לא מצליחה להרגע מהסטרס

לא מצליחה להרגע מהסטרס

לפני כמה שנים קניתי דירה, שהבעלים הקודם שיפץ אותה ואחד השינויים הרציניים שהוא עשה היה החלפת השירותים לאסלות תלויות.

לפני בערך חודש וחצי התגלתה באחד מחדרי השירותים נזילה, ולאחר חיפושים של אינסטלטור שיהיה מסוגל לטפל בה (שני אינסטלטורים סירבו לתקן בטענה שהם לא מבינים באסלות מהסוג הזה), לפני בערך שבועיים וחצי (יום לפני ערב יום כיפור) מצאתי בהמלצה של חברה אינסטלטור שגילה (לפחות לפי ההסבר שלו) שההתקנה של האסלה במהלך השיפוץ היתה גרועה מאוד והחיבור לצנרת הראשית נעשה בצורה לא תקנית, שגרמה לכך שלא רק שהיתה דליפה כשאני השתמשתי בשירותים, אלא גם בכל פעם שהשכנים מעלי השתמשו בשירותים שלהם. כנראה שהמים הצטברו מאחורי הקיר במשך חודשים עד שהמים התחילו לנזול החוצה, ורק במזל גדול לא קרתה נזילה לדירה מתחתי.

לפי ההוראות של האינסטלטור, הייתי אמורה לתת לאיזור להתייבש במשך חודש עד חודש וחצי ואז להזמין שיפוצניק שיסגור את הקיר ויחבר שוב את האסלה. ולאור המצב של האסלה הזו ובדיקה מהירה של האסלה השניה בדירה - אותו אינסטלטור טען שיש סיכוי לא רע שגם האסלה השניה בבית סובלת מבעיות דומות ולכן המליץ שמתישהו אשפץ גם אותה.

ובמהלך השבועיים וחצי האחרונים, נראה באמת שהאיזור עצמו מתחיל להתייבש ומהר, והתחלתי לברר לגבי שיפוצניק שיסגור את הקיר. אבל היום גיליתי שיש שם שוב מים שדולפים - לא ברור לי האם זה מהתיקון המקורי או בעיה נוספת שלא התגלתה קודם.

אני יודעת שצריך ליצור קשר שוב עם האינסטלטור כדי לבדוק מה קורה שם, ומזלי יש לי מספיק כסף כדי לשלם על תיקונים נוספים. אבל אני בסטרס מכל הסיטואציה הזו מכמה בחינות.

קודם כל יש את הצד המקצועי: מצד אחד עד שסוף סוף מצאתי אינסטלטור שמוכן לטפל באסלות מהסוג שקנה הבעלים הקודם קצת קשה לי לוותר עליו - אבל מצד שני אני באמת תוהה עד כמה התיקון שהוא עשה היה אמין ואיכותי. ובגלל שזו הפעם הראשונה שאני מתמודדת עם בעיה כזו ואין לי מושג דברים כאלו - אני פשוט לא יודעת האם להמשיך איתו או לנסות למצוא מישהו אחר.

בנוסף, חשבתי שיש לי אחריות על התיקון, אבל בקבלה שנשלחה אלי מופיעה רק קבלה על מתן השירות ולא שום דבר שמדבר על אחריות כך שאין לי מושג עד כמה האינסטלטור ייקח אחריות על מה שהוא עשה או שהוא ידרוש ממני שוב תשלום מלא על תיקון (אם הוא בכלל יגיע) - ואני מאוד גרועה בתהמודדות במצבים כאלו, ולרוב מוצאת את עצמי משלמת סכום מלא ואז מרגישה רע עם עצמי להרבה זמן על זה שאין לי מושג איך לעמוד על שלי. וזה מעבר לעובדה שאבא שלי טען שלדעתו האינסטלטור עבד עלי מלכתחילה ודרש ממני תשלום גבוה מידי.

