התנהגות פזרנית במשפחה

התנהגות פזרנית במשפחה

גדלתי במשפחה שתמיד חיה במינוס. אוברדרפט.
אבל מתנהלת כאילו חיה תמיד בפלוס גדול.

פתחתי לאורך הזמן חשש מפזרנות.
שינאה להתנהגות ראוותנית.

היום יצאתי עם אחי ו2 בני דודים למסעדה. אחי סיים לימודים ובכל זאת לא עובד (לא מתאמץ למצוא עבודה בעיני - לא באמת מגיש קוח ומשתדל).

הוא פשוט הזמין בלי סינון אוכל, שתיה. הדהים אותי שהוא שולף כרטיס של ההורים שלי שנמצא אצלו תמיד. הוא הגיע ברכב שלהם שנמצא תמיד אצלו. והוא גם טס לחול בקרוב על חשבונם.

הוא אפילו לא טרח לראות כמה יצא החשבון. כששאלתי אותו כמה יצא - אמר אני בדכ בודק. היום שכחתי.


אני לא רוצה להכנס ליותר מדי פרטים. אבל מרגיש לי שגם האחים האחרים שלי לא מבינים שכמו בקלוריות צריך להכניס יותר ממה שמוציאים. ובכלל גם הוריי חיים באיזה סרט הוליוודי מבחינת כספים.

מה שמכעיס זה שמבקרים אותי שאני חוסך (יותר מדי). או מחושב מדי.
אני מבין שתמיד החיים הם איזון. אבל מרגיש לי שבסופו של דבר אני אצטרך לתמוך את כולם. הוריי. אחיי. ועוד לא נכנסתי לתוכניות שלי לעתיד עם ילדים (פונדקאות לגייז).


מדהים אותי שאמא שלי מדרבנת אותי לקנות דירה למגורים במרכז (במחירים אסטרונומיים) מצד אחד. אבל מבקרת אותי על חסכנות מצד שני.

אני מתוסכל. מרגיש שאני היחיד שעיניו פקוחות מבחינה כלכלית. וכולנו לקראת אסון כלכלי במשפחה (אולי גם במדינה, אבל זה מחוץ לתחום הדאגות שלי). אולי האחראי הבוגר היחיד. אולי אסחף ואגיד שחושש שכולם יהיו על גבי וגם אצטרך להקריב מחיי, מהפעליות שלי (הלא רבות) כדי לתמוך בהם.


מייאש. אני חושש מכסף לכן טיפול פסיכולוגי לא קל עבורי. למרות שיכול להרשות למרות שכבר נסיתי בעבר. אני מרגיש במבוי סתום. חרדה מכסף בלתי פוסקת.
 

Shamy

New member
מוכר לי מה שאתה מספר

טיפול כן יכול לעזור לך..כי נראה שאתה קצת בפוסט טראומה. לי זה עזר..
 
שלום

הכול במידה, צריך לעשות כל דבר בחוכמה. לא פזרנות יתר ולא חסכנות יתר. קנה בעיקר דברים שחשובים לך ודברים שחיוניים לך, והשקע פחות בבזבוזים.
&nbsp
 
זה לא מחדש ונכון בצורה גנרית לכל דבר בחיים. אני מדבר על חשש

וחרדה בגלל התנהגות פזרנית לידי
 
ממה בדיוק אתה חושש?

מכך שאנשים סביבך יתנהגו באופן פזרני מדי, או מהערותיהם נגד ההתנהגות החסכנית שלך? אם אתה פוחד מהערות אנשים על כך שאתה חוסך, כדאי שתפעל בדרך ביניים לא חסכנית מדי ולא פזרנית מדי. אם אתה פוחד שמכריך יבזבזו הרבה, אולי תציע להם שיטות חכמות לארגן היטב את הוצאותיהם.
&nbsp
 

אופירA

New member
מנהל
הרבה יותר קל להרגיש בטוח ומאוחד עם בני משפחתך

מאשר נפרד ובאי הסכמה איתם.
אבל אתה ילד גדול כבר, בן 34, עצמאי כלכלית, ואין שום סיבה באמת שהוריך או אחיך ייפלו על צווארך כלכלית, מאחר שחוקית אינך אחראי להם.

אמנם, זה דורש ממך החלטה חזקה ויציבה, לא להתפתות להיענות לקריאות עזרה שלהם, אם יבואו בעתיד, אבל זה אפשרי.
וכן זה דורש ממך להיות אדיש להתנהגותם, ולהבין שאינך יכול לשנות את התנהגותם ולחנך אותם. עליך לוותר על איחוד איתם בהשקפה ובדעות.
והמטרה שלך היא ללמד את עצמך שאתה מסוגל לכך, מסוגל לנתק את עצמך מהחשיבה על גורלם הכלכלי וכו'. להכניס לך לראש שזה לא עסק שלך. ולנהל את חייך הכלכליים באופן עצמאי.

החרדה נובעת ממקום בסיסי שמרגיש בלתי מובן ע"י ההורים, לא מוחזק על ידיהם.
אבל אתה צריך לחנך את עצמך שהיום אתה מבוגר, ואינך ילד קטן. פעם כשהיית ילד קטן, זה היה מפחיד להיות בלתי מובן. אבל היום זה לא אמור להפחיד. זה לא מסוכן. זה לא נעים אבל לא נורא.
 
למעלה