היי , חדשה כאן , יש לי שאלה שמאוד מאוד רוצה לשואל

מירי767

New member
היי , חדשה כאן , יש לי שאלה שמאוד מאוד רוצה לשואל

היי ,אני חדשה כאן .אני מתמודדת .כבר עשור שאני מטופלת בבריאות הנפש ,עם לא מעט תרופות ,שכל הרופא החדש שבא למרפאה לבריאות הנפש מחליף מה שנתן רופא הקודם .
ביום א הייתי שוב בביקור אצל פסיכיאטר .יצאתי ממנו בהלם . חיפשתי פורומים ,פלטפורמות ,קבוצות כאלו כדי לשתף ,לשואל אם גם אצל אנשים אחרים שגם הם מתמודדים אותו היחס מהרופאים בבריאות הנפש - הרפואה הציבורית .
לקח לי זמן לקלוט מה היה במרפאה ביום א ,לקח לי זמן להרגע עד שאני כותבת .
קודם כל דיווחתי לרופא שתרופות שהוא החליף לי - אני מרגישה לא טוב איתם ,ביקשתי להחליף למשהו אחר -מדובר על סרקוול ופקסט :או אני רדומה ומנותקת או בין קבלת המנה החדשה של התרופה מאוד עצבנית .איך אפשר לתפקד כך ?
דבר נוסף ,הרופא לא הציג את הסטאזר שהיה בחדר ,לא שאל אם אני לא מתנגדת שהסטאז'ר יהיה גם . אני מדברת עם הרופא על הדברים הכי פרטיים שלי ולא רוצה שאדם זר ישמע את זה . במיוחד והגעתי לביקור ביוזמתי כי הרגשתי השפעה לא טובה של התרופות ,שהחליפו לי : יותר מדוכאת , יותר כאבי ראש ,יותר בכי ,יותר מחשבות פסימיות .היחס שאני מקבלת מאותו רופא ,כאלו הוא עושה לי טובה שהוא מקבלת אותי בכלל .שום איכפטיות ,שום הקשבה .רק ציניות ושוב ציניות .
דוגמה : אמרתי שמעסיק מדי פעם מנצל את העובדה שיש לי הכרה בביטוח לאומי כאדם עם מוגבלות ,אז רופא צחק שזה תפקיד של המעסיק לנצל .שיתפתי את הרופא שאני בזמן האחרון מאוד עצבנית ,אולי בגלל התרופות ,מה אני שומעת בחזרה : שאם אעשה מעשה פלילי שום בית המשפט לא יקבל את העובדה שהכל היה בגלל אי שפיות .לא דיברתי על זה .דיברתי שתרופות עושות לי רע .כדי שיחליפו לי . בסוף יצאתי עם מצב רוח יותר גרוע ממה שנכנסתי למרפאה .
שאלה :אם זה אצל כולם היחס כזה או יש רופאים ,שנותנים היחס נורמלי כלפי הפציאנטים שלהם ?
 
מזעזע!!!!!!

פשוט מזעזע.
אין מילים לאטימות ולחוסר הכבוד!!!!
אולי את יכולה ללכת לפסיכיאטר בקופת חולים ואז יש יותר מבחר?.....
תנסי להתעודד. הוא פשוט... אין מילים!!!!
 

yuval344

New member
הם עושים את תפקידם

תפקיד בעייתי.
יש בניהם טובים יותר ופחות, אבל בהחלט מזדהה ומרגיש שרובם יכולים רק להזיק לי. עצוב אבל זה מה שאני מרגיש. הקטע עם הסטאזרים נוראי. צריך לסרב לבדיקה (לא שאני עשיתי את זה).
&nbsp
יש טובים יותר ואיכפתיים יותר. קשה למצוא.
 
אל תהיה כל כך בטוח

אם מדובר בבית חולים אוניברסיטאי ככל הידוע לי לא חייבים להענות לדרישתה להוציא סטאז'ר החוצה. אמנם יש זכות לסרב לבדיקה /טיפול ע"י סטאז'ר אך לא לנוכחותו.
מה שכן אפשר, זה לבקש בצורה מנומסת, ולרוב משתדלים להתחשב.
 

מירי767

New member
כן ,זה מאוד מזעזע

באים לקבל עזרה ומקבלים נזק .
זה דומה אם הייתי בא עם יד שבורה ורופא לא היה מטפל בי וההפך היה עושה נזק עוד יותר .
 
שלום

הרופא שלך נקרא רע מאד, מושחת ולא אחראי. לצערנו, המערכת מכילה תמיד גם שחיתויות וצרות. צריך להתלונן ולהילחם. אל תתייאשי. הוא צריך להיענש ומגיע לך הטוב ביותר.
&nbsp
 
סטאז'ר הוא איש צוות רפואי

הוא "זר" בדיוק כמו שהרופא הוא "זר". אם מדובר בבית חולים אוניברסיטאי (ואם יש בו סטאז'רים בהגדרה הוא צריך להיות מסונף לאוניברסיטה) זה חלק מהעניין.
כמובן שהוא אמור היה להציג אותו, אך הוא לא חייב לבקש את רשותך לנוכחותו. יש כאלה שמבקשים רשות ומשתדלים להתחשב.
 

