כלוב" אטום שאתה כלוא בתוכו ללא יכולת להשתחרר… כל אירוע שקורה מציף אותך מבפנים עוד ועוד עד שאתה מרגיש כאילו עוד רגע ואתה עומד להתפוצץ….
אני רק יכולה לתאר לעצמי כמה מתסכל זה לרצות לצעוק החוצה את כל מה שאתה מרגיש בפנים , אך לא להוציא מילה… לרצות שיידעו מה בוער בך אבל לפחד כל כך ממה יקרה כשבאמת ייראו ויידעו…
לרצות להשמיע את קולך, את מה שאתה חושב אבל לחשוש כל כך מהתגובות כך שבסוף נשארת רק השתיקה…

מדבריך אני מבינה שהיית בטיפול שנפסק מסיבות חיצוניות שאינן קשורות בהכרח לטיפול עצמו. האם בתקופה בה היית בטיפול הרגשת שהוא נכון עבורך? אני מציעה שתמצא מטפל/ת באזור מגורייך החדש וכך תוכל להמשיך באבחון והתמודדות הדברים….
אני רוצה להזמין אותך גם למרחב נוסף של סה"ר. יש לנו צ'אט אנונימי שפעיל כל לילה בין תשע לחצות (חוץ מימי שישי). תוכל לשוחח עם אחד מאיתנו המתנדבים, ואם תרצה, לשתף ולפרוק את מה שמתפוצץ מבפנים...
הצ'אט מהווה מרחב בטוח, מכיל ומקבל ואני מקווה שאולי ביחד נוכל להקל מעט...

כמובן שאתה מוזמן גם להמשיך לשתף כאן ולהתייעץ עם חברי הפורום.

אנחנו כאן אם תרצה,
מתנדבת סה"ר
 
למעלה