צריך לדבר על דברים חשובים רוחנית

2323לי

New member
אתה אפילו לא ניסת את הרעיון הזה אז מה את כבר

פוסל ? אומרים הפוסל בממו בממו הוא פוסל
 
יכול להיות שמניחים לך לנהל את השיחה כי לא מעוניינים בה?

כי מכירים את הרגלי השיחה שלך, ופשוט רוצים שזה ייגמר כבר והכי מהר שאפשר, ולכן הדרך הטובה ביותר מבחינתם היא פשוט להקשיב לכל השאלות, לענות בקצרה ולהמשיך הלאה?...
אני בטוחה שזאת לא הדרך הנכונה, ה"להתעניין באסרטיביות" הזה. מאוד מאחלת לך שתמצא דרכים טובות וטבעיות יותר!!
 
השאלה איך

כי בדרך של נושאים משותפים אני לא תמיד מוצא מה להגיד, ובדרך של התעניינות בתחביבים אני מדבר בדרך מלאכותית, ואני גם שואף להגיע לשיחה אישית יותר עם אנשים כדי ליצור חברויות אישיות. אולי צריך למצוא את הדרך המתאימה.
&nbsp
 
עכשיו חשבתי על משהו

צריך לדבר על דברים מעניינים מהחיים, בעיקר דברים שעוזרים לחברות כי הם גורמים לאדם הרגשה טובה או רעה. העניין שאמנם צריך להשתדל להגיע לשיחה אישית ומתעניינת ודואגת, אבל צריך לדבר על כל מיני דברים ולא רק על דברים מסוימים כמו בעיקר על תחביבים. השאלה גם איך לשלב, אני מניח שכדאי להתחיל מנושאים כלליים של מה שעושים במסגרות משותפות, ואחר כך בהדרגה לעבור לנושאים אישיים יותר. עכשיו יש שאלה איך עוברים מנושאים כלליים לנושאים אישיים.
 
איך לשלב?

לראות על מה האדם רוצה לדבר ומשם להמשיך ולהתעניין בזה ולעזוב את הרשימה שתוכננה מראש. לתת לו מקום. לתת לא טת ההרגשה שאתה באמת מעוניין להכיר אותו ומה שהוא אומר חשוב. זה העיקר בשיחה, באמת.
 
פשוט חשבתי

שלשאול על העיסוקים של אדם זו דרך בוגרת ויפה לדבר, כי זאת התעניינות כנה בדברים החשובים לו בחייו האישיים והרגשיים. אולי טעיתי, האם עדיף להתעניין בתחביבים או לדבר על נושאים משותפים? אני רוצה חברות אישית וגלויה.

&nbsp
 
אני מנסה דרכי דיבור אחרות

כמו לשאול על התחביבים, להגיד "תאמין לי" במקום לשקר, ולהיות מאד אסרטיבי וענייני וברור. אני מאמין שזה יכול להשפיע לטובה על החברה.
&nbsp
 
לא לכל אדם חשובים אותם דברים

איך מגלים? מקשיבים!
מגששים, מנסים לחשוב על סמך הכרותנו עם האדם הספציפי הזה מה טוב לו, ובעיקר מקשיבים. (כי אולי מה שהיה לו נעים לדבר עליו אתמול כבר ייגע אותו היום?)
 
למעלה