ואני מרגישה שאני כל הזמן במתח בגלל שהסיפור הזה לא נגמר. ביום שגיליתי את הדליפה ונשארתי בבית כדי להזמין אינסטלטור, אמרתי למישהי בבוקר שאני מתה כבר להיות בערב אחרי שכל הסיפור יהיה מאחורי - והנה אני כמה שבועות טובים אחרי זה, אחרי ששילמתי לא מעט על התיקון, ועדיין הבעיות לא נגמרו. ואני מרגישה במתח כי העיין פשוט לא נמר ולא ברור לי מתי ואיך הוא ייגמר. ואני מרגישה גם שבמובן מסוים אני כבר לא כול "לסמוך" על אף תיקון שיעשה כי המצב שם כזה גרוע.

וחלק מהעניין כנראה נובע מזה שאני שונאת את השיפוץ שהבעלים הקודם עשה בדירה. קניתי אותה כי כל שאר התכונות שלה כמו המיקום והמחיר מאוד התאימו לי (הרבה יותר מדירות אחרות שראיתי באיזור). אבל מעבר לעובדה שהרבה דברים פה מכוערים מאוד בעיני, יש גם הרבה דברים שבנויים פה בצורה גרועה. כמו למשל השירותים שהאינסטלטור טען שנעשו בצורה לא מקצועית. או למשל יש את מרפסת הכביסה שהבעלים הקודם התקין בה ארון בקיר שבו היו אמורות לעמוד מכונת הכביסה והמייבש (שהוא לא החזיק בדירה), אז עכשיו הן עומדות במקום לא פרקטי. או למשל לפני כמה חודשים רציתי לנתק את התנור והכיריים מהחשמל בגלל תקלה, ופשוט לא מצאתי את נקודת החשמל שהם מחוברים אליה, למרות שגיסתי מעצבת פנים והנחתה אותי איפה לרוב שמים את הנקודה הזו בעיצובי מטבח דומים. ההנחה שלי היא שהנקודה היא מאחורי התנור עמו ולכן לא נגישה, אני כדי להגיע אליה אני אצטרך להוציא את התנור מהנישה בארון שבו הוא נמצא אבל הוא יהיה כבד מידי בשביל שכואל להחזיר אותו (בסוף ניתקתי את החשמל דרך ארון החשמל). של לדבר על העובדה שהוא התעקש למכור את הדירה עם רבים מומצרי החשמל אבל התברר שחלק ניכר מהם לא עבדו (אחת הטלוויזיות היו מקולקלות, התנור היה גורם לקצר בכל פעם שהפעילו אותו, הדירה לא היתה מחוברת לגז בכלל).

ולאחרונה אני גם מרגישה שאני מחפשת "בכוח" תקלות אחרות, כאילו אולי המקרר משמיע קולות חזקים, והמנוע שלו פועל כל הזמן, או שכשהמנוע מפסיק לפעול אני תוהה אם הוא התקלקל. או שמכונת הכביסה משמיעה קולות מוזרים, או שמהייבש מתחמם יותר מידי כשאני מפעילה אותו.

אחרי כל המגילה הזו, אני מגישה שאני קורס תחת כל הלחץ והמתח האלו. לחברות שלי כבר נמאס לשמוע אותי מדברת על זה, במיוחד כשאין משהו פרקטי שהן יכולות לעזור לי בו (כי אני יודעת איך לפעול הלאה). ואני מרגישה שהסטרס הזה משפיע עלי ברמה היומיומית: אני ישנה פחות טוב בלילה, וקשה לי להתרכז בעבודה. ואני פשוט לא יודעת איך להתמודד איתו...
 
עוד כמה פרטים שאולי ראוי לציין...

אני עובדת היי טק, מה שאומר שעות עבודה יחסית ארוכות, וכיום אני עובדת במקום עבודה שנמצא יחסית רחוק מהבית שלי. אחת הסיבות שעברתי דירה היא בגלל שאין לי רישיון נהיגה (אחרי כשלון חרוץ בכמה טסטים יש לי תחושה שאני לא ממש מסוגלת לנהוג) והמיקום שבו אני גרה כיום הוא הכי קרוב שאפשר לעבודה מבחינת תחבורה צבורית, אבל עדיין לוקח לי בערך שעה עד שעה וחצי לחזור הביתה כל ערב, ולעיתים יותר אם מישהו מחליט לא להוציא את האוטובוס שציפיתי לו.

