צריך לדבר על דברים חשובים רוחנית

צריך לדבר על דברים חשובים רוחנית

מה שהכי חשוב רוחנית אהבתי לעובדת ההשמה. אותה אפשר לבטא בעזרת ההתעניינות בתחביבים, שגם זה דיבור רוחני. אם אצליח לבטא את האהבה לעובדת ההשמה בעזרת התעניינות בתחביבים, אולי אגיע להגשמה רוחנית שלמה.
 
אני צריך להגיע למסקנה בשאלה

אם צריך להגיד דברים לא נכונים. כשאדע אם צריך להגיד דברים לא נכונים או אפשר להגיד "תאמין לי" במקום זה, אסדר את דבריי באופן יותר הגיוני וברור. אני גם חושב שאי עסוק ברעיונות מעניינים משלי ולכן מנותק מהחברה ולא רואה מתי אנשים מדברים ביניהם. אני גם נלחם בחברה בכך שאני ממציא שיטות דיבור מיוחדות כמו להתעניין בתחביבים ולהגיד "תאמין לי" במקום לשקר.
&nbsp
&nbsp
 
אני מנסה לדבר על דברים אישיים

שעושים ואוהבים בחיים, כדי ליצור חברות אישית וטובה. יש חברים שאומרים לי שאני שואל אותן שאלות כל הזמן וחוקר, אבל הכוונה שלי טובה להתעניין ולדבר על החיים של האדם כדי לשפר את החברות. ניסיתי לדבר על נושאים משותפים במקום תחביבים, אבל אני מרגיש שזה כללי מדי ואני רוצה חברויות אישיות וחזקות יותר. אני גם חושב שלהתעניין בעיסוקים של אדם זו דרך בוגרת לדבר.
 
פילוסוף, מה המטרה בשאלות שאתה שואל?

המטרה שלך היא ליצור קשר באופן יפה ובוגר, כך אמרת. הן לא מטרה לעצמן. לכן, אנימרוצה להציע לך דרך אחרת להסתכל על זה:
המטרה היא ליצור קשר טוב
לכל אדם יש דרך אחרת להגיע לליבו
לכן, לגבי כל אדם בנפרד, יש לברר ולגלות על מה הוא רוצה לדבר ומה מבחינתו יביע ידידות וקרבה
הדרך לברר ולגלות היא (לא על ידי שאלה ישירה "מה מעניין אותך", אלא) על ידי הקשבה כנה מתוך עניין וכבוד, ונסיון להבין מה מעניין את השני.



דרך זו לוקחת בחשבון את השוני בן אדם לאדם ולא מנסה לכפות על כולם אותו סד של שיחה, לכן היא צפויה להצליח יותר ולהביא אותך להשגת מטרתך הרוחנית.
מה אתה אומר?
 
אני מנסה לעשות את זה

ובאמת מי שלא אוהב שיחות אישיות אני משתדל לדבר אתו יותר על דברים כלליים. אבל אני לא מוצא את הדרך שתעזור לי להקשיב יותר לצד האחר, אולי כי אנשים רגילים לדרך השיחה התמציתית והחוקרת שלי בזמן האחרון ולא יוזמים בשיחה מעצמם אלא נותנים לי לנהל אותה. אני גם מרגיש שהדרך הזאת הופכת אותי להיות מלאכותי וחוקר ורובוטי וזה מקלקל את יחסי האנוש שלי ולא מאפשר לי באמן להתעניין עד הסוף, ואולי זאת לא הדרך הנכונה.
 

חני5511

New member
לפי דעתי ..

אני חושבת שאיזון בשיחה שמתנהלת באופן הדדי וטיבעי זה עיניין של כימיה וכשאין את הכימיה הזאת אז יש חוסר איזון מסויים שאחד הוא דומיננטי יותר מהשני או ההפך .. זה צריך לבוא בטיבעיות
 
אז למה זה לא בא לי בטבעיות?