מירי767

New member
איש זר בבדיקה

אז ככה , אחותי בדקה מול הנהלת בית החולים מהם הנוהלים בזכיות
החולה /פציאנט . זה קשור לכל קופות חולים , בתי חולים :
אם יש ביקור אצל רופא ונמצא מטעמו עוד איש נוסף , חובה להציג אותו
וחובה לבקש אישור מפציאנט . זכותו של פציאנט לעבור בדיקה בנוכחות הרופא ועוד איש נוסף ופציאנט יכול לסרב לפי שיקולו .
לא לשכוח ,שגם לפציאנטים יש זכויות ויש לכבד את הפציאנטים .
 
אף אחד לא מתווכח על ההצגה

כמובן שהוא חייב להציג אותו. וגם על זכות הפציינט למלווה אחד אין ויכוח- זה כתוב בחוק זכויות החולה. במידה ומדובר בבית חולים אוניברסיטאי כמובן שאי אפשר להכריח את הפציינט לנוכחות סטאז'ר, אבל אז גם לא חייבים לבדוק את החולה, בהנחה שלא מדובר במצב חירום. לרוב בדר"כ לא נוהגים להגיע למצבים כאלה, כי יש מספיק פציינטים שלא מתנגדים.
אף אחד לא אמר שלפציינטים אין זכויות, אבל אף אחד לא נולד רופא. אם לא יאפשרו לסטודנטים ולסטאז'רים ללמוד - לא יהיו רופאים. מי שיש לו בעיה עם זה מוזמן ללכת לרפואה הפרטית.
רק בריאות.
 

מירי767

New member
תשובה למט חנק

אם הייתי בטוחה שזה סטז'ר הייתי חושבת אם הוא יכול להתלמד על המקרה רגיש שלי .
זה זכותי . אני בא לרופא כדי להקל על המצב ולא ההפך .
בגלל שלא הציגו מי בן אדם הזר שיושב ביחד עם הרופא - זה היה יותר מדי .
אולי זה סתם קרוב המשפחה ,אולי באמת משהו זר .
המרפאה לא שייכת לשום בית חולים אוניברסיטאי .
המקרה חמור .הפתרון ללכת לרפואה פרטית - לא הפתרון :אני משלמת מספיק משכר שלי דמי בריאות כדי לקבל פעם לכמה זמן טיפול טוב ולא להיות עכבר מעבדה ,גם ברפואה ציבורית . השאלה היא אחרת :אם לרופא הזה מקום ברפוא ציבורית אם הוא עבור על האתיקה מקצועית .
כאשר אחליט להיות עכבר מעבדה - אחתום על הסכמה על כך .
 
אני חוזר שוב

אין ספק שהיה צריך להציג אותו. זכותך המלאה לדעת מי אנשי הצוות, והם גם חייבים לענוד תג זיהוי שכתוב עליו השם והתפקיד. אנו לא חלוקים על הנקודה הזו לכן אין טעם לחזור על זה.
סטאז'רים וסטודנטים ככל הידוע לי יכולים להגיע רק לבתי חולים ומרפאות המסונפים לאוניברסיטאות. לכן זה נשמע מוזר מה שאת אומרת, אבל עד שלא שאדע את שם המרפאה לא אוכל להתייחס.
הטיעון שלך על עכבר מעבדה לא רלוונטי משום שלא מדובר בגיוס לניסוי. אם היו מגייסים אותך לניסוי וודאי שהיו מחתימים אותך על טופס הסכמה.
 

מירי767

New member
אני בא למרפאה עם טראומה נפשי קשה ואישית מאוד

במקרים כאלו אני אישית לא מוכנה לפתוח את הלב לכולם ,במיוחד אם זה אנשים זרים
שלא מציגים את עצמם .ובמקרים כאלו אני כן מרגישה כמו עכבר במעבדה - שמשהו מתלמד
עלי ללא לשואל אותי . זה חמור .במיוחד וזה לא בחינם אלא ממיסים שאזרחי ישראל משלמים .אני משלמת מיסים ואני אזרחית מדינת ישראל .
בנוסף ,מדובר במרפאה לבריאות הנפש של מכבי .לאיזה בדיוק אוניברסיטה זה שייך ?או שייך לקופת חולים מכבי ?ולנבדקת יש בכל זאת זכות במיוחד ומדובר בנושא רגיש מאוד ?
 
זה נראה שאנו חוזרים על אותו דבר

להציג את המשתתפים חייבים - לא ברור לי מדוע את חוזרת על נושא שאני מסכים איתך.
סטאז'ר במרפאת בריאות הנפש של קופת חולים באמת נשמע מוזר (השאלה אם הוא אכן היה סטאז'ר לרפואה או מתמחה). ייתכן שבעקבות הרפורמה בבריאות הנפש מספר מרפאות קבלו הכרה מהמועצה המדעית לסבב , אבל אני לא מספיק בקי ולכן לא יכול ספציפית לנקודה הזאת. ככלל סטאז' ניתן לעשות אך ורק במוסד רפואי עם הגגה אוניברסיטאית (בלניאדו ומעייני הישועה למשל - אין סטאז'רים).

