אולי הבנתי שהגישה שלי לא נכונה

אולי הבנתי שהגישה שלי לא נכונה

אם מדברים על התחביבים של האדם האחר ושלי בנפרד, לא נוצרת שיחה הדדית שמאפשרת לשני הצדדים ליזום דיבור ולהתבטא. לכן, מוטב לדבר על נושאים משותפים. אי אפשר להגיד "תאמין לי" במקום לשקר, כי מי שרוצה לדעת את האמת לא יסתפק בתשובה "תאמין לי" אלא יחקור ואולי אף יבדוק.
 
ואולי דווקא

אם האדם סומך עליי ממילא לא יחקור על כלום ואם הוא לא סומך יחקור על הכול אז אין הבדל, ואפשר לשוחח על תחביבים אישיים כך שכל צד ישאל על התחביבים של האחר וכך תתפתח בכל זאת שיחה אישית ויפה.
 
אני שואף להגשמה רוחנית שלמה

להתעניין בתחביבים כדי ליצור קשר אישי וטוב בדרך בוגרת, להיות אסרטיבי וענייני, ליצור קשרים בדרך אוהבת ואמתית, ולהשתמש בשיטות מתוחכמות לעדן את הדיבור כמו "תאמין לי" במקום לשקר, "אני מקווה שיהיה לך לא טוב" במקום לקלל, "קשר חומרי" במקום קשר גופני. אולי אצליח להפוך למושלם ולשפר את העולם.
&nbsp
 
אתה רציני, פילוסוף?.... אתה באמת רוצה להיות מושלם?.....

אני לא שמעתי על אפשרות כזאת לבני אדם.
כואב שאתה דורש מעצמך כל כך הרבה.
זה בטח ממרר לך את החיים.
[ורואים את זה כאן, בכתיבות שלך]
האם אתה מוכן להוריד קצת ציפיות מעצמך?...
 
זאת לא הבעיה היחידה

תוסיפי לשאיפת המושלמות גם את הדרך שפילוסוף הגדיר עבורה: את השלמות שלו פילוסוף לא יכול להגשים עם עצמו לבד, על פסגת הר אפופת עננים ואדי מדיטציה, ולא ספון בחדר הלימוד שלו עם ספריו וכתביו, וגם לא בסטודיו כלשהו ביצירת יופי מצלילים או צבעים... לא, הוא צריך בני אדם אחרים, והוא צריך לבצע דברים מסויימים עם אותם בני אדם - וכך יגיע לשלמות. מזל שזה מתמצה בשאלות על תחביבים. לו הגדיר פילוסוף את השלמות בעיניו כ"צביעת פני כל האנשים בכחול בצורה אסרטיבית ועדינה" - את מתארת לעצמך איזה בלגן היה הולך בכפר שלו?

פילוסוף, אם הגדרת השלמות בעיניך מחייבת אותך להיות תלוי באחרים, ומחייבת שהם יסכימו לשתף פעולה עם הדברים שאתה רוצה לעשות - הגדרת השלמות הזאת בעייתית מאוד. אתה צריך למצוא דרך להיות שלם בלי תלות באף אחד, באופן שהיכן שלא תהיה - עדיין תהיה לך האפשרות לממש את שלמותך כאדם. גם אם אתה מוקף באנשים שלא סובלים ששואלים אותם על התחביבים שלהם, או שאין להם כלל תחביבים, או שמאוד לא אוהבים שמדברים אליהם באסרטיביות רוחנית, אפילו אם היא עדינה. וגם במקום שאין בו בני אדם אלא רק צפרדעים וצבים.
תחשוב על זה.
 
זאת בהחלט דרך אנושית ויפה

גם מבחינה רגשית, כי מה שאנשים אוהבים זה מה שחשוב להם בחייהם ולכן יאהבו לספר על זה. מי שלא אוהב לדבר על דברים אישיים - אשוחח אתו על עניינים כלליים כמו נושאים משותפים. אני מנסה להיות גם אסרטיבי מאד וגם אנושי מאד. אני מאד רוחני, ואני מנסה להתאים את שאיפותיי הרוחניות ליחסי אנוש. יש אנשים שאוהבים לדבר על תחביבים. אני נלחם כדי לבטא את הרוחניות שלי עם אנשים וחברים, ואולי צריך לעשות את זה בדרך יותר קלה ונוחה. התעניינות במה שהאדם עושה ואוהב מראה לו שהוא חשוב לנו כאדם וחייו האישיים מעניינים אותנו.
 