דווקא יש לי חברים טובים בזמן האחרון, אף שרוב חיי הייתי אדם בודד.
&nbsp
 

2323לי

New member
אומרים הרגלים קשה לשנות

אין ברירה אתה צריך לעבוד על עצמך מאוד לעומק כדי לשנות בהצלחהמ
 

חני5511

New member
לפילוסוף

אסור להיות טוב עם אנשים צריך להיות עם ביטחון עצמי ואסרטיבי כשצריך ובו זמנית לחייך ולהיות מאושר זאת המסכה שאני שמה עלי כשאני עם אנשים ואף אחד לא ייגרום לי להרגיש נחותה או חסרת ביטחון בחיים בחיים לא אתן לאיש להרהר לי את הביטחון ואם אני מרגישה שמישהו מנסה אותי בוא נגיד שהוא/י לא יהיו בסביבה שלי ואם כן אני מעמידה אותם במקום זה פשוט חובה !!!!! יש כל כך הרבה קנאה ותחרות ומעט מאוד אהבה ללא תנאי ולמה אני אומרת את זה כי אם אתה מרגיש שיש משהו קולקל בגישה שלך עם אנשים זאת טעות מרה אולי האנשים האלה מהרהרים לך את הביטחון למה שתחשוב ככה . הגישה החיובית ואהבה כלפיי מחזיקה אותי חזקה בחיים לא אגיד מילה לא טובה על עצמי אני מחזקת את עצמי ורק מילים טובות תמיד כי הבנתי שאת החיזוקים שאני צריכה לא אקבל משום מקום לא משפחה ולא חברים אז יש לי את עצמי :) וד״ א זה עובד מצויין
 

חני5511

New member
מקווה שהפעם לא תוציא דברים מהקשרם :) אבל ..

בטוחה שתחלוק על הנאמר כפי שהספקתי להכיר או שתפתיע ותסכים איתי הפעם :)
 
גם אני מרגיש שמערערים לי את הביטחון

ויש אנשים שגרמו לי לחשוב אולי הדרך שלי לא נכונה, אבל אני מאמין בה. חלק חשוב בגישה שלי הוא באמת להיות מאד אסרטיבי, ואני מאמין שהתעניינות היא אסרטיבית. אבל אני לא מסכים אתך שלא צריך לאהוב ולהיטיב, אלא חשוב להיות טוב לאנשים ואני מאמין שהתעניינות רגשית כנה חלק חשוב מנתינת אהבה. אני משער שלא צריך לבטל את גישתי לחיים בשביל אחרים, אבל אם זה לא מצליח בחברה והרבה לא אוהבים את זה, ודאי צריך לבדוק את האפשרות לשנות או לשפר ולהתאים.
&nbsp
 

חני5511

New member
אוקיי מעניין

אתה מתנסח להפליא יש לציין . מה שכן איך מגדירים מה זה ״ טוב ״ בכלל זה עכשיו עיניין פילוסופי לגמרי ראיתי סירטון ממליצה לראות אותו אם תרצה ביוטיוב ״ סאדגורו - ״ טוב זה מחלה ״ !
 
טוב לדעתי מה שירצו

לעשות מה שאנשים רוצים ולהתחשב ברצונות וברגשות של אנשים אחרים זה טוב. נכון שלא צריך לוותר על זכויותינו.
&nbsp
&nbsp
 

2323לי

New member
יש לי רעיון בשבילך

לא יודעת אם יעזור לך אבל רק אם תנסה תדע במקום לשאול תן לאחר לדבר לשתף אותך אני מבינה שאתה עובד בהשמה אבל רק בהקשבה לאחר אתה תדע יותר עליו ועל חייו תגיד לו או לה שאתה נותן להם 5 דקות לדבר על עצמם וכך תוריד מעצמך את נטל ההובלה מה דעתך על כך ?
 
אני לא חושב שזה רעיון טוב

קודם כל, אם אגיד להם לדבר, אולי לא ידעו מה להגיד וישאלו אותי מה אני רוצה לדעת. חוץ מזה, צריך שיחה משותפת נורמלית שבל שני הצדדים מדברים ביחד.
&nbsp
 

2323לי

New member
אתה לא מכיר את התרגילים בפסיכולוגיה

שנותנים לאדם לדבר על עצמו ??? באמת פילוסוף תיכנס לפסיכולוגיה ותלמד אתה יכול לשתוק ולהוציא יותר מאנשים אתה מכוון אומר להם יש לכם 5 דקות להציג אתבם מי אתם מה אתם הכל מה שהם רוצים . מהצד שלי לא תמיד נעים שאלות אישיות יש עניין של פרטיות
 
אני לא יודע איך זה אפשרי

בשיחה חברותית וטבעית עם אדם בוודאי ייראה לו מוזר שאגיד לו: יש לך 5 דקות להציג את עצמך ולספר על עצמך. בוודאי גם ישים אותי במצב לא נעים.
&nbsp
 

2323לי

New member
למה שלא תנסה לשתוק ? לא לדבר הרבה לא לשלוט על השיחה תן לאדם

למשוך אותך מה דעתך על זה נראה לך
 
הבעיה היא

אולי שאנשים רגילים לדרך השיחה שלי של שאלות ותשובות, ולכן לא יוזמים בשיחה מעצמם וכמעט לא מדברים חוץ מלענות לשאלות.
&nbsp
 
למעלה