הבקרים הם פחות בעיתיים כי אני נוסעת קודם כל לחדר הכושר ומשם לעבודה, והאוטובוסים בבוקר יותר אמינים באופן כללי. אבל זה גם אומר שהימים שלי מאוד ארוכים ואני בקושי נמצאת בבית.

ומעבר לזה, מקום העבודה שלי הוא לא בדיוק סביבה נעימה. כשרק התחלתי לעבוד בו הרגשתי מאוד מוערכת, אבל אחרי שינוי אירגוני הועברתי למחלקה אחרת שבה אני מרגישה שלא נקלטתי טוב מבחינה מקצועית וחברתית, ולמרות שני מחפשת עבודה לא מעט זמן החיפושים לא ממש מוצלחים. כך שבעצם אני עוברת כל יום מהעבודה בסטרס וחששות מפני כישלון עד כדי פיטורים, לבית שבו יש תקלה שלא נפתרת...

ובנוסף יש גם את הסיפור עם אמא שלי. אמא שלי תמיד היתה טיפוס של "בעלת בית" עם בית נקי שתמיד "אפשר לאכול בו מהרצפה", ואני הייתי בלגניסטית. ובאופן צפוי, היא מאוד אוהבת את השיפוץ בדירה ואיכשהו תמיד אומרת לי שלדעתה אני "הורסת" את הדירה בגלל שאני לא מנקה טוב כמוה - למרות שהיא כנראה ציפתה שהשיפוץ ייגרום לי להפוך יותר דומה לה, ולא מבינה שאני פשו מתעבת אותו.
 

yuval344

New member
מחפשת בעיות בכוח

מכיר את זה טוב. טוב מדי.
יש לי אוטו קצת מעפן כבר כמה שנים, ובכלל מכיר את התחושה שהכל מרעיש אחרת וכל פעם נדמה שמשהו אחר עומד להתקלקל.

תנשמי עמוק, זה מאוד נפוץ. קוראים לזה אחזקת שבר לעומת אחזקת מנע.

מה שחשוב זה הנזק שעלול להגרם. באופנוע למשל לא כדי לרכב מהר אם אתה שומע בוודאות רעשים חריגים ומרגיש ויברציות חדשות.
רטיבות בקיר זה מבאס, אבל גם, ענין של זמן ועדיף לקבל כמה דעות תמיד לפני שמחליטים. שכן שיכול להראות את הבעיה אולי בזמן שאת בעבודה.. אל תמהרי להסיק שיש נזילה גם בשירותים השניים. אחזקת שבר זה בסדר גמור בבית. ככה העולם כולו מתנהל את יודעת בטח.

הבית שלך בסדר, אבא שלך צודק כנראה. השיפוצניק אולי צודק אולי לא, קצת מגזים תמיד, ההיטקיסטית התמימה והזהירה זה הלקוח האידיאלי בשבילו.

יש קטע לבעלי מקצוע תמיד ללכלך על הקודמים ולנטוע אצלך חרדות, כדי שיוכלו כמה שיותר זמן (כסף) לעבוד אצלך. כמו פסיכולוגים :)
 
ברור שכל איש מקצוע מחפש עוד עבודה

הוא גם גילה כביכול נזילה פוטציאלית, ויסה לשכנע אותי להחליף את השירותים השניים משירותים תלויים לשירותים מחברים לרצפה - ובשני המקרים פשוט הנהנתי . הנקודה היא שבשירותים השניים יש בעיה אחרת שגלויה לעין: הם חוברו לא טוב לקיר כך שהחיבור שובר את הקיר סביבם וגורם בו סדקים, כך שיש בהם בעיה אמיתית שצריך לתקן בשלב כזה או אחר.

ובאופן כללי יש בבית המון סימני שחיקה אחרים שלא קשורים אליו והוא בכלל לא ראה שמראים שהשיפוץ שנעשה היה מחומרים זולים ולא איכותיים ונעשה בעיקר עבור רושם ולא איכות.

אבל זו לא היתה הנקודה, אלא יותר איך להתמודד עם רמות סטרס גבוהות. ודרל אגב, אין לי שכנים שאי סומכת עליהם מספיק כדי הכנס הביתה, וגם אם כן - כם הם אנשים עובדים...
 

yuval344

New member
אם הסדקים רק בקרמיקה

אולי אפשר לתקן רק אותה, לא בטוח שהאסלה תיפול.