אני גם שואף

לשפר את החברה. כבר שנים אני נלחם בחברה כדי להביא לה עוד רוחניות. החברה שלנו חומרנית מדי ואם תהיה רוחנית יהיה יותר אושר בעולם.
&nbsp
 
אתה קובע בהיקש לוגי מה אנשים צריכים לאהוב

אבל עובדה שעליך להילחם כדי לממש את זה, משמע: אנשים לא באמת אוהבים את זה. אני יכולה לקבוע לפי ההגיון שלי שראוי שאנשים יוכלו לעוף כי זה מה שהכי יאה למין האנושי. אבל מאוד רצוי שלא אנסה לכפות את מסקנותיי על המציאות ולעוף מגג של בניין. המציאות תמיד תהיה חזקה יותר, גם אם זה לא הגיוני לי...
 
שני דברים:

יש אנשים שאוהבים את זה, ואני גם חושב שתלוי איך עושים את זה ואולי אני צריך לשפר את דרך הביצוע של הרעיון כדי שיאהבו את זה יותר. ההתעניינות שלי נהיית קצת כמו חקירה מלאכותית, ואצטרך ללמוד להתעניין באופן יותר טבעי. אני גם חושב שיש לאנשים בכפר משהו אחר נגדי, כנראה כי הייתי מאד תוקפני בשנים האחרונות, ולכן הרבה מהם מתרחקים ממני ופחות רוצים לדבר אתי. הם גם לא כל כך יוזמים בדרך כלל בשיחות אתי. אני מנסה להביע אהבה ע"י התעניינות רגשית, וכמה אמרו לי שזאת דרך יפה.
 
ואולי הטעות שלי

שאני מדבר כמעט רק על התחביבים כי אני רוצה להגיע כבר לדברים האישיים שמייחדים את האדם, וצריך לדבר גם על דברים אחרים כמו נושאים משותפים. השאלה אם צריך לבסס את השיחה על תחביבים או על נושאים משותפים, ואיך אפשר לשלב ביניהם למשל מה לפני מה ואיך להגיע לדברים אישים. אני שואף לחברות אישית.
&nbsp
 
ואולי מוטב כך:

לשוחח בעניין עם חברים על חוויות רגשיות.
ככל שהחברות טובה יותר, לדבר על דברים אישיים יותר.
לתת הרבה אהבה ודאגה כנה.
להיות כן ואמתי במחמאות ובמלים יפות.
לדבר יותר מלגעת.
להימנע מקשרים מלאכותיים.
להימנע מלהגדיר קשרים.
ליצור קשרים בעיקר במסגרות.
להילחם כדי לשמור על קשרי אהבה.
לא לדבר דברים רעים על אנשים.
להימנע מלשקר.
לדבר מאד ברור ולעניין.
לדבר בשפה יפה.
לשמור על זכויותינו.
להמעיט בדיבורים חומריים.
להיות שקט, חייכן ושמח.
לחשוב חיובי ולתת עצות מעשיות של חשיבה חיובית.
לבצע מחויבויות בחריצות ובנאמנות.

כנראה, הגישה שלי מלאכותית מדי. אני גם חושב שהניתוק המיוחד שלי גורם לי כל הזמן לחפש דרכים מיוחדות ואני צריך ללמד את עצמי לחיות רגיל ולדבר רגיל אבל טוב.
 
אני מנסה להיות גם אמתי וגם אסרטיבי

אפשר להטעות מבלי לשקר ע"י האמירה "תאמין לי", ואפשר לא לשקר ולא להטעות אבל אז צריך לוותר על משהו. אני רוצה לשמור על זכויותיי וגם לא לשקר.
&nbsp
 
למעלה