כולנו משלמים מסים - הרפואה ציבורית משמשת לא רק למתן שירות רפואי אלא גם להכשרת הדור הבא של הרופאים. כך זה עובד. לרוב משתדלים להתחשב בבקשות של פציינטים, אבל תחשבי מה יקרה אם אף פציינט לא יסכים לנוכחות סטאז'ר - לא ניתן יהיה להכשיר רופאים. לכן אמרתי שכל אדם שנגש למוסד רפואי עם סינוף אונירסיטאי צריך לדעת שנוכחות סטודנטים וסטאז'רים היא חלק בלתי נפרד מהנוף. מי שלא יכול לחיות עם זה רשאי לפנות לרפואה הפרטית.
 

פנינה21

New member
רופאים

הי
לפני כמה שנים קופת החולים החליטה ברגע אחד לחסום את הגישה של מבוגרים לרופאת משפחה מסוימת שהוגדרה פתאום כרופאת ילדים בלבד. שוייכתי אוטומטית לרופאה היחידה שיש לקופה בשכונה שלי.
היא פשוט לא הקשיבה לי .. אף פעם.
חתמה על טפסיםהוציאה מרשמים אבל זאת הייתה תחושה שאני פוגשת פקידה . ולא נחמדה במיוחד.
חזרתי מנסיעת עבודה. כל מי שהיה איתי באותה נסיעה קיבל אנטביוטיקה.. לחלק גדול מהאנשים הייתה דלקת ריאות משמעותית בכמה ימים האלה.. היה לי חום שירד כבר לאט לאט .. אבל הרגשתי חלשה מאוד וכל הגוף שלי כאב.
היא אמרה שאני לא צריכה כלום ושלחה אותי הביתה.. החלטתי שנמאס לי ובמקום הביתה נסעתי למשרדים של קופת החולים .. בקצההשני של העיר... ותור ארוך.. הגעתי לבסוף לפקידה.. ואמרתי לה שהיא מחליפה לי רופאה עכשיו.
היא שאלה אם אני רוצה להתלונן .. אמרתי לה שלא אכפתי לי להסביר לה אבל זה לא מענין אותי אני צריכה לראות רופא שיקשיב לי ,היום.. היא גמגמה שיש להם רופא חדש יחסית והיא לא יודעת.. שאלתי מה שמו ומה אורמים מי שכבר עברו אליו.. ואמרתי לה להעביר אותי.. התור היה למוחרת בשעה 7 בבוקר. יצאתי ממנו עם מרשמים לכמה וכמה תרופות.. רופא אמיתי שותף למה שעובר עלי...
בזכות ההתעקשות שלו הגעתי גם לפסכיאטרית שמטפלת בי כבר תקופה..

אחרי עשר שנים שרופאים התייחסו אלי כאילו אני פשוט מחפשת צרות , היו כאלה שרמזו שלא בעדינות במיוחד שאני פשוט משוגעת..
יש לי אבחנה בתיק שמסבירה את כל מה שקורה לי..
זה לא רק שיש בסיס פיזי זה גנטי. יש לי עותק מיותר של קטע בכרומזום מספר 16. עכשיו היחס כבר שונה לגמרי... בדרך כלל.. יש אנשים שלא משנה מה יהיה רשום מה שהם לא מכירים מלפני שנים ופוגשים כאלה כל יום מבחנתם לא יכול להיות ואז היחס בהתאם..

אין שום סיבה בעולם לקחת תרופות שלא מתאימות .. לכי לראות עוד רופא.. גם אם לפגישה או שתיים תאלצי לשלם בפרטי.
וגשי למשרד של קופת החולים תסבירי את הבעיה ותדרשי תור לרופא אחר.

ואני יודעת גם אני עשיתי את זה.. לנסות למצוא מה אנחנו עושות לא בסדר ומסביר את זה.. אל תעשי את זה לעצמך... זה לא בגללך
 

מירי767

New member
לפנינה21 ,עד כמה את צודקת !!!

גם לי היה מזמן רושם שרופאים ,לא כולם , אבל רוב ,חושבים שאין לנו מה לעשות אלא לחפש לעצמנו עוד מחלות ועוד צרות .היה רופא אחד שעד עכשיו מטפל בי , רופא אורטפד ,
הוא יוצא מהכלל שאמר שאין שום סיבה שפציאנט יסבול אם זה פיזי אן נפשי . הייתי מאוד שמחה שיותר רופאים יהיו כאלו .במיוחד להתיחס לפציאנט שלוקח תרופות עם כל כך הרבה תופעות ליווי .
אזמין תור לרופא נוסף או אולי דרך רופא המפשחה שיכול להמליץ לרופא אחר שהוא באמת רופא ולא פקיד רפואי . תודה לך ! מאחלת לך יום טוב ובריאות .
 
למעלה