לגבי סטרס, את צודקת, הקטע של האחריות שהם לא נותנים מחרפן. אבל זה המצב. גם השיפוצניק המעולה שלי עשה פשלות שלא לקח עליהם אחריות.

שחררי פשוט, לאט לאט זה יסתדר. מחלות ילדות סה"כ. כסף נכון, אבל זה החיים לא ? אני במצב יותר גרוע בהרבה תאמיני לי. למדתי לשחרר. אין ברירה. לא יכול להכיל את הסטרס הזה.

ועוד משהו, שכנים. את בטח גרה בבנין. את יודעת מה אמר לי שכן חבר אתמול ? יותר נכון אשתו הלשינה..

הוא קנה את הבית בין השאר בגלל שמצאתי חן בעניו, הוא חושב שהשכנים זה הכי חשוב .

אולי כדאי לייצר קשר משמעותי עם שכן, זה עוזר מאוד לתחושת הבית והקהילה שחסרה כל כך בעיר. גם ביישוב קהילתי בנינו זה לא מטורף :)
 

yuval344

New member
סיפור האסלה התלויה הזאת..

וכל זה כי קשה לנקות כזה מקום קטן עם מגב.


יש לי איש מקצוע מעולה אבל בצפון. צרי קשר בפרטי אם זה רלוונטי.
מצרף תמונה של עבודה שהוא בדיוק שיתף איתי , התקנת אסלה סמויה, בדיוק לפני יציקת הבטון.. הזוי :)

 

offWhiteRider

New member
לסיכומו של ענין

בסטרס מטפלים כמו בכל בעיה. מפרקים לחתיכות קטנות - מזהים צוורי בקבוק, כשלים אפשריים, ובסוף זוכרים שאנחנו מתכננים ואלוהים צוחק.



במקרה הזה זה סה"כ תחזוקת הבית. תחזוקת הגוףנפשרוחגאיה יותר מסובכת.
 

devil duck

New member
העלית כאן הרבה דברים מעורבבים יחד.

הנזילה מהאסלה והטיפול בתיקון.
הבקורת של אביך בטענתו כי האינסטלטור עבד עלייך, ושל אמך על איך שאת מתחזקת את הדירה שלך.
חוסר שביעות הרצון שלך מהשיפוצים שנעשו בדירה.
התחושה ש"מסדרים אותך" גם האינסטלטור וגם בעל הבית הקודם שמכר לך ציוד חשמלי שלא פועל.
המתח של "מה עומד להתקלקל עכשיו"
החברות שנמאס להן לשמוע אותך.
התחושות שלך בעבודה והחשש מפיטורים.

עם רשימה כזו של נושאים שחלקם מתערבבים לך אחד בשני אין פלא שאת מרגישה סטרס שמשפיע לך שנתך ועל תפקודך בעבודה.

מה עושים? קודם כל לוקחים נשימה עמוקה ומתחילים לעשות סדר במחשבות וברצונות.
מה קשור אחד לשני ומה לא - למשל המתח של "מה עומד להתקלקל עכשיו" לא קשור לזה שאת לא אוהבת את השיפוצים שנעשו בדירה.

במה חשוב לטפל ובמה לא - למשל אם נורא מפריע לך מיקום מכונת הכביסה והמייבש אפשר להעיף את הארון ולשים אותם במקום שנראה לך הגיוני. לעומת זאת כמה באמת מפריע לך מיקום השקע של התנור? (אגב די מקובל לשים את השקע של תנור בילט אין מאחורי התנור).

כמה משקל נותנים למה שאחרים חושבים? - לא נתקלתי במקרה אחד שבו עשיתי תיקון או קנייה של משהו גדול יותר שידעו עליו מספר אנשים שלא קם מישהו שאמר שאפשר לעשות את זה בזול יותר או טוב יותר. למדתי ברוב המקרים להתעלם מהאמירה הזו, עשיתי הכי טוב שיכולתי, אם יצא טוב אז מצויין אם לא אעשה מקצה שיפורים וזהו. בחלק מהמקרים גלגלתי את האמירה חזרה למבקר באמירה כמו "אני צריכה עכשיו לתקן גם את X / לקנות גם Y בא לך אולי לעשות את זה עבורי, כמעט תמיד נתקלתי בתגובה מתחמקת, פעם אחת המבקר לקח את האתגר ועשה עבודת השוואה מטורפת בשביל מוצר שעלה כמה מאות שקלים, עד היום אנחנו צוחקים על זה...

מה אפשר לשנות ומה צריך ללמוד לקבל- את מראה הדירה כנראה אפשר לשנות בחלקו, את האופי של ההורים שלך כנראה פחות, אבל אפשר לשנות את מתייחסים לבקורת שלהם.

איזה חלק מהלחץ נובע מהעובדות ואיזה מפרשנות ומחשבות שלך? - היתה נזילה, הגיע אינסטלטור שעשה תיקון, אחרי שבועיים יש שוב נזילה עד כאן העובדות. האם האינסטלטור עשה עבודה גרועה? האם יש אחריות? האם הוא סיפר לך סיפורים? כל אלה מחשבות ופרשנויות שלך. למה להתחבט בהן כל כך הרבה? מרימים טלפון לאינסטלטור ומקבלים תשובות לחלק מהשאלות.

חושב שנתתי לך כאן כמה כיוונים איך להסתכל על הדברים, תנסי לחשוב בכיוון עם הדגשים שנכונים לך.
 

yuval344

New member
איפה את מוצאת את האייקון הזה???

ברווז באמת שאפו. מיקדת .
&nbsp
אני ממש מפוזר וזה עוזר לי לראות איך אתה מגיב לעומתי.
 
אבל חלק עקרוני מהבעיה הוא שני מתפזרת לכל הכיוונים

וכל פעם כיוון חדש נראה לי הכי חשוב והכי עקרוני כי הוא זה שהכי "מכאיב" או מושך תשומת לב כרגע...
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
לנשום


יקרה!
&nbsp
כל כך הרבה עומס טכני שמוביל לכל כך הרבה עומס רגשי.. ובתוך כל זה נראה שקשה לעצור רגע, לנשום, להירגע...
וסטרס אחד מוביל לסטרס שני.. מעצים. בורא עוד עומס שמתווסף לעומס הקיים גם כך...
והכתפיים שחות מעומס המשקל והלב רוצה הבנה ומילים מרגיעות וזריקת אנרגיה מחזקת וחיובית שלא תמיד קל למצוא מהסובבים...
יקרה, תודה שכתבת כאן.
אולי עצם השיתוף והעלאה של הדברים כפי שהם על הכתב עשויים לנקות קצת את הלב, לתת פורקן למטענים שמכווצים אותו ומעמיסים עליו...
וברגעים כאלו שהלחץ גדול מידי וכבר קשה לראות משו חוץ ממנו, מה שאנחנו צריכים זה אולי פשוט לעצור שנייה, לתת לדברים להתנהל רגע בלי שהתשומת לב שלנו שקועה בהם.. לנסות להיזכר בשלווה הגלומה בעצם קיומנו.. לנשום לתוכה... נשימות ארוכות, עמוקות ומרפאות.. לתת פתח לרגיעה להיכנס אלינו...
המשיכי לשתף אותנו והלוואי שתמצאי לך רגיעה בלב והתקופה המלחיצה הזו תעבור במהרה..
&nbsp
שלך
מתנדב בסה"ר
 

tamil69

New member
שירת הים

הבעיות לא נפתרות מעצמן, את צודקת.


אנחנו צריכים לנקוט בצעדים ע"מ להגדיל את הסיכויים שהן יפתרו במהרה.


תסתכלי על השרשור של שירה כמים, היא מרגישה דומה, כן סטרס לא סטרס, הייתי בסדר או לא, רוצה לשתף תובנה שלי שחושב שקשורה ועלולה להשכיל ולשכלל אותנו :
סטרס קפיטלסיטי מזויף גורם לנו להיות מוכנים לקרב. בשביל כסף, כבוד, מעמד וקשרים. בדיוק כמו קופים שרבים על הזכות לחרבן הכי קרוב לעץ הבננות הכי פורה באחו. וכן. גם כמו קופות (אתן יותר פולטיקאיות ברוב המינים של הקופים שאני מכיר).
 
